Jesteśmy Szkołą z klasą 2.0 – otrzymaliśmy certyfikat

Witam Was serdecznie po wakacjach. Rozstaję się z blogiem Jedyneczki. Nasze Gimnazjum nr 1 im. 70 Pułku Piechoty otrzymało certyfikat Szkoła z klasą 2.0 edycja 2013/2014.

Created by Readiris, Copyright IRIS 2009

Dziękuję wszystkim moim blogerkom, nauczycielom pracującym ze mną w programie Szkoła z klasą 2.0 edycja 2013/2014 oraz wszystkim, którzy odwiedzali nasz blog, komentowali i wspierali w naszej blogowej pracy. Dziękuję organizatorom za pomoc, za możliwość bycia z tak wspaniałymi ludźmi na platformie CEO. Moja przygoda ze Szkołą z klasą 2.0 będzie jeszcze trwać, ale w innej odsłonie. Razem z p. Iloną Kubiak w tym roku będziemy pełnić rolę moderatorów w tym programie, czyli będziemy uczyć i wspierać w pracy innych nauczycieli. Jest to wielkie wyróżnienie i jesteśmy z tego bardzo dumne.

Szczególne dziękuję moim blogerkom: Zosi Karolak, Agacie Bizan, Martynie Sokołowskiej, Oli Jankowskiej i Natalii Olenderek. Na blogu razem ze mną pracowała p. koordynator naszego projektu p. Ilona Kubiak. Dziękuję p. dyr. Januszowi M. Lewandowskiemu oraz nauczycielom: p. Lucynie Maciąg, p. Violecie Tarce, p. Iwonie Wabińskiej, p. Dominikowi  Wabińskiemu, p. Małgorzacie Bandosz (Borowczyk), p. Agnieszce Łukowskiej (Pawlak), którzy razem ze mną pracowali w programie Szkoła z klasą 2.0.

Do zobaczenia w innym projekcie!!!

Festiwal „Szkoła z klasą 2.0” – daj mi działać, a zrozumiem

Każdy uczeń jest samotną wyspą!!! To motto przewodnie tegorocznego Festiwalu Szkoły z klasą 2.0, który odbył się w dniach 17 i 18 czerwca 2014r. w Warszawie.  Spośród 350 zgłoszonych szkół, do Centrum Nauki Kopernik zostało zaproszonych 50 szkół z całej Polski. Wśród wyróżnionych znalazło się nasze Gimnazjum nr 1 w Pleszewie. Całoroczna praca w programie Szkoła z klasą została uwieńczona wielkim sukcesem, bo realizowany projekt W poszukiwaniu symetrii przez nauczycieli: Halinę Rembowska, Ilonę Kubiak i Violettę Tarkę oraz uczniów klas I i II gimnazjum,  został zaprezentowany na tym właśnie festiwalu.  11

Czy symetria jest nam potrzebna? Gdzie można ją dostrzec? Realizując nasz projekt, odnaleźliśmy ciekawe przykłady symetrii osiowej i środkowej w przyrodzie, odkryliśmy symetryczne budowle  w architekturze lokalnej i światowej, zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy „Miasto symetrii”, znaleźliśmy także przykłady wykorzystania symetrii w sztuce. Nasz projekt był wyjątkowo symetryczny! Podczas festiwalu pokazaliśmy prezentacje multimedialne wykonane w programach: PowerPoint, Prezi i Glogster oraz film. Z dumą przedstawiliśmy efekty naszej pracy: suknie wykonane z papieru , kalejdoskopy oraz makiety Miasta symetrii. Pokazaliśmy, że bawiąc się  matematyką można lepiej ją zrozumieć i zapamiętać. Honorowy patronat nad festiwalem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.  Dyplom uznania otrzymaliśmy z rąk eksperta, który odwiedził nasze stanowisko p. dr  Katarzyny Winkowskiej – Nowak z Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych Wydziału Psychologii SWPS, która  w tym roku została laureatką Społecznego Nobla Ashoki w dziedzinie edukacji. Partnerami głównymi Festiwalu była firma: Intel, Samsung, Google, a organizatorem: Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazeta Wyborcza. Nasz projekt zaprezentowały uczennice pracujące na blogu Jedyneczki    Agata Bizan, Zofia Karolak i Martyna Sokołowska z I A i B gim., a mentorem i opiekunem była Halina Rembowska – nauczyciel matematyki.

Pozostało mnóstwo zdjęć, pamiątek i wspaniałe wspomnienia, które pozostaną na zawsze w pamięci 22uczestników  festiwalu. Było to możliwe dzięki wsparciu, które  udzieliła Rada Rodziców przy Zespole Szkół Publicznych nr 1 w Pleszewie, która sfinansowało wyjazd oraz zakup festiwalowych koszulek.

Bardzo dziękujemy!!

Zdjęcia: Halina Rembowska i Agata Bizan

 

 

CC BY-NC-SA

Nie tylko Kopernik i Skłodowska – prezentacja projektu

„Nie tylko Kopernik i Skłodowska”, czyli o mało znanych polskich naukowcach i wynalazcach.
Projekt był swoista próbą wypełnienia luk w szkolnych programach nauczania na poziomie gimnazjum. Trudno bowiem zrozumieć  brak informacji o dokonaniach, takich postaci jak Jan Czochralski, Jan Szczepanik, Julian Ochorowicz czy też Stefan Drzewiecki, choćby w podręcznikach do nauki historii. Jednocześnie okazało się, że i dla rodziców prezentacje uczniowskich projektów stały się autentycznym, nowym doświadczeniem…

Zapraszam – Dominik Wabiński

Czas podsumowania naszej pracy w programie Szkoła z klasą 2.0

Wraz z początkiem roku szkolnego nasze Gimnazjum przystąpiło do projektu Szkoła  z klasą 2.0. Chęć udziału zadeklarowało 8 nauczycieli: Małgorzata Bandosz, Ilona Kubiak, Agnieszka Łukowska, Lucyna Maciąg, Halina Rembowska, Violetta Tarka, Iwona Wabińska, Dominik Wabiński na czele z dyrektorem Januszem Lewandowskim.

Pierwszym zadaniem szkoły było opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się czyli Kodeksu 2.0. W II semestrze nauczyciele i uczniowie realizowali projekty edukacyjne: W poszukiwaniu symetrii, Nie tylko Skłodowska i Kopernik, Gry matematyczne, Na naukę nigdy nie jest za późno.

Projekty zakończyły się szkolnym Festiwalem Nauki 2.0, który odbył się w dniu 2 czerwca 2014r. Był on podsumowaniem pracy szkoły w programie. To właśnie na nim zespoły uczniowskie zaprezentowały rezultaty swoich projektów edukacyjnych realizowanych z wykorzystaniem TIK. W trakcie trwania Festiwalu uczniowie, rodzice, dyrekcja i nauczyciele oglądali: kalejdoskopy, suknie z papieru oraz inne prace plastyczne i makiety „Miasta symetrii”. Grali w grę komputerową Minecraft Program Symetria oraz w matematyczne gry planszowe, które samodzielnie wykonali. Oglądali ciekawe prezentacje multimedialne. Uczniowie, którzy brali udział w projektach cieszyli się, że ich praca została doceniona przez społeczność uczniowską. Mieli możliwość pochwalenia się swoimi umiejętnościami. Młodzież świetnie się bawiła, a przy tym wiele się nauczyła. Rodzice, którzy przybyli byli zachwyceni pracami, które wykonały ich dzieci. Z dużym zainteresowaniem uczestniczyli w prezentacjach.

Prowadzeniem bloga Jedyneczka  http://blogiceo.nq.pl/jedynkapleszew/,  zajęła się Halina Rembowska oraz wspaniałe blogerki: Zosia Karolak, Natalia Olenderek, Ola Jankowska, Agata Bizan, Martyna Sokołowska. Osobą wspomagającą była Ilona Kubiak.

Nasze działania zostały docenione przez moderatorów Szkoły z klasą - zdobyliśmy tytuł SZKOŁY EKSPERCKIEJ, a uczennice – blogerki wraz z opiekunem Haliną Rembowską, jako wyróżniony zespół pojadą z projektem „W poszukiwaniu symetrii” na Festiwal Nauki do Centrum Kopernik do Warszawy.

Dzięki programowi w przyszłym roku szkolnym, szkoła będzie pracować z e – dziennikiem. Pomysłodawcą przystąpienia do projektu była Ilona Kubiak.

YouTube Preview Image

Podsumowanie projektu

Podczas Festiwalu Nauki, który miał miejsce w naszej szkole w dniu 2.06.2014 roku zostały podsumowane wszystkie projekty, które były realizowane w ramach Szkoły z Klasą 2.0. Oprócz gier, makiet i innych manualnych wytworów wykonanych przez uczniów, przygotowane zostały prezentacje multimedialne. Oto jedna z nich, która przedstawia naszą pracę w czasie kolejnych etapów  projektu – od debaty do realizacji zadań.

zebranie i opracowanie: uczniowie biorący udział w programie z klasy I A i III C

CC BY-NC-SA

W poszukiwaniu symetrii- zobaczcie co nam się udało stworzyć!

Prezentacje poszczególnych grup dotyczących zadań z projektu były bardzo ciekawe. Jedna z grup przedstawiła makietę „Miasto symetrii” i użyła jej do gry komputerowej, która polegała na dobudowywaniu następnych elementów, tak, aby dalej rozbudowywać miejscowość. Na Festiwalu Nauki uczniowie próbowali swoich sił w grze i nieźle im to wychodziło. Przedstawiam Wam również inną pracę. Zobaczcie sami!

 

My w Szkole z klasą 2.0 edycja 2013/2014

Film powstał w dniu 28 maja 2014r. na Festiwal Nauki Szkoły z klasa 2.0, który odbędzie się w poniedziałek 2 czerwca 2014r. w ZSP nr 1 w Pleszewie. Organizatorzy serdecznie zapraszają.

Pozdrawiam – Zosia

https://www.youtube.com/watch?v=Ry_akk6KU_M&feature=youtu.be

Prezentacja – Symetria w architekturze światowej

Nie dawno zakończyliśmy pracę nad naszym projektem. Początkowo każda grupa zbierała materiały do swojej prezentacji. Gdy wszyscy uzbierali informacje, zakończyli robienie prac, przedstawiali swoje materiały na forum klasy. Każda grupa oceniała, osoby które przedstawiały swoją prezentację i każdy lider zapisywał na tablicy punkty za ich pracę. Na koniec pani podsumowała punkty i wystawiła swoją ocenę.
Oto następna z prac:

Prezentacja – symetria w architekturze lokalnej

]Właśnie zakończyliśmy pracę w projekcie W poszukiwaniu symetrii. Najpierw wszystkie grupy zbierały i selekcjonowałyinformacje. W dalszym etapie naszej pracy zespołowej przygotowaliśmy materiały do wykonania prezentacji wyników naszej pracy na forum klasy. Wykonaliśmy prezentacje w programie PowerPoint. Do każdej musieliśmy ustawić animację i wstawić dźwięk. Gotowe prace prezentowały grupy na forum klasy. Każda grupa oceniała efekty prezentującego się zespołu, według wcześniej ustalonych kryteriów. Po sumowaniu punktów osoby otrzymywały ocenę z uzyskanych punktów. Pracę osób, które włożyły największy wkład pracy oceniał sama Pani. Oto jedna z wykonanych prezentacji.

Prezentacja1

[/audio

W poszukiwaniu symetrii – prezentacja

Prezentacja powstała zespołowo. Włożyliśmy w tą prezentację dużo czasu i serca. Jej tytuł to „Symetria środkowa w przyrodzie”. Myślę, że dobrze ją wykonaliśmy i nasza praca spodoba się Wam. Pozdrawiam :) .

 

css.php