Nasz Ostatni Dzień Już Jutro!!!

Jak już pewnie każdy z nas wie…

Jutro…

Ostatni Dzień…

w Szkole!!!

A potem wolnee!!!

~~~~~~~~~~~~~~~

Dzisiaj odbyła się debata „WF z klasą”, w której każdy z nas mógł wyrazić swoją opinię na temat zajęć wychowania fizycznego w naszym gimnazjum. Mówiliśmy o tym co lubimy – najczęściej pojawiała się piłka ręczna, a za nią nożna, lecz także o tym czego nie lubimy –  jednogłośne BIEGANIE. Uczniowie rzucali również propozycje np. wyjazdy na łyżwy. Tutaj najaktywniejsza była Patrycja Baszewska, no cóż się dziwić ona ma kilkadziesiąt pomysłów na sekundę. Proszono także o nowy sprzęt, lecz na to naszej szkole i gminie brak funduszy.

~~~~~~~~~~~~~~~

Kocioł Newsów:

  • Jasełka zaczynają się o 12:30, a po zakończeniu wracamy do domciu.
  • Nic nie mówiono nam o strojach galowych, ale chyba każdy się domyśli „święto – na galowo„.

Hipopotamowy ząb:

  • Nazwa „Jasełka” pochodzi od staropolskiego słowa jasło, które oznaczało żłób.

BUDYŃ:

  • Co sądzicie o drugiej już szkolnej debacie?

 

~Freezze

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

” Nie będzie niczego! – Czy aby na pewno? ” – Debata Szkolna

A no więc dzisiaj odbyła się debata szkolna, na której zostaliśmy podzieleni na 7(chyba) grup, które miały za zadanie ustalenie po 2 punkty do Kodeksu 2.0 oraz dyskutowaliśmy na ich temat.

Według naszego „skryby” Adriana klasy przedstawiły m.in. niżej wymienione punkty:

„1a. Rozsądnie korzystamy z internetu, nie wchodzimy na podejrzane strony internetowe, przestrzegamy zasad tzw. ‘netykiety’

1b. Jesteśmy świadomi tego co robimy w sieci, przestrzegamy praw autorskich, dbamy o język w sieci, dbamy o kulturę

1d. Korzystamy rozsądnie z materiałów dostępnych w internecie; Przestrzegamy praw autorskich, rozsądnie korzystanie z komputerów które są w szkole, rozsądne korzystanie z nowych technologi

2a. Możliwość słuchania muzyki na przerwach, prawa autorskie, Możliwość korzystania z telefonów na przerwach

2b. Zamieszczanie treści zadań przez nauczycieli, korzystanie z telefonów, zamieszczanie ocen w internecie

2c. Pamiętaj ze spisywanie pracy domowej z internetu jest niekorzystne, udostępnienie szkolnego Wi-Fi dla uczniów, chroń prawa autorskie, zachowaj szczególną ostrożność dla osób poznanych w internecie

3a. Należy chronić swoją prywatność, nie należy używać telefonów bez zgody nauczyciela, należy przestrzegać zasad korzystania z internetu.

3b. Możliwość wysyłania prac domowych przez internet nauczycielom, nauczyciele wykorzystują internet na lekcjach, każdy uczeń ma tablet z Wi-Fi zamiast ciężkiego plecaka

3c. Korzystanie z telefonów podczas przerw, nie kradnij czyichś pomysłów, sprawdzaj informacje, nie zamieszczaj cudzych zdjęć bez pozwolenia autora.”

 

~~~~~~~~~~~~~

Tematy odrzucone lub do ponownego przedyskutowania:

  • Wrzucanie notatek przez nauczycieli on-line – to co nauczyciele mieli by nam podawać znajduje się w podręczniku / nauczyciel musiał by wszystko pisać to samo co mówił na lekcji – temat odrzucony
  • Udostępnienie Wi-Fi (tu było kilka osób przeciwko, co było dla mnie dziwne, bo kto by nie chciał darmowego internetu i to do tego w szkole) – temat do ponownego przedyskutowania
  • Korzystanie z telefonów - temat do ponownego przedyskutowania
  • Udostępnianie ocen on-line – ok. 1/3 rodziców nie ma połączenia – temat odrzucony

Natomiast reszta punktów wypisanych przez Adriana została przyjęta.

~~~~~~~~~~~~~

BUDYŃ:

Co wy sądzicie o tematach poruszanych na tej debacie?

Jesteście zadowoleni z nowego Kodeksu 2.0  i zmian do niego wprowadzonych?

Odpowiedzi w komentarzach, na Asku bądź Twitterze.

~Freezze

Posted in Bez kategorii | 2 Comments

ArtWorks!

Dzisiejszy wpis będzie bardzo krótki, a więc…

Od jutra na moim blogu znajdzie się zakładka w której pojawią się rysunki uczniów naszego gimnazjum, jeśli chcesz aby i twoja praca znalazła się tu, na moim blogu wyślij jej zdjęcie na: matt717max@gmail.com.

~~~~~~~~~~~~~~

BUDYŃ:

Oglądacie jakichś amerykańskich/brytyjskich vlogerów?

*Jeśli tak nazwy „YouTuberów” piszcie w komentach (wiem, że u niektórych jest z nimi problem) lub ślijcie na wcześniej podanego maila.*

~~~~~~~~~~~~~~

Iggy Azalea – Bounce

https://www.youtube.com/watch?v=cI1A405jBqg

~Freezze

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Nauczyciele?! A po co nam oni?!

W dzisiejszym poście będziecie mogli przeczytać, co przeciętna uczennica sądzi o nauczycielach naszego gimnazjum.

Ale wcześniej coś z innej beczki. Do mojego bloga wreszcie dołączy Magda, mam nadzieję, że stanie się to jak najszybciej. Aktualnie czeka na przypisanie do programu. Więc od tej pory pod postami będziemy się podpisywać(ja – Freezze).

WYWIAD

1.  Co sądzisz o sposobach nauki stosowanych przez nauczycieli uczących w naszej szkole?

Każdy nauczyciel z naszej szkoły ma inna metodę przekazywania nam wiedzy. Ja osobiście uważam, że najlepszym sposobem jest zainteresowanie ucznia tematem, przygotowanie jakiejś pracy w grupie itp. Wytłumaczeniem „samemu” zagadnień dotyczących danego tematu. Z naciskiem na to, aby NIE NUDZIŁA.

 

2.  Co sądzisz o stopniu wymagań naszych nauczycieli?

Na pewno stopień wymagań nauczycieli wobec nas jest dosyć wysoki. W pewnym sensie rozumiem to, że trzeba nas zmobilizować do nauki, ale należy zachować umiar. Zadając masę pracy domowej, czy mnóstwo kartkówek nie doprowadzi do polepszenia się ocen uczniów, natomiast spowoduje gorsze oceny, gdyż uczniowie będą się sprzeciwiać.

 

3. Czy uważasz, że dobrym pomysłem byłoby udostępnianie notatek on-line?

Sądzę, że to dobry pomysł. W końcu nasza szkoła idzie z postępem, korzysta z różnych źródeł, więc nie mam nic przeciwko temu. Jest to na pewno duże ułatwienie osobom, które nie były na danej lekcji obecne.

 

4. W jaki sposób nauczyciele powinni zachęcać uczniów do nauki przedmiotu, którego nas uczą?

Powinni przygotowywać jakieś pomoce dydaktyczne dotyczące lekcji ( prezentacje, makiety itd.), ponieważ pomaga to w szybszym przyswojeniu wiedzy na dany temat. Powinni zainteresować uczniów jakimiś ciekawostkami, odkryciami. Dodam jeszcze, że samo opowiadanie tematu na lekcji przez nauczyciela powoduje znużenie, zrażenie ucznia nauką, co z kolei prowadzi do tego, ze uczniowie nie uczą się, gdyż jest to dla nich „bez sensu”.

 

5. Czy sądzisz, że nauczyciele zadają zdecydowanie za dużo pracy domowej?

To zależy od uczniów, im wolniej pracują na lekcji, tym więcej pracy domowej. Czasami jest tak, że w ogóle nie ma pracy domowej, a kolejnym razem – masa pracy i nie wiadomo za co się zabrać.

 

6. Czy uważasz, że stosunek nauczycieli do uczniów jest dobry i vice versa?

Jeżeli uczeń się dobrze uczy i nie podpadł nauczycielowi, np. złym zachowaniem, to są z reguły mili dla niego. Natomiast jeśli uczeń wiele razy zachował się niestosownie oraz nie zdobywa dobrych ocen, to nauczyciel jest już z góry nastawiony negatywnie w stosunku do ucznia. Da się to bardzo dobrze zauważyć wśród kolegów i koleżanek.

 

7. Jaką ocenę wystawiłabyś wszystkim nauczycielom naszego gimnazjum za ich „sprawowanie”?

Hmmm… 4. Nauczyciele powinni jeszcze popracować nad zainteresowaniem uczniów przedmiotami, których uczą.

 

~~~~~~~~~~~~~~

UWAGA!!!

Debata została przełożona na środę.

~~~~~~~~~~~~~~

Zdawajcie pytania na: http://ask.fm/SUTurosl

~~~~~~~~~~~~~~

Jeszcze na koniec:

Pitbull – That High (feat. Kelly Rowland)

http://www.youtube.com/watch?v=KQPYa93NLUk

~Freezze

 

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Notatka z lekcji? Czy to może nam się przydać?

Temat, który wam za chwilę przybliżę będzie prawdopodobnie omawiany również na wtorkowej debacie, ale chciałbym, aby nad nim zastanowić mogła się większa ilość osób niż sami przedstawiciele klas.

Chodzi mi mianowicie o udostępnianie najważniejszych informacji – notatki – z lekcji przez nauczycieli on-line. Wyglądałoby to następująco: Nauczyciel po każdej (lub tych najważniejszych -do przedyskutowania) lekcji wrzuca na swojego bloga (o ile nauczyciele wcześniej je założą) notatkę zawierającą najważniejsze rzeczy z ostatniej lekcji.

Według mnie to było by bardzo pomocne przed kartkówką czy sprawdzianem; w ten sposób można by było szybko przypomnieć sobie najważniejsze rzeczy. Co wy o tym sądzicie? Czy byłoby wam to pomocne? Odpowiadajcie w komentarzach.

[  *  Oraz pytanie do nauczycieli: Czy byliby państwo chętni pomagać uczniom w ten sposób?  *  ]

~~~~~~~~~~~~~~~~

Jak tam idzie zbieranie „złotóweczek” na Dzień Zdrowia?

Dla osób, które nie wiedzą o co z tym „dniem” chodzi:

Po zebraniu odpowiedniej sumy pieniędzy jednego dnia w szkole będą wystawione owoce (kupione za te pieniądze / jabłka, banany, może arbuz itp.), które każdy z nas będzie mógł wziąć i zjeść.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Do zadawania pytań możecie korzystać z naszego Ask.fm.

http://ask.fm/SUTurosl

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ze względu na zbliżające się święta, kolęda w wersji A capella!

http://www.youtube.com/watch?v=WSUFzC6_fp8

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Na początek… Britney!

Hej wszystkim „człowiekom”, którzy potrafią czytać i są z tego dumni, gdyż dzięki tej umiejętności będziecie mogli odwiedzać mojego bloga i śledzić moje posty, które dzisiaj zamierzam wrzucać codziennie.

Blog ten został stworzony z myślą o przekazywaniu uczniom informacji o działaniach Samorządu Uczniowskiego naszego gimnazjum – nie każcie mi pisać tej długiej nazwy (i tu przypomina mi się historia wyrabiania mojego nowego paszportu:

  • Szkoła do której chodzisz to?
  • Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Turośli.
  • W Turośli jest tylko jedne gimnazjum?
  • Tak. – po czym wpisała „Gimnazjum w Turośli”),

lecz „doszłem”(powinno być doszedłem, ale to ja wiem co robię) do wniosku, że było by to troszkę (czyt. strasznie) nudne, więc do tych informacji ja – Matt / „Freezze” – i Magda, będziemy dodawać też coś od siebie – jakieś opinie, recenzje, trochę muzyki i budyń.

KONIEC MOJEJ GŁUPIEJ WYPOWIEDZI – PRZECHODZIMY DO KONKRETÓW.

Już w ten wtorek będziemy debatować na temat Kodeksu 2.0. Odwołamy się również do prac wszystkich klas [galeria na blogu p. Agnieszki  Muzyk, do którego czytania zachęcam - http://blogiceo.nq.pl/magogh/projekt-2-0/kodeks-2-0/] dotyczących wyżej wspomnianego kodeksu.

Możecie do wtorku wrzucać pytania w komentarzach oraz zadawać je poprzez naszego Twittera ( @SUTurosl ).

BUDYŃ (czyli pytania do was – nie wiem czemu tak to nazwałem, ale niech będzie):

  1. Który plakat dotyczący Kodeksu 2.0 podoba wam się najbardziej?
  2. Może ktoś z was był na „W Pierścieniu Ognia”, jak wam się podobało?
  3. Są może w naszej szkole jakieś fandomy (nie wiesz co to znaczy? to znaczy że nie jesteś w żadnym fandomie)?
  4. Jak podoba się wam idea wprowadzenia Kodeksu 2.0?
  5. Macie Twittera? #FollowUs #FollowBack

Tak na początek może „nowa” Britney nam zaśpiewa!

Posted in Bez kategorii | 2 Comments