Szkolna blogosfera : *

23 maja w naszej szkole odbył się Festiwal 2.0!
     Mogliśmy zobaczyć na nim między innymi prezentacje projektów naszych kolegów i koleżanek z klas drugich. Pierwsza grupa przedstawiła zabytki stolic Europy, druga opisała subkultury jakie są wśród nas, a trzecia opowiedziała o swoich autorytetach. Było dużo śmiechu, szczególnie w trakcie przedstawienia grupy drugiej. Wszystkie drużyny miały też ciekawe prezentacje multimedialne, mogliśmy podziwiać naprawdę przepiękne budowle z różnych europejskich miast. Trzecia grupa, w trakcie swojej prezentacji, pokazywała krótkie filmiki, w których występowały wybrane autorytety. Pojawił się wśród nich Jan Paweł II, Justyna Kowalczyk czy nawet Robert Kubica i Tomasz Adamek!
     Następnie pani Mirka wraz z kółkiem historycznym miała krótki apel o zdrowym odżywianiu. Były wiersze i rózne ciekawostki o zdrowiu.
     Wszystkim uczniom podobały się występy kolegów, docenili ich gromkimi brawami!

13 czerwca 2012 odbyła się wycieczka do Gołuchowa i Brzezia.

O godz. 9:00 podstawionym autobusem wyjechaliśmy na zwiedzanie Gołuchowa. Gdy dojechaliśmy zaczęliśmy od zwiedzania zamku gołuchowskiego z miłą panią przewodnik. Następnie sami wybraliśmy, się by odnaleźć żubry i inne leśne zwierzęta. Po drodze mijaliśmy wiele nowo poznanych gatunków drzew i krzewów. W dodatku mieliśmy szczęście zobaczyć przebiegającą wiewiórkę ^^

W lesie często znajdowaliśmy karmniki do ptaków i dziuple z szczególnymi opisami dla jakiego rodzaju ptaków należą. Gdy doszliśmy do końca ścieżki naszym oczom ukazały się zagrody danieli, żubrów, dzików i koników polskich. Gdy już wszyscy się napatrzeli wróciliśmy do autobusu i wyruszyliśmy do Brzezia, gdzie wszyscy się świetnie bawili : )) Niestety każdy dzień dobiega końca i trzeba było wracać : /

Jednak nigdy nie zapomnimy tak spędzonego dnia ^^

Do zdawania na kartę motorowerową z całej szkoły przystąpiło 5 uczniów. Z czego 3 pierwszoklasistów i 2 drugoklasistów. Wszystkim udało się zaliczyć testy z wiedzy teoretycznej i 06.06. udowodnić, że zdobyli również wiedzę praktyczną. Uczniowie teraz tylko czekają na wydanie kart motorowerowych : )

Moje gimnazjum we współpracy z innymi organizuje warsztaty artystyczno-językowe. Razem z uczniami z Dobrzycy i Koźmina spotkaliśmy się w pewien piątek na rozpoczęciu warsztatów, na którym każdy został przydzielony do grupy (żółtej lub czerwonej), by według odpowiedniego planu rozpocząć zajęcia.
    Jak sama nazwa wskazuje odbyły się zajęcia językowe, więc gdy jedna grupa miała zajęcia z angielskiego, druga miała z niemieckiego i odwrotnie. Wśród zajęć zagościły i takie, które rozwijały talent muzyczny. Na zajęciach z muzyki każdy mógł zaszyfrować swoje imię w pięciolinii, a następnie pośpiewać z innymi. Następnego dnia odbyły się zajęcia z fotografii, na których mogliśmy wcielić się w rolę modela lub modelki jak i zawodowego fotografa. Niektórym z nas zajęło trochę czasu oswojenie się z obiektywem, ale myślę, że dzięki tym zajęciom będziemy się czuli przed nim znacznie odważniej. Mimo, że zrobienie czegokolwiek własnoręcznie z pomocą igły i nitki bardzo często może wyprowadzić z równowagi, każdy z nas wziął się do pracy na zajęciach krawieckich. Pod koniec mogliśmy pochwalić się nową broszką z filcu i wymyślnym strojem, który odzwierciedlał autora koszulki. Zajęcia krawieckie na wielu z nas wpłynęły bardzo pozytywnie i dowiodły, że nie należy bać się prac ręcznych. Tym bardziej, że pod wieczór pierwszego dnia odbył się pokaz mody i każdy mógł zaprezentować swój strój, a trzy najlepsze prace zostały nagrodzone. Nie zapominajmy jednak o zajęciach biologicznych, na których również każdy samodzielnie wykonał zielnik z florą wiosenno-letnią. Oczywiście nie obyło się bez pomocy pani od biologii przy rozpoznawaniu najróżniejszych gatunków roślin, które dla nas znalazła lecz mimo to te zajęcia wzbudziły w nas ciekawość poznawania bliżej świata.
     Warsztaty zakończyły się w sobotę po południu i po wręczeniu podziękowań nauczycielom i organizatorom zajęć wszyscy w świetnych nastrojach powrócili do domów.

Niedawno na matematyce mieliśmy równania. Niewiele uczniów sobie z nimi radziło, więc nasza pani wymyśliła, że każdy z nas w parach lub osobno ma wykonać projekt edukacyjny.
Dostępne były dwa tematy:
1. Do czego służą równania? – przykłady zastosowań.
2. Przepis na rozwiązywanie równań.
Były również dwie metody wykonania zadania. Można było zrobić plakat lub prezentację. Nasza pani sfotografowała plakaty i razem z prezentacjami przesłała na nasz klasowy Gmail. Na kolejnej lekcji matematyki poszliśmy do sali komputerowej i ocenialiśmy prace kolegów i koleżanek z klasy. Każdy z nas mógł zagłosować na jedną prezentację i jeden plakat. Trzy osoby, których prace uzyskały największa liczbę głosów dostały oceny celujące. Jednak uczniowie tak dobrze wykonali zadania, że trudno było nam się zdecydować i wybrać tylko dwie prace. Ja bardzo dużo wyniosłam z tej lekcji i mam nadzieję, że moi rówieśnicy również. Dlatego uważam, że wszelkie prace i zajęcia dodatkowe zorganizowane w nieco inny sposób zostają nam w pamięci znacznie dłużej niż nudne lekcje.

Nasza debata szkolna odbyła się 13 grudnia 2011 roku, w jednej z sal lekcyjnych. Wzięło w niej udział 17 uczniów – przedstawiciele wszystkich klas i Samorządu Uczniowskiego. Nad przebiegiem debaty czuwał nauczyciel – koordynator.

Przygotowania do debaty szkolnej zaczęły się już w połowie listopada, kiedy w naszej szkole przeprowadzane były debaty klasowe. Do pracy na Kodeksem włączyli się wszyscy uczniowie oraz ich wychowawcy (także ci nie biorący udziału w programie).  Każda klasa losowała wcześniej jeden punkt Kodeksu, który musiała przedyskutować na debacie klasowej. Również Samorząd Uczniowski musiał opracować jeden punkt Kodeksu. Następnie przedstawiciele klas i SU przedstawili wyniki debat na debacie szkolnej.

W czasie debaty szkolnej uczniowie najpierw w małych grupach wybierali z listy wszystkich punktów te, które ich zdaniem, będą stanowiły najlepszy zestaw reguł porządkujący zamieszanie z nowymi technologiami w szkole i nie tylko. Po kilkunastu minutach wszyscy usiedli razem i ze swoich propozycji wybrali dziesięć najbardziej odpowiednich punktów stanowiących Szkolny Kodeks 2.0. Kodeks będzie teraz weryfikowany przez uczniów i nauczycieli.

Szkolny Kodeks 2.0

1. Nie kopiujemy bezmyślnie informacji z Internetu i nie kradniemy cudzych prac.

2. Nie ufamy innym internautom – nigdy nie wiemy, kto siedzi po drugiej stronie.

3. Pamiętamy, że odpowiadanie na wiadomości od nieznajomych może być niebezpieczne.

4. Przestrzegamy prawa o ochronie danych osobowych.

5. Problemy rozwiązujemy w sposób spokojny i kulturalny.

6. Sieci używamy do sprawdzania wiedzy, gdy nie jesteśmy pewni naszej teorii lub myślimy, ze nasze działania są niepoprawne.

7. Co najmniej raz w miesiącu na lekcjach korzystamy z netbooków (nie tylko na informatyce).

8. Nauczyciel wie, które strony są dla nas dobre, tworzy listy „dobrych stron” z każdego przedmiotu.

9. W naszej szkole wprowadzimy harmonogram korzystania z komputerów, zobowiązujemy się go przestrzegać.

10.  Swój wolny czas warto poświęcić dorosłym, ucząc ich korzystania z Internetu i obsługi komputera.

Hej!

Niedawno (bo niezbyt pamiętam kiedy) w naszej klasie Ib (gimnazjum oczywiście) odbyła się debata na temat internetu pt. „NIE KRADNIJ I NIE DAJ SIĘ OKRAŚĆ”. Rozważaliśmy różne tematy. Ale moim zdaniem najważniejszy był temat poświęcony bezpieczeństwu w internecie, a mianowicie wypisywaliśmy różne bardzo ważne informacje.

 

Oto kilka z nich:

*nigdy nie podawaj swojego hasła innym;

*nie należy ufać obcym internautom, nigdy nie mamy pewności kto siedzi po drugiej stronie;

*nie udostępniaj zdjęć innych osób bez ich zgody;

*nie kopiuj cudzych tekstów;

*itp. itd.

Gosia :*