Sandomierz.

Niedawno drugie klasy wybrały się na dwu dniową wycieczkę do Sandomierza.
Pierwszego dnia zwiedzali Szydłów.
Uczniowie zachwycali się pięknymi widokami oraz zabytkami miasta.
Następnie udali się do muzeum, aby poznać historię tego miejsca.
O godzinie 15:00 byli już w centrum Sandomierza.
Podążając za przewodnikiem udali się na rynek i podziwiali jego uroki.
Robili zdjęcia, kręcili filmy oraz cieszyli się wolnym czasem.
Kiedy wszyscy już byli zmęczeni, nadszedł czas na kolację.
Po spożytym posiłku cała wycieczka udała się do pensjonatu.
Cisza nocna trwała do 22:00, więc uczniowie mieli okazję spędzić ze sobą jeszcze trochę czasu.

(Sandomierz oczami ucznia)
Następnego dnia znów udaliśmy się na rynek.
Tym razem mieliśmy szanse zobaczyć Sandomierz z lotu ptaka.
Weszliśmy na dużą wierzę, gdzie można było zobaczyć piękny krajobraz miasta.
Później zwiedzaliśmy kapliczki oraz kościoły.
Wielką atrakcją było odwiedzenie zbrojowni, gdzie mogliśmy posłuchać ciekawych opowieści na temat polskich rycerzy. Mieliśmy tam bardzo sympatycznego przewodnika,
który wiedział, jak przyciągnąć uwagę młodzieży.
Możliwość ubrania się w średniowieczne stroje rycerzy i królewien bardzo nas ucieszyła.
Wszystkie bronie oraz zbroje były do naszej dyspozycji.
Na sam koniec dostaliśmy wolną godzinę na rynku.
Ja spędziłam ten czas z moimi znajomymi w kawiarence na rynku.
Później poszliśmy pooglądać kramy z pamiątkami.
Do domów wróciliśmy około godziny 19:00.
Następnego dnia wspominaliśmy wszystkie nasze wycieczkowe przeżycia.
TO BYŁA ŚWIETNA WYCIECZKA!

Przed Wami parę zdjęć, które upamiętniają ten wyjazd:

DSC00795

DSC00688

DSC00728

 

Grafika: M. J. CC BY-NC-SA 3.0

Uczeń.

 

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Festiwal 2.0

Festiwal 2.0 w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0″ odbył się w naszej szkole  w tym semestrze dwuetapowo.
Pierwszy etap, który miała miejsce się na początku maja połączony był z projektem edukacyjnym
klas II i zatytułowany został:  „Mały Książę – rzecz o dzieciach i dorosłych”.
Druga część odbyła się w tym tygodniu i podobnie jak w I semestrze i przygotowane materiały zaprezentowane zostały na jednej lekcji dla każdej grupy wiekowej osobno.

Klasy I obejrzały przygotowywaną przez swoje koleżanki prezentację „Symetria w przyrodzie, architekturze
i sztuce”. Temat prezentacji opracowanej w ramach zadania uczymy innych i pokrył się z materiałem aktualnie omawianym na lekcjach, więc dla uczniów miał on charakter utrwalający.
Klasy II i III obejrzały prezentację przygotowaną przez swoje koleżanki – uczestniczki koła dziennikarskiego  pt. „Promowanie książki metodą booktalking”.

Uczniowie klas III zobaczyli także prezentację o „Lekomanii”.
Festiwal miał charakter raczej kameralny, ale opracowane prezentacje były ciekawy i w małych grupach zostały bardzo dobrze odebrane.

Grafika: S.J., U.C., A.Z. licencja CC BY-NC-SA 3.0

Nauczyciel

 

 

Kategorie Bez kategorii, Szkoła z Klasą 2.0 - edycja 2014/15 | Tagi | Komentarzy: 2

Agar.io

Witam.
W dzisiejszym poście chcemy Wam polecić grę przeglądarkową.
Ostatnimi czasy jest o niej głośno w internecie, więc czemu by nie?
Agar.io jest darmową grą, która jest dobra na odprężenie się.
Zalogowanie jest bardzo proste:
1. Wpisujesz nick.
2. Wybierasz pokój.
3. Grasz.

Zbliżenie wyglądu rozgrywki:
Jesteś kulką. Musisz „pożerać” mniejsze od siebie kuleczki, aby wygrać.
Należy także uciekać od większych od ciebie przeciwników, ponieważ oni mogą cię „zjeść”,
wiąże się to z przegraną.

Ciekawostka:
Jest mi bardzo przykro, ponieważ chciałam zrobić krótki filmik na temat tej gry
i wstawić go tutaj. Na początku był to taki mini samouczek, niestety plik za dużo ważył.
Zmieniłam  jakość na gorszą i skróciłam go. Nadal niestety plik jest za duży.
Myśle, że pokazywanie na siłę 3 sekundowego filmu nie ma sensu,
także radzę poznać tę grę samemu.

Agara

Pozdrawiamy!

Uczeń.

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Dzień Matki

Dzisiaj 26 maja przypada „Dzień Matki” .

Nie zapomnijcie !!!

A wszystkim mamom w dniu ich święta życzymy:

zdrowia, zadowolenia ze swoich dzieci, wyrozumiałości, matczynego ciepła, pogody ducha, samych radosnych chwil,
dumy ze swoich pociech i spełniania najskrytszych marzeń.

Dodajemy też bukiet kwiatów.

bkietGrafika: www.pixabay.com, licencja CCO

Nauczyciel

Kategorie Bez kategorii | Tagi | Zostaw komentarz

Propozycje matematyków

Oto kolejna porcja propozycji ciekawych stron naszych nauczycieli.
Dzisiaj przyszedł czas na matematyków.

Jedną z ciekawych propozycji jest WOLNE PODRĘCZNIKI - http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Matematyka.

Oprócz tego, że na stronie znaleźć można dużo zadań, można także przyłączyć się do wspólnego tworzenia „internetowego podręcznika”. Dodatkowo treści umieszczone dostępne są na licencji CC – BY- SA.

mat1Grafika: zrzut strony http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Strona_g%C5%82%C3%B3wna, dostęp [19. 05. 2015r.]

Kolejną propozycją jest PHET ( http://phet.colorado.edu/en/simulations/category/new), jest to zbiór interaktywnych symulacji nie tylko w zakresie matematyki, ale również innych przedmiotów przyrodniczych, takich jak: fizyka, chemia, biologia, geografia.

mat2Grafika: zrzut strony http://phet.colorado.edu/, dostęp [19. 05. 2015r.]

I kolejną propozycją jest MATHIGON (http://mathigon.org/). Serwis podobnie jak poprzednie zawiera otwarte zasoby edukacyjne, a jego głównym celem jest pokazanie jak ciekawą i ekscytującą może być matematyka.

mat3Grafika: zrzut strony http://mathigon.org/, dostęp [19. 05. 2015r.]

Oczywiście dzisiejsze propozycje to tylko niektóre, z których korzystają nasi nauczyciele matematyki. Wybraliśmy te ponieważ zawierają otwarte zasoby edukacyjne, które są naszym priorytetem w drugim semestrze w ramach „Szkoły z klasą 2.0″.

Nauczyciel

Kategorie Bez kategorii, Szkoła z Klasą 2.0 - edycja 2014/15 | Tagi | Zostaw komentarz

Book-talking

Co to jest book-talking?

Book-talking, to krótkie zareklamowanie książki, które nie polega na streszczeniu książki, ani jej recenzji, to przedstawienie bohaterów, fabuły czy kilku scen z danej książki, aby zachęcić słuchaczy do jej przeczytania. Można to zrobić na różne sposoby np: odczytując fragmenty książki, wykorzystując rekwizyty, przebranie, prezentacje multimedialne czy muzykę.

„Reklama” metodą book-talkingu nie polega na opowiedzeniu książki od początku do końca ze szczegółami, ale w taki sposób, aby zachęcić czytelnika do jej przeczytania. Po takiej „promocji” czytelnik musi czuć niedosyt, który spowoduje to, że sięgnie po książkę i zapozna się z jej treścią.

ksiazkiGrafika: http://pixabay.com/pl/ksi%C4%85%C5%BCki-odczyt-stron-ksi%C4%85%C5%BCki-520626/,
licencja Public Domain

Nauczyciel

Kategorie Bez kategorii, Czytamy i odkrywamy | Tagi | Zostaw komentarz

„Mały Książę – rzecz o dzieciach i dorosłych” – projekt edukacyjny.

W miniony czwartek 7 maja 2015r. uczniowie klas II przedstawili publiczną prezentację projektu edukacyjnego.

„W tym roku nasze gimnazjum wystawia sztukę na motywach „Małego Księcia”A. de Saint – Exupery’ego, którą zatytułowaliśmy: ,,Mały Książę – rzecz o dzieciach i dorosłych”.
Przypomnieliśmy historię Pilota, który ląduje awaryjnie na pustyni, gdzie spotyka małego chłopca – niezwykle inteligentnego, ale bardzo samotnego. Mały Książę w poszukiwaniu przyjaciela zwiedza różne planety, poznaje różnych ludzi, próbuje zaprzyjaźnić się z Lisem. Spotyka go wiele rozczarowań, wiele rzeczy wprawia go w zdumienie…
My do tej historii dopisaliśmy własne zakończenie, które na pewno nieco zaskoczy widza. Nie da jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: dlaczego ludzie są właśnie tacy, a nie inni, ale pozwoli zastanowić się: co zostało we mnie z dziecka?
Co z moimi dziecięcymi marzeniami, czystymi myślami, ufnością i prostym, ale szczerym postrzeganiem świata?”
Autorzy tekstu tego opisu: grupa redakcyjna biorąca udział w projekcie.

proj1 proj2 proj3

Grafika: S.J. CC BY-NC-SA 3.0

Nauczyciel

Kategorie Bez kategorii, Co się działo w Gim8? | Tagi | Komentarzy: 2

„Uczymy innych” – rozwój człowieka.

We wcześniejszym poście była opisana lekcja matematyki w klasie drugiej.
Teraz czas na lekcję biologii.
Ja, jako uczennica klasy IIb, wraz z moimi koleżankami omawiałyśmy temat pt.„Rozwój człowieka od poczęcia do narodzin”.
Tym razem chcę opowiedzieć, jak to wyglądało od naszej strony.

Zacznijmy może od tego, jak wszystko się zaczęło.
W czasie lekcji biologii wpadłyśmy na pomysł, żeby zdobyć jakąś dodatkową ocenę.
Dowiedziałyśmy się, że można stworzyć prezentację na temat kolejnej lekcji.
Postanowiłyśmy się zgłosić na ochotników.
Była nas trójka, więc zdecydowałyśmy, że zrobimy ten projekt w taki sposób,
aby zarazem był łatwy do zapamiętania oraz czegoś nauczył.
Wybrałyśmy czas i miejsce u kogo weźmiemy się za pracę.
Kiedy znalazłyśmy się na miejscu, zaczęłyśmy działać.
Każda z nas powiedziała do czego może się przydać.
Z racji tego, iż ja interesuję się tworzeniem filmów, powiedziałam, że stworzę
krótki filmik na temat rozwoju zarodkowego. Jedna z nas stworzyła prezentację
opowiadającą cały temat dotyczący rozwoju człowieka (w programie PowerPoint) ,
zaś druga zapisała wszystkie potrzebne informację i zrobiła z tego  notatkę,
którą podyktowała kolegom z klasy.
Jednak przed podyktowaniem notatki, została przedstawiona prezentacja multimedialna oraz mój film.  Podczas całej lekcji, nasza pani od biologii, dopowiadała jeszcze parę zdań, aby wszystko było jasne. Spędziłyśmy przy tym projekcie dużo czasu.
Mimo wszystko uważamy, że było warto, ponieważ nasza praca się opłaciła.
Dostałyśmy we trzy po ocenie celującej oraz spędziłyśmy wspólnie miło czas.
No i oczywiście lekcja, jak najbardziej się udała!

biol1 biol2 biol3Grafika: U. C. CC BY-NC-SA 3.0

Uczeń

Kategorie Bez kategorii | Tagi | Komentarzy: 2

„Młodzi Głosują”

Nasza szkoła już drugi raz wzięła udział w projekcie „Młodzi Głosują” organizowanym przez CEO. W tegorocznej edycji oprócz wyborów prezydenckich, które odbyły się 30 kwietnia zorganizowaliśmy lekcje o roli prezydenta w państwie, frekwencji i znaczeniu oddanego głosu.

W kilka dni przed głosowaniem w naszej szkole odbyła się debata pt.
„Czy prezydent powinien być wybierany przez Zgromadzenie Narodowe?”.
Po wymianie poglądów na temat oraz prześledzeniu sytuacji politycznej oraz ustroju demokracji zachodnich (we Włoszech i Niemczech, prezydenta wybierają połączone izby parlamentu, a w USA i Francji głowa państwa jest wybierana przez obywateli) doszliśmy do wniosku, że odpowiedź na pytanie jest uzależniona od uprawnień prezydenta i jego pozycji w systemie politycznym (prezydenckim, gdzie prezydent jest także szefem rządu czy parlamentarno – gabinetowym, w którym prezydent pełni tylko role reprezentacyjne).

Tekst: Franciszek P. kl. 3a

SAM_3414 SAM_3413 SAM_3412 SAM_3410 SAM_3409 SAM_3408Grafika: A. Z. CC BY-NC-SA 3.0

Nauczyciel

Kategorie Bez kategorii, Co się działo w Gim8? | Tagi | Zostaw komentarz

„Uczymy innych” w klasie II – wielokąty.

Ostatnimi czasy w naszej szkole są organizowane lekcje prowadzone przez uczniów.
Jednymi z takich są zajęcia z matematyki.

Wszystko zaczęło się od losowania tematów lekcji w klasach drugich.
Były one zapisane na małych karteczkach.
Uczniowie mieli za zadanie dobrać się w pary.
Kiedy wszystko było już ustalone, osoba z pary, musiała wylosować jeden z 10 tematów.
Po losowaniu, każda grupa dowiedziała się, jaki będzie omawiać temat
i kiedy odbędzie się prezentacja.
Ustalono, że każda para będzie mieć 20 minut na omówienie tematu.

Naszym pierwszym tematem wylosowanym przez moich dwóch kolegów z klasy były „Wielokąty foremne”.
Chłopcy przygotowali prezentację multimedialną na ich temat
oraz pokazywali nam, jak je konstruować.
Pod okiem nauczyciela wspólnie omawiali lekcję.

Kolejną grupą były nasze dwie koleżanki.
Ich temat nosił nazwę „Wielokąty – okręgi wpisane i opisane”.
Dziewczyny zgrały się ze sobą świetnie.
Tłumaczyły wszystko od a do z, nie pomijając przy tym wszystkich niezbędnych informacji.
Uczyły nas konstrukcji, wzorów i obliczeń, dotyczących wielokątów wpisanych i opisanych na okręgach.

Póki co na swoje wystąpienie czeka jeszcze wiele grup, ale już dziś myślę, że tym sposobem uczenia się możemy dużo zyskać.
Oprócz tego, że opanujemy określoną partię materiału to dodatkowo spędzimy miło czas (np. na przygotowaniu), a klasa jeszcze bardziej się zintegruje.

Poniżej kilka zdjęć jak nam poszło.

wiel1 wiel2 wiel3 wiel4

Grafika: S. J. CC BY-NC-SA 3.0

Uczeń

 

Kategorie Bez kategorii, Czytamy i odkrywamy, Szkoła z Klasą 2.0 - edycja 2014/15 | Tagi | Zostaw komentarz