Gimnazjum nr 95 Prezentacja projektu ” Z kamerą do metra”- SPRAWOZDANIE

SAM_1125 SAM_1119 SAM_1123 SAM_1124SPRAWOZDANIE

http://www.flipsnack.com/11joanna/fzk5rfqa

http://www.flipsnack.com/11joanna/fzk5rfqa?UA_PHPSESSID=r78lvnpb0o3o7367cdmuqkaqb4

 

kult 5 Uczestnicy projektu udekorowali szkołę 37 kolażami stworzonymi z kilku tysięcy fotografii, które  powstawały od maja 2013 roku.  Oglądając je widzimy jak zróżnicowane były spostrzeżenia. Jedne dokumentowały, inne ukazywały spostrzeżenia i refleksje uczniów na temat przeszłości i  dnia współczesnego ich dzielnicy. Poniżej najciekawsze z nich. Opisy prac i ciągi tematyczne oraz opinie uczniów zamieszczone zostały na blogu, utworzonej przez uczniów stronie facebooka „Z kamerą do metra”, która podobnie jak zaincjowane działania będzie kontynuowana.

 

kolaż- Pałac Potockich na warszawskim Natolinie

SPRAWOZDANIE Kulthurra !!!          Z kamerą do metra      czyli   natolińskie krajobrazy i tajemnice.

Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 95 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie.    

 

Uczestnicy projektu: Dominika Dobosz, Elbert Dominik, Fesz Julia, Fic Paweł, Michalina Gmaj, Marcin Januszewski, Klara Kucińska, Zuzia Krasucka, Olga Kwiatkowska, Rafał Lachowski, Barbara Puchniewicz, Justyna Skoczylas, Marcin Stachnio, Aleksandra Szczygieł, Katarzyna Tomik, Michał Żyszko, Martyna Mika, Konrad Ołdak, Szymon Ostrowski , Banasiak Maria, Aleksandra Bielawna, Aleksandra Ciepielewska, Aleksandra Czynajtis, Michał Drezwiecki, Łukasz Gaik, Janek Górski, Piotr Grabowski, Maciek Kazimierczak, Hania Kąkol, Julia Kostro, Julia Krystosiak, Zuzanna Kubica, Hubert Malinowski, Agnieszka Mizińska, Marysia Nerkowska, Hubert Niedziałkowski, Magdalena Olczak, Maria Paczkowska, Igor Rafalski, Bartosz Skibniewski, Julia Sobczak, Jakub Solawa, Maciej Szlak, Maciej Tomczyński, Krzysztof Zagubieniak, Karina Zayats, Adam Żmuda, Katarzyna Żmudzińska, Antoniuk Emilia, Aleksandra Ciarkowska, Stanisław Czołnik, Maks Dobkowicz, Michał Dobrowolski, Piotr Dynia, Maria Fołta, Weronika Gniadzik, Łukasz Guziawicz, Filip Jaworski , Damian Komierzyński, Magdalena Kostyra, Aneta Koźniewska, Rajmund Kuśmierczyk, Remigiusz Kuśmierczyk, Oliwia Lewandowska, Jan Łomański, Urban Matyjasik, Sebastian Nasterski, Daria Osipiuk, Justyna Piotrowska, Zuzanna Pisz, Alicja Rachoń, Paweł Smoleński, Anna Stugient, Mateusz Szubert , Julia Tyszka, Roxana Wolska, Michał Zawół, Maciek Cichocki, Zosia Cukierska, Alicja Denisiuk, Piotr Filipczyński, Patryk Hrycak, Julia Kieda, Julia Luberek, Wiktoria Łempicka, Mateusz Łempicki, Jan Mogielski, Agnieszka Ochocińska, Agnieszka Olejnik, Franciszek Oniszczuk, Weronika Paluch, Maja Pelczarska, Julia Popko, Filip Rembieliński, Kingo Rodziewicz, Zofia Rybak, Aleksandra Samko, Jakub Sitkowski, Jakub Szewczak, Krzysztof  Twardokęs, Michał Witkowski, Alicja Wołoszyn, Maciek Wolski, Aleksander Woźniak, Kinga Wszołek, Marcin Zając, Jakub Zatoński, Łukasz Śmiałowski, Jan Kaczor.   http://www.youtube.com/watch?v=-grtmAU38JQ I wielu, wielu uczniów Joanny Olender.

Tagi: Aleja Kasztanowa, metro, Natolin, Kabaty, Nowoursynowska, Ursynów.

Cele projektu:

1.Projekt powinien przybliżyć historię Natolina i Kabat –wchodzących w skład Ursynowa- warszawskiej dzielnicy, w której mieszkają uczniowie Gimnazjum 95.

2. Rozbudzić zainteresowanie odkrywaniem historii miasta oraz współczesnym funkcjonowaniem dzielnicy.

3. Poznawanie zabytków oraz współczesnych osiągnięć architektonicznych

4. Promocja miasta, ze zwróceniem uwagi na metro jako wyraz współczesnego życia w Warszawie

5. Poznanie nowych narzędzi do obróbki i prezentacji zdjęć, filmów, prac literackich.

6.Wyzalanie kreatywności i refleksji  w dokumentacji i analizie zachodzących w świecie zmian.

7.Obserwacja jak dziś wyglądają miejsca, będące świadectwem dawnej Polski .

8.Zbadanie jakie wydarzenia odbiły się na wyglądzie obecnym naszej dzielnicy.

9.Wykształcenie umiejętności kreacyjnej w dokumentowaniu wrażeń i poszukiwaniu informacji

10.Doskonalenie umiejętności poruszania się w aglomeracji jaką jest rozrastająca się współczesna Warszawa.  

HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU

  Kwiecień 2013 W kwietniu Centrum Edukacji Obywatelskiej ogłosiło konkurs na projekt w programie Kulthurra. Jednym z projektów konkursowych był projekt Joanny Olender z Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 95 im. Ignacego Paderewskiego w Warszawie zatytułowany: „Z kamerą do metra czyli natolińskie krajobrazy i tajemnice”

MAJ 2013

Na stronie CEO ukazała się informacja o zwycięskich projektach. W grupie 13 projektów wybranych do realizacji znalazł się też projekt Gimnazjum nr 95 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Paderewskiego   z Warszawy.

Maj-czerwiec 2013

Uczniowie klas trzecich przystąpili  do realizacji zadań

Wrzesień- październik 2013 We wrześniu Joanna Olender  projektu uczestniczyła w Warsztarach CEO http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/09/23/program-konferencji-kulthurra/ Warszawskie wspomnienia czyli jeszcze trochę o szkoleniu http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/10/25/warszawskie-wspomnienia-czyli-jeszcze-troche-o-warsztatach/ Ogłoszenie konkursu  „Moje miejsce na ziemi” o zasięgu szkolnym na pracę plastyczną, kolage, fotografię, film ;

Uczniowie uczestniczący  w projekcie teatralnym: Marysia Banasiak, Zofia Cukierska, Aleksandra Ciarkowska, Alicja Rachoń, Aleksandra Czynajtis, Weronika Gniadzik, Piotr Grabowski, Łukasz Gaik, Łukasz Guziewicz, Julia Kieda, Magdalena Kostyra, Marysia Nerkowska, Maria Fołta, Ania Stugient, Marysia Paczkowska, Justyna Piotrowska, Julia Popko, Kinga Rodziewicz, Zofia Rybak,Bartosz Skibniewski, Mateusz Szubert, Jakub Zatoński http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/10/25/warszawskie-wspomnienia-czyli-jeszcze-troche-o-warsztatach/ http://www.flipsnack.com/11joanna/fu5w7sqa   Październik 2014

Wycieczki http://www.youtube.com/watch?v=-grtmAU38JQ

Wycieczki  pozwalające określić specyfikę dzielnicy:„Natolinskie zwierzęta”   http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/10/25/natolinskie-zwierzeta/ -

„Jesienne krajobrazy czyli zmierzając do Wilanowa” http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/10/26/jesienne-krajobrazy-czyli-zmierz ajac-do-wilanowa/ -„Natolińska jesień oczami uczniów Gimnazjum nr 95” http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/10/24/natolinska-jesien-oczami-uczniow-gimnazjum-nr-95/ Natolińskie krajobrazy czyli spotkania z historią  http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/11/04/2588/ Moja dzielnica-jestem na tak !!!!! a tego nie chcę !!!! http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/11/07/moja-dzielnica-jestem-na-tak/   Opracowywanie materiałów pod hasłem ”Natolińskie dyskusje czyli walczymy o piękniejszy świat” Wycieczki- coraz więcej dokumentacji fotograficznej i  literackiej

LISTOPAD 2013

Spotkania z zaproszonymi specjalistami  „Warsztaty teatralne” z Dorotą Ogrodzką   http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/07/warsztaty-teatralne/ http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/11/warsztaty-teatralne-z-dorota-ogrodzka-c-d/ Spotkania z uczniami -   efekty :    http://youtu.be/-grtmAU38JQ   -„ Metro warszawskie i my-BEZ CENZURY ” http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/14/metro-warszawskie-i-my/ Uczniowie piszą -  Natolin w legendzie http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/16/natolin-w-legendzie/?preview=true&preview_id=3378&preview_nonce=fdcb9456e4 http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/15/uczniowie-wspominaja/

Listopad 2013

Opracowywanie materiałów, tworzenie prezentacji.

http://www.youtube.com/watch?v=cieiMaFwRco&list=UUhyZcBdFzWHuKHTvFASGLyw

Uczniowie opracowują zebrane  materiały, przygotowując się do ich prezentacji

http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/16/natolin-w-legendzie/

http://www.youtube.com/watch?v=QJ1artuKokk&list=UUhyZcBdFzWHuKHTvFASGLyw

Grudzień 2013

METREM ruszamy w świat

http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/16/metrem-ruszamy-w-swiat/

http://www.flipsnack.com/page-flip-software/edit-links?flip=fzpfr38i#add

Styczeń 2013

Prezentacja efektów wcześniejszych działań, wystawa fotograficzna na terenie szkoły ,

http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2014/01/04/3565/

Strona na facebooku zainspirowana projektem i mająca za zadanie kontynuowanie celów projektu

https://www.facebook.com/pages/Z-kamer%C4%85-do-metra/1411069105800136?ref=hl

Wspólne wyjście do teatru

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1421867421386971.1073741839.1411069105800136&type=1

Marzec   2014

Przesłanie  sprawozdania z działań, wraz  publikacją efektów pracy młodzieży na stronie internetowej programu- relacjami ze szkoleń i zdjęciami. Jeżeli będzie to już możliwe przesłanie efektów prac (np. filmu, fotoreportażu itp.) – Publikacja efektów pracy młodzieży na stronie internetowej programu – zaangażowanie uczniów w publikowanie  informacji o efektach pracy, uświadomienie im wagi medialnego przekazu.

Prezentacja wyników projektu oraz prac w trakcie Dnia Szkoły https://www.youtube.com/watch?v=TDgZE4BEDmU

 

Określenie osób nagrodzonych - zakończenie konkursu

I nagroda  -  Justyna Skoczylas  - za film i dokumentacje literacką i fotograficzną dzielnicy  https://www.youtube.com/watchv=BDpW8xWuknM&list=UUhyZcBdFzWHuKHTvFASGLyw

 

II nagroda   -  Barbara Puchniewicz za film „Aleja Kasztanowa”

III nagroda za prezentacje fotograficzne: Michalina Gmaj, http://www.flipsnack.com/page-flip-software/quick-uploadhttp://www.flipsnack.com/my-flipping-books/details/?flip=fupmatku http://www.flipsnack.com/my-flipping-books/details/?flip=fztp87tx http://www.flipsnack.com/11joanna/fzpl7ywy Ola Szczepaniak https://www.youtube.com/watch?v=5P9rbye0WCs

WYRÓŻNIENIA :  Dominika Dobosz https://www.youtube.com/watch?v=dLzoUtQGC4U Agnieszka Ochocińska http://www.playtube.pl/54573-moj-rower-2012-dvdscr-pl.html  

Czerwiec 2014  Planowane oficjalne wręczenie dyplomów, nagród i wyróżnień oraz     prezentacja prac .    

             PODSUMOWANIE

1. W trakcie realizacji projektu uczniowie zapoznali się z wieloma artykułami na temat historii dzielnicy

2. W trakcie realizacji projektu korzystali z różnorodnych narzędzi do prezentacji zdjęć np. : http://www.flipsnack.com/my-flipping-books/details?flip=fukm2upc https://www.youtube.com/watch?v=J-HMtzJtGJQ

3. Efektem były prace literackie: reportaże, legendy, opowiadania http://www.flipsnack.com/my-flipping-books/details?flip=fuiyzf0s http://www.flipsnack.com/my-flipping-books/details?flip=fuj86n39 http://www.flipsnack.com/my-flipping-books/details?flip=fui41sqa http://www.flipsnack.com/my-flipping-books/details/?flip=fzh5bm8i

4. Informacje o działaniach uczniów na bieżąco ukazywały się na stronach internetowych

•          http://www.gimnazjum95.internetdsl.pl/images/zdjecia/2013-2014/kulthurra.pdf

•          http://blogiceo.nq.pl/kulthurra/2013/12/16/natolin-w-legendzie/

•          https://www.facebook.com/pages/Z-kamer%C4%85-do-metra/1411069105800136?ref=hl

•          https://www.youtube.com/watch?v=bomGYlmWXA4

•          http://www.flipsnack.com/11joanna/fzps49im

5. Po zakończeniu projektu  ukaże się informacja na stronie Urzędu Dzielnicy Ursynów 6. Uczniowie dokumentowali miejsca, które ich fascynowały, a potem  je opisywali i szukali informacji  na  ich  temat. Najważniejsza była samodzielność uczniów w wyborze metod pracy i podążenie  śladami własnych fascynacji.  Oświeceniowy pałac i resztki czworaków okazały się punktem wyjścia do badania historii regionu od doby stanisławowskiej, po dzień współczesny – ze  zwróceniem uwagi na istniejące ślady przeszłości- stare drzewa, krzyż będący świadectwem powstania styczniowego, jak  i współczesne  budownictwo uzmysławiające bogactwo życia na Natolinie . Wycieczki przeprowadzone  w  semestrze  letnim 2012/2013 byłyby inspiracją  dla  uczniów. Najważniejsze jest, że rola nauczyciel ograniczała  się  do inspirowania  i towarzyszenia, wspierania działań zainspirowanych   wycieczkami. Aktywność, samodzielność uczniów i bogactwo zgromadzonego materiałów świadczą o tym, że cele projektu zostały zrealizowane

WARSZAWA URSYNÓW YouTube Preview Image

YouTube Preview Image

2 Komentarzy

  • Maja
    25 marca 2014 - 11:16 | Permalink

    Ciekawym założeniem plastycznym wydaje mi sie ułożenie zdjęć w kolażach według klucza kolorystycznego. Dla nie-warszawiaka trudno jednak rozpoznać co przedstawiają te zdjęcia – aż domagają się jakiegos dopowiedzenia – może lektora, który wprowadziłby widzów w wasz sposób myslenia o mieście? Dobrze, że zdjęcia są dostepne dla społeczności szkolnej. Może uda wam się jakoś zatytułować ten cykl fotografii, dodać krótkie opisy – wyimki z waszych reportaży? Macie za sobą wasztaty z performerką – może przychodzi wam do głowy jakiś pomysł jak wykorzystać te umiejętności przy prezentacji projektów?

  • joann.olenderwp.pl
    30 marca 2014 - 15:29 | Permalink

    Dziękuję za wnikliwe uwagi :)

    Projekt ciągle jest w toku i sugerowane zmiany podobnie jak szereg kolejnych działań dadzą o sobie znać wkrótce.
    joann.olenderwp.pl ostatnio opublikował..Adi + blog = Lubię to!My Profile

  • Odpowiedz na „joann.olenderwp.plAnuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


    *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    CommentLuv badge
    css.php