Gimnazjak -gazeta przyszłości

Wnioski na przyszłość .

  • Wniosek nr 1 to , że będę lepiej się angażować i codziennie dodawać po jednym wpisie, aby na koniec mieć około 100 wpisów.
  • Wpisy muszą być dłuższe , muszą mieć sens .
  • Trzeba urozmaicać wpisy dzięki filmikom, obrazkom i innym.
  • W czasie realizacji projektu należy wykonywać wszystkie zadania starannie.
  • Nie zapisywać się na kilka projektów, tylko wybrać sobie jeden odpowiedni i realizować go należnie.
  • Projekt wykonywało  by się o wiele przyjemniej , gdyby miało to z wiązek z częstym robieniem prezentacji , filmów i innych multimediów.
  • Być otwartym na innych ludzi.
  • Pomaganie i pytanie siebie nawzajem.
  • Pomoc nauczyciela lub wywiady z nimi były by dobre w czasie projektów.

Wszystkie wymienione powyżej wnioski są mojego autorstwa i z własnego przykładu. :)

20 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

Czy podczas realizacji projektów były trudności lub osiągnięcia ?

Podczas pracy nad projektem były i trudności , ale było wiele osiągnięć.  Każde błąd , każdą trudność można było zwalczyć .

Trudność dla mnie największą sprawiło to, że popełniałam wiele błędów i ciągle musiałam dawać jeden ten sam tekst do korekty. Nie mogłam zapamiętać zasad i ułożyć spójną wypowiedź . Nie mogłam się przystosować do coraz to nowych zadań do pisania. Czasem ciężko mi było pogodzić naukę z blogiem. Miałam za mało czasu na wszystko , nie mówiąc o swoich hobby. Ale raz usiadłam, napisałam co miałam napisać i miałam więcej czasu dla siebie. Niekiedy nie mogłam ogarnąć tego co mam zrobić i byłam zakłopotana. Polecenia były dla mnie skomplikowane. Ale na szczęście zawsze mogłam liczyć na pomoc pani W. Rafałowicz, zawsze mogłam się o wszystko zapytać , a pani Wioletta pomoże mi w ten sposób ,np. że wyśle mi potrzebne materiały na e-mail.

Było wiele też miłych chwil. Moim dużym osiągnięciem było dostanie odznaki ,,Uczymy się z TIK”. Byłam wtedy niezmiernie uradowana. Mam nadzieję, że zasłużyłam także na odznakę ,,Działamy z TIK”. Ucieszyłam się także z tego, gdy dostałam dyplom za przygotowanie projektu ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”, ale o tym opisywałam już we wcześniejszym wpisie.

Tak więc realizując projekty można wiele osiągnąć, ale żeby to się stało należy ciężko o to walczyć i radzić sobie z trudnościami, a wtedy na pewno osiągnie się wymarzony sukces. ! :)

20 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

Czy używaliśmy TIK do realizacji projektów ?

Przy realizacji projektów używano narzędzi TIK.  Jednym z takich projektów jest: ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”, w realizacji tego projektu uczniowie wykonali film , który potem wstawili na youtube.com  ,,Jak powstaje szkolna gazeta ,,Gimnazjak” ?”  Oczywiście filmik zrobili uczniowie  i nagrali go .

Link do filmiku —> http://www.youtube.com/watch?v=CwsQ_ljZvIk&feature=youtu.be

Jedno z zadań projektu ,,A czy znasz Ty , bracie młody swoje ziemie..”- o mojej najbliższej okolicy  polegało na spotkaniu z etnologami, którzy ogólnie opowiadali nam o swojej interesującej i wymagającej pracy, która była również przedstawiona dzięki prezentacji i nakręconym specjalnie filmie. Wszystko to zobaczyliśmy dzięki tablicy interaktywnej. ^^

Rezultaty projektu ,,A czy znasz Ty, bracie młody swoje ziemie”- o moje najbliższej okolicy pokazany był również dzięki Technologii Informacyjno- komunikacyjnej  na dniu dziecka- festiwalu projektów.

Link : http://www.youtube.com/watch?v=-eKBgIyhHrU&feature=youtu.be

Praktycznie każdy projekt realizowany był dzięki  Tik. Takie projekty są przyjemne do realizacji . Takie projekty nie są nudne i nie wymagają wiele roboty. :)

20 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

Czego nauczyli się uczniowie podczas pracy nad projektem ?

Na pewno zdobyliśmy ogromną ilość umiejętności. Każdy projekt miał na celu pogłębić  jakąś umiejętność  lub ją poznać.

Dobrym przykładem nowej umiejętności dla uczniów realizujących projekt ,,A czy znasz Ty ,bracie młody swoje ziemie?”- o mojej najbliższej okolicy , ten projekt jak nazwa wskazuje ma na celu poznanie okolic swojego miast , min. Legendy, zwyczaje, historie itd. Dzięki takim projektom jak ten uczniowie nauczyli się :

  • Piec chleba .
  • Drzeć pierze.
  • Robić garnki z gliny.
  • Wykonywać piękne ozdoby z wikliny
  • Tradycyjnie kisić kapustę
  • Poznali dokładnie zakątki Dębna, jego historie.

I wiele innych ciekawych zajęć.

Dzięki projektowi ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa” uczniowie opanowali umiejętność obsługi komputerem lub doskonalili ją . Warto podkreślić najważniejszą zaletę , uczniowie z biegiem czasu robią większe postępy w pisaniu artykułów, a także wpisów. Dzięki korekcie nauczyciela uczeń dostrzega swoje błędy np. ortograficzne  i stara się ich więcej nie popełniać . Tak samo było w moim przypadku. Robie już coraz mniej błędów interpunkcyjnych , i często pisze wpisy na bloga bez oddania go do korekty.  Można być z siebie dumnym, że robi się postępy. :D

Dzięki wszystkich projektom można zdobyć nowe umiejętności lub wiadomości, trzeba tylko się skupić i wykonywać dobrze zadania. ;D

 

20 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

Ciekawe zadanie domowe.

Pewnego dnia na lekcji języka polskiego u pani Wioletty Rafałowicz była niezwykła lekcja. Albowiem uczniowie mieli wykonać prace np. prezentacje lub w zeszycie. Magda Kuśnierz jako jedyna z klasy zrobiła w postaci obrazków w obrazków w programie Paint . Jej praca dotyczyła Sukiennic Krakowskich.

Praca bardzo staranna, ale jak sama Magda zauważyła obrazki mogłyby być większe. :)

Uważam , że zadania domowe , które polega na korzystaniu komputera jest o wiele lepsze niż zwykłe zadania w zeszycie, ponieważ :

  • Młodzież spędza przeciętnie około 1,5 h przy komputerze.
  • Lepiej robi im się takie zadanie.
  • Mogą dostać wyższą ocenę .
  • Mogą korzystać z innych źródeł, aby wzbogacić swoje zadanie domowe.
  • Rozwijają umiejętności posługiwania się komputerem.

Polecam robienie często dodatkowych prac np. w postaci prezentacji niż zwykłym brystolu.  Do prezentacji można dodać dźwięk, gify, obrazki oraz filmy . ; )

17 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

,,A czy znasz Ty, bracie młody swoje ziemie”- o mojej najbliższej okolicy

Dnia 31 marca zostało zorganizowane spotkanie przez panią Rafałowicz  i panią Baraniecką  . Na spotkaniu byli rodzice uczniów realizujących ten projekt, można było zobaczyć panią dyrektor Barbarę Kornaś  , nauczyciele a także cztery panie z zespołu ,,Cychrowianki” , które zorganizowały także spotkanie z darciem pierza, ale o tym poźniej . ;)

Spotkanie rozpoczęło się o 17:00 od przemowy dwóch prowadzących, którzy przywitali nas bardzo serdecznie. Najpierw było trochę przemowy początkowej i wprowadzenia jakie ma cel to spotkanie. Dowiedzieliśmy się jakie zadania spełnili uczniowie , aby projekt można było zaliczyć do zrealizowanych. Między innymi byli na :

  • Spotkaniu z etnologiem
  • Tradycyjnym kiszeniu kapusty
  • Zajęciach z garncarstwa
  • Zajęciach z wikliniarstwa
  • Warsztatach z wypiekania chleba
  • Wycieczce szlakiem pamięci narodowej
  • Darciu pierza

a także robili wiele innych ciekawych rzeczy.

Później usłyszeliśmy piękne legendy  Pomorza Zachodniego, którzy zarecytowali :M. Krzewiński i  D. Kurek.  Bardzo podobały mi się obie legendy , myślę, że to było niezwykłe , ponieważ recytatorzy musieli nauczyć się aż tak dużo tekstu i wypowiedzieć go w ładzie i w składzie.

Później obejrzeliśmy film utworzony ,aby  podsumować zadania uczniów .

http://www.youtube.com/watch?v=-eKBgIyhHrU&feature=youtu.be

Później zobaczyliśmy inscenizację przygotowaną przez uczniów  . Wioletta Łukasik, Marcelina Migdał , Natalia Kopniewicz  itd.

Miała ona na celu nie zanudzić, ale rozśmieszyć .  Wino, które piły dziewczyny przebrane za babcie to był kompot. Wszyscy śmiali się , a staropolski język i archaizmy nadawały przedstawieniu  styl.

Po przedstawieniu  zostały wnoszone potrawy takie jak :

  • Ogórki
  • Smalec
  • Pierogi
  • Tradycyjny chleb na zakwasie
  • Kompot
  • Bigos
  • Truskawki

Prowadzące podały przepisy na tradycyjny chleb na zakwasie, bigos i pierogi. Potrawy zrobione zostały przez rodziców uczniów. Dziękujemy serdecznie. :)

Ten projekt został zrealizowany bardzo pomyślnie. Uważam, że jest to jeden z ciekawszych projektów, wartym uwagi. Można by też wspomnieć , że został wybrany jako jeden z  czterech do II edycji konkursu ,,Projekt z  klasą” a także został zgłoszony do programu edukacyjnego ,,Etnolog- zaloguj się na ludowo”.

http://www.nowaera.pl/component/projektzklasa2/projekty/pokaz/8.html?task=pokaz&view=projekty —-> link do  opisu całego projektu. ; )

 

 

 

15 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 3 »

Dzień dziecka w naszej szkole,czyli trzecia odsłona Festiwalu Projektów.

Był to niezwykły dzień. Przychodziło się do szkoły na godzinę 8:00-8:45 . Najpierw nauczyciel puszczał dowolny film. Ja z moją klasą oglądaliśmy o jakimś człowieku , który próbuje przetrwać w dżungli.  Potem poszliśmy do stołówki na 1 piętrze , a tam czekała na nas miła niespodzianka ;) . Magdalena Ciuma i Izabela Cybulska zaprezentowały nam filmy, prezentacje i inne multimedia związane z realizowanymi projektami. Między innymi był realizowany projekt ,,Euro 2012”, który zaprezentował przygotowania polaków do Euro w języku angielskim . Pięknym i dokładnym slajdom towarzyszyła muzyka ,,Koko Koko Euro spoko.” ;)

 

Jarzębina – Koko Euro Spoko – Karaoke (Hymn Euro 2012)- ta muzyka grała , a wszyscy wesoło śpiewali . ;)

Później zaprezentowano prezentacje pt,,Jak Będziesz Świętować EURO 2012 W Swoim Miejscu Na Ziemi? „. Prezentacje wykonały : Milena Kotowicz, Natalia Kotowicz i Inez Święcicka. ;) Brawo dla nich. Prezentacja piękna ! ;D

Pokazany był jeszcze Lip Dub, w którym uczniowie z klas 2B-3A , min.

  • Karolina Nowikowska
  • Wioleta Łukasik
  • Dominika Naduk
  • Wiktoria Krugłowska
  • Ada Bielawska
  • Joanna Kapelańczyk
  • Paula Jarema
  • Sandra Bieniaś
  • Natalia Kopniewicz

śpiewali, tańczyli do muzyki : Shocking Blue  - Venus . Wszyscy byli ubrani jak chcieli. Wioletta Łukasik trzymała w ręku gitarę i śpiewała. Dwie dziewczynki przebrały się za babcie , ubrały słomiane kapelusze i  zwiewne, ciemne sukienki , gratuluje świetnego i zabawnego pomysłu .; ]

Gdy oglądaliśmy prezentacje nr. 2 z projektu ,,Euro 2012″ to leciała muzyka :

YouTube Preview Image

Projektowi  ,,A czy ty znasz bracie młody swoje ziemie- o mojej najbliższej okolicy..” poświęcono bardzo dużo pracy, wiele osób go realizowało.  Jego rezultaty przedstawiono 31 maja 2012 roku o godzinie 17:00   w Gimnazjum Publicznym w Dębnie. Między innymi odtworzono film ,na którym  widać było zajęcia garncarstwa, wikliniarstwa, zajęcia z darcia pierza, wypiekanie chleba i kiszenie kapusty. Filmik trwał 5 minut , ale był naprawdę ciekawy i warty obejrzenia. ! ; )

Po obejrzeniu tych wszystkich wyników pracy nad projektami szkolnymi poszliśmy na hale, a tam uczennice śpiewały piosenki i grały na gitarze , min. Natalia Kopniewicz, Magda Zając wraz Wiolettą Łukasik.  Po występach uczennic wystąpił zespół z Dębnowskiego Ośrodka Kultury. Potem rozeszliśmy się do klas na wspólne zabawy .

Ten dzień był  bardzo fajny  i radosny, w końcu miło spędziliśmy dzień w szkole.  Najbardziej podobało mi się pokaz rezultatów z  realizacji projektów. :D

 

 

 

 

14 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

Zdjęcia z dyplomami . !

Dzisiaj około 8;30  ja wraz z innymi uczniami i panią Wiolettą Rafałowicz poszliśmy zrobić sobie zdjęcie z dyplomami. Dyplomy są nagrodą za przygotowanie projektu edukacyjnego ,,Młodzieżowa Szkoła Dziennikarstwa”  w II edycji ogólnopolskiego konkursu wydawnictwa Nowa Era . Kierownikiem programu była pani Agnieszka von Mallek a prezesem zarządem pani Magdalena Duszyńska-Walczak.

Bardzo dziękuje za dyplom. ;) Jest mi bardzo miło tak jak na pewno innym , którzy wzięli udział w przygotowaniu tego projektu. :D

Na dole widać jedno z naszych ujęć ;) .

14 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

Karta zadania.

Karta zadania (lub działania) i ewaluacji

 

Zadanie Zachęcanie uczniów do pisania artykułów, organizowanie konkursów literackich, wolność wybory czy chce się pisać do gazetki szkolnej czy też nie chce; prowadzenie Blogów przez uczniów.  Do realizacji projektu filmowano także uczniów reklamujących i opowiadających jak to jest z gazetą ,,Gimnazjak”.

 

 

 

a) Planowanie

 

Działania

Uczniowie wykonujący działanie i ich role

Źródła informacji, materiały i zasoby

Sojusznicy

Termin wykonania

Pisanie artykułów do ,,Gimnazjaka”.

Magdalena Ciuma, Izabela Cybulska, Agnieszka Buczkowska, Kornelia Szewczyk, Daria Kurek, Aleksandra Stefanowicz, Magdalena Jarema, Wiktoria Krugłowska, Natalia Kopniewicz i inni.

Z własnej wiedzy lub zdobytej. Aby zdobyć informacje potrzebne do napisania artykułu należy rozglądać się uważnie, być otwartym i oczywiście miłym. Każdego można się o co kol wiek spytać . ! ; )

Nauczyciele ,a także koledzy czy koleżanki. ;D

Początek października –koniec maja.

 

 

b) Realizacja i samoocena

 

Co i jak zrobiliśmy?

Wszystkie zadanie udało się zrealizować pomyślnie. Uczniowie używali własnej wiedzy lub zdobywali nową do pisania ciekawych artykułów.

Co stanowiło dla nas  trudność i jak ją pokonaliśmy?

Trudność to były pierwsze kroki na Blogach czy  pierwszy napisany artykuł do gazety. Pomagało nam w problemach wielu nauczycieli.. uczniowie pomagali sobie nawzajem.

Czego się nauczyliśmy?

Uczniowie zyskali nowy zasób słów , który przyda im przez następne lata, stali się bardziej otwarci na nowych ludzi. Uczyli się jak zdobywać informacje. Doskonalili obsługiwanie się komputerem. :D Dzięki temu projektowi nauczyli się rozsądnie gospodarować czasem.  

 

 

10 czerwca 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

Karta Projektu ;d

Karta projektu

 

I.            Podstawowe informacje – zespół uczniowski i wybrane tematy projektu

Temat projektu  ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”
Zespół uczniowski
  1. Natalia Kopniewicz
  2. Magdalena Ciuma
  3. Izabela Cybulska
  4. Joanna Kapelańczyk
  5. Kornelia Sewczyk
  6. Agnieszka Buczkowska
  7. Wiktoria Krugowska
  8. Daria Kurek
  9. Magdalena Jarema
 
Nauczyciel opiekun Wioletta Rafałowicz  
Problem Czy uczeń może być młodym dziennikarzem ?

 

II. Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów realizacji

 

a) Główne cele

„Czego chcemy się dowiedzieć?” i/ lub Jakie są nasze cele ? Cele – Doskonalenie umiejętności pisania różnych typów wypowiedzi np. artykuł, notatka prasowa itd. Rozwijanie umiejętności korzystania z komputera , stron Internetowych. Uczniowie nawiązują także nowe znajomości i stają się bardziej otwarci. Dowiadywanie się nowych wiadomości, częste zadawane pytań, posługiwanie się każdym komputerem oraz każdym edytorem tekstu. Poszerzanie swojej wiedzy i rozumienie  takich pojęć jak :szpalta, kolumna, skład , format. Ważnym celem tego projektu jest także dbanie o kulturalne słownictwo i zasady panujące w Internecie.

 

 

III. Konsultacje z nauczycielem

Terminy

Temat

Uczestnicy konsultacji

Konsultacja może odbywać się codziennie.

Dotyczyć może wszystkiego czego uczeń chce się dowiedzieć .Może dotyczyć artykuły, bo przecież dziennikarz wysyła go do redaktora naczelnego droga elektroniczną .

P. Wioletta Rafałowicz

     

 

IV. Publiczne przedstawienie rezultatów projektu

Termin prezentacji Październik 2011 – maj 2012
Miejsce prezentacji Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera
Forma prezentacji Wydrukowana gazeta ,,Gimnazjak”.
Udział członków zespołu Roznoszenie gazet, aktywne uczestnictwo w festynach .
Odbiorcy Uczniowie z klas I, II, III.

 

 Film utworzony przez Karolinę  Żurawską  i Natalię Kopniewicz w ramach projektu ,, Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”. http://www.youtube.com/watch?v=CwsQ_ljZvIk&feature=youtu.be



27 maja 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 5 »

Co na stronie naszej Internetowej szkoły znajdziemy o Szkole z klasą 2.0 ??

Na stronie Internetowej naszej szkoły można znaleźć dużo ciekawostek o Szkole z klasą 2.0 oraz innych realizowanych projektach.

Najnowszy artykuł , który się tam ukazał , opisywał który z blogów otrzymał odznakę ,,Uczymy się z TIk”.

OTO ON —–>http://www.gpdebno.com/artykul/uczymy-sie-z-tik.html

Również ukazały się wpisy, które mówiły o nowej odznace ,,Działamy z TIK”, którą blogerzy mogą uzyskać opisując na swoim blogu projekty realizowane w swojej szkole.

Na witrynie gpdebno.com znajdziemy specjalną zakładkę ,,Szkoła z klasą 2.0″, w którym są artykuły, tj.min. ,,Pierwsza szkolna debata”, ,,Blogowy plan działania w ramach programu Szkoła z klasa 2.0 „, ,,Blogi- dobry sposób na nudę” i ,,Festiwal Projektów 2.0- odsłona pierwsza”. Z tych wpisów można wiele się  nowego dowiedzieć .

W artykule ,,Blogi – dobry sposób na nudę ” są zawarte informacje na temat tego co jest ważne w prowadzeniu bloga , o czym trzeba pamiętać , nad czym panować i dlaczego jest to dobry sposób na zabicie nudy , ten artykuł jest bardzo ciekawy i trzeba go uważnie przeczytać.Dzięki temu możemy dokonać małe zmiany na blogu  z korzyścią  dla nas , czy we wpisać , które będą widoczne dla innych . Artykuł napisała Joanna Frątczak , której serdecznie gratuluje tak wielu trafnych rad.

22 maja 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

Laptop zamiast podręczników. Dobry czy zły pomysł ???

Codziennie dźwigamy na plecach tornistry pełne książek i zeszytów. Wystarczyłby jednorazowy zakup laptopa i problem z głowy . A co na ten temat inni ?:

,,Moim zdaniem wspaniale by było, gdyby w szkołach zamiast książek były laptopy, ponieważ uczniowie z wadami wzroku mogliby powiększać czcionkę tekstu oraz nie trzeba by było nosić plecaka wypchanego podręcznikami, tylko jeden mały laptop, ważący o wiele mniej niż wszystkie książki . Ale z drugiej strony od zbyt długiego używania komputerów mógłby psuć  się wzrok , mogłaby boleć głowa, a niektórych uczniów nie stać by było na zakup laptopa.” – Maria Preuss

Zaletą wprowadzenia laptopów jest zmniejszenie ilości wycinanych drzew, ponieważ nie  musiało by być tak dużo produkowanych podręczników, tablica nie była by potrzebna, a z tym wiąże się zaoszczędzenie kredy.  :)

,,Myślę, że byłby dobry pomysł i nie trzeba by było dźwigać tornistrów, przez co krzywi się kręgosłup.”- W. Zając

Moim zdaniem zamiast inwestować w laptopy pani dyrektor mogłaby pomyśleć o szafkach na książki dla wszystkich uczniów. W naszej szkole jest mała ilość szafek, dla tego wystarcza ich tylko dla niektórych uczniów. Uważam, że to trochę nie sprawiedliwe, że inni nie muszą dźwigać ciężkich plecaków a inni uczniowie tak. Aby móc korzystać z szafki należy wpłacić 5 zł / miesiąc.  Każdy uczeń ma swoją szafkę i kluczyk do niej.

Mam nadzieję, że kiedy ś w końcu zwróci na to uwagę i szkoła zainwestuje w szafki. Stu procentowa zaletą tego będą zdrowe i proste plecy . :)

A CO WY O TYM SĄDZICIE ? PISZCIE W KOMENTARZACH :)  

17 maja 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

Warsztaty z panem Markiem :)

21.03.12 r. w czytelni szkolnej w ramach projektu  ,,A czy znasz Ty, bracie młody, swoje ziemie…”- o mojej najbliższej okolicy w godz. 8:50 – 11:30 odbyły się warsztaty z panem Markiem Schillerem.

Na tablicy interaktywnej został wyświetlony portret Aleksandra von Humboldta . Pan Marek opowiedział nam kilka ciekawostek np. życiorys Aleksandra , jego pasje i opisał podróże. Dowiedzieliśmy się również , że był twórcą geografii fizycznej. Na obrazu widniał młody chłopak – Aleksander. Trzymał w dłoni płótno , co symbolizowało jego uzdolnienie i wielki talent artystyczny ,a także różowego kwiata.

Dowiedzieliśmy się , że zostało w Polsce tylko 25 % lasów , dlatego powinniśmy chronić przyrodę , np. wyrzucać puste butelki czy zużyte opakowania do śmieci.

Zobaczyliśmy zdjęcia pięknych pomników przyrody , np. drzew i kwiatów, które rosną w Dysznie.  Średnica pnia drzewa wynosiła około 2,5 metra. Widzieliśmy także zdjęcia kwiatów, które występują w obrębie naszego regionu, np. Pełniki Europejskie(pod ochroną), Firletki Poszarpane, Żywokost Lekarski , Sitowie Leśne i Wężowniki.

Pan Marek na warsztatach opowiadał także o drzewie Cis. Jest ono trujące i pod żadnym pozorem nie wolno jeść jego owoców . Najbliżej występujący Cis jest w Boleszkowicach.  :)

,,Podobało mi się , ze względu na ładne i ciekawe zdjęcia a także , że temat nawiązywał do okolic naszego miasta. Uważam, że projekt ,,A czy znasz Ty, bracie młody, swoje ziemie…”- o mojej najbliższej okolicy powinien być realizowany w każdej szkole, dla wszystkich uczniów, aby poznali piękno otaczającej ich natury.” –  A. Marek

Warsztaty zorganizowano na prośbę p. W. Rafałowicz i p. E. Baranieckiej w ramach Festiwalu Projektów 2.0 .

Najciekawszy na tym spotkaniu moim zdaniem był las, w którym większość drzew miały rozmaity kształt i wielkość . Zadziwiały mnie te piękne zdjęcia tak rozmaitych drzew. Niedługo zamierz  pojechać tam i zobaczyć na żywo ten nietypowy las.

Bardzo mi się podobało, było ciekawie  , atmosfera była przyjemna . Uczniowie grzecznie siedzieli i słuchali, czasem się śmiali i dyskutowali z panem Schillerem na dany temat. Mam nadzieję, że będzie więcej organizowanych takich spotkań. A w każdej szkole będzie organizowany ten projekt.  :)

 

6 maja 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

O pomocy koleżeńskiej przy pomocy TIK

Czy można okazać koleżeństwo poprzez technologię informacyjno – komunikacyjną ? To pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi . Lecz ja twierdzę z przekonaniem, że TAK !

Gdy jakiś uczeń jest chory, może poprosić o przepisanie lekcji tzn. tematu, zadań domowych i notatek od kolegi czy koleżanki.  Lekcje można wysłać poprzez komputer, np. e – mail lub inny komunikator. :) Przez maile można kogoś poinformować także o sprawdzianie , kartkówce czy teście. Uważam, że to trochę lepsze niż telefon komórkowy.  Pamiętajmy, o tym , że  przez pocztę może kontaktować się nie tylko uczeń  uczniem , ale także uczniowie z nauczycielami.

Ja kontaktuje się z panią od języka polskiego Wiolettą Rafałowicz w sprawach związanych z blogiem, głosowaniem na ,,Gimnazjaka” . Poczta jest szybka i dostarczyć można dzięki niej wiele ważnych wiadomości.

,,Moim zdaniem najlepszy sposób na okazanie chociaż trochę  koleżeństwa  to e-mail. Dobry kolega zawsze pomoże. Najlepiej wysyłać tematy i zadanie domowe na pocztę chorego ucznia. To  na pewno mu bardzo pomoże zwłaszcza wtedy, kiedy ma dużo zaległości. Ja zawsze tak robię. Lubię pisać na komputerze, więc to dla mnie nie problem. Innym dobrym sposobem jest Gadu – Gadu lub Aqq.”- Roma Chodorowska

,,Uważam, że pod pewną perspektywą poczta jest dobrym sposobem, ponieważ chora osoba , która nie może wyjść z domu , a musi wziąć lekcje może poprosić o przesłanie ich na e-mail , z kąd będzie mógł przepisać bez problemy .”- Małgorzata Ircha

No więc z  pewnością Internet jest  ,, testem sprawdzającym koleżeństwo” . Nawiązuje także do przysłowia ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. :)

28 kwietnia 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 3 »

Jak zdobywamy wiedzę dziennikarską ?

Ten wpis powstał w ramach projektu ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”. Chcę przedstawić i opisać w nim najważniejsze pojęcia  związane z makietą gazety.

Akapit – początek tekstu , zawsze zaczynający się od nowego wiersza, będący całostką logiczną.

Apla – część, która w całości jest pokryta jednym, dowolnym kolorem.

Font- zapis kroju pisma : liter, cyfr znaków interpunkcyjnych.

Kolumna – każda strona zapełniona drukiem.

Korekta –usuwanie błędów za pomocą znaków korektorskich przez daną osobę.

Krój pisma – grupa znaków, która ma taki sam wzór.

Layout – jest to układ kompozycyjny publikacyjny , jest w nim określony wygląd strony , bazy , elementy dekoracyjne, rodzaje czcionek i rozmieszczenie elementów graficznych.

Lid – część wstępna artykułu prasowego, jest  maksymalnie trzyzdaniowy. Najczęściej w nim streszcza się artykuł.

Łam – element kolumny ujęty w pas , zawsze ma stałą długość i szerokość .

Makieta – układ kolumn, wyznaczone są tam i wyliczone miejsca, które są przeznaczone na teksty ( ogłoszenia, artykuły itd.)

Marginesy – puste brzegi stron, na których znajduje się pagina lub żywe paginy.

Nakład- liczba identycznych kopii publikacji

Pagina – liczba wskazująca kolejność stron gazety czy książki. Umieszczona jest w  widocznym miejscu nad lub pod kolumną tekstu.

Stopka – wyodrębniona informacja o składzie redakcji : zawiera adres redakcji i wydawcy , a także warunki prenumeraty.

Szpalta – zespół zecerski o określonej szerokości i dowolnej, nieokreślonej długości.

Winieta – najbardziej artystyczna część pierwszej strony gazety – zawiera numer, datę, tytuł czasopisma i logo.

Żywa pagina – drukowana nad tekstem zmienna informacja.

Mam nadzieję, że wpis pomógł początkowym dziennikarzom w rozumieniu pojęć .   :)

20 kwietnia 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

Zwyczaje wielkanocne .

Właśnie minęły nas święta Wielkanocne. Wykonałam prezentacje multimedialną , dzięki której

możemy dowiedzieć jakie były i są tradycje związane z Wielkanocą. Podczas wykonywania jej dowiadywałam się  różnych ciekawostek.

Link do ściągnięcia prezentacji : http://www.gpdebno.com/artykul/wielkanocne-zwyczaje.html

Mam nadzieję, że prezentacja spodoba się wszystkim . Proszę o szczere opinie w komentarzach .  :)

11 kwietnia 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

Poradnik dla młodych dziennikarzy ! :)

Pewnie każdy początkujący dziennikarz marzy o jakieś wskazówce, poradzie. Dlatego powstał ,,Poradnik Młodego Dziennikarza”, który podarowała mi pani Wioletta.

Został stworzony w ramach projektu ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”. Skład zespołu redakcyjnego :Wioletta Rafałowicz i Natalia Kopniewicz.

Książeczkę wydrukowano na białych kartkach A4. Poradnik składa się z 18 stron . Na pierwszej stronie są trzy fotografie , ukazujące uczniów naszej szkoły podczas czytania ,,Gimnazjaka” i pisania artykułów do niego.

Moim zdaniem najlepszy ze wszystkich i najbardziej przydatny to ,,Jak wydobyć z dziennikarza pasję?”Można się z niego dużo dowiedzieć, np. aby wydobyć pasję z reportera należy podzielić  tematy , którymi będzie się zajmował. Zawsze przydadzą się jakieś inne pomocne materiały, tj. wywiady czy zdjęcia.:)

Poradnik zawiera także artykuł ,,Jak napisać reportaż?’’ . Trzeba zacząć od tego kto to jest reporter?  Jest to człowiek, który chodzi po świecie i dowiaduje się od innych. Reportera znajdziemy zawsze i wszędzie; na ulicy , w sklepie, na podwórku. Aby znaleźć dobry temat do reportażu trzeba tylko chęci… Należy być otwartym na świat i innych ludzi. To połowa sukcesu…;D

Zrozumiałam, że najlepszym i najbardziej skutecznym źródłem wiedzy  dla reportera jest drugi człowiek. To od niego można dowiedzieć się , np. co sądzi o literaturze itd. ; pytając i nie wstydząc się tego. Ale każdy ma prawo się pomylić , dlatego należy sprawdzić wiarygodność słów. ;D

A co z tytułem ? Na pewno nie może nudzić , musi być zrozumiały i intrygujący. Należy pamiętać , że równoważnik zdania może brzmieć lepiej niż zdanie pełne w  tytule. Tytuły moją porywać czytelników.:)

Oczywiście poradnik dostał każdy uczeń , realizujący projekt ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa”. Poleciłabym go każdemu młodemu dziennikarzowi.:) :)

 

 

7 kwietnia 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

Proszę o oddanie głosów. ! :)

Na stronie http://www.nowaera.pl/component/projektzklasa2/projekty.html?view=projekt

są projektu zgłoszone z mojej szkoły. Proszę o oddanie głosów na projekt :

nr. 5 – ,,Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa.”

nr.8 – ,,A czy znasz Ty , bracie młody , swoje ziemie…”- o mojej najbliższej okolicy ”

nr. 50 – ,,Mistrz sms- óws wśród nastolatków ”

nr. 243 – ,,Jak nie stać się ofiarą cyberprzemocy ? ”

Nie wymaga to żadnej rejestracji. Należy tylko wpisać adres e-mail po naciśnięciu ,,+ Głosuj”.

Na pocztę przyjdzie link aktywujący , na który należy nacisnąć. Wtedy zakończy się proces oddania głosu na dany projekt. Głosować można codziennie, za pomocą adresów e- mail.

Zasada jest taka : jeden e-mail = jeden głos.

Z góry bardzo dziękuję i liczę na oddanie  jak najwięcej głosów. ! ;D

2 kwietnia 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »

Czy telefon to wróg czy przyjaciel ucznia ?

21.03.12 r. na języku polskim odwiedziły nas dziewczyny z starszych klas : Paulina Janczyszyn i Dominika Naduk. Przeprowadziły one lekcje w naszej klasie o uzależnieniach od telefonu.;D

Na samym początku każdy oddał swój telefon do papierowego pudełka. Miało to na celu sprawdzić czy wytrzymamy na czas lekcji bez komórki. Później oglądaliśmy prezentację multimedialną, po obejrzeniu jej mogliśmy odpowiedzieć na takie pytania jak : Jak  rozpoznać osobę uzależnioną od telefonu komórkowego?, Co to jest STW ?, Co zrobić , aby nie popaść w uzależnienie ?, a także :Jaki ma wpływ telefon na zdrowie ? Prezentacje przygotowała Iza Cybulska i Magda Ciuma, które, niestety, w tym dniu były chore.

Po obejrzeniu prezentacji wzięliśmy udział w ankiecie , z której później mogliśmy się dowiedzieć jak komórka jest dla nas ważna. Jeżeli ktoś miał najwięcej odpowiedzi ,,c”, to oznaczało , iż z komórki korzystają tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Największa  ilość odpowiedzi ,,b” mówiła o używaniu telefonu z dość często , lecz z umiarem. Odpowiedź ,,a”  świadczyła o tym, że ktoś jest maniakiem telefonicznym i nie rozstaje się z telefonem.

Po wypełnieniu ankiety i zliczeniu odpowiedzi naszym kolejnym zadaniem była praca w grupach . Polegała ona na wykonaniu określonych zadań. W pierwszym zadaniu trzeba było wymienić trzy różne funkcje telefonu, które można by zastosować na lekcjach  w szkole. W drugim zadaniu chodziło o to, aby za pomocą mimiki i gestów pokazać sytuację, która była opisana na kartce. Grupa w której ja byłam musiała pokazać uczucia , które towarzyszyłyby nam przy korzystaniu kalkulatora na lekcji. Zadanie ostatnie polegała na wytłumaczeniu zasady ortograficznej ,,ó” i podanie właściwego przykładu do słowa ,,komórka” .;D

Rozwiązania naszej grupy :

1.

matematyka – kalkulator

j. polski – poprawność pisania wyrazów

fizyka – zamiana jednostek

2.

Do tego zadania wykonałyśmy komórki z papieru , usiadłyśmy na podłodze i udawałyśmy , że liczymy i zerkamy pod ławkę. Jednak nikt w klasie nie odczytał naszych intencji.

3.

Komórka, bo komora

Ta lekcja była bardzo ciekawa . W sumie mogę stwierdzić , że nigdy nie byłam na tak fascynującej lekcji , ale zdecydowanie podobało mi się  i innym też .

 

Test – Czy jesteś uzależniony od telefonu komórkowego?

 

Zaznacz jedną odpowiedź. Bądź szczery! Ankieta jest anonimowa.

 

1.Twój stosunek do SMS-ów jest:

a) negatywny, najwyżej czytam te, które dostaję,

b) wysyłam je w razie konieczności i odpowiadam znajomym,

c) nie mogę się bez nich obejść, to moje codzienne przyzwyczajenie.

 

2. Dzwonki od znajomych:

a) działają mi na nerwy,

b) staram się z nimi nie przesadzać i ograniczać innych,

c) cały czas wysyłam je i odbieram.

 

3. Co robisz z telefonem, kiedy jesteś w szkole?

a) wyłączam go na czas zajęć, a włączam dopiero po ich zakończeniu,

b) wyłączam aparat lub tylko dzwonek i ewentualnie włączam w przerwach,

c) ściszam dzwonek, tak, żebym mógł go słyszeć i po kryjomu odpowiadać SMS-ami lub dawać sygnały.

 

4. Kiedy wychodzisz na dwór ze znajomymi, twój telefon:

a) prawie nigdy nie dzwoni, najczęściej go wyłączam,

b) nie prowadzę zbyt wielu rozmów, ani nie wysyłam zbyt wielu SMS-ów, tylko te konieczne,

c) cały czas telefonuję, odbieram sygnały i SMS-y.

 

5. Twój numer komórkowy:

a) znają tylko rodzice,

b) znają rodzice i wąskie grono znajomych,

c) zna go tyle osób, że nie potrafię ich wymienić.

 

6. Twój aparat:

a) jest taki sam od lat,

b) zmieniam go nie częściej niż raz na 12 miesięcy,

c) zmieniam go 2, 3 razy w roku.

 

7. Przy zakupie telefonu zwracasz uwagę na:

a) cenę – możliwie najtańszy model,

b) stosunek jakość – cena; aparat powinien być nowoczesny, ale opłacalny,

c) trendy – aparat powinien ,,być na czasie”.

 

8. Promocje darmowych SMS-ów:

a) nie zwracam na nie uwagi,

b) zwracam na nie uwagę tylko wtedy, kiedy wysyłam dużo wiadomości, np. w lecie, czy na Boże Narodzenie,

c) są dla mnie bardzo ważne, biorąc pod uwagę ilości SMS-ów, jakie wysyłam.

 

9. Ładujesz baterię twojego telefonu:

a)kiedy całkiem się wyładuje,

b) kiedy mam wyjść na wiele godzin,

c) nie mam z tym problemu, bo noszę zawsze przy sobie zapasowy telefon / baterię.

 

10. Masz włączony telefon:

a) tylko kiedy wychodzisz,

b) kiedy chcesz być uchwytny, ale nigdy w nocy lub kiedy wypoczywasz,

c) zawsze.

 

Jak interpretować wyniki testu?

 

Większość odpowiedzi a):

Telefon komórkowy? Nie, dziękuję. Nie jest ci niezbędny, nie lubisz go używać. Dobrze jest mieć go czasem przy sobie, ale nie interesują cię SMS-y, sygnały, ani inne możliwości techniczne, jakie oferuje to narzędzie komunikacji. Nawet gdybyś korzystał z niego dużo częściej, nie narażasz się na negatywne skutki fal elektromagnetycznych.

 

Większość odpowiedzi b):

Telefon komórkowy? Tak, ale z sensem. Telefon komórkowy jest środkiem technicznym, z którego korzystasz w ciągu dnia. Posługujesz się nim we właściwy sposób, kontaktując się ze znanymi ci osobami i żeby być uchwytnym w razie konieczności, nie stresując siebie i ich z tego powodu.

 

Większość odpowiedzi c):

Jesteś komórkowym maniakiem. Jesteś fanatykiem telefonu komórkowego. Bez ukochanego telefonu czułbyś się zagubiony (a może masz ich kilka?). Lubisz nowe modele, interesujesz się tą branżą i często wydajesz swoje kieszonkowe na te klejnoty technologii. Nie wytrzymujesz, jeśli twój aparat jest wyłączony, nawet w sytuacjach, gdy powinieneś zachować się dyskretnie. Telefon komórkowy daje ci na pewno poczucie bliskości z osobami, na których ci zależy, ale nie zaszkodzi im na pewno, jeśli będziesz go wyłączać, kiedy śpisz.

 

 

 

2 kwietnia 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | Komentarzy: 2 »

Warto być aktywnym ! ;D

Szkoła z klasą 2.0 uhonorowała mnie dyplomem za udział w blogowej Akcji :KOMENTUJ !

Nagroda to :dyplom,  elastyczny ołówek , który łatwo się wygina , Eco długopis , płyta ,,Multimedialny kurs szybkiego czytania” ,film DVD  ,,Pan Tadeusz” wraz z opracowaniem lektury oraz mały notatnik .:D

Nagrody bardzo mi się podobają i z pewnością przydadzą mi się . Polecam brać udział w takich konkursach , zawsze mamy jakieś szanse na wygraną . ! :D   Uważam, że jest to dla mnie ogromne wyróżnienie i serdecznie za to dziękuję . ! :)

 

1 kwietnia 2012 autor: korneliaszewczyk.pl | 1 komentarz »
css.php