Końce bywają początkami…

Kończąc już nasze działania związane z Kodeksem 2.0 pragniemy przedstawić wam finalny projekt tego całego przedsięwzięcia, czyli gazetkę szkolną „Przylądek Gimnazjalisty” po raz pierwszy całkowicie prowadzoną on-line.

Dzisiaj po zaprezentowaniu naszego projektu swoje stanowiska opuszczaliśmy dumnie wśród otaczających nam braw. W prezentacji, którą przygotowaliśmy znajdował się opis całej naszej pracy nad gazetką, od powstania nowej „przylądkowej” redakcji, przez odwiedziny w redakcji portalu internetowego Koniak24, aż do finalnego wydania gazetki.

Dodatkowo do gazetki i prezentacji własnoręcznie całą grupą wykonaliśmy nasze spojrzenie na „Przylądek Gimnazjalisty”, czyli plama z naszymi głowami, znajdującą się na wyspie zwanej „Przylądkiem Gimnazjalisty” i pani Agnieszką Muzyk, płynącą na tratwie, żeby nas „ocalić”.

Zapraszamy do przeczytania ciekawych artykułów znajdujących się w naszej gazetce, przejrzenia zdjęć (może znajdziecie siebie) i podziwiania dzieł ze szkolnej galerii talentów, a także z zapoznaniem się z nowymi trendami, przepisem na ciasto i bardziej krwawym opowiadaniem o Czerwonym Kapturku (napisanym przeze mnie ;) ). Gazetkę on-line w wersji ostatecznej możecie zobaczyć, po kliknięciu w TEN LINK.

Kończąc pragnę jeszcze w imieniu całej redakcji jeszcze raz podziękować osobom, które się przyczyniły do powstania tej gazetki, czyli po pierwsze wam, uczniom naszego Gimnazjum, gazetka powstała dla was i z myślą o was. Jako drugiej osobie, dziękujemy pani Agnieszce Muzyk za to, że mimo wszelkich „małych problemów” z naszym Domem Szaleńców dała radę to wszystko „ogarnąć” i naprowadzić nas na dobrą ścieżkę. Jako ostatniej już osobie, chcemy również podziękować panu Robertowi Wilczewskiemu, za ciekawą i  wesołą lekcję dziennikarstwa oraz miło spędzony wspólnie czas – mimo, że nasza wspólna rozmowa nie trwała zbyt długo to i tak wynieśliśmy z niej dużo (i nie chodzi mi tu o „Kolniakowskie gadżety” ;) ).

Teraz możemy już dumnie powiedzieć, że „nasza Gimbaza” jest SZKOŁĄ Z KLASĄ…

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Nowy Semestr = Zmiany…

Pierwsze co na pewno rzuciło wam się w oczy to zupełnie nowy wygląd bloga. Postanowiłem go odświeżyć zastępując ciemny, wręcz przytłaczający granat na wesołą i przynoszącą nadzieję zieleń. (Obraz w tle jest autorstwa: lachicadelfagot.) Nadzieja zawsze nam się przyda w szczególności na zbliżający się wielkimi krokami nowy semestr. Już „W tym semestrze będę się lepiej uczył” jest w głowie większości uczniów.

Mała poprawka co do poprzedniego wpisu: Po przez stwierdzenie o tym, że włożenie słuchawek broni nas przed zabraniem telefonów, odnosi się do rzeczywistego słuchania muzyki, a nie spacerowania po całej szkole i SMSowania ze słuchawkami w uszach. Ten punkt został wprowadzony na tak zwaną próbę, czyli jeśli będzie za dużo „wykroczeń” z nim powiązanych zostanie usunięty, a wtedy przykro mi, ale nie będziemy mieli NIC.

+ Jeśli macie pomysły na wykorzystanie mediów na jakiejś lekcji, to porozmawiajcie o tym z nauczycielem danego przedmiotu, a (nóż, widelec, łyżka i co tam jeszcze) coś z tego wyjdzie.

+ W następnym semestrze Samorząd Szkolny poważnie bierze się do roboty z punktami, które zawarte były w planach działania. Możliwe, że już w najbliższym tygodniu będzie „muzyka na przerwach”. Takie „coś” było już raz w poprzednim semestrze, ale nie była to zasługa SU. Piosenki, które chcecie usłyszeć możecie wysyłać na e-mail: su2013turosl@gmail.com, pisać w komentarzach, a w przyszłości również na fanpage SU na facebook’u. Zasady są takie same jak w tamtym roku, czyli piosenki, które wysyłacie nie mogą zawierać wulgaryzmów (ewentualnie małą ilość, którą postaram się ocenzurować) oraz piosenki uważane za żart są automatycznie wykreślane z listy.

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

KODEKS 2.0

Rada Pedagogiczna na ostatnim spotkaniu rozmawiała na temat Kodeksu 2.0 i ustaliła jego ostateczną formę.

Teraz Kodeks 2.0 dotarł w moje „ręce” i mogę wam go przedstawić:

  1. Pamiętam, że w Internecie nikt nie jest anonimowy, zawsze jest możliwość zlokalizowania danej osoby.
  2. Przestrzegam praw autorskich. Szanuj pracę innych. Pamiętam, że jest ona owocem pracy drugiego człowieka.
  3. „Dobre i złe pobieranie informacji”. Korzystam rozsądnie z materiałów zawartych w Internecie.
  4. Dbam o bezpieczeństwo własne w sieci. Pamiętam, że podawanie swoich danych osobowych z Internecie jest niebezpieczne.
  5. Mogę używać telefonów podczas przerw – słuchać muzyki przez słuchawki.
  6. Przestrzegam zasad korzystania z Internetu.
  7. Przekazuję rodzicom, dziadkom, że multimedia mogą ułatwić życie i rozwój. Uczę naszych bliskich korzystania z zasobów technologii.

 

Niestety 2 punkty, które były bronione przeze mnie nie znalazły się w oficjalnej wersji, lecz kto wie co będzie dalej. Ale mamy teraz zupełnie „legalne” słuchanie muzyki z telefonów (przez słuchawki), także chcesz, żeby nauczyciel nie zabrał ci telefonu słuchawki w uszy i Kodeks 2.0 cię broni (wyjątkiem jest to, że jeśli będziesz robić zdjęcia lub filmować ten sam Kodeks w żaden sposób ci nie pomoże).

P.S. Gazetka co prawda już szykowała się do upadku, ale powraca już w nowym semestrze w multimedialnej i zelektryzowanej wersji jako „PrzylądekGimnazjalisty” (wcześniej „Przylądek Gimnazjalisty”). Nowa nazwa nie jest spowodowana brakiem pamięci do loginów i haseł „niektórych osób” (czyt. mnie).

Posted in Bez kategorii, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2013/14 | 1 Comment

E-Szkoła, czyli e-lekcje.

Mimo tylko jednej tablicy interaktywnej nasza klasa – IIIc miała trzy lekcje podczas, których była ona pomocą naukową. Były to mianowicie lekcje języka polskiego.

Na pierwszej z nich rozwiązywaliśmy różne ćwiczenia językowe związane z synonimami. Podczas wykonywania ich korzystaliśmy z internetowego słownika wyrazów bliskoznacznych. Oczywiście całej klasie bardzo się to spodobało, gdyż jest to oczywiście szybsze i łatwiejsze od korzystania z tradycyjnych słowników.

Następna lekcja była przygotowana przez 5 uczniów z naszej klasy (mnie, Beatę, Weronikę, Maćka i Kamila). Przygotowaliśmy prezentacje multimedialne dotyczące powtórzenia wiadomości z gramatyki. Prezentacje dzieliły się na te informacyjne i ćwiczeniowe. Podczas ich prezentowania przypominaliśmy zasady zwarte w „Kodeksie 2.0″ m.in. do punktów o dobrym i złym ściąganiu oraz o prawach autorskich. Po zakończeniu zajęć stwierdziliśmy, że na takich lekcjach powtarzamy wiadomości do egzaminu gimnazjalnego w bardzo ciekawy i „fajny” sposób. – To fajnie.

Trzecia lekcja z wykorzystaniem multimediów odbyła się dzisiaj. Omawialiśmy na niej antonimy. Antonimy, z którymi były  problemy szukaliśmy w zasobach sieci internetowej. Uczniowie pochodzili do tablicy interaktywnej i wyszukiwali informacji, którymi dzielili się z resztą klasy (zdjęcie Kamila szukającego antonimów będzie udostępnione na blogu p. Muzyk < http://blogiceo.nq.pl/magogh/ >).

Mam nadzieję, że takie lekcje będą przeprowadzane coraz częściej, a teraz zapraszam do recenzji tych lekcji napisanych przez Weronikę i Beatę.

[Weronika]

Zajęcia z tablicą interaktywną są bardzo ciekawe. Oprócz lekcji języka polskiego tablica była wykorzystywana na jednej z lekcji biologii. Pani Wiśniewska przygotowała nam prezentację dotyczącą lekcji o ewolucji. Był to jeden z ciekawszych sposobów prowadzenia lekcji. Hahahah. Liczę na to, że tego typu zajęć powinno być więcej.

[Beata]

Na każdej lekcji EDB wykorzystywany jest projektor. Po przez informacje zamieszczone w przez p. Muzyka w prezentacjach jest nam łatwiej przyswoić tematy zajęć. Zawierają one też ciekawe ilustracje oraz zdjęcia.Na lekcjach fizyki natomiast możemy oglądać filmy zawierające doświadczenia, których nie możemy przeprowadzić na lekcji. Mam nadzieję, że projektor będzie wykorzystywany też na innych przedmiotach.

 

~ Freezze

Posted in Bez kategorii | 2 Comments

2013? A kto to jeszcze pamięta…

2013 odszedł od nas już 9 dni temu….

Ale my i tak datę w zeszytach zapisujemy jeszcze (…).13r.

Może z powodu utraty tego roku, który dla niektórych był dobry, dla innych zły podzielmy się ulubionymi albumami i piosenkami.

Oto moje TOP 9 albumów z 2013r.

9. Lorde – Pure Heroine

Mimo młodego wieku Lorde podbiła wszelkie listy hitów swoim najpopularniejszym singlem „Royals”, który po usłyszeniu za nic nie chce wyjść z twojej głowy. Album jest złożony z piosenek o podobnej kompozycji co wcześniej wspomniane „Royals”, idealny dla osób lubiących spokojną, lecz na pewien sposób idealną i wyróżniającą się z pośród tłumu muzykę.

Moje ulubione piosenki: Royals, Tennis Court, Team

8. Panic! at the Disco – Too Weird to Live, Too Rare to Die!

Album ten usłyszałem dość niedawno, ale od razu bardzo spodobała mi się większość piosenek, które się na nim znajdują. Są bardzo „chwytliwe” i często do niego wracam. Lubisz rocka? Lubisz pop? Check It Out!

Moje ulubione piosenki: Miss Jackson, Girls/Girls/Boys, Vegas Lights, Nicotine, This is Gospel

7. will.i.am – #willpower

Kolejny solowy album byłego członka BEP. Ten jest przepełniony elektroniką, za którą jedni wielbią, drudzy nienawidzą will’a. Oprócz elektroniki przepełniony jest on również artystami, których will.i.am zaprosił do współpracy.

Moje ulubione piosenki: Gettin’ Dumb, Far Away From Home, Fall Down, Love Bullets

6. Katy Perry – Prism

Czyli „już” dorosła i mniej cukierkowa Katy. Próba utraty „słodkiej do mdłości nastolatki” zdecydowanie jej się udała. Piosenki są przemyślane i nie brak tu hitów, zresztą tak było też w „Teenage Dream”, ale tu spotykamy się z zupełnie innym rodzajem pop’u – ciekawszym.

Moje ulubione piosenki: Legendary Lovers, Dark Horse, International Smile

5. Justin Timberlake – The 20/20 Experience (Part 1)

Na części pierwszej jest tylko 10 piosenek… Co z tego jeśli średnia ich długość to 7 min! W radiu oczywiście możecie usłyszeć ich wersje skrótowe wersje, ale te tracą swoją Timberlake’ową magię… Ten rytm jest… No taki… Że… Musicie to posłuchać.

Moje ulubione piosenki: Mirrors, Don’t Hold The Wall, Let The Groove Get In, Blue Ocean Floor

4. M.I.A. – Mantagi

Może dużo z was o niej nie słyszało, ale tak już tu u nas w Polsce jest. M.I.A. znana szczególnie w UK i USA połączyła rytmy reggae oraz muzyki hinduskiej i tak powstał „Mantagi” – album którego piosenki potrafią „zawładnąć” umysłem.

Moje ulubione piosenki: Bad Girls, Bring The Noize, Come Walk With Me

3. Ifi Ude – Ifi Ude

Tej artystki pewnie też większość z was nie kojarzy, ale tym razem to Polka (pochodzenia afrykańskiego, ale Polka). Znana jest między innymi z muzycznego programu Must Be The Music (III edycja), w którym mimo, że nie wygrała, to wygrała zdecydowanie więcej. Fani przez portal internetowy mogli przekazać jej pieniądze na wydanie albumu (a w zamian za to dostawali prezenty jak płyta z podpisem, plakat czy nawet 20 minutowy prywatny koncert) – Ifi zebrała w ten sposób 27 tyś. złotych. Wydała album w którym widać inspirację miejscem jej urodzenia, jak i piosenki w języku polskim. Osobom, które nie znają Ifi szczerze polecam przyjrzeć się jej twórczości.

Moje ulubione piosenki: Fala, My Baby Gone, ArkTika, Shake It – Don’t Panic, Day, Inna

2. Britney Spears – Britney Jean

Nowy krążek znanej praktycznie każdemu Britney jest świetny. Każdy nowy album Brit idealnie dopasowuje się do aktualnych trendów jak i nadaje te nowe. Piosenki są zróżnicowane od elektronicznych ballad jak „Perfume”, aż po wręcz dubstep’owe „Work B*tch”. Tytuł albumu (jej pełne imię – tak mówi na nią rodzina i bliscy znajomi) odnosi się do tego, że ten album, jest bardzo osobisty dla Britney co można zauważyć w piosence „Alien”. Jestem pewiem, że każdy znajdzie tu przynajmniej jedną piosenkę, którą na pewno bardzo polubi.

Moje ulubione piosenki: Alien, Til It’s Gone, Tik Tik Boom, Body Ache, Perfume, Work B*tch

1. Lady Gaga – ARTPOP

Wręcz więcej niż standardowy POP. Album Gagi jest bardzo eksperymentalny co można zauważyć już na pierwszej piosence jaką jest Aura (piosenka ta opisuje przeżycia kobiety, która przez wyznawaną religię musi ukrywać się za Burqą), rozpoczyna się muzyką typową dla krajów islamskich muzyką i śmiechem Gagi która przechodzi w mocne techno. Następne są mocno elektroniczne Venus, G.U.Y. i X Dreams, a po nich Jewels N’ ***** z rapem jako motywem przewodniczącym. Następnie mamy MANiCURED z Trap’ową wstawką, taneczne Do What You Want, świetny ARTPOP i „rozwalające mózg” Swine. Dalej mamy Donatella, która jest o Donatelli Versace jednej z czołowych projektantek i Fashion! nagrane z will.i.am’em i David’em Guetta. Po nich następuje Mary Jane Holland - piosenka z grą słów w samym tytule, ciekawi niech szukają znaczeń ;) . Piękna ballada Dope i Gypsy, w której opisane jest życie „cyganki” są tuż przed wielkim zakończeniem jakim jest hit Applause.

Mimo tego, że o albumie nie było jeszcze głośno, Gaga was jeszcze zadziwi dużą promocją, którą planuje.

Moje ulubione piosenki: Donatella, Mary Jane Holland, G.U.Y., Aura

 

~~~~~~~~~~~

A jakie są wasze ulubione piosenki z 2013?~

~Freezze

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

Don’t Trust Me…

A mówiłem, że będę pisał codziennie…

Niestety, ostatnie tygodnie semestru = poprawy, ostatnie zaliczenia itd.

Do tego jeszcze konkurs biologiczny 15 stycznia…

*PRZEPROSIE*

~~~~~~~~~~~~

Jutro postaram się napisać jakąś dłuższą notkę.

Czekajcie cierpliwie. ;)

 

~ Freezze

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Dawno, dawno temu…

Prawdą jest, że dawno mnie tu nie było, ale mam nadzieję nadrobić zaległości.

Mamy już nowy rok, „niestety” ten szkolny nadal trwa, a więc „Hapi Niu Jer”.

W ciągu tego dnia nie zdążyło się wiele wydarzyć, ale taka informacja od nauczycieli, że po długim okresie czasu wolnego od nauki często jest tak, że w szkole jest dość chłodno ( lekcje w kurtkach ;) ), więc następnym razem „odziejcie” coś cieplejszego.

~~~~~~~~~~~~

Osoby biorące udział w debacie „Szkoła z Klasą 2.0″, które nie dostały jeszcze kartek dla rodziców proszę o zgłoszenie się po nie do mnie lub p. Agnieszki Muzyk.

~~~~~~~~~~~~

BUDYŃ:

Czy ktoś z was ogląda Once Upon A Time (Dawno, dawno temu)???

~Freezze

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Święta, Święta…

Już składałem świąteczne życzenia, więc nie będę się powtarzał.

Piszę, bo mam ciekawy „prezent”, a mianowicie „ciekawe” fragmenty ze Statutu naszego gimnazjum, którego jak podejrzewam większość nie miała ochoty czytać/słuchać, ale jest warto.

  1. Po zakończeniu klasyfikacji w I okresie (przed feriami zimowymi ), nauczyciele nie wpisują ocen na nowy semestr.
  2. Ocena z religii nie ma wpływu na promowanie ucznia do następnej klasy
  3. Uczniowie uczęszczający na lekcje religii uzyskują trzy kolejne dni zwolnienia z zajęć szkolnych w celu odbycia rekolekcji wielkopostnych (pieczę nad uczniami w tym czasie zapewniają katecheci)
  4. Sprawdziany [kartkówki] 10-15 minutowe mogą być przeprowadzane z bieżącego materiału (trzy ostatnie lekcje) bez zapowiedzi, w jednym dniu nie może być więcej niż dwa sprawdziany.
  5. W szkole nie jest dozwolony makijaż, farbowanie włosów, długie i malowane paznokcie, tatuaże, kolczyki dla chłopców [równość wobec prawa], ostentacyjna [zwracająca na siebie uwagę] biżuteria.
  6. W szkole nie stosuje się kar zbiorowych.

[Nie mówiąc już o błędach, takich jak to, że niektóre punkty są zapisane dwa razy, czy to, że nosimy "zielone" mundurki]

Sołych

~Freezze

~~~~~~~~~~~~~

Aha!

W dziale ArtWorks jest nowy rysunek anonima, tym razem z Ic.

Check It Out!

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

W kratkę…

Ogłoszenie!!!

W czasie przerwy świątecznej wpisy nie będą pojawiały się codziennie, lecz co 2, 3 dzień lub gdy najdzie mnie na to ochota – wcześniej.

~Freezze

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Ja chce do szkoły!!! – OnlyJokin’…

No i jak wam podobały się Jasełka?

Moje wąsy (made by E.Z.) i tak je wygrały, no i jeszcze te drzwi z źle przyklejoną „klamką”, a o samochodzie, który miał jechać już nie wspominając… Dostaliśmy zaproszenie od księdza do ponownego wystawienia jasełek w Kościele (parafia Turośl) 29 grudnia o godz. 10:00, więc jeśli chcecie zobaczyć to jeszcze raz, a nam uda się to zorganizować serdecznie zapraszamy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Z imieniu całego Samorządu Uczniowskiego:

Życzymy Wam Wesołych i Pogodnych Świąt

oraz

Śniegu…

i

Woru Prezentów

lub

Węgla – co kto woli

~~~~~~~~~~~~~~~~~

____________________$$$
_____________________$$$$$
___________________$$$$$$
_________________$$$$$$$
_______________$$$$$$$$_$$$$$$$$$$
______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_____________$$$$$$$$$$$$$$$
____________$$$$$$$$$$$$$
___________$$$$$$$$$$$$
__________$$$$$$$$$$
_________$$$$$$$$$
________$$$$$$$$
_______$$$$$$$
______$$$$$$
______$$$$$
______$$$$
______$$$$
______$$$_____$
$______$$___$$
__$$$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$$$$$$$____$
$_____$$$$
_______$$$
________$

~Freezze

Posted in Bez kategorii | 1 Comment