Filmiki pt. Jak stworzyc stronę internetową? cz1 i 2.

Wył.

Film nr 1: http://www.gazetka-gimpress.cba.pl/index.php/tworzenie-stron-www/instalacja-joomla

Film nr 2 : http://www.gazetka-gimpress.cba.pl/index.php/tworzenie-stron-www/pierwsze-kroki-joomla

Podziekowania

Wył.

Jest mi bardzo miło, iż po raz kolejny została doceniona moja praca i zaangażowanie w projekt pt. Szkoła z klasą 2.0. Z tego powodu pragnę podziękować całej administracji głównego bloga projektu.

Zapraszam na nową strone naszej gazetki znajdziecie tam dużo wiadomości o naszej działalności i nie tylko: www.gazetka-gimpress.cba.pl

O naszej dalszej pracy

Wył.

Dwa ostatnie miesiące upłynęły nam na warsztatach dziennikarskich. Pogłębialiśmy naszą wiedzę na temat najważniejszych form wykorzystywanych w naszej gazetce, tzn.: wywiad i reportaż. Efektem pracy nad wywiadem jest rozmowa przeprowadzona z naszą redakcyjną koleżanką w numerze wiosennym. Dotychczas kontaktowaliśmy się z naszymi rozmówcami za pośrednictwem komunikatorów, tym razem odważyłem się porozmawiać z Martą na żywo, nagrywając jej wypowiedź na dyktafon. Dopiero wtedy przesłałem jej tekst
do poprawki. Drugą zmianą jest wprowadzenie lidu przed wywiadem.
Marta, która do tej pory specjalizowała się w pisaniu felietonów, okazała się dobrym reporterem. Jej pierwsze kroki można obserwować w numerze wiosennym.
Kolejne odsłony naszej pracy będziecie mogli zobaczyć w numerze wakacyjnym.

Tomek Gąsiorowski

Dzień Otwarty w Gimnazjum Publicznym nr 2 – okiem Tomka Gąsiorowskiego – foto

Dzień Otwarty w Gimnazjum Publicznym nr 2 – okiem Tomka Gąsiorowskiego

Festiwal Drzew, Powrót Persefony, Dzień Pani, bachanalia – to różne nazwy Pierwszego Dnia Wiosny. Ludziom dorosłym kojarzy się ona z zieloną trawą, pączkującymi drzewami, najmłodszym z topieniem symbolicznej marzanny, a młodzieży szkolnej przede wszystkim z Dniem Wagarowicza. Jeszcze inne skojarzenia mają uczniowie i nauczyciele z Gimnazjum Publicznego Nr 2 w Płońsku, bowiem 21 marca jest już od kilku lat Dniem Otwartym Szkoły.

Podobnie jak w latach ubiegłych, w Pierwszy Dzień Wiosny, uczniowie szkół podstawowych skorzystali z naszego zaproszenia i wzięli udział w spotkaniu przygotowanym specjalnie dla nich. Młodzież gimnazjalna, pod czujnym okiem kadry pedagogicznej, przygotowała szereg atrakcji dla swoich młodszych kolegów. Jako reporter szkolnej gazetki „GIMpress” obserwowałem zgromadzonych na sali gimnastycznej szóstoklasistów i wywnioskowałem, że duże wrażenie zrobił na nich występ szkolnego zespołu „Door Forest” oraz mażoretka Klaudia, która zachwyciła publiczność nieprzeciętną zręcznością. Część oficjalną zakończył pokaz szkolnych talentów, który wielokrotnie wywołał uśmiech na twarzach gości – w końcu nie codziennie widzi się wymalowane twarze, czy chłopców w damskich ubraniach.

W tych radosnych nastrojach goście ruszyli do wybranych sal lekcyjnych, w których czekał na nich szereg niespodzianek. Każda klasa była oprowadzana przez przewodnika, czyli ucznia Gimnazjum Nr 2. Goście mieli okazję wziąć udział w doświadczeniach biologicznych i chemicznych. Dowiedzieli się również, że nasza szkoła dysponuje wieloma cennymi pamiątkami z czasów II wojny światowej, a także eksponatami z różnych wypraw zgromadzonych w sali geograficznej.

Szóstoklasiści mieli okazję poznać metody pracy w klasie o profilu matematyczno-fizyczno-informatycznym, a także zostali zapoznani z bogatą ofertą zajęć dodatkowych prowadzonych przez naszych pedagogów. Zwiedzający szkołę zapoznali się również z propozycją skierowaną do utalentowanej młodzieży, która od przyszłego roku może rozwijać swoje umiejętności w klasie sportowej.

Gazetka szkolna „GIMpress” przygotowała prezentację w sali informatycznej, której celem było zachęcanie młodzieży do kreatywnej pracy na rzecz środowiska szkolnego, a w salach lekcyjnych zaprezentowano możliwości tablicy interaktywnej w praktyce. Zwiedzanie pracowni zakończył słodki poczęstunek przygotowany w sali języków obcych. Aromat herbaty zaparzonej w samowarze z pewnością zapadnie w pamięć naszym młodszym kolegom.

    Tomek Gąsiorowski

Artykuł można znaleźć na stronie www.wirtualnyplonsk.pl      link :                              Dzień Otwarty w Gimnazjum Publicznym nr 2 – okiem Tomka Gąsiorowskiego                       

Harmonogram pracy nad projektem

Cele gazetki GIMpress

Wył.

21 marca w naszym gimnazjum odbył się Dzień Otwarty szkoły. Z tej okazji przygotowałem prezentację multimedialną dotyczącą celu naszych działań. Oto one:

Trochę o naszej pracy

Wył.

8 marca redaktorzy gazetki „GIMpress” spotkali się by ustalić cele, zadania oraz harmonogram dotyczący projektu szkoła z klasą. oto cele naszego projektu:

* rozwijanie zdolności komunikacyjnych

* doskonalenie dziennikarskich form wypowiedzi,

* nawiązanie współpraca z portalem internetowym (www.wirtualnyplonsk.pl) działającym na terenie Płońska w celu obserwacji pracy doświadczonych redaktorów

* doskonalenie umiejętności pracy w grupie

* umiejętność wypowiadania konstruktywnej krytyki, odróżniania faktu od opinii

Ponadto opracowaliśmy szczegółowy plan działań, który został opisany przez naszego opiekuna p. Emilię Elert. Oto on:

Redaktorzy ustalili, że wykorzystają TIK do następujących zadań redakcyjnych: komputer z Internetem z pewnością posłuży nam jako narzędzie umożliwiające korespondencję nauczyciela prowadzącego gazetkę z uczestnikami kursu dziennikarskiego. W ramach projektu zaplanowałam krótki kurs dziennikarski dla uczestników spotkań. Ćwiczenia zamierzam przygotować na podstawie książki S. Bortnowskiego, pt.: „Warsztaty dziennikarskie”. Będą one obejmowały m.in. zagadnienia, które dostarczają uczniom
najwięcej problemów, tzn.: tytułowania artykułów, redagowanie informacji, artykułów problemowych (prezentowanie swojej opinii, komentowanie wydarzeń), kompozycja felietonów, konstruowanie pytań do wywiadu, prezentowanie treści reportażu. Ćwiczenia zamierzam przygotować w wersji komputerowej, każdy uczeń otrzyma je na podany adres e-mail i będzie je rozwiązywał w trakcie zajęć pod kierunkiem nauczyciela prowadzącego gazetkę szkolną. Efekty pracy będziemy prezentować na tablicy interaktywnej,
dzięki czemu wszyscy uczestnicy będą widzieli swoją pracę. Skłoni ich to do refleksji nad własnym artykułem i pomoże w naniesieniu poprawek. Zanim jednak uczniowie zaczną analizować swoje prace, zapoznam ich z definicją komentarza i opinii (chodzi o to, by uczniowie nie zniechęcili się do dalszej pracy w redakcji za sprawą nieprzychylnych komentarzy kolegów). Każda z form wypowiedzi będzie dotyczyła konkretnego wydarzenia ( z czasem uda się wyłonić uczniów „specjalizujących się” w danej
formie, co ułatwi dalszą pracę redakcyjną). Na blogu „redaktora Tomka” będą zamieszczane artykuły by pozostali redaktorzy mogli zasugerować poprawki, wprowadzić zmiany, podpowiedzieć osobie odpowiedzialnej za dany artykuł, gdzie może znaleźć informacje do swojego tekstu. Świadomość, iż tekst będzie dostępny w Internecie zapobiegnie kopiowaniu treści z istniejących już artykułów. Obserwacja stopnia zaangażowania poszczególnych członków redakcji pozwoli wytypować lidera (redaktora naczelnego),
który będzie motywował pozostałych do wytężonej i owocnej pracy. Za pośrednictwem Internetu będę również przesyłać pozostałym podopiecznym informacje na temat ciekawych stron internetowych, wskazówki dotyczące konkretnych artykułów. Stała korespondencja pomoże sprawnie redagować kolejne numery gazetki szkolnej. Uczniowie są w posiadaniu mojego adresu e-mail, dzięki czemu mogę na bieżąco ustalać techniczne sprawy dotyczące m.in. rozmieszczenia tekstu, czy wkomponowania zdjęć. Uczniowie
otrzymają na adres e-mailowy puste szablony gazetki, dzięki temu będą mieli orientację, jak długie mają być ich teksty (ten sam szablon może być zamieszczony na blogu Tomka). Wtedy wspólnie uczniowie ustalają, jakie treści chcą zamieścić w danym numerze, jak rozmieścić teksty, ile osób musi pracować nad danym numerem. Każda wolna szpalta powinna zawierać roboczy tytuł i nazwisko osoby odpowiedzialnej za dany tekst. W czasie zajęć a także za pośrednictwem blogu uczniowie będą się wymieniać
adresami ciekawych stron, przydatnych w pracy redakcyjnej. (Oprócz wymienionych w opisie zadań narzędzi TIK uczniowie wykorzystają również następujące programy i aplikacje: Filezilla, Notatnik oraz Microsoft Publisher). Gotowe teksty będą zamieszczane na stronie gazetki szkolnej, która została założona przez Alana i Piotra.

Strona interenetowa

Zapraszam na stronę internetową gazetki szkolnej GIMpress.

www.gazetka-gimpress.cba.pl

Komentarze

Wył.

Zachęcam do komentowania wpisów.

T.G

Jak wykorzystujemy internet i komputer do tworzenia gazetki

Komputer jest niezbędną rzeczą do projektowania i tworzenia gazetki bez niego  nasza gazetka nie wyglądała by tak okazale. Myślę że każdy z nas nie wyobraża sobie bez niego pracy. Drugą rzeczą która jest nie zbędna przy wspólnej pracy jest internet dzięki któremu możemy zaczerpnąć garstkę informacji niezbędnych do pracy. Nasze pismo tworzymy w dość popularnym programie którym jest Mcrosoft Publisher dzięki niemu projektujemy jak i tworzymy szablony do gazetki. Jest on łatwy w obsłudze polecam go wszystkim redaktorom gazetek szkolnych. Projektujemy nasz miesięcznik wspólnie z opiekunką redakcji panią Emilią Elert. Nasza praca jest prosta dzięki naszemu zgraniu zespołowemu. Między sobą wymieniamy się cennymi wskazówkami jak i uczymy się od nas samych jaki pani Emilia od nas jak korzystać z różnych programów które ułatwiają nam pracę .

T.G

css.php