23 cze 2012

Festiwal był THE BEST

Wczoraj Zuzia, Ania, Kinga i ja byłyśmy na Festiwalu Projektów w Warszawie. Opiekowały się nami pani Chwastek i pani Terlecka. Zbiórka była o godzinie 6.10 na dworcu PKP w Inowrocławiu. Wszystkie byłyśmy żywiołowe, mimo wczesnej godziny.

Jazda pociągiem była przyjemna, wygłupiałyśmy się, śmiałyśmy i z uśmiechem na twarzy dojechałyśmy do Dworca Centralnego w Warszawie. Gdy wyszłyśmy z dworca przed nami było ze sto TAXI, a jedna z nich była nasza. Za wielkim parkingiem wznosiły się wysokie budowle, między innymi Pałac Kultury i Nauki, oraz galeria Złote Tarasy.

W końcu znalazła się nasza sześcioosobowa taksówka i mogłyśmy pojechać do Centrum Nauki Kopernik, gdzie odbywała się impreza.

Dojechaliśmy na miejsce i zostało nam 30 min. na przygotowanie stanowiska. O godz. 10.00 odbyło się uroczyste rozpoczęcie, po czym do naszego stanowiska zaczęli schodzić się inni twórcy projektów. Zadawali nam pytania z ankiety, bez której nie dostałoby się pendrajwów z logiem Szkoły z klasą 2.0. Wszyscy byli sympatyczni.

Pół godziny później zaczęli schodzić się eksperci. Niektórzy z nich byli nauczycielami, niektórzy informatykami, inni dziennikarzami z gazet itp. Rozmowy z Nimi były wspaniałe. Eksperci byli zachwyceni projektem naszej szkoły. Nie mogli uwierzyć, że uczniowie podstawówki wykazali się takimi umiejętnościami. Jeden z nich spytał o to, czy ktoś z nas utrzymywał kontakt z osobą poznaną poprzez blog. Ja byłam jedyną taką osobą, dzięki czemu udzieliłam wywiadu.

Osobą, z którą się poznałam poprzez blog jest Chessela, której szkoła też była na Festiwalu. Ona zachorowała, ale jej koleżanki wiele mi o niej mówiły. Wszystko nagrałam na megafonie mojej koleżanki.

Nasze stanowisko było kolorowe i entuzjastyczne. Wypełniały je plakaty wykonane ręcznie i komputerowo w programie Glogster. Pustych miejsc nie było, z góry zwisały kartoniki, przedstawiające hasła naszej Encyklopedii 2.0. Na stoliku były obrazki i ulotki.

Inne stanowiska też miały plakaty, na niektórych widniały makiety, zdjęcia, cukierki, origami, a na jednym były roboty.

Po zakończeniu targów poszliśmy zwiedzać Centrum Nauki Kopernik. Było świetnie, wszystkiego można było dotknąć, o wszystkim poczytać i naprawdę dużo się dowiedzieć. Po zwiedzaniu kupiłyśmy pamiątki i wyruszyłyśmy na dworzec. Wróciłyśmy do Inowrocławia o godz. 23.06.

Ten wyjazd wiele mnie nauczył, między innymi żeby czytać plakietki, mówić konkretnie, trzymać się grupy itp.

Ulka :-) :-) :-)

Komentarzy: 3

1. danawera

Ula, to na pewno był magafon? :) Tyle wrażeń, że zapomniałaś nazwisk ekspertów… a mówiłam, żeby zapisać. Linki, które wstawiłaś, nie są aktywne. Popraw je jak najszybciej. Dzięki za relację.

2. blogerzy.ino

Oj dziewczynki! Dla mnie to był cudowny dzień, który mogłam spędzić z Wami. Z zachwytem przysłuchiwałam się Waszej rozmowie z panią Ewą Kędracką (ja pamiętam nazwiska :) ). W trakcie tej rozmowy mówiłyście bardzo mądrze, a przede wszystkim swoimi słowami o tym, jak Wy to widzicie i przeżywacie. Cieszę się, że doceniacie to, jak wiele się przez ten rok nauczyłyście. Jeszcze rok temu, jak powiedziała Ula, grałyście tylko w gry, a teraz reprezentowałyście naszą szkołę na Festiwalu Projektów i chwaliłyście się swoimi umiejętnościami, które jak powiedział jeden z ekspertów są większe niż niejednego z nich. Gratuluję dziewczynki!
    Ola Terlecka

3. [...] Ula, Anka i Pani Danusia ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu na swoich blogach już zamieściły swoje wrażenia Przeczytajcie! [...]