E-Szkoła, czyli e-lekcje.

Mimo tylko jednej tablicy interaktywnej nasza klasa – IIIc miała trzy lekcje podczas, których była ona pomocą naukową. Były to mianowicie lekcje języka polskiego.

Na pierwszej z nich rozwiązywaliśmy różne ćwiczenia językowe związane z synonimami. Podczas wykonywania ich korzystaliśmy z internetowego słownika wyrazów bliskoznacznych. Oczywiście całej klasie bardzo się to spodobało, gdyż jest to oczywiście szybsze i łatwiejsze od korzystania z tradycyjnych słowników.

Następna lekcja była przygotowana przez 5 uczniów z naszej klasy (mnie, Beatę, Weronikę, Maćka i Kamila). Przygotowaliśmy prezentacje multimedialne dotyczące powtórzenia wiadomości z gramatyki. Prezentacje dzieliły się na te informacyjne i ćwiczeniowe. Podczas ich prezentowania przypominaliśmy zasady zwarte w „Kodeksie 2.0″ m.in. do punktów o dobrym i złym ściąganiu oraz o prawach autorskich. Po zakończeniu zajęć stwierdziliśmy, że na takich lekcjach powtarzamy wiadomości do egzaminu gimnazjalnego w bardzo ciekawy i „fajny” sposób. – To fajnie.

Trzecia lekcja z wykorzystaniem multimediów odbyła się dzisiaj. Omawialiśmy na niej antonimy. Antonimy, z którymi były  problemy szukaliśmy w zasobach sieci internetowej. Uczniowie pochodzili do tablicy interaktywnej i wyszukiwali informacji, którymi dzielili się z resztą klasy (zdjęcie Kamila szukającego antonimów będzie udostępnione na blogu p. Muzyk < http://blogiceo.nq.pl/magogh/ >).

Mam nadzieję, że takie lekcje będą przeprowadzane coraz częściej, a teraz zapraszam do recenzji tych lekcji napisanych przez Weronikę i Beatę.

[Weronika]

Zajęcia z tablicą interaktywną są bardzo ciekawe. Oprócz lekcji języka polskiego tablica była wykorzystywana na jednej z lekcji biologii. Pani Wiśniewska przygotowała nam prezentację dotyczącą lekcji o ewolucji. Był to jeden z ciekawszych sposobów prowadzenia lekcji. Hahahah. Liczę na to, że tego typu zajęć powinno być więcej.

[Beata]

Na każdej lekcji EDB wykorzystywany jest projektor. Po przez informacje zamieszczone w przez p. Muzyka w prezentacjach jest nam łatwiej przyswoić tematy zajęć. Zawierają one też ciekawe ilustracje oraz zdjęcia.Na lekcjach fizyki natomiast możemy oglądać filmy zawierające doświadczenia, których nie możemy przeprowadzić na lekcji. Mam nadzieję, że projektor będzie wykorzystywany też na innych przedmiotach.

 

~ Freezze

This entry was posted in Bez kategorii. Bookmark the permalink.

2 Responses to E-Szkoła, czyli e-lekcje.

  1. A. Muzyk says:

    Cieszę się, że podobały Wam się lekcje z wykorzystaniem TIK. Mam nadzieję na równie duży jak entuzjazm poziom wiedzy, który po zajęciach osiągnęliście. Liczę na owocną współpracę.
    Pozdrawiam

  2. A. Muzyk says:

    Gratuluję otrzymania pierwszej odznaki!
    A. Muzyk ostatnio opublikował…Spotkanie KOŁA REDAKTORSKIEGOMy Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge