Moduł 1

Gallery

This gallery contains 1 photo.

Nasz obrazek motywacyjny   Wybraliśmy obrazek z kolorowymi ludzikami ponieważ w czasie robienia modułu (i nie tylko) kontaktujemy się ze soboą słownie ale również też poprzez facebooka, skypa, gg, i inne komunikatory.

Moduł 4

 

    Tabela nr 1

Streszczenie filmu

Film przedstawia prawdopodobnie człowieka, który nie może się zatrzymać. Przechodzi przez różne rzeczy np. okna, a niektórzy krzyczą gdy go widzą.

Najciekawsze obrazy filmowe

Interpretacja wybranych obrazów filmowych

Para na kocu – kobieta krzyczy.

Przechodzenie przez różne przedmioty- hałasy.

Panika spowodowana atakiem bestii  wywołuje naturalne odruchy, uczucie strachu i lęku, towarzyszące poczuciu utraty bezpieczeństwa.

Jest prawdopodobnie istotą niematerialną.

 

Wnioski

Potwór jest tylko ruchem kamery ubranym w muzykę z horroru.

 

Tabela nr 2

Filmowe środki stylistyczne

Funkcje filmowych  środków stylistycznych

1. Plany filmowe:

Pełny – statyczny,

amerykański,

bliski, detal

 

 

kamera zdaje się być zmysłem postrzegania świata przez bestię

wprowadzają i potęgują poczucie zagrożenia

2. Ruchy kamery:

Najazd, ruch niestandardowy, zmieniające się plany filmowe : od ogólnego po półzbliżenia.

 

Przyspieszające najazdy kamery dynamizują akcję, stwarzając pozory napędzania procesu zniszczenia.
3. Montaż:

Przyśpieszony

 

Coraz krótsze ujęcia przybliżają wizję całkowitej zagłady. Gdyby film został pozbawiony muzyki, stałby się mdłym, wytworem bez akcji.

 

Wnioski:

Doskonale dobrane środki stylistyczne owocują pełnym emocji klipem.

 

Tabela nr 3

Obraz

natura

Miasto

Dźwięki:

 

Trzaski, wrzaski, śpiew ptaków, szelest liści.

 

 

 

Tłuczone szkoło, odgłosy wody, stukanie szyn, spadanie przedmiotów.
Barwy:

Delikatne, naturalne.

 

 

Wyraziste.
Tempo:

 

Wolne

 

 

 

 

Przyśpieszone.

Wnioski

 

 

Gdyby w filmie nie było muzyki i tych dźwięków, film byłby bez sensu, nie zawierałby żadnego przesłania.

 

 

Jak można interpretować ten film? O czym bądź o kim jest ten film ?

 

Według nas film może być horrorem bądź filmem pokazującym apokalipsą ludzkości. Film jest o potworze, który niszczy wszystko co spotka na swojej drodze.

 

 

 

 

 

 

    Tabela nr 1

Streszczenie filmu

Film przedstawia prawdopodobnie człowieka, który nie może się zatrzymać. Przechodzi przez różne rzeczy np. okna, a niektórzy krzyczą gdy go widzą.

Najciekawsze obrazy filmowe

Interpretacja wybranych obrazów filmowych

Para na kocu – kobieta krzyczy.

Przechodzenie przez różne przedmioty- hałasy.

Panika spowodowana atakiem bestii  wywołuje naturalne odruchy, uczucie strachu i lęku, towarzyszące poczuciu utraty bezpieczeństwa.

Jest prawdopodobnie istotą niematerialną.

 

Wnioski

Potwór jest tylko ruchem kamery ubranym w muzykę z horroru.

 

Tabela nr 2

Filmowe środki stylistyczne

Funkcje filmowych  środków stylistycznych

1. Plany filmowe:

Pełny – statyczny,

amerykański,

bliski, detal

 

 

kamera zdaje się być zmysłem postrzegania świata przez bestię

wprowadzają i potęgują poczucie zagrożenia

2. Ruchy kamery:

Najazd, ruch niestandardowy, zmieniające się plany filmowe : od ogólnego po półzbliżenia.

 

Przyspieszające najazdy kamery dynamizują akcję, stwarzając pozory napędzania procesu zniszczenia.
3. Montaż:

Przyśpieszony

 

Coraz krótsze ujęcia przybliżają wizję całkowitej zagłady. Gdyby film został pozbawiony muzyki, stałby się mdłym, wytworem bez akcji.

 

Wnioski:

Doskonale dobrane środki stylistyczne owocują pełnym emocji klipem.

 

Tabela nr 3

Obraz

natura

Miasto

Dźwięki:

 

Trzaski, wrzaski, śpiew ptaków, szelest liści.

 

 

 

Tłuczone szkoło, odgłosy wody, stukanie szyn, spadanie przedmiotów.
Barwy:

Delikatne, naturalne.

 

 

Wyraziste.
Tempo:

 

Wolne

 

 

 

 

Przyśpieszone.

Wnioski

 

 

Gdyby w filmie nie było muzyki i tych dźwięków, film byłby bez sensu, nie zawierałby żadnego przesłania.

 

 

Jak można interpretować ten film? O czym bądź o kim jest ten film ?

 

Według nas film może być horrorem bądź filmem pokazującym apokalipsą ludzkości. Film jest o potworze, który niszczy wszystko co spotka na swojej drodze.

 

 

 

 

 

 

 

 

MODUŁ 2

Top Ten naszych ulubionych reżyserek i reżyserów filmowych!

  •  Francis Lawrence

kinopoisk.ru

 

  • David Yates

David Yates

  • Harald Zwart

Harald Zwart

 

  • Neil Burger

Neil Burger

  • Ron Howard

Ron Howard

 

  • Peter Jackson

Peter Jackson

  • Frank Darabont

Frank Darabont

 

  • Gabriele Muccino

Gabriele Muccino

 

  • Tadeusz Chmielewski

Tadeusz Chmielewski

 

  • Wojciech Smarzowski

Wojciech Smarzowski

 

Wybraliśmy tych reżyserów, ponieważ bardzo lubimy ich filmy, które nigdy nam się nie znudzą :)

(portrety ściągnięte z filmweb)

 

DEFINICJA FILMU:

Po wykonaniu kolejnego zadania, możemy śmiało stwierdzić, że definicja filmu jest bardzo szeroka a każdy z nas może inaczej go interpretować.

POLSKIE FILMY:

Myślimy, że wszystko zależy od gustu  widza. W naszym gronie są fani polskich filmów, chodzimy również do kin całą szkołą/klasą na premiery :)

MODUŁ 3

 

FILMOTEKA SZKOLNA. AKCJA!

MODUŁ 3. ĆWICZENIE – SCENOPIS

“CZEŚĆ TERESKA” 00:00:00 – 00:02:00

 

 

LP

Numer ujęcia

Zawartość kadru

Plany filmowe

Ruch kamery

Dialogi, dźwięk, muzyka

1. Chłopcy grają w koszykówkę Pełny Statyczna Rozmowa chłopców
2. Matka z dzieckiem w piaskownicy

 

 

Pełny Statyczna

 

Rozmowa chłopców
3. Mężczyzna z wózkiem

 

 

 

 

Pełny Statyczna Rozmowa chłopców
4. Nogi mężczyzny zgniatają puszkę od piwa

 

 

Bliski Statyczna Szelest zgniatanej puszki
5. Mężczyna podnosi puszkę i chowa ją do siatki

 

 

Pełny Statyczna Krzyki chłopców
6.

 

Chłopcy siedzą na schodach

 

 

Plan amerykański Ruch w prawo Rozmowa o klubie
7. Dziewczyny rozmawiają i wyjmują papierosy Średni Ruch w prawo Rozmowa dziewczyn
8.

 

Chłopcy siedzą na schodach Plan amerykański Ruch w prawo Rozmowa
9. Idą w stronę chłopców paląc papierosy Średni Statyczna Rozmowa
10. Chłopcy rzucaj w siebie piłką Plan amerykański Statyczna Rozmowa
11. Dziewczyny podążają w stronę kamery Średni Kamera w lewo, od tyłu, za dziewczynami Rozmowa Renaty z chłopcami
12. Dziewczyny idą w stronę kamery;

Gdy wychodzą z planu chłopcy zaczynają za nimi podążać, rzucają puszki na ziemię

Dziewczyny –średni

Chłopcy – ogolny

Statyczna Rozmowa dziewczyn.

Renata krzyczy do chłopców

13. Dziewczyny podążają w stronę kamery; pod koniec ujęcia pojawiają się, z tyłu, biegnący chlopcy Ogólny Kamera statyczna Rozmowa dziewczyn
14. Dziewczyny idą mostem a chłopcy podążają za nimi Ogólny Kamera w lewo Rozmowa dziewczyn i chłopców