Moduł 4 :D

Posted by g_helios in Bez kategorii | Leave a comment

Moduł czwarty zakończony :D

A oto zadania jakimi zajmowaliśmy się podczas tego modułu: 

1. Podajcie link do zrealizowanego na blogu zadania z ekranu 8
http://dobrzeuczymy.ceo.nq.pl/lessons/2228/res/index2.php?id=2228&sid=141401 (link do tego ekranu)

2. Dokończ zdania:

Z tego modułu dowiedziałem się co to jest prawo autorskie wolne licencje.

Z tego modułu wykorzystam wiedzę a prawach autorskich i wolnych licencjach podczas nagrywania i tworzenia własnych kompozycji muzycznych, które mam zamiar tworzyć.

Najbardziej zainteresował mnie temat praw autorskich bo podobała mi się animacja przygotowana przez Centrum Cyfrowe, ponieważ były zawarte w niej wszystkie najważniejsze treści i zostały one przedstawione w bardzo rzetelny i ciekawy sposób. Ważnym aspektem był dla mnie podkład muzyczny, który leciał w tle tego pokazu, ponieważ pomagał wejść w klimat tej prezentacji.

3. Przejrzyjcie zasoby NINATEKI. Podajcie link, do materiału, który najbardziej Was zainteresował. Uzasadnijcie swój wybór.

 Według mnie najbardziej interesującym filmem jaki znalazłam na tym portalu był film który pokazuje nam wiele ciekawych instrukcji i porad dotyczących obróbki dźwięku. http://ninateka.pl/…/04-artkod-processing-dzwiek-w…

4. Zastanówcie się jakiego rodzaju materiały mogą przydać się wam w planowanej kampanii w waszej szkole. Gdzie będziecie ich szukać?

Materiały, które będą pomocne to różnego rodzaju porady przy tworzeniu kampanii społecznej dotyczące przemocy w internecie, ponieważ o tym będzie nasza kampania, a także różne badania pokazujące przemocy w internecie itp.

ttp://ninateka.pl/film/04-artkod-processing-dzwiek-w-processingu-7-14-biblioteka-minim-wejscie-audio-synteza-filtry

A także zadania dodatkowe : 

1)Podaj 3 przykła szkolnych, w których możesz wykorzystać zasoby Ninateki.

1.obejrzenie spektaklu, który był kręcony na podstawie np. wiersza omawianego na lekcji

2.obejrzenie dokumenty na lekcji historii

3. obejrzenie koncertu na muzyce

2) Czym są wolne licencje i na co pozwalają? Podaj przykład, w którym możesz zastosować materiał oznaczony wolną licencją.

Wolna licencja zezwala nam na nieograniczone, nieodpłatne i niewyłączne korzystanie z dzieł w oryginale. Można je nazwać publicznymi umowami licencyjnymi zawartymi między twórcą dzieła a osobami korzystającymi z niego, które gwarantują nie ograniczone prawo do korzystania z dzieła osobom korzystającym. Udostępnienie twórczości na wolnych licencjach oznacza, że każdy ma prawo ją wykorzystywać, poprawiać, dostosowywać, powielać, rozprowadzać za darmo lub za opłatą oraz upowszechniać swoje udoskonalenia, aby mogła z nich korzystać cała społeczność.

Aharon Varady w ramach projektu Open Siddur przygotowała aktualizacje świetnego drzewa decyzyjnego wyboru odpowiedniej wolnej licencji  dla treści, projektów, oprogramowania.

Grafika poniżej dostępna na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach.

 

Obraz1

Zadanie z modułu 4 :D

Posted by g_helios in Bez kategorii | Leave a comment

8. Poszukiwany, poszukiwana

Znajdźcie w sieci i zamieśćcie na waszym blogu:

  • Fotografię przedstawiającą uśmiechniętego Baracka Obamę

Barack Obama

Zdjęcie jest w domenie publicznej, lecz nie wiemy kto jest autorem, jest na licencji Creative Commons

http://spsmw.org/…/07/election-and-inauguration-reflections/

  • Mapę Paryża

Mapa Paryża

Ten plik udostępniony jest na licencji Creative Commons. Autor JM Schomburg

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pary%C5%BC#mediaviewer/File:Paris_plan_jms.png

  • Podkład muzyczny

Johan Sebastian Bach, licencja creative commons

https://musopen.org/music/466/johann-sebastian-bach/air-on-the-g-string-from-orchestral-suite-bwv-1068/

  • Clipart przedstawiający dowolne zwierze domowe. (Cliparty to proste grafiki, często podobne do emotikonek,)

Kotek

Udostępniający waider, niestety nie wiemy na jakiej licencji jest obrazek

https://openclipart.org/detail/185055/little-cat-vector-by-waider-185055

Zadanie na bloga do modułu 3

Posted by g_helios in Bez kategorii | Leave a comment

Plakat Dotyczący źródeł informacji, z których najczęściej korzystamy ucząc się, odrabiając lekcje lub rozwijając Swoje zainteresowania i pasje

trzy źródła informacji 3

 

 

 

Praca w module 3 :D

Posted by g_helios in Bez kategorii | Leave a comment

Hej, to znowu my właśnie skończyliśmy pracę nad 3 modułem
A jak wam idzie wasza praca? :D

 głowa

To są zadania z jakimi musieliśmy się zmierzyć:

1.Czy zgadzacie się ze stwierdzeniem, że w dzisiejszym świecie informacja jest produktem. Zastanówcie się, co to dla nas znaczy jako odbiorców mediów.

2. Który typ mediów – Internet, telewizja, radio, prasa, książki – najbardziej sprzyja koncentracji, a który rozrywce?

3. A gdyby wasza kampania dotyczyła świadomego i krytycznego korzystania z mediów? Wymieńcie trzy najważniejsze komunikaty (np. w formie haseł) które chcielibyście przekazać waszej szkolnej społeczności? Dlaczego właśnie te?

media pobrane

Zadanie na bloga


W formie plakatu lub infografiki, na swoim blogu przedstawcie:

a) trzy źródła informacji, z których najczęściej korzystacie, ucząc się lub odrabiając lekcje oraz

b) trzy źródła informacji, z których najczęściej korzystacie, rozwijając swoje zainteresowania i pasje.

 

rozrywka

Zadanie Blogowe :D ” Język Mediów” ;)

Posted by g_helios in Bez kategorii | Leave a comment

Język mediów zmienia się wraz z tempem zmian gatunków dziennikarskich, rozwojem mediów społecznościowych i dużą różnorodnością dostępnych na rynku tytułów prasowych. Odbiorcy, a także ich gusta i upodobania decydują o tym, np.: jakie pismo utrzyma się na rynku lub jaka strona będzie najczęściej odwiedzana. Więc wszelkimi dostępnymi metodami musimy ich zdobywać, zwracać jego uwagę i jak najdłużej zatrzymać przy swoim utworze. 
W taki sposób ujawnia się najistotniejsza cecha języka mediów ostatnich lat, którą jest nią dążenie do spotęgowania jego wyrazistości.
W obecnych czasach można zauważyć, że beznamiętny język, spokojny ton relacji, neutralność frazeologiczna, poprawność stylistyczna znajduje coraz mniej zwolenników. 
Odbiorca może więc odnieść wrażenie dominacji retoryki ostrego konfliktu.
Każda aktualnie przekazywana informacja powinna być podana w jak najbardziej atrakcyjnej formie. To ta cecha przesądza o tym, że odbiorca decyduje się kliknąć w dany link. Taka liczba odsłon danego tekstu najbardziej interesuje właścicieli serwisów internetowych.

Praca w module 2 :D

Posted by g_helios in Bez kategorii | Leave a comment

Cześć :D ! Długo nas nie było
Właśnie skończyliśmy ostanie poprawki w module 2 który musieliśmy uzupełnić, ale wszystko idzie w dobrym kierunku, więc mamy nadzieje, że w wkrótce będziemy mogli się pochwalić zaliczonym modułem
Chcecie wiedzieć jakie mieliśmy zadania?

Oto one :

1. Co jest potrzebne, abyście w sieci czuli się bezpiecznie?

2. Podaj nazwę lub link konkretnego nadawcy (gazety, radia, telewizji, portalu), który waszym zdaniem jest najbardziej obiektywny. Uzasadnij swój wybór.

3. Stosując zasady dobrego dziennikarstwa. Wymyślcie slogan promujący Wasz blog.

Dodatkowo musieliśmy jeszcze odpowiedzieć na kilka pytań:

1) Które stwierdzenie jest Wam najbliższe? Dlaczego?
1. W sieci czuję się bezpiecznie, bo dbam o swoją prywatność.
2. Zostawiam cyfrowe ślady, ale w ogóle się tym nie przejmuję.
3. Etykieta jest dla dzieci, każdy wie jak ma pisać w sieci.

2)Które stwierdzenie jest Wam najbliższe? Dlaczego?
1. Nie da się pisać tak, aby chcieli nas czytać.
2. Kanały dystrybucji informacji nie są ważne we współczesnym dziennikarstwie.

bezpieczenstwo

Sprawozdanie zaakceptowane świętujemy I sukces!

Posted by g_helios in Bez kategorii | Leave a comment

Komentarz mentora z modułu I

bez tytułu

  Oby tak dalej  :D