Klasa 3d S.P.1

  • FESTIWAL PROJEKTÓW 2.0

    Nasz projekt edukacyjny na Festiwalu 2.0

    30 maja 2012 r. w naszej szkole odbył się Szkolny Festiwal 2.0.  Na pięknie udekorowanej sali gimnastycznej zebrali się uczniowie naszej szkoły,  rodzice, nauczyciele oraz zaproszeni goście. Podczas inauguracji Festiwalu pani dyrektor przedstawiła gościom najważniejsze działania szkoły związane z realizacją projektu „Szkoła z klasą 2.0″

    Nauczyciele oraz wybrani uczniowie prezentowali swe dokonania w:

    • sali gimnastycznej;
    • sali matematycznej wyposażonej w tablicę multimedialną.
    • sali do zajęć edukacji wczesnoszkolnej;

    W trakcie Festiwalu nawiązano m.in. poprzez pokaz filmowy, do zajęć „otwartych” zorganizowanych dla rodziców uczniów klasy III d. Zajęcia te poświęcone były  wielkiemu, polskiemu astronomowi, a jednocześnie Patronowi Naszej Szkoły , Mikołajowi  Kopernikowi. Film  zatytułowany „Mikołaj Kopernik naszą dumą”,    zmontowały moje koleżanki w programie Microsoft Movie Maker, wykorzystując w nim pamiątkowe zdjęcia z zajęć „otwartych” dla rodziców . Aby uatrakcyjnić  medialny odbiór filmu zespół dziewczynek z  klasy III d nagrał piosenkę o Mikołaju Koperniku.

    Poprzez prezentację nagrodzonej pracy, doceniono umiejętności mojego kolegi Jakuba Gigonia, który otrzymał I miejsce w konkursie „Święta, święta – konkurs na TIKowe życzenia” organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej (kategoria: szkoły podstawowe)  .

    YouTube Preview Image

    W  szkole  został ogłoszony  konkurs na najciekawszą prezentację o Patronie Naszej Szkoły. W konkursie tym zwyciężyła praca mojej koleżanki Julii Zezuli.

    Jej pracę nagrodzono za:

    - bardzo ładnie opracowaną grafikę;

    - ciekawie dobrane tło do tekstu;

    - pomysłowe ustawienie animacji i przejść slajdów.

    Prezentacja została przedstawiona podczas Festiwalu.  (Prezentacja znajduje się na stronie naszej szkoły www.sp1.skawina.com.pl/)

    W sali edukacji wczesnoszkolnej zaprezentowano film zmontowany przez moich kolegów w programie Microsoft Movie Maker o Układzie Słonecznym oraz prezentację o Mikołaju Koperniku stworzoną w programie Microsoft Office PowerPoint.

    Nasze wrażenia z Festiwalu

    Bardzo podobała nam się propozycja  filmu pt. „Randka w ciemno”, którą przedstawili uczniowie starszych klas. Autorem scenariusza była siostra Ewa. Starsi koledzy pod kierunkiem siostry zaprezentowali wesoły filmik przedstawiający ich pracę  podczas realizacji projektu.

    Ogromny zachwyt wzbudziła prezentacja projektu naszych kolegów z klasy III c, którzy stworzyli własną kronikę klasową pt. „Ale to już było i nie wróci więcej”. Poprzez prezentacje multimedialne opowiadali o ważnych wydarzeniach w swojej klasie.

    Kilka dni wcześniej, koledzy i koleżanki z klasy III b przedstawili  apel „Bezpieczeństwo w sieci”.  Nakręcone przez dzieci filmy były pomysłowe i bardzo ciekawe.  Film pt. „Koleżanki złodziejki”  uczył nas, aby nie umawiać się z osobami poznanymi w sieci bez wiedzy rodziców.  Film pt. „Nieznajomy” wyjaśniał natomiast jak ważne są dla nas dane osobowe i przestrzegał przed  dzieleniem się tymi informacjami z nieznajomymi. Kolejny film dotyczył uzależnienia od komputera. Dowiedzieliśmy się, że prawdziwi przyjaciele to nie komputery, lecz  koledzy i koleżanki z klasy. Podczas apelu wspólnie śpiewaliśmy piosenkę o bezpiecznym Internecie . Uczniowie klasy III b przedstawili wyniki ankiety na temat korzystania przez uczniów klas I – III naszej szkoły z Internetu. Wyniki przygotowali w formie prezentacji multimedialnej. Uczniowie recytowali również własne wiersze o bezpieczeństwie w sieci. Był to bardzo ciekawy i pouczający apel.

    Uczniowie klas IV stworzyli internetową gazetkę szkolną „Orbita”. Wszystkie numery gazetki dostępne są on – line oraz można zakupić egzemplarze wydrukowane. Może uczniowie mojej klasy podejmą się w przyszłości pracy w redakcji gazetki szkolnej?

    Z zachwytem oglądaliśmy  przedstawiane na tablicy multimedialnej prezentacje  związane z projektem „Z przyrodą za pan brat”. Dużym zainteresowaniem cieszył się temat „Zwierzęta domowe i sposoby ich pielęgnacji” oraz „Recycling na świecie i w naszych domach” . Najbardziej podobała się nam jednak prezentacja  przedstawiająca Polskie Parki Narodowe. Z zaciekawieniem spoglądaliśmy  na żywe okazy zwierząt i uczyliśmy się jak należy się nimi opiekować.

    Przedstawiono te programy, które najbardziej nas zainteresowały.

     

     
  • UCZYMY SIĘ Z TIK

    W szkole został ogłoszony konkurs na najciekawszą prezentację o Patronie Szkoły. Kilka osób wykonało piękne prezentacje, które po sprawdzeniu przez panią wychowawczynię przekazaliśmy organizatorom konkursu. W związku z brakiem możliwości umieszczenia tych prac pokażemy zdjęcia, wykonane podczas pokazu prezentacji w sali lekcyjnej. – Laura, Marika, Julia Sz. Julia Z., Jakub G., Karolina.

              

     

     

     

     

     

     

     

                                    

     

     

     

     

     

     

     

                                    

     

     

     

     

     

     

     

     
  • WRAŻENIA PO PREZENTACJI PROJEKTU

    Nasza praca zakończyła się sukcesem. Pani wychowawczyni przyznała nam bardzo wysokie noty za realizację projektu. Po zajęciach otwartych dla rodziców pani dyrektor podziękowała nam za zaangażowanie na lekcji oraz piękne przekazanie rodzicom zdobytej wiedzy z użyciem TIK. Pani dyrektor wzorowo oceniła naszą pracę związaną z projektem edukacyjnym.

    Po zajęciach wykonaliśmy dwa  filmy o planetach z użyciem ruchomego modelu Układu Słonecznego. Ania zademonstrowała gwiazdozbiory, a ja opowiedziałem o ruchu obiegowym planet. – Jakub G.

    Zapraszam do oglądnięcia naszych wykładów.

    YouTube Preview Image YouTube Preview Image

    Aparatem cyfrowym został nakręcony mój wykład dotyczący występowania pór roku. Podczas wizualizacji tego zjawiska użyłam lampki i globusa. – Julia Sz.

    Obrazuje to film:

    YouTube Preview Image

     

    Do montażu filmu w programie Movie Maker wykorzystałyśmy zdjęcia wykonane podczas zajęć, na których gościli rodzice. Powstał pamiątkowy film. – Ania S. , Julia Sz., Marika.

    Proszę oglądnąć!

    YouTube Preview Image

     

     

     

     

     
  • REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO

    W dniu 30.03.2012 r. odbyły się zajęcia „otwarte” dla rodziców.

    W tym dniu ubraliśmy się na galowo i trochę byliśmy podekscytowani. Poza rodzicami gościły na zajęciach panie: dyrektor mgr inż. Hanna Szczerbak, v-ce dyrektor mgr Olga Biedrawa i v-ce dyrektor Marzena Kulawik.

    Główny cel zajęć to:

    „Zdobywamy i dzielimy się swoją wiedzą z innymi za pomocą technologii informacyjno – komunikacyjnej”.

    Temat zajęć : Tajemniczy świat Mikołaja Kopernika – wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnej.

    Przed zajęciami pomagaliśmy pani przygotować salę lekcyjną. Dziewczynki rozłożyły mapy, karty prac ucznia i inne pomoce przygotowane przez wychowawczynię. Chłopcy pod kierunkiem Kacpra B. podłączyli i skonfigurowali laptop i rzutnik oraz ustawili krzesła dla gości.

    Prezentacja projektu trwała 45 minut. Mama Oli filmowała fragmenty lekcji. – Kacper B.

    Zespół uczniów składający się z jedenastu osób – (Liwia, Jakub G., Jakub O., Wiktoria, Anna S., Julia Sz., Karolina, Kacper B., Kacper M., Rafał, Marika)  przedstawił prezentację multimedialną opracowaną w programie PowerPoint. Uczniowie prezentowali swoją wiedzę o życiu i pracy astronoma wykorzystując opracowany wcześniej slajd. Dodawali własny komentarz do przedstawianych slajdów. Starali się mówić wolno, wyraźnie, aby rodzice wszystko rozumieli.

    Wspólnie ustalono tytuł prezentacji: „Mikołaj Kopernik naszą dumą”.

    Julia Sz. na bieżąco komentując wykonywane przez siebie czynności wpisywała na pierwszym slajdzie tytuł prezentacji. Następnie wprowadziła efekty animacyjne z pokazem i objaśnieniem. Za ten pokaz otrzymała oklaski od rodziców. – Kacper B.

    Fragment pokazu prezentacji przedstawia film.

    YouTube Preview Image

    Rodzicom bardzo podobał się pokaz przedstawiający zjawisko występowania dnia i nocy. Wizualizację tego zjawiska zaprezentowałem z użyciem lampki i globusa. – Kacper B.

    Zapraszam do oglądnięcia filmu nakręconego w czasie zajęć.

    YouTube Preview Image

    Julia Sz. przedstawiła wizualizację zjawiska występowania pór roku również przy użyciu lampki i globusa. Pięknie prezentuje to  film, który nakręciliśmy po zajęciach.

     

    Przebrałem się za Mikołaja Kopernika i opowiedziałem dzieciom o osiągnięciach wielkiego astronoma w różnych dziedzinach nauki. Wręczyłem każdemu dziecku puzzle z kopią obrazu Jana Matejki pt. „Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”. Koledzy i koleżanki cieszyli się z pięknych prezentów. Puzzle mają aż 1000 części.Kacper M.

    Mój występ został sfilmowany. 

    YouTube Preview Image

     

    Bardzo ciekawy film pt. „Układ Słoneczny” zmontowałyśmy w programie Movie Maker – (Laura, Ania G., Ewelina, Emilia, Julia). Podczas projekcji filmu podawałyśmy najważniejsze informacje o planetach Układu Słonecznego. Na zakończenie Emilka wymieniła źródło wykorzystanych zdjęć i muzyki.

    Zapraszamy do oglądnięcia filmu z naszej prezentacji – autorki filmu.

    YouTube Preview Image

    Najbardziej podobała  się dzieciom demonstracja ruchu planet przy pomocy ruchomego Układu Słonecznego. Dokonując pokazu podawałam istotne informacje dotyczące ruchu obiegowego i wirowego planet. Starałam się mówić wolno i dokładnie wskazywałam omawiane planety. Koleżanki i koledzy byli zaskoczeni, ponieważ pierwszy raz zobaczyli ruchomy model Układu Słonecznego. – Marika

    Mój pokaz filmowała mama Oli. Uważam, że warto go oglądnąć.

    Wszyscy zaśpiewaliśmy piosenkę pt. „Mikołaj nasza dumą”, która opowiada o nauce wielkiego astronoma.

    Nasz wspaniały śpiew przedstawia film.

    YouTube Preview Image


     

     

     

     

     
  • POGŁĘBIAMY WIEDZĘ O PATRONIE SZKOŁY

    21 marca 2012 r. zaprezentowaliśmy program artystyczny z okazji Święta Patrona Szkoły. Uroczysty apel przygotowaliśmy z uczniami klasy III b. Wygłaszaliśmy wiersze, śpiewaliśmy piosenki oraz pięknie tańczyliśmy. W trakcie uroczystości wykorzystaliśmy laptop i rzutnik. Przedstawialiśmy zdjęcia i filmy związane tematycznie z przedstawieniem,  które zostały zmontowane w programie w programie Movie Maker. – Kacper B.

    Dokumentują to poniższe zdjęcia.

     

    Na apelu dziewczynki zatańczyły taniec do piosenki o planetach. W opracowaniu układu choreograficznego pomogły nam nasze starsze koleżanki z klasy VI d.  Długo ćwiczyłyśmy, a próby były męczące. Za ciężką pracę otrzymałyśmy nagrodę. Występ wszystkim bardzo się podobał! Pani sfilmowała taniec. Zachęcamy do oglądnięcia filmu. Naprawdę warto! – Karolina, Liwia, Anna, Julia, Emilka, Ewelinka, Ola i Laura.

    YouTube Preview Image

     

     

     
  • GROMADZIMY MATERIAŁY DO REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO

    Główny cel projektu edukacyjnego:

    „Zdobywamy i dzielimy się swoja wiedza z innymi z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnej”

    Uzyskaliśmy wiedzę o życiu i pracy wielkiego astronoma z podanych poniżej źródeł:

    • film „Gwiazda Kopernika” w reżyserii Z. Kudły i A. Orzechowskiego,
    • czasopisma i  publikacje;
    • książka pt. „Mikołaj Kopernik”, autorzy: B. Kusztelski, B. Orliński;
    • wycieczka  do obserwatorium Astronomicznego w Chorzowie;
    • multibooki;
    • Internet.

    Bardzo podobał nam się film pt. „Gwiazda Kopernika”. Dowiedzieliśmy się, że wielki astronom był zabawnym chłopcem, który od najmłodszych lat interesował się astronomią.

    Informacje wyszukane w Internecie często były dla nas niezrozumiałe, w związku z tym często korzystaliśmy z pomocy nauczyciela. Odległe czasy, w których żył Kopernik pięknie przybliżyła nam lektura książki pt. „Mikołaj Kopernik”. Trudna wiedza o badaniach prowadzonych przez wielkiego astronoma i jego życiu została przekazana w jasny sposób.

    Zmontowałyśmy film w programie Microsoft Movie Maker pt. ,,Układ Słoneczny”. Tworzenie filmu poprzedziłyśmy gromadzeniem informacji o planetach Układu Słonecznego. Wyszukiwałyśmy materiały głównie w Internecie. Zredagowałyśmy notatki dotyczące poszczególnych planet, zapisałyśmy je w programie Microsoft Word  i przesłałyśmy drogą e-mailową pani wychowawczyni. Dużo trudności napotkałyśmy podczas wyszukiwania wyrazistych zdjęć przedstawiających planety. Pani dokonała korekty naszych prac.

    Przedstawiamy zebrane materiały

    MERKURY – znajduje się najbliżej Słońca,na jego powierzchni znajdują się kratery,które

    powstały w wyniku uderzeń meteorytów.

    WENUS – ma najwyższą temperaturę ze wszystkich planet.Dochodzi ona do 450°C .

    ZIEMIA –  istnieje tu życie.

    MARS – swoją czerwoną barwę  zawdzięcza związkom żelaza zawartym w skałach występujących  na jego powierzchni.

    JOWISZ – to największa ze wszystkich planet, jest zbudowana z gazów.

    SATURN -  posiada pierścień z brył skalnych i lodu.

    URAN -  jest barwach zielonkawej i niebieskiej.

    NEPTUN -  to planeta, na której wieją bardzo wielkie wiatry.

    Następnie przystąpiliśmy do montażu filmu. - Ewelinka, Emilka, Ania G. Laura, Julia Z.

    Zapraszamy do oglądnięcia filmu.

    YouTube Preview Image

    Film ten planujemy zaprezentować rodzicom.

    Prezentacja mulimedialna w programie PowerPioint.

    Zespół uczniowski, który stworzył prezentację składał się z jedenastu osób – (Liwia, Jakub G., Jakub O., Wiktoria, Anna S., Julia Sz., Karolina, Kacper B., Kacper M., Rafał, Marika). Uczestnicy projektu zgromadzili zdjęcia oraz zredagowali notatki na podany im temat dotyczący życia i pracy Mikołaja Kopernika. Notatki zapisywali w programie Microsoft Word i przesłali je drogą e-mailową nauczycielowi. Nauczyciel dokonał korekty prac uczniowskich. Każdy uczeń wykonał slajd w programie PowerPoint, dodał własne efekty animacyjne. Powstała prezentacja multimedialna o życiu i pracy Mikołaja Kopernika, która będzie przedstawiona rodzicom.

    Prezentację „Spotkanie z Mikołajem Kopernikiem” umieszczono na stronie szkoły -”Szkoła z klasa 2.0″ wydarzenia – Kacper B.

    Teoria Mikołaja Kopernika stała się podstawą rozwoju astronomii. Dalsze badania i obserwacje doprowadziły do poznania Układu Słonecznego. Postanowiłam zmontować film w programie Movie Maker o  Układzie Słonecznym i Mikołaju Koperniku. Wykorzystałam w filmie piosenkę o Koperniku, którą zaśpiewali moi koledzy i koleżanki.

    Słoneczko zabierze Cię w daleką podróż. Zapraszam do oglądnięcia filmu. – Julia Sz.

    YouTube Preview Image

    Uczyliśmy się pracować w programie Pinnacle Studio 15. W domu zapoznaliśmy się z teorią dotyczącą programu, a w szkole wspólnie tworzyliśmy film. Postanowiliśmy w inny sposób opowiedzieć o planetach. Mamy nadzieję, że zainteresujemy kolegów i koleżanki oraz zachęcimy ich do pracy w tym programie. – Kacper B., Laura , Emilia, Ania S.

    Efekty naszej długiej i ciężkiej pracy.

    YouTube Preview Image

     

     

     

     

     

     

     

     
  • Dzień Bezpiecznego Internetu

    Praca domowa: „Bezpieczeństwo w Sieci”

    Naszym zadaniem domowym było przedstawienie w ciekawej formie podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa w Sieci. Prace przesyłaliśmy pani wychowawczyni drogą e-mailową lub przy użyciu pendrive. Korzystaliśmy ze stron internetowych podanych przez nauczyciela: www. bezpiecznywsieci.eu, www.sieciaki.pl i www.dzieckowsieci.pl.

    7 lutego obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Bezpiecznego Internetu. Wnikliwie analizowaliśmy poszczególne zasady bezpiecznego korzystania z Internetu. Bardzo pomogły nam prace domowe  „Bezpieczeństwo w Sieci, które prezentowaliśmy w tym dniu. Przedstawiamy kilka prac. – Kacper B.

    Napisałam w dokumencie Microsoft Word podstawowe zasady korzystania z Internetu.- Ania G.

    Zasady bezpieczeństwa w Sieci

    1.Nie podawaj swoich danych!

    W Internecie posługuję się tylko Nickiem i nigdy nie podaję swoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko, numer telefonu, adres domowy, czy numer szkoły.

    2.Mów,jeśli coś jest nie tak!

    W sytuacji kiedy ktoś lub coś mnie w Internecie zaniepokoi lub wystraszy, koniecznie opowiem o tym rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej. Mogę w takiej sytuacji skontaktować się z Helpline.org.pl czyli ze specjalistami do spraw bezpieczeństwa w Internecie, dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 100 100

    3.Nie ufaj osobom poznanym w sieci!

    Nigdy nie mogę w 100% zaufać komuś poznanemu w Sieci. Nie spotykam się z nikim zbyt pochopnie w prawdziwym świecie. Jeżeli planuję spotkanie, zawsze poinformuję o tym rodziców.

    4.Zabezpiecz swój komputer!

    Jeżeli mój komputer jest podłączony do Internetu, muszę mieć zainstalowany odpowiedni program antywirusowy. Powinnam również zaopatrzyć się w Firewall (tzn. ściana ogniowa). Pamiętam o aktualizacji wymienionych programów, bo tylko wtedy mój komputer będzie w pełni zabezpieczony przed atakiem wirusów i hakerów.

    5.Stosuj zasady Netykiety!

    Netykieta to zbiór zasad kulturalnego i prawidłowego korzystania z Internetu. To regulamin poprawnego zachowania się w Sieci, stworzony przez samych Internautów. Powinni ją znać wszyscy korzystający z Sieci. Wtedy nikt nie obawiałby się, że zostanie źle potraktowany w Necie.

    Bardzo lubię pracować w programie PowerPoint. Stworzyłam prezentację multimedialną o bezpieczeństwie w Sieci. Zapraszam do oglądnięcia. – Laura

    Bezpieczeństwo w sieci

    Doskonalę swoje umiejętności w pracy w programie PowerPoint. Przygotowałam dla koleżanek i kolegów  prezentację multimedialną o bezpiecznym korzystaniu z Internetu. – Marika

    Bezpieczny Internet

    Przygotowałam film o bezpieczeństwie w Internecie. Przypominam o tym, aby nie podawać w Sieci swoich danych osobowych  nieznajomym. Zapraszam do oglądania! – Julia Z.

    YouTube Preview Image

    Zagadnienia związane z   bezpiecznym korzystaniem z Internetu przedstawiłam przy użyciu programu Paint. Korzystałam ze strony www.sieciaki.pl. – Karolinka

     

    Do rysunków ze strony www.sieciaki.pl dopisałam ważne zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.Ewelinka

    Przygotowałam prezentację multimedialną na temat „Mój komputer”. Zawiera ona slajd poświęcony bezpieczeństwu w Internecie. Doskonalę swoje umiejętności, ponieważ dodałam do prezentacji efekty animacyjne. – Julia Sz.

    Mój komputer

     

     

     

     

     

     

     
  • TIKowe życzenia z okazji Dnia Babci i Dziadka

    Z okazji Dnia Babci i Dziadka przygotowaliśmy program artystyczny, który będzie zaprezentowany w dniu 1 lutego 2012 r. Wykorzystując technologię informacyjno – komunikacyjną wykonaliśmy i przesłaliśmy babciom i dziadziusiom życzenia. Potrafimy pracować w programie Paint, PowerPoint, umiemy nagrywać filmy, wykonujemy coraz ładniejsze i ciekawsze zdjęcia.

    Prezentujemy wybrane kartki z życzeniami.

    Wygłosiłam życzenia dla Babci i Dziadziusia w dniu ich święta. Przedstawia to mój film – Aleksandra.

     

    Moje ulubione zdjęcie, na którym uśmiecham się do babci i dziadziusia ozdobiłam bukietem róż i napisałam życzenia. Wykonałam to w programie Corel PaintShop Pro X4. W pracy pomógł mi tatuś. – Ewelinka

    W programie Corel PaintShop Pro X4  zaprojektowałyśmy i wykonałyśmy kartki  z życzeniami z okazji Dnia Babci i Dziadka – Karolinka i  Ania S.

     

    Wyszukałam piękny obrazek przedstawiający babcię i dziadka oraz napisałam dla nich życzenia.To prezent dla wszystkich  Dziadziusiów i Babuń na świecie – Ania G.

    Z okazji Dnia Babci i Dziadka  wykonałem w programie Movie Maker filmik. Pragnę Babuni i Dziadziowi sprawić tą twórczością przyjemność. – Jakub G.

    YouTube Preview Image

    W programie PowerPaint zaprojektowałyśmy kartki z życzeniami dla naszych Babć i Dziadziusiów. Bardzo ich kochamy – Laura, Julia Z. Julia Sz.

    Życzenia dla Babci i DziadkaLaura

    Życzenia dla BabciJulia Z.

    Laurka – Julia Sz.

     
  • Przedstawienie jasełkowe

    Praca domowa: Sprawozdanie z przedstawienia jasełkowego.

    Pani ogłosiła konkurs na najciekawszą prace pisemną: „Sprawozdanie z przedstawienia jasełkowego”. Prace wysyłaliśmy drogą e-mailową pani wychowawczyni. Pamiętaliśmy o poprawnej pisowni i używaniu zwrotów grzecznościowych pisząc e-malie. Po korekcie prac przez naszą panią wybraliśmy najciekawszą pracę. Była to praca Aleksandry. – Kacper B.

    Praca Oli

    Uczniowie naszej szkoły przygotowali przedstawienie jasełkowe. Jasełka odbyły się dnia 13 stycznia 2012 r. w kościele pod wezwaniem Miłosierdzia Bożego. Przedstawienie opowiadało o narodzeniu Jezuska. Aktorzy bardzo wczuli się w swoje role. Stroje, w których występowali były piękne. Zachwyciła mnie wspaniała scenografia. W jasełkach grały dzieci z mojej klasy. Julia odgrywała rolę Maksa, który z innymi aktorami opowiadał o narodzeniu Jezuska. Liwia była Aniołkiem, śpiewała w chórku. Ania grała rolę gospodyni, która nie chciała przyjąć do swojego domu Maryi i Józefa. Laura i Emilia zamieniły się w diabły. Podziwiałam ich grę aktorską. Po przedstawieniu rozległ się wielki aplauz.

    Aleksandra

    Nauczyliśmy się filmować przy pomocy aparatu fotograficznego. Posłuchajcie jak uczniowie pięknie śpiewają. Wybraliśmy najładniejszy film. – uczniowie klasy III d

    YouTube Preview Image
     
  • Zima, zima, zima! Pada, pada śnieg…

    W  smutny styczniowy wieczór zatęskniłam za zimą. I tak powstał wiersz „Przyjdź Zima” – Karolinka.

    ,,Przyjdź Zimo”

    Zimo, zimo przyjdź już do nas.

    Zima powoli już mija, a wiosna się zaczyna.

    Nie mogę się doczekać kiedy ulepię białego bałwanka.

    Czekam na siebie zimo już od samego rana.

    Przyjdź zimo przyjdź, bo my cię szukamy.

    Przyjdź, bo my cię kochamy.

    Zdjęcie bałwanka sfotografowałam z czasopisma „Świerszczyk”. Bałwanek jest uroczy.

    Napisałam wierszyk dla Pani Zimy i stworzyłam do wiersza obrazek w programie Paint. – Ania S.

    Zdobywam coraz większe umiejętności w pracy z programem Paint.


     
css.php