Wycieczka do Wieliczki

20 czerwca wybrałam się z rodzicami na wycieczkę do Wieliczki, byliśmy w kopalni soli i na rynku w Wieliczce. Podczas schodzenia do podziemi pokonaliśmy ponad 800 stopni i zeszliśmy na głębokość 135m. Pokonując ponad 3km podziemną trasą zobaczyliśmy efekty pracy górników sprzed wielu, wielu lat: kapliczki, groty zwane komorami oraz podziemne zbiorniki wodne.

Najciekawsze było to, że wszystko wokół wykute było w soli: ściany, sufity, korytarz, groty oraz niektóre schody – można było się o tym przekonać na przykład liżąc ścianę. Bardzo interesujące były inscenizacje przedstawiające górników i konie przy pracy, co pozwalało wyobrazić sobie jak ciężką pracę wykonywali kiedyś górnicy.

Natomiast na rynku znajduje się malowidło 3D, dające złudzenie przestrzeni, przy którym można zrobić zdjęcia.

Emilka Sz.

Lidia Szymkowiak

Wyprawa na ryby

Niedawno byłem z tatą na rybach na strykowskim jeziorze. Złapałem kilka leszczy, płotek, linów i wzdręgów. Tym razem łapałem na kukurydze, białe robaki i chleb   To nie były duże okazy ale zabawa była świetna. Już nie mogę się doczekać kolejnej wyprawy z tatą…

Mieszkowyjazd na ryby

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

W odwiedzinach u zachodnich sąsiadów

W sobotę, 14.06. pojechałam z rodzicami i siostrą do Berlina. Zobaczyliśmy dużo miejsc i zabytków, znanych z przewodników. Pierwszym punktem programu był Reichstag czyli budynek parlamentu, który można zwiedzać bezpłatnie, tylko trzeba zrobić wcześniej rezerwację przez internet. Stamtąd przeszliśmy pod Bramę Brandenburską, a potem do Placu Poczdamskiego, mijając po drodze Pomnik Pomordowanych Żydów Europy. Nie jest to zwykły pomnik – to 2711 betonowych bloków, różnej wysokości,  w których bardzo łatwo się zgubić, dlatego rodzice nie pozwolili nam wchodzić wgłąb. Na Placu Poczdamskim zwiedziliśmy Sony Center, w którym mieści się Legoland!

Widziałam też resztki Muru Berlińskiego, który przez 28 lat dzielił mieszkańców Berlina Zachodniego i Wschodniego. Nie mogłam się nadziwić, że można miasto podzielić na pół.

Po tak długim spacerze nogi nam już odpadały, więc wsiedliśmy do metra. Jeszcze tylko Katedra Berlińska, Wieża Telewizyjna, lody nad Szprewą i znowu jazda po mieście, tym razem piętrowym busem, który był dla mnie największą atrakcją:-)
Po dniu pełnym wrażeń, wsiedliśmy do auta i już po 3 godzinach byliśmy w Opalenicy. Zapraszam do obejrzenia zdjęć!

Bogna Fertig

Wieża TV i Kościół Mariacki

Wycieczka nad morze ;-)

Jolanta Gryczka

„W Międzyzdrojach na wybojach nasz autobus mknie.                                                                    To nad morze gna wycieczka z klasy II C”.

W środę byliśmy na szkolnej wycieczce. Zwiedziliśmy Międzyzdroje. Obowiązkowym punktem wycieczki była wizyta na plaży z kąpielą w morzu. Woda była jeszcze zimna, ale nikomu to nie przeszkadzało ;) . Było też zwiedzanie Muzeum Figur Woskowych, spacer po molo i pokaz w Planetarium. Wolny czas przeznaczyliśmy na kupienie pamiątek z wycieczki. Niestety przez padający deszcz musieliśmy wyjechać trochę wcześniej, ale i tak wszyscy wrócili bardzo zadowoleni. Nasz „wesoły autobus” pełen był śmiechu i zabawy. Pan Kierowca zadbał o odpowiednią muzykę i wszyscy świetnie się bawili ;)

Zosia R.

Weekend nad jeziorem

W dniach 7-8 czerwca uczestniczyłam wraz z tatą i moim pieskiem Kobi w zlocie właścicieli Jack i Parson Russell Terrierów. Spotkanie miało miejsce w malowniczo położonym ośrodku nad jeziorem w Jankowie Dolnym ( http://www.jankowodolne.com.pl/ ). Pogoda była bardzo odpowiednia do tego aby większość czasu spędzić w wodzie, na kajaku bądź rowerze wodnym.  Podczas zlotu poznałam nową koleżankę Martynkę, która przyjechała z Warszawy i z którą mam nadzieję spotkać się za rok.

Na kajaku

fot. Jacek Hegenbarth

Cała fotorelacja:

Pozdrawiam Wszystkich – Jagoda

XI konkurs ekologiczny

fotonea-20140608-151916

4 czerwca wzięłam udział w konkursie ekologicznym, który odbył się w Porażynie. Zostaliśmy podzieleni na grupy, ja dostałam się do drużyny zielonej, której zadaniem było odpowiedzieć na kilkanaście pytań. Chyba nie poszło mi aż tak źle, bo uzyskałam drugie miejsce :)

Pozdrawiam, Nina.

Występy taneczne w Nowym Tomyślu

100002500062707pizapw1402147817Jolanta Gryczka

Musimy się pochwalić! Dostałyśmy dzisiaj z Emilką srebrne medale.
Hajdasz zorganizował występ na którym byli nasi rodzice. Było bardzo dużo dzieci. Młodsza grupa dostała brązowe medale, a my srebrne.
Za rok będą już złote!

Zosia

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

Dzień dziecka w naszej szkole

W naszej szkole 2.06 był obchodzony szkolny dzień dziecka. Każdy miał za zadanie przebrać się za postacie z bajki lub książki. W tym dniu można było spotkać Pipi Lagstrum, Wróżki, Czarownice, Królewny, Asterixa i Obelixa, Kapturka i wiele innych…

Były też występy klas, śpiewanie piosenek, wspólna zabawa….a dla głodnych grochówka…:-) Każdy mógł znaleźć coś dla siebie…;) Do zobaczenia za rok.

Wiktoria

Danuta Stachowiak

XI Gminny Plener Malarski

W dniu dzisiejszym razem z koleżanką z klasy Jagodą brałem udział w XI Gminnym Plenerze Malarskim zorganizowanym przez Szkołę Podstawową w Porażynie. Zadaniem naszym było narysowanie różnych kresek w kolorze zielonym. Powstałą łąkę musieliśmy ozdobić kółkami i kwadratami  na wzór kwiatów i zwierząt występujących na łące. Każdy z nas otrzymał pamiątkowy dyplom i upominek. Na końcu była wspólna zabawa!!!

Bardzo się cieszę, że mogłem brać udział  w tym plenerze malarskim!!!

Gracjan

Kamila Kryś

Dzień Matki w naszej klasie

Dzisiaj nasza klasa świętowała Dzień Matki.

Na początku wyrecytowaliśmy wierszyki i zaśpiewaliśmy piosenkę dla mam.

Główną atrakcją były przygotowane przez nas wcześniej słodkie smakołyki: owsiane ciasteczka, blok czekoladowy, tartaletki i pyszne torty. Wszystko wykonaliśmy samodzielnie pod czujnym okiem naszej Pani.

Na końcu wręczyliśmy mamom książki kulinarne z testowanymi przez nas przepisami oraz narysowane przez nas portrety naszych kochanych mam.