Odwrócone lekcje

Odwrócone lekcje – Zadanie  1 i  2

• Autor: Hanna Madajewska

• Szkoła: Katolicka Szkoła Podstawowa w Inowrocławiu

• Kategoria: „Odwrócona lekcja”

Zadanie I.

W trakcie nauki w klasie V uczniowie poznali różne czworokąty oraz ich własności. W klasie VI przyszedł czas na przypomnienie, podsumowanie oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy. Dlatego na lekcję dotyczącą „Własności czworokątów” zaplanowałam pracę w formie „odwróconej lekcji”. Uczniowie zostali  wcześniej zapoznani z sposobem pracy, oraz celem wykonywanego zadania.

Zaproponowałam materiały znajdujące się w podręczniku, można było korzystać z innych źródeł wiedzy. Każdy uczeń losował jeden czworokąt i w domu przygotowywał informacje na jego temat. Uczniowie mieli stać się „ekspertami” z danego czworokąta.

Na zajęciach podzielili się na grupy tak aby w każdej znalazła się osoba z jednym czworokątem. Po przedstawieniu swoich prac wspólnie przygotowali notatkę dotyczącą własności czworokątów.

W celu sprawdzenia swojej wiedzy wykonywali zadania z multibooka. Następnie grali w grę dydaktyczną „Jaka to figura”  losowali kartę i odpowiadali na pytania:

  • Jaka to figura?
  • Jakie własności mają przekątne tej figury?
  • Wskaż boki równoległe figury.
  • Wskaż wysokości figury.
  • Jakie własności mają kąty figury?

 

 

Zadanie II

Przygotowanie zadania drugiego okazało się łatwiejsze. Uczniowie wiedzieli już w jaki sposób będą pracowali, byli zapoznani z formą odwróconej lekcji. Na kolejny temat wybrałam „Siatki brył”. Uczniowie korzystali z podręcznika, udostępniłam program „Klucz do geometrii” oraz modele siatek brył.

Na początek uczniowie w zaprezentowali w parach model graniastosłupa i ostrosłupa o tych samych podstawach po czym zaprezentowali siatki tych brył. Każdy mógł zobaczyć jak w rzeczywistości wygląda bryła której siatkę przedstawiono.  Następnie wykorzystaliśmy program „Klucz do geometrii” w celu pokazania innych sposobów rozcięcia brył. Bardzo ciekawe okazało się zgadywanie które krawędzi są wspólne.

Na podsumowanie zaproponowałam  zadania  z multibooka. Zajęcia przebiegały w bardzo życzliwej atmosferze. Uczniowie żywo reagowali szczególnie na możliwość obejrzenia innych siatek brył oraz na sposób ich złożenia.

DSC_0023 DSC_0024 DSC_0025 DSC_0026 DSC_0027 DSC_0028 DSC_0029 DSC_0030 DSC_0035 DSC_0036 DSC_0037 DSC_0038 DSC_0039 DSC_0040

One comment

  1. Wiktoria Starzyk pisze:

    Chciałabym zaprosić do odwiedzania naszego bloga:
    http://blogiceo.nq.pl/my6a/
    Pozdrawiam Wiktoria Starzyk z Drawska Pomorskiego.

Dodaj komentarz

css.php