03 paź 2014

WF z klasą w „Słowaku” edycja 2013/2014

15 cze 2012

„Tydzień Języków – przygotuj się do Euro”

Uczestniczki projektu Szkoły z Klasą 2.0 nakręciły filmik na konkurs „Tydzień Języków – przygotuj się do Euro”.
Filmik został nagrany w ramach języka angielskiego z nauczycielką panią Christiną Majewską.

Podczas nagrywania filmu wszyscy dobrze się bawili co widac na załączonych fotkach:)
tydzień języków
tydzień języków2
tydzień języków3
zobacz film! tu kliknij!

06 cze 2012

Cyfrowa kronika szkoły!

Nauczyciel Michał Mazur z uczniami kółka informatycznego wykonali kronikę szkoły w wersji cyfrowej
Zobacz Naszą Kronikę!

Film reklamowy szkoły

Nauczyciele Christina Majewska, Piotr Majewski, Dorota Kuśmirek, Agnieszka Sadurska za z grupą uczniów wykonali i zaprezentowali wspaniały film reklamowy szkoły, który został umieszczony w Internecie i na naszej stronie szkolnej http://www.slowacki.eu/film-promocyjny.html

„Multimedialne godziny wychowawcze – czyli jak wspólnie dzielimy się wiedzą.”

Tomasz Tobiasz, opiekun/uczestnik programu Szkoły z Klasą 2.0;

Prezentacja profilu bio-chemicznego dla gimnazjalistów

Mirosław Kaczorek, opiekun/uczestnik programu Szkoły z Klasą 2.0;
Celem naszego projektu była prezentacja profilu bilogiczno-chemicznego naszej szkoły w świetle nowej podstawy programowej, która zaczyna obowiązywać w liceach w roku szkolnym 2012/13.
ELEMENTY PROJEKTU:
1. siatka godzin w poszczególnych klasach profilu od 1-3 widoczna dla zwiedzających gości
2. multimedialna prezentacja naszej klasy jako przykładu realizacji profilu
3. multimedialna prezentacja profilu przygotowana do pokazu na komputerze zawierająca kierunki studiów najbardziej oblegane przez absolwentów klas profilowych jak również przykładowe realizacje tych ambicji przez naszych absolwentów
4. pokazy RKO (resuscytacji krążeniowo oddechowej) dla gimnazjalistów jako pokaz możliwości i umiejętności naszych uczniów
Uczniowie mojej klasy realizowali poszczególne zadania w zespołach, zgodnie z naszymi pierwotnymi założeniami, co zostało przez nich opisane na szkolnym blogu Szkoły z Klasą 2.0. Jak również znalazło odzwierciedlenie na indywidualnym blogu Szkoły z Klasa 2.0 prowadzonym przez dwie moje uczennice.
Aby zrealizować poszczególne zadania przeprowadzili wywiady z nauczycielami reprezentującymi poszczególne przedmioty profilowe w celu zapoznania się z nowa podstawą programową, uczestniczyli w eksperymentach chemicznych – co było elementem prezentacji na żywo i zostało udokumentowane na filmie. W eksperymentach pracę uczniów monitorowała p. Katarzyna K. – nauczycielka chemii
Dalej, dokonali nagrań filmowych z niektórych swoich lekcji jak również nagrań prezentujących ich działalność w szkolnych pracowniach, również te widziane z przymrużeniem oka.
Przygotowali się odpowiednio do pokazów RKO, również dokumentując je na krótkim filmie. Czuwał nad tymi poczynaniami p. Arkadiusz N. – nauczyciel PO.W trakcie przygotowań i realizacji posługiwano się wszechstronnie nowymi technologiami w celach komunikacji, z wykorzystaniem telefonów komórkowych, poczty elektronicznej, oprogramowania MS PowerPoint, komputerów stacjonarnych jaki notebooków, przenośnych nośników pamięci, aparatu cyfrowego do zdjęć i materiałów wideo, odpowiednich oprogramowań (np. Photo Shop, Program Picasa) do obróbki zdjęć, jak i materiału wideo w celu uzyskania jednolitego filmu z podkładem muzycznym dla finalnej prezentacji klasy, jak również prezentacji profilu w PowerPoint.
Trudnym momentem w przygotowaniach i realizacji było zgranie wszystkich poczynań w czasie co wymuszało bezpośrednią komunikację pomiędzy poszczególnymi grupami i koordynującym wychowawcą. Fakt zorganizowania wycieczki do Moskwy z udziałem dziewięciu moich uczniów w okresie prezentacji publicznej projektu, uczynił terminy jeszcze bardziej napiętymi. Należy się wielka pochwała dla tych uczniów i uczennic, którzy niestrudzenie dążyli do zrealizowania naszego projektu w kształcie zasługującym na uznanie.

„Recytacja wierszy brytyjskich poetów – nagrania audio. Brytyjscy poeci i ich twórczość – tworzenie gazetki szkolnej”

Wiktorija Gass, opiekun/uczestnik programu Szkoły z Klasą 2.0;
Przed przystąpieniem do realizacji projektu, uczniowie otrzymali ode mnie szczegółowe instrukcje. Każdy z uczestników projektu zgłosił się dobrowolnie. Powstała grupa licząca 10 osób. Podczas pierwszego spotkania uczniowie otrzymali listę wybitnych Brytyjskich poetów, z której wybrali 10 przedstawicieli Brytyjskiej literatury. Każdy uczestnik projektu wylosował nazwisko poety.
Każdy uczeń miał poruszać się w dwóch obszarach:
• Życiorys poety (opis interesujących i ważnych wydarzeń z życia poety);
• Poezja (wybór wiersza, który najbardziej zafascynował ucznia).
Uczniowie samodzielnie wyszukiwali w Internecie informacje i opracowali je. Potem uczniowie przygotowywali gazetkę szkolną, która zawierała krótkie życiorysy i zdjęcia wybranych poetów. Gazetka została zaprezentowana w pracowni językowej.
Na następnym spotkaniu uczniowie dzielili się pomysłami, dotyczącymi przeprowadzenia nagrania recytacji wybranego wiersza. Przed przygotowaniem nagrania przećwiczyłam z każdym uczniem wymowę trudnych wyrazów, które były zawarte w wybranych wierszach. Do realizacji nagrania większość uczniów wykorzystała dyktafon, dostępny jako funkcja telefonów komórkowych. Niewiele uczniów wykorzystało mikrofon podłączony do komputera. Każde nagranie zostało przesłane przez uczestnika projektu na moją pocztę elektroniczną. Uczniowie korzystali z takich programów do nagrywania i obróbki dźwięku:
• Audacity;
• Power Sound Editor Free;
• WavePad Sound Editor.
Ostatnim etapem projektu był wybór najlepszej recytacji oraz najlepszego nagrania. Nagranie każdego uczestnika projektu było odtwarzane na lekcjach języka angielskiego w różnych klasach. Po przesłuchaniu nagrań w atmosferze zainteresowania inni uczniowie i nauczyciele wybrali zwycięzcę.

07 maj 2012

Pomagamy dzieciom ze slumsów w Nairobi,

Akcję zorganizowała Pani Christina Majewska i uczniowie naszej szkoły

W piątek 27.04 uczniowie Słowaka zbierali pieniądze, które pomogą uczniom ze slumsów w Nairobi, stolicy Kenii, kontynuować naukę w szkole. Klasy, szczególnie pierwsze, wykazały się kreatywnością w poszukiwaniu pomysłów na zdobycie pieniędzy – uczniowie przynieśli ciasta, babeczki, jabłka z sadu, robili na przerwach świeże gofry, sprzedawali soki i ręcznie wykonaną biżuterię z filcu. W loterii fantowej można było wygrać piłkę do siatkówki, słownik, gadżety kibica, słuchawki, kubki i wiele innych. Akcja została nagłośniona na facebooku (330 członków grupy!) i poprzez plakaty, rozwieszone po szkole. Zagrali dla nas Jasiek na gitarze, Marta na flecie i Krzysiek na pianinie. Na długiej przerwie tańczyliśmy układ z filmu promocyjnego. Pomysłowość i zaangażowanie odniosła ogromny sukces – udało nam się zebrać 2015 zł!!! Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom!
Christina Majewska
Zobacz foto-relacje

06 kwi 2012

Dzień otwarty

Jak już pisałam na blogu klasy 2e zbliża się dzień otwarty w Słowaku. Każda klasa ma za zadanie jak najlepiej zaprezentować swój profil, tak więc klasa 2e zadecydowała zrobić to z wykorzystaniem TIK.
Nasz profil to biol-chem-fiz, chcemy pokazać jego zalety no i ewentualnie wady:) a przy okazji pokazać gimnazjalistom naszą szkołę z jak najlepszej strony.
Do wykonania planu będziemy używać wszelkich możliwych środków: prezentacje multimedialne (Ksawery Oleszyński), filmiki, pokażemy siatkę godzin lekcyjnych na naszym profilu (Marysia Żywek, Ania Porowska), przeprowadzimy wywiady z nauczycielami naszych przedmiotów rozszerzonych aby powiedzieli jak i czy na lepsze zmienia się podstawa programowa i ukażemy to na jasnym wykresie, pokażemy co można robić dalej i jakie kierunki studiów wybrać (Ola Kacpura), pokażemy co sądzą absolwenci (Daniel Markiewicz, Edyta Mazek, Iza Witan).
Wykarzystanie przez nas TIK najbardziej widać w kontaktowaniu się nie tylko uczniów, ale także uczniów z nauczycielami przez e-maile, SMS-y, wiadomości na blogu i Facebooka.
Uważam, że najbardziej interesującym momentem naszej prezentacji będzie pokaz RKO (resuscytacji krążeniowo-oddechowej) wykonany przez Mateusza Świderskiego i Kasię Galbarską, i wykorzystanie w tym celu szkolnych fantomów.
Nad pracami czuwa nasz wychowawca Mirosław Kaczorek oraz przewodnicy z naszej kasy: Karolina Wożnica, Magda Szeląg, Iza Witan i Edyta Mazek.
Przygotowania idą pełną parą, nawet podczas przerwy świątecznej;)

19 mar 2012

Realizacja projektu – ile farby potrzeba na pomalowanie pracowni szkolnej.

Zastanawialiście się kiedyś jaki może być koszt pomalowania którejś pracowni szkolnej? A ile zabawy może przynieść takie przedsięwzięcie? Odpowiedzi na te pytania będzie mogła udzielić klasa IId1, która realizuje projekt pod okiem p. Barbary Laskus. Uczniowie, podzieleni na 4 grupy, ochoczo zabrali się do pracy. Naszym celem jest obliczenie kosztu pomalowania sal 109, 124, 127 i 048. Pierwszym etapem pracy było mierzenie powierzchni, jaką należy pomalować. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć. Wyniki naszej pracy już wkrótce :) .

K&G


css.php