Nasz Dzień Pustej Klasy

Część klas pojechała na wycieczkę edukacyjną. Tym razem poznawaliśmy Śląsk. Nasz pierwszy przystanek był w Pszczynie. Najpierw zwiedziliśmy pałac książąt pszczyńskich i pani przewodnik opowiedziała nam o pięknej, ale nieszczęśliwej księżnej Daisy,  potem prawie cały dzień zajęło nam spacerowanie po wielkim zabytkowym parku (156 ha! powierzchni). Mostki, stawy, ptaki, wielkie stare drzewa, pod nimi różaneczniki i inne krzewy. Zatrzymywaliśmy się, żeby zwiedzić Stajnie Książęce i chwilkę oglądaliśmy grę na polu golfowym. W przerwie poznaliśmy też starówkę Pszczyny.
pizap.com14347989464191
Pod wieczór pojechaliśmy do Szczyrku i po kolacji poszliśmy na spacer. I całe szczęście! Następnego dnia – lało! W programie jednak było zwiedzanie Wytwórni Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. W towarzystwie miłego pana przewodnika przenieśliśmy się podczas warsztatów medialnych w bajkowy świat Bolka i Lolka, Reksia, Smoka Wawelskiego i … Mikołaja Kopernika. Na żywo mogliśmy zobaczyć proces produkcji filmu animowanego, dowiedzieliśmy się, jak powstaje scenariusz filmowy, co to jest scenopis, animacja. Zaobserwowaliśmy, jak tworzone są efekty specjalne i dźwiękowe i na czym polega skład komputerowy. Oglądaliśmy autentyczne dekoracje i rekwizyty.
pizap.com14347995756351
Na koniec usiedliśmy w wygodnych fotelach kina „Studio” i obejrzeliśmy pokazowe 3 kreskówki, wyprodukowane właśnie w Bielsku-Białej.
Następnie spacerowaliśmy po średniowiecznym centrum Bielska. Nasze przystanki turystyczne to: Zamek z XIV wieku należący kiedyś do księcia cieszyńskiego Przemysława I Noszak, Rynek z pięknymi fontannami i kamienną studnią porośniętą paprociami, wąskie i kręte uliczki z brukową nierówną nawierzchnią. Ostatnim punktem spaceru był pomnik psa Reksia przy rzece Biała:
pizap.com14348000520511
Po powrocie zajrzeliśmy jeszcze raz na kilka stron www i znaleźliśmy ciekawostki i wirtualne wycieczki. Bardzo nam się na Śląsku spodobało i będzie co wspominać!
Spacer po Pszczynie
Szczyrk i legenda o Bartoszu
Spacer po Studio Filmów Rysunkowych
Spacer po Bielsku-Białej

About Michi

Jestem uczniem drugiej klasy. Bardzo lubię czytać i składać różne modele 3D. Lubię też chodzić na spacery do lasu i patrzeć na przyrodę. W czasie wolnym najchętniej poznaję nowe miejsca lub odwiedzam babcię. Marzę o wakacjach nad morzem i mam nadzieję, że pojedziemy tam latem!
This entry was posted in aktualności, odkrycia, Szkoła z Klasą 2.0 - edycja 2014/15. Bookmark the permalink.

3 Responses to Nasz Dzień Pustej Klasy

1. Pięknie opisana wycieczka. Parę lat temu też zwiedzaliśmy z naszymi dziećmi Wytwórnię Filmów, też nam się bardzo podobało. Ciekawie zaprezentowałeś zdjęcia z Waszej eskapady. Pozdrawiamy już prawie wakacyjnie :)
    Aneta Zawistowska ostatnio opublikował…Raz dwa trzy Warszawiakiem jesteś Ty!My Profile

2. Michi says:

Dziękujemy Pani za odwiedziny i za pozdrowienia – jutro ostatni dzień szkoły :)
    Posprzątaliśmy już klasy i odpoczywamy!
    Michi ostatnio opublikował…Nasz Dzień Pustej KlasyMy Profile

3. Nikola says:

Wspaniała wycieczka! Te warsztaty o filmach musiały być naprawdę bardzo ciekawe. Dodatkowo jeszcze ten wielki park i zwiedzanie Pszczyny, po prostu super!
    Pozdrawiamy.
    Zespół szkolnego bloga z Drawska Pom.