Gimnazjalne TIK-anie |

mar/12

22

W redakcji lokalnej gazety

Właśnie odbyliśmy wycieczkę do redakcji lokalnej gazety ” Nasza Gmina Dydnia”. Spotkaliśmy się tutaj z Panem Grzegorzem Ciporą, informatykiem, który pokazał nam krótką prezentację jak powstaje krok po kroku gazeta. Następnie zaszczycił nas swoją obecnością Pan Wójt, który napisał wiele ciekawych książek o naszej gminie oraz wydał wspaniały album ze zdjęciami fauny i flory Pogórza Dynowskiego. Zachęcił nas do aktywnej pracy w redakcji szkolnej gazetki.

    

Brak tagów

mar/12

20

Readgujemy szkolną gazetkę internetową

Cieszymy się, bo redagujemy szkolna gazetkę internetową ” Za drzwiami gimnazjum”. Bierzemy udział w Młodzieżowej Akcji Multimedialnej i zarejestrowaliśmy się na stronie MAM QMAM, by móc składać nasze czasopismo. Pierwszy numer kończymy, wkrótce będzie dostępny na stronie internetowej szkoły.

Brak tagów

lut/12

28

Projekt

U nas dużo się dzieje. przygotowujemy się do wystawienia fragmentów ZEMSTY, opracowaliśmy scenariusz DROGI KRZYŻOWEJ opartej na liryce religijnej, zbieramy artykuły do gazetki internetowej ” Za drzwiami gimnazjum” i zaczynamy prace nad projektem ” ROK MIŁOSZA”. Zostaliśmy już podzieleni na grupy. Oto zadania dla poszczególnych grup.

I. Przygotujcie gazetkę z okazji 100 rocznicy urodzin poety.
- Odszukajcie w zasobach biblioteki szkolnej, publicznej i Internetu informacje na temat życia i twórczości poety. Wybierzcie ciekawe zdjęcia poety.
- Zaprojektujcie porządek, w jakim rozmieścicie zgromadzone materiały na poszczególnych stronach. Wymyślcie tytuł gazetki.
- Zredagujcie teksty do publikacji.
- Sprawdźcie poprawność językową, interpunkcyjną i ortograficzną napisanych tekstów.
- Stwórzcie gazetkę w odpowiednim programie komputerowym.

II. Zorganizujcie konkurs na plakat inspirowany twórczością Cz. Miłosza. Przygotujcie wystawę o poszczególnych etapach życia poety.
- Rozwieście w szkole ogłoszenia o konkursie.
- Ze zgromadzonych prac wybierzcie najlepsze do zaprezentowania.
- Wybierzcie ciekawe fotografie noblisty.
- Zredagujcie krótkie teksty do eksponatów  na wystawę.
- Przygotujcie miejsce na wystawę. Wykonajcie dekorację.

III. Stwórzcie prezentację multimedialną poświęconą nobliście.
- Przeszukajcie zasoby biblioteki szkolnej, publicznej i Internetu, aby zebrać informacje o poecie. Zgromadźcie najważniejsze wiadomości, nagrania wystąpień i wywiadów poety.
- Zaproponujcie kilka pomysłów na kompozycję prezentacji, wybierzcie najlepszy.
- Przygotujcie teksty na poszczególne slajdy prezentacji i dokładnie sprawdźcie poprawność.
- Zaprojektujcie pomysłową formę graficzną pokazu slajdów.
- Wykonajcie prezentację.

IV. Przygotujcie tomik poezji Czesława Miłosza.
- Wybierzcie kilkanaście utworów poety.
- Zaproponujcie różne pomysły na kompozycje prezentacji, wybierzcie najlepszy.
- Wymyślcie tytuł tomiku i wyszukajcie motto na pierwszą stronę.
- Zaprojektujcie pomysłową formę graficzną Waszej pracy.
- Przygotujcie książkę w odpowiednim programie komputerowym lub wykonajcie ją ręcznie.

V. Zorganizujcie szkolny konkurs recytatorski poezji Cz. Miłosza.
- Zaproponujcie kilka pomysłów na formę konkursu, wybierzcie najlepszy i sporządźcie szczegółowy plan imprezy.
- Zaproście wybranych nauczycieli i uczniów do jury.
- Uzgodnijcie z dyrektorem szkoły, kiedy i gdzie odbędzie się konkurs.
- Opracujcie regulamin imprezy. Wykonajcie dyplomy dla zwycięzców i pozostałych uczestników.
- Poprowadźcie konkurs. Zadbajcie o dokumentacje fotograficzną uroczystości.
Ja jestem w grupie III. Życzcie mi powodzenia.

Brak tagów

lut/12

7

Zdjęcia z lekcji

Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia z naszej lekcji.

Brak tagów

sty/12

12

Cześć

Dawno nie pisałyśmy, bo dużo się dzieje. Zadanie i owszem, wykonane. Uczymy się z TIK właściwie codziennie. Wykorzystujemy do tego szkolne komputery i laptopy. Możemy je pożyczać w sekretariacie, oczywiście wpisując swoje dane w odpowiedni zeszyt ( to harmonogram wypożyczeń sprzętu). Mamy również zajęcia w Internetowym Centrum Informacji Multimedialnej, które znajduje się w bibliotece szkolnej. Tutaj możemy popracować samodzielnie pod okiem nauczyciela. Najfajniejsze jednak było nasze ostatnie zadanie, a mianowicie przygotowanie lekcji dla maluszków, tj. klasy I. Naszym zadaniem było opracowanie scenariusza, w którym należało umieścić pracę na komputerze w programie Word, Paint oraz ćwiczenia w pisaniu i liczeniu na tablicy interaktywnej. To świetna zabawa stanąć przed klasą w roli nauczyciela. Wkrótce załączę zdjęcia. Hejka.

Brak tagów

gru/11

6

Hello

Na zajęciach w końcu postarałyśmy się  ustaliłyśmy wraz z naszą opiekunką kodeks. Dyskusja była burzliwa, ale doszłyśmy do porozumienia i ustaliłyśmy to:

KODEKS 2.0

1. Uczniowie naszej szkoły korzystają z dostępnych w szkole komputerów, laptopów i rzutników.

2. Nauczyciele proponują uczniom internetowe narzędzia – programy, strony www, które ułatwią uczenie się.

3. Będziemy dążyli do tego, by sprzęt komputerowy był wykorzystywany na wszystkich lekcjach.

4. Uczniowie w realizacji zadań wynikajacych z podstawy programowej będą korzystali z Internetu.

5. Nie będziemy kopiowali bezmyślnie tekstów, a wypracowane zadania będą zawierały przypisy mówiące o tym, z których stron czy materiałów korzystaliśmy.

6. Z nauczycielami będziemy porozumiewali się m.in. drogą e-milową.

7. Na stronie internetowej szkoły stworzymy podstronę dla ” Szkoły z klasą 2.0″ i będziemy tam umieszczali materiały przez nas wypracowane.

8. Załozymy e-bibliotekę materiałów szkolnych.

9. Stworzymy redakcję szkolnej gazetki internetowej rejestrując się na www.juniormedia.pl

10. Uczniowie naszej szkoły korzystać będą ze szkolnych komputerów lub laptopów w czasie przerw, poza lekcjami lub podczas „okienek” zgodnie z regulaminem, który będzie zawierał m.in. opis wypożyczonego czy używanego przedmiotu i osobę odpowiedzialną.

11. Do szkoły nie przynosimy komórek.

12. Nie będziemy robili zdjęć kolegom i koleżankom bez ich zgody.

13. Zorganizujemy mini szkolenie dla naszych młodszych kolegów i koleżanek ze szkoły podstawowej na temat wykorzystania Internetu i pracy w różnych programach, które przydatne są do wykonywania zadań domowych.

Brak tagów

gru/11

6

Hej:)

Nazywam się Ania Kondracka. Chodzę do klasy IIc  Gimnazjum w Dydni. Pierwszy raz biorę udział w projekcie „Szkoła z klasą”. Mam nadzieję że, będzie to miłe doświadczenie i fajna przygoda. Liczę również na miłe komentarze do mojego profilu.  Pozdrawiam wszystkich. :)

Brak tagów

Szablon: devolux.nh2.me tłumaczenie: WordpressPL
css.php