Ja – czyli Oni

Witam witam !

Czas goni nieubłaganie, ledwo co poznawaliśmy historie kina, a  tu już przyszło nam kręcić film. Scenariusz praktycznie gotowy, jeszcze ew jakieś poprawki, w każdym razie naszym planem jest realizacja filmu poklatkowego, opowiadającego o roli i presji społeczeństwa w życiu jednostki. Początkowo nasza inspiracją (właściwie to Ani bo w sumie to ona jest główną pomysłodawczynią :) )  był Facebook, ale nasz film troszkę ewoluował :) Więcej szczegółów nie zdradzę, ewentualnie postaram się namówić dziewczyny na trailera :D

Co do planu to praktycznie cała rzeczywista akcja dzieje się dokładnie tu :

(Musiałam posprzątać pokój siostrze żeby wam go pokazać -.-’)

Główna role odgrywam ja. W sumie wiecie mniej więcej jak wyglądam ale wrzucam wam fotkę co byście nacieszyli oko ;)

Oprócz mnie jedyna pewną (chyba xd) aktorką w naszym filmie jest Pati :

Prawdopodobnie będziemy potrzebować kilku statystów i chłopaka dla mnie więc zrobimy jakiś casting czy coś :D

Muzyka póki co jest ściśle tajna więc nie mogę zdradzać poufnych szczegółów.  (A tak serio to nic nie mamy xD)

Teledyski czyli jak się filmuje dobra muzykę ;)

Witam po baaardzo długiej nieobecności.

Powinnam dostać za tą nieobecność mocnego kopa w tyłek. Nie będę obiecywać poprawy bo nie gwarantuje że dotrzymam słowa, koniec roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami więc czas wziąć się za siebie (nie żebym miała jakieś zaległości w szkole czy coś takiego, gdzieżby).

Dzisiejszy wpis jak tytuł mówi poświęcony jest teledyskom. Czy faktycznie powiedzenie „filmowanie muzyki” może  mieć jakikolwiek sens? Ależ naturalnie! Słuchając muzyki czasem nie zastanawiamy się nad jej sensem, treścią i przekazem, po prostu „porywa nas dobra nuta”, jednak niektóre piosenki wręcz wymagają głębszego przemyślenia. To własnie po to tworzone są teledyski, obraz w nich ukazywany to odzwierciedlenie muzyki. Wybierając ulubiony teledysk to kryterium było bardzo pomocne, niestety nie mogłyśmy się zdecydować na jeden teledysk i wybrałyśmy aż (chociaż z naszej strony bardziej pasowałoby „tylko”) 5.

Na pierwszy ogień idzie Lenka i jej teledysk do piosenki Everything At Once.

YouTube Preview Image

W tym teledysku najbardziej ujmująca jest jego prostota. Połączenie różnych geometrycznych wzorów na ścianach czy na ubraniach świetnie współgra z prostym tekstem i przekazem piosenki. Do tego że tak powiem „minimalistyczny” układ taneczny,  i przesłodki głos Lenki który ubarwia ten czarno biały obraz.

Kolejny urzekający teledysk to (nie bede sie bawiła w zapisywanie wykonawcy i tytułu xd )

YouTube Preview Image

No dobra tym razem tez zaciekawiła nas prostota, ale tu prostota objawia się inaczej, bardziej chodzi o delikatność, spokój i harmonię zarówno teledysku jak i samej piosenki.  Dużo wnoszą tu nawiązania do kultury Japonii oraz dbałość o szczegóły np fragment z rękoma, który mnie osobiście urzekł chyba najbardziej. Nas ten teledysk zahipnotyzował, a was ?

Równie inspirujący jest dla nas teledysk grupy Nickelback – Rockstar

YouTube Preview Image

Pomysł zrealizowany w tym teledysku jest naszym zdaniem genialny! Piosenka mówi o marzeniach które kryją się w każdym (no kurcze, kto nie marzy o byciu wielką gwiazdą?!) bez względu na wiek, wygląd, płeć, zainteresowania czy cokolwiek innego. I własnie tak zrobiony jest ten teledysk, ukazuje wszystkich w równym świetle, śpiewających o byciu gwiazdą. Każdy ma w teledysku swoje pięć minut (w zasadzie to kilka sekund ale tak się mówi xP)

Jeszcze jeden teledysk który uznałyśmy że jest warty wyróżnienia  to teledysk grupy Gorillaz. Tym razem nie do końca chodzi o ten jeden teledysk tylko o sam pomysł chłopaków na teledyski.

YouTube Preview Image

Komiksowy teledysk był świetnym pomysłem, ale wklejenie komiksu do realistycznego teledysku było strzałem w dziesiątkę! Ta koncepcja sprawia ze ich teledyski są genialne, oryginalne bardzo kreatywne i jedyne w swoim rodzaju!

Na koniec wrzucam teledysk polskiej grupy Łąki Łan – Lovelock

YouTube Preview Image

Ten teledysk to właściwie mój osobisty wybór, a jest tu z dwóch powodów. Po pierwsze nie wyobrażałam sobie nie umieścić polskiego zespołu z najlepszym i najfajniej „ubranym” przekazem. Łaki Łan to funkowy zespół który pisze utwory na podstawie haseł proekologicznych i takie samo przesłanie zawiera w teledyskach. A po drugie są moją największa miłością i nie mogło ich tu zabraknąć <3

Jak widzicie wszystkie teledyski są z „innej parafii” więc nie mogłyśmy z pośród nich wybrać tego jedynego, mamy nadzieja że zostanie nam to wybaczone ;)

Na planie :)

Witam Witam !

Przez kilka dni poszukiwałyśmy idealnej modelki do naszego zadania bo przecież jako profesjonalistki nie będziemy jechać po kosztach i fotografować się nawzajem. Poprzeczkę ustawiłyśmy bardzo wysoko więc ciężko było sprostać którejkolwiek (tak nastawiałyśmy się na kobietę) z kandydatek naszym wymaganiom. Na całe szczęście w ostatniej chwili dostałam tajemniczy telefon od niej! Po przyjacielsku znalazła kilka minut na małą sesyjkę na potrzeby naszego projektu dlatego też zdjęcia robione były na baaardzo szybko. To wschodząca gwiazda światowego foto modelingu! Z resztą.. zobaczcie sami !

PTASIO !

ŻABIO !

ZBLIŻENIE !

PLAN BLISKI !

Dziś na tyle. Dziękujemy.

 

 

Top 10 – reżyserzy

Drugi moduł już się kończy a zadanie jeszcze nie wykonane. Wyłonienie 10 naszych ulubionych reżyserów było dużym wyzwaniem, ponieważ każda z nas miała swoja 10 i tylko kilku reżyserów się pokrywało, ale dzięki temu pierwsza piątka nie była problemem. Po kilku „dyskusjach” mamy nasze TOP 10 ale z góry muszę dodać że brakuje tam: James’a Camerona (Titanic, Terminator 1 i 2), Terry’ego Gilliama (Las Vegas Parano, Parnasus, Sens życia wg Monty Pythona), Briana De Palma(Scarface, Czarna Dalia, Życie Carlita) i Marka Koterskiego (Dzień Świra, Wszyscy jesteśmy Chrystusami), chłopaki się po prostu nie zmieścili :/

 

1. Tim Burton - niekwestionowany zwycięzca, w jego rękach nawet kicz staje się niesłychanie atrakcyjnym środkiem wyrazu, jak nikt łączy mrok z poczuciem humoru i nigdy nie przestaje być dzieckiem. Mroczny wizjoner którego genialne wizje plastyczne mega pokręconych postaci i dziwacznych scenografii od kilkunastu lat pokazuje w swoich filmach. Jego twórczość: Sweeney Todd, Alicja w Krainie Czarów, Edward Nożycoręki.

I oczywiście kochamy go za tworzenie idealnego duetu z równie genialnym Johnnym Deepem <3

YouTube Preview Image

 

2. Quentin Tarantino – mistrz jednej filmowej stylistyki która w dodatku sam dla siebie stworzył, fenomenalny reżyser którego nazwisko jednocześnie oznacza gatunek filmowy. Jego filmy charakteryzuje specyficzna atmosfera coś pomiędzy gangsterskim luzactwem, makabrą i domową posiadówką. Konsekwentnie kroczy własną ścieżką usypaną z  mieszanki fragmentów kina niszowego z którego stworzył kino wielkie i atrakcyjne obdarzone rewelacyjnymi dialogami. Jego twórczość: Pulp Fiction, Django, Grindhouse vol .1  Death Proof.

YouTube Preview Image

 

3. George Lucas - Skoro filmowa fikcja oddziałuje na ludzi na tyle mocno, iż proponują – całkiem poważnie – stworzenie nowej religii (religii Jedi), to autor filmu musi być geniuszem, albo guru sekty. Tkwiąc w głębokim przekonaniu, iż Lucas guru nie jest, przypisuję mu drugi z wymienionych przydomków. Niech moc będzie z nim. - chyba nic nie muszę dodawać.

YouTube Preview Image

 

4.Peter Jackson – Specjalista w dziedzinie tandetnego i kiczowatego kina gore, który rozwinął skrzydła i podejmując się niemożliwego wzbił się na szczyt kinematografii na światowym poziomie i tak powstała trylogia „Władca pierścieni”. Ja kocham go za jedno i drugie. Jego twórczość oprócz ww.: Martwica mózgu, Bad Taste, Hobbit: Niezwykła podróż.

YouTube Preview Image

 

5. Steven Spilberg – Od kilku dekad nie nakręcił słabego filmu, nawet słaba forma nie przeszkadza mu w wydaniu na świat co najmniej niezłego filmu. To człowiek który stworzył jedne z największych ikon kina, jego twórczość zawiera cos co bezsprzecznie można nazwać magia kina. Potrafi wszystko, oczarować, wzruszyć, rozbawić, wystraszyć. Nie potrafi jednego – znudzić. Twórczość: Park Jurajski, Lista Schindlera, E.T.

YouTube Preview Image

 

6. Darren Arnofsky – mistrz „robienia zupy z mózgu”. Jego albo się kocha albo nienawidzi, uważa za tandetę, przeintelektualizowany, pseudofilozoficzny bełkot. Ale my  jesteśmy z tych kochliwych… Jego twórczość: Requiem dla snu, Czarny łabędź. 

YouTube Preview Image

 

7. Alfred Hitchock – mistrz suspensu który opanował do perfekcji zagadkę idealnego scenariusza. Nienaruszalna przez nowe trendy i style ikona kina, po dziś dzień jest niedoścignionym wzorem dla twórców kina kryminalnego. Jest dla kina tym czym Agatha Christie dla literatury. Jego twórczość: Psychoza, Ptaki, 39 kroków. 

YouTube Preview Image

8. Martin Scorsese – twórca bezkompromisowych historii z gangsterami na czele. Jego twórczość: Kasyno, Chłopcy z ferajny, Taksówkarz.

YouTube Preview Image

9. Francis Ford Coppola - Za trylogię „Ojciec Chrzestny”, która stała się kamieniem milowym kinematografii. Za „Draculę”, która pokazała skomplikowaną
i wielowymiarową naturę zła oraz dobra. Za bycie niedoścignionym ideałem.

YouTube Preview Image

10. Woody Allen - Inteligentny, dowcipny i nigdy nie zawodzi. Od lat w niesłabnącej formie. Twórca głównie prześmiewczy, choć zdolny również do refleksji. Jednak najczęściej umieszcza w swoich filmach i jedno, i drugie. I podziwiamy to tempo ! Jego twórczość: O północy w Paryżu, Vicky Cristina Barcelona, Zakochani w Rzymie.

YouTube Preview Image

Wesołego Jajka! A może Merry Xmas ?

Patrząc przez okno jakoś mi to całe Alleluja nie pasuje, a może to już koniec świata? Tak czy inaczej wszystkim czytelnikom, nauczycielom, mentorom i innym uczestnikom oraz waszym rodzinom życzę w imieniu Kπ Wesołego Jajka, smacznej szynki oraz wielu cukrowych baranków i czekoladowych królików!

A żeby utrzymać filmowy klimat mała alternatywa dla Kevina samego w domu :)

No to Hop : 

YouTube Preview Image

 Miłego oglądania i jeszcze raz Wesołego Alleluja!

My name is PI. KA-PI.

Witam ! Powracam z grupą w pełnym składzie.

Od lewej (góra): Ania, Gaja, Milena, Fiku (tak tak to ja! kto poznał? :D ), Klaudia

Nasze tajemnicze oblicza zostały ujawnione, a my wracamy do „ciężkiej pracy” przy module 1 !

 

Hasta La Vista , Baby!

PS.  Blog zaczyna „śmierdzieć” Terminatorem xD

 

Na dobry początek!

Quote

Nasza grupa w końcu doczekała się swojego bloga. Sukces i pełne zwycięstwo!

Nie przedłużając przedstawię się wam tylko. Jestem Fiku, a tak oto wyglądam :

To moje najkorzystniejsze foto :) Reszta ekipy przez pewien czas zostanie owiana nutką tajemnicy, ale jak już sobie cykniemy fajna wspólna fotkę to poznacie nas wszystkie! :)

Początki niestety są zawsze trudne więc na dziś to wszystko. Teraz czas na kształcenie się pod okiem mistrza ( stąd pozdrawiamy naszego mentora)!

Żegnając się pozytywnym filmowy akcentem…

I’ll be back !