Mody i maski

Młodzi ludzie, chcąc ukryć samych siebie, często pokazują jedynie niektóre aspekty swojej osobowości. Czasem obnoszą się ze swoją innością po to, by się z nią oswoić i zobaczyć, jakie reakcje wywołuje ona u innych. Podobnym stylem operuje język reklam. Niemalże w każdej z nich pojawiają się coraz bardziej wyszukane maski, za którymi kryje się próba wyrażenia siebie oraz szukania przymierza z tym młodzieńczym światem, a czasem także ze światem dorosłych. Jest to pewna logika komunikowania, kryjąca się za każdą przyjętą modą, za każdą przybraną maską.
Taki jest styl wypowiedzi młodych ludzi, w ten sposób opowiadają oni o sobie. Ojciec musi uważnie słuchać i starać się odkryć znaczenie tych zamaskowanych przekazów. Będzie mógł oczywiście powiedzieć „nie”, jednak dopiero wówczas, gdy zrozumie, co dziecko w ten desperacki sposób chciało mu zakomunikować. W przeciwnym razie będzie to kolejna stracona okazja do dzielenia się sobą, jak pokazują te oto listy.

Claudio Rise
Fragment z Książki: Sztuka Ojcostwa
Kup Książkę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php