Fotorelacja z Festiwalu Nauki, czyli podsumowania naszej całorocznej pracy!

PODCZAS FESTIWALU PORUSZYLIŚMY TAKIE TEMATY JAK ZMIANA NIEKTÓRYCH PUNKTÓW KODEKSU 2.0., PRZEDSTAWIALIŚMY NASZE PREZENTACJE, A PRZEDE WSZYSTKIM ŚWIETNIE SIĘ BAWILIŚMY.

Fotorelacja z Pikniku Naukowego

Festiwal Nauki 2.0.

Zbliża się czerwiec – miesiąc podsumowania naszej całorocznej pracy. Odbędzie się festiwal nauki 2.0., na którym przedstawimy nasze projekty o tematyce matematycznej i humanistycznej. Mam nadzieję, że projekty spodobają się społeczności uczniowskiej, a zwłaszcza naszego autorstwa. Z pewnością będzie to niesamowite wydarzenie, które zapiszę się w historię naszej szkoły. Zaprawdę powiadam wam, że będzie to wyśmienite przedsięwzięcie edukacyjno-naukowe.

Piknik naukowy.

W najbliższym czasie, bo już 28 maja, nasza szkoła będzie brała udział w pikniku naukowym organizowanym w Warszawie. Uczniowie przygotowują rozmaite rebusy, łamigłówki, plakaty i krzyżówki. Mamy nadzieję, że dzięki temu piknikowi dowiemy się wiele ciekawych rzeczy.

Problemy z prezentacją:

Niestety okazało się, że nasz projekt nie jest do końca prefekcyjny. Nauczycielka miała parę zastrzeżeń:

  • brak zadań w prezentacji
  • zbyt mała ilość slajdów
  • brak tytułów

Obecnie pracujemy nad poprawkami do prezentacji. Mamy nadzieję, że tym razem będzie ona perfekcyjna i zdążymy ją zrobić w określonym czasie.

Tworzymy projekt edukacyjny!

Za zadanie otrzymaliśmy utworzenie projektu edukacyjnego w postaci prezentacji multimedialnej. Nasz temat to matematyka w otaczającej nas rzeczywistości. W sobotę spotykamy się z kolegami i tworzymy projekt, teraz zbieramy potrzebne nam do tego informacje. Uważam, że będzie to bardzo interesujące, a jednocześnie łatwe.

Na lekcjach!

Na ostatniej lekcji informatyki korzystaliśmy z tablicy multimedialnej. Praca na niej to czysta przyjemność. Używając jej śmiało można stwierdzić, że nasza szkoła jest nowoczesna.

W ubiegłym tygodniu kilka wytypowanych osób, w tym ja dostaliśmy zadanie. Polecono nam wykonanie prezentacji dotyczącej matematyki w codziennym życiu. Już nie mogę się doczekać. Mam nadzieje, że praca będzie przyjemna i będziemy mogli wykorzystać nowoczesny sprzęt w naszej szkole, do zaprezentowania jej.

Są ferie! Czy od czasu wprowadzenia kodeksu w życie w szkole coś się zmieniło?

Odpowiedź brzmi : PRAWIE NIE!

W naszej szkole są w większości grzeczni uczniowie. Na pewno wszyscy nauczyciele są porządni. Wszyscy już przed wprowadzeniem kodeksu stosowali się do jego zasad. Przynajmniej większości, a więc dużo się nie zmieniło. Mogę powiedzieć, że nauczyciele korzystają więcej z dziennika elektronicznego i wszystkie oceny się w nim znajdują. Zauważyłem, że w większości klas znajduje się netbook, laptop lub komputer stacjonarny co usprawniło wpisywanie ocen do dziennika elektronicznego. Zmieniło się też to, że ostatnio nie zauważam osób, które korzystają z komputera w innych celach niż nauka. Kolejnym plusem są tablice interaktywne, dzięki którym zajęcia są ciekawsze. Jedynym problemem jest to, że uczniowie w dalszym ciągu często kopiują treści z internetu nie zmieniając nic i nie dodając nic od siebie !!!

Przestrzegaj kodeks!

STOSUJEMY SIĘ DO KODKSU!

Osobiście nie zauważyliśmy, żeby ktoś nie przestrzegał reguł ustalonych na debacie szkolnej. Wszyscy staramy się o jak najlepszy wizerunek naszej szkoły. Nie wchodzimy na strony z ograniczeniami 18+. Uczymy dziadków korzystać z komputera i poruszać się sprawnie w internecie. Pani od geografii nawet zadała referat do napisania ręcznie, żebyśmy nie kopiowali tekstu prosto z internetu, nie wprowadzając do niego nic od siebie.

 

„Ogarnij Mózg”, czyli co jeść, żeby myśleć lepiej!

WTOREK

We wtorek 08.02.2011r.  uczniowie klas gimnazjalnych oglądali film wyświetlany na tablicy interaktywnej pt. „Mózg”. Opowiadał on o rozwoju mózgu i roli poszczególnych części mózgu. Z zaciekawieniem oglądaliśmy film o tym jak specyficzny jest nasz mózg i o tym, że każdy myśli inaczej. Dowiedzieliśmy się, że prawa półkula mózgu odpowiada za talenty artystyczne i za zainteresowania takie jak muzyka czy malarstwo. Lewa zaś za zdolności matematyczne itd..

ŚRODA

Uczniowie pokazali talenty , wykorzystując prawą półkulę mózgu. Była niezła frajda. W piątek zostali ogłoszeni zwycięzcy.

PIĄTEK

Finaliści „Mam Talent” zostali równo ocenieni. Są to osoby z klas Ic, IIf i z klasy Ie. Dostali oni puchary. Reszta osób dostała dyplomy zaprojektowane i zrobione na nowoczesnym sprzęcie naszej szkoły.

Program

Szkoła

  • Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie, Ciechanów
  • Uczeń

Odwiedziny

  • Stronę odwiedzono: 6315 razy

Lista blogów użytkownika

Komentarze

Wyszukiwarka

Informuj o wpisach