Zaczynamy projekt

Młody Obywatel w naszej szkole startuje!

1. wybór tematu i wprowadzenie w problematykę -
z czego uczeń może korzystać przy wyborze informacji (wyszukiwarki w tym Gogle, serwisy społecznościowe) i organizacji pracy zespołów (grupy dyskusyjne Google Groups), komunikacji (Twiter, Skype) – w tym miejscu warto pokazać Google Groups, jeśli nie jest znany.

2. określenie celów projektu i planowanie etapów realizacji – chodzi o ułatwienie uczniom i nauczycielom możliwości współpracy. W tym celu warto skorzystać z możliwości Gogle Dokumenty, http://www.wikispaces.com/;
http://www.mindmeister.com/ – pokazujemy strony, opowiadamy o możliwościach. W przypadku Google Docs warto pokazać możliwości od środka – opcja kalendarza, notatnika, komunikacji przez Google

3. Wykonywanie planowanych działań – ważna jest tu możliwość dokumentowania przebiegu realizacji projektu. Może to przybrać formę bloga, dokumentów Google, do których wszyscy mają dostęp, dokumentacja na FB czy Google +.
4. Publiczne przedstawienie efektów pracy metodą projektu – wybór formy równie ważny jak treść. Krótka „burza myśli” jakie formy można wykorzystać przy użyciu TIK: blog, strona www, prezentacja (Prezi.com), multimedialny plakat, komiks, film wideo, film animowany, audycja radiowa, publikacja multimedialna (e-gazeta, Qmam).

Komunikacja na blogu

1. cel pisania – co chcemy powiedzieć?
2. regularność – 3-4 akapity – 3-4 razy w tygodniu
3. określona budowa/schemat???????

Nieformalna rozmowa czy tekst medialny

4. odpowiedź na kilka pytań – kto?, co?, gdzie?, kiedy?, jak?
dlaczego/po co?, z jakim skutkiem?;
5. treść – dane, liczby, wykresy, eksperci

RÓŻNORODNOŚĆ

  • twórz listy
    galerie
    wpisy „poważne” i „śmieszne”
    LINKUJ, LINKUJ, LINKUJ – do innych wpisow na blogu,
    na zewnątrz, do definicji i zasobów
  • zapraszaj do dyskusji i dzielenia się wiedzą i doświadczeniami

POZYTYWNE DZIELENIE SIĘ

css.php