Wycieczka do Oświęcimia

Dnia 22.06.2015r. pojechaliśmy na wycieczkę do byłego obozu hitlerowskiego Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu. Wszyscy zebraliśmy się o 7:00 przed szkołą. Później wyruszyliśmy w drogę. Razem z nami pojechali rodzice i dwie nauczycielki: Pani Urszula Kucała i Pani Teofila Górka. Podróż minęła szybko. O godz. 9:00 dojechaliśmy na miejsce. Tam spotkaliśmy się z przewodnikiem, który przed wejściem do muzeum przypomniał nam o zachowaniu powagi w tym miejscu. Zwiedzanie obozu zaczęliśmy od budynków, w których znajdowały się liczne zdjęcia tego miejsca z czasów wojny. Mogliśmy tam także zobaczyć pozostałe rzeczy więźniów, takie jak: okulary, buty, walizki, przedmioty codziennego użytku, ich zdjęcia oraz pomieszczenia, w których zmuszeni byli mieszkać. Największe wrażenie wywarł na nas pobyt w pomieszczeniu gdzie znajdowało się krematorium i komora gazowa. Naszą uwagę przykuły dawne piece krematoryjne. Następnie udaliśmy się pod ścianę straceń pomiędzy blokami 10 i 11 zwany blokiem śmierci. Następnie przejechaliśmy z przewodnikiem do muzeum Birkenau. Wejście do niego stanowiła ogromna brama wjazdowa, przez którą kiedyś przejeżdżały pociągi przywożące więźniów. Na terenie tego obozu mieliśmy możliwość zobaczyć pozostałości po barakach mieszkalnych i ruiny krematorium. Zwiedziliśmy również Międzynarodowy Pomnik Ofiary Obozu, gdzie znajdowały się tabliczki w 17 językach. Złożyliśmy hołd zapalając znicze przy pomniku. Poznaliśmy także warunki w jakich musieli żyć więźniowie. Po zwiedzaniu trochę zgłodnieliśmy więc postanowiliśmy coś zjeść. Po krótkiej przerwie obejrzeliśmy film przedstawiający ludzi, którzy przeżyli te tortury i tych, co zamordowano. Wszyscy byli przejęci obrazem bólu, cierpienia, rozpaczy i smutku. Na Sali panowała cisza. O godz. 14:30 udaliśmy się w drogę powrotną. Po drodze wstąpiliśmy do McDonalda. O 17:00 dojechaliśmy na miejsce zbiórki i tak  zakończyliśmy naszą wycieczkę, która niewątpliwie była niezapomnianą lekcją historii.

Wycieczka do Oświęcimia on PhotoPeach

Koniec roku!!

Po Festiwalu 2.0 mamy taką wystawę:

• Czego nauczyliśmy się uczestnicząc w Szkole z Klasą 2.0?

W tym roku szkolnym nasze gimnazjum  brało udział w programie ,,Szkoła 2.0″ Założyliśmy wspólnie z innymi uczniami  ten blog i uczyliśmy się blogować.
W ciągu kilku miesięcy poznaliśmy i testowaliśmy wiele różnych programów TIK.
Prowadziliśmy lekcje techniki i j.niemieckiego.
Uczestniczyliśmy w różnych projektach edukacyjnych.

• Po co pisać na blogu?

Według mnie na blogu jest warto pisać ponieważ można rozwinąć swoje umiejętności  językowe oraz poćwiczyć swoją systematyczność.
Dzięki blogowaniu poznaliśmy wiele innych pomysłów, które znajdowaliśmy na innych blogach w Szkole z klasą 2.0.

• Czego nauczyło nas blogowanie?

Blogowanie nauczyło nas pisania komentarzy w odpowiedzi na nasze wpisy oraz jako pomysły, które przychodziły nam do głowy czytając na innych blogach.

• Co było najciekawsze, a co najtrudniejsze?

Najciekawsze według nas było robienie przeróżnych zdjęć na naszego bloga, a najtrudniejsze redagowanie wpisów oraz przygotowanie do nagrań wideo.

• Czego interesującego dowiedzieliście się z innych blogów?

Na innych blogach mogliśmy znaleźć cenne informacje, nawet jeżeli chodzi o nasz region na przykład na blogu Oko Lipnika i z Lipnika do Hollywood
Blogowanie według mnie jest bardzo ciekawym zajęciem, ponieważ w ten sposób możemy wyrazić siebie :)

20150623_142253-picsay

grafika Agaty (zrobiona w PICSAY)

Życzymy wszystkim udanych i bezpiecznych wakacji!!!
Zespół kw@dransa.

Zaprojektuj Swój Dzień

dzień projektów

W ubiegły piątek, czyli w Dniu Pustej Klasy, 19.06.2015r. zespoły uczniów z klasy II gimnazjum przedstawiały wyniki swojej pracy nad realizowanymi w roku szkolnym 2014/15 projektami edukacyjnymi. Rezultaty zaprezentowały dwie grupy: Klaudia, Magdalena, Agnieszka, Sylwia i Piotr oraz Dariusz, Konrad, Dawid, Dawid i Sebastian. Grupa, której opiekunem była pani Teresa miała temat „No promil. No problem – profilaktyka zachowań ryzykownych”,  a grupa pani Urszuli „Wirtualne miniprzedsiębiorstwo GameToy Sp. z o.o.” W spotkaniu uczestniczyli: Dyrektor Szkoły – mgr inż. Arkadiusz Skiba, opiekunowie projektów, nauczyciele,  uczniowie klasy I i  II Gimnazjum oraz specjalny gość zaproszony przez grupę koła przedsiębiorczości p. Anna Boryczko pracownik Urzędu Skarbowego w Myślenicach.

SAM_2103 SAM_2146 SAM_2150 SAM_2163 SAM_2164 SAM_2166 SAM_2174 SAM_2175 SAM_2176 SAM_2199

Niezapomniana wycieczka

W dniach 8-10.06.2015r. 46 uczniów naszego gimnazjum wraz z 4 opiekunami (p.Kucałą, p.Hałas, p.Dominik i p.Bartosiewicz) brało udział w wycieczce edukacyjnej na Dolny Śląsk i Sudety w ramach projektu „Szkoła na szóstkę”.

Spod szkoły wyjechaliśmy około godziny 8.00 rano. Podróż była długa, ale nie nudziliśmy się. Po drodze mieliśmy kilka postoi, m.in. McDonald. Do Wrocławia dojechaliśmy na godzinę 13.00. Rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem. Widzieliśmy m.in. Rynek, Ratusz, Katedrę św. Jana Chrzciciela. Przed wejściem do Katedry zobaczyliśmy 2 lwy, żeński i męski. Przewodnik zdradził nam, że gdy pogłaszczemy lwa, to będziemy mieli szczęście wieczne. Oprócz tego widzieliśmy także Wyspę Słodową i Ostrów Tumski, gdzie znajduje się Most Miłości. Na takim moście młodzi ludzie, pewni swojej miłości wieszają kłódki ze swoimi imionami lub inicjałami, po czym wyrzucają kluczyk do rzeki. Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do naszego miejsca zakwaterowania (Ośrodek wczasowy „Pafawag – Zielony Las”, Radków), rozpakowaliśmy się i poszliśmy na kolację. Potem do godziny 23.00 mogliśmy wychodzić z pokoi. Niektórzy spacerowali wokół ośrodka, inni siedzieli w pokojach, a jeszcze inni miło spędzali czas na placu zabaw I tak minął pierwszy dzień naszej wycieczki.

Drugi dzień rozpoczęliśmy śniadaniem o godzinie 8.00. Nie wszyscy byliśmy zadowoleni, że musieliśmy tak wcześnie wstać, ponieważ była nie za fajna pogoda . Po śniadaniu pojechaliśmy do jedynej w Polsce Kaplicy Czaszek w Czermnej. Ściany i sklepienie wnętrza kaplicy pokrywa ok. 3 tys. ciasno ułożonych czaszek i kości ludzkich, ofiar wojen oraz epidemii chorób zakaźnych. Dalsze 20–30 tys. szczątków leży w krypcie pod kaplicą. Byliśmy pod wielkim wrażeniem, tego ile pracy zostało w to włożone. Po wyjściu z Kaplicy poszliśmy na spacer po parku, gdzie znajduje się fontanna z wodą, która ma właściwości lecznicze. Po napiciu się wody, mieliśmy czas dla siebie. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, gdzie dowiedzieliśmy się kiedy powstał papier, skąd pochodzi. Poznaliśmy także właściwości papieru, jego rodzaje. Pan przewodnik pokazał nam ( a raczej nasz kolega Szymon) jak on powstaje. Lekcja w muzeum spodobała się wszystkim uczestnikom wycieczki, co było zasługą oprowadzającego nas pana, którego wszyscy słuchaliśmy z zaciekawieniem. Później wróciliśmy do naszego ośrodka na obiad. Bardzo nam zasmakował. Po krótkiej chwili dla siebie pojechaliśmy na dalsze zwiedzanie. Na początku byliśmy w Wambierzycach, gdzie zwiedzaliśmy Bazylikę Nawiedzenia NMP oraz miejsce wielu pielgrzymek zwane Dolnośląską Jerozolimą. Widzieliśmy tam także ruchomą szopkę, która zrobiona została w systemie zegarowym. Byliśmy pod wrażeniem tego ile pracy podjęli jej autorzy. Oprócz szopki znajdowało się tam kilka scen z życia Pana Jezusa (także ruchome). Później mogliśmy skorzystać ze sklepu spożywczego. Następnie wróciliśmy do naszego miejsca zakwaterowania. Zjedliśmy kolację, po czym zaczęliśmy się przygotowywać na dyskotekę, która trwała do godziny 23.00. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. W trakcie dyskoteki mogliśmy zjeść kiełbaskę. Podczas naszej, na pierwszym piętrze odbywała się również zabawa dla młodszych dzieci z innej miejscowości. W trakcie przerwy na jedzenie odwiedziliśmy ją i bawiliśmy się razem z nimi Udało nam się trochę rozkręcić tą imprezkę! Spać szliśmy wszyscy z lekkim smutkiem, że jest to nasza ostatnia noc w tym miejscu.

Trzeci dzień rozpoczął się pakowaniem i sprzątaniem pokoi. Zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy w drogę. Na początku zwiedzaliśmy twierdzę Kłodzką. Spodobało nam się to, że pani przewodniczka, która nas oprowadzała miała strój markietanki (towarzyski żołnierza), ponieważ dzięki temu mogliśmy lepiej wyobrazić sobie tamte czasy. Byliśmy pod wrażeniem również tego, że twierdza ma ponad 30ha i że na całe jej obejście potrzebowalibyśmy aż 18 godzin. My zwiedziliśmy tylko najważniejsze miejsca twierdzy i zajęło nam to tylko jedną godzinę. Dalsza część wycieczki, według nas najlepsza odbyła się w Złotym Stoku, gdzie widzieliśmy kopalnię złota. Podobały nam się w niej, m.in. zjeżdżalnia, korytarz strachu, gnom i czarodziej oraz kolejka. Dzięki naszej pani przewodniczce, która miała fajne poczucie humoru, kopalnia wydała nam się jeszcze fajniejsza. Po wyjściu z kopalni zjedliśmy obiad, po którym mieliśmy trochę czasu dla siebie. Mogliśmy się powspinać, poskakać, posiedzieć, kupić pamiątkę, a także coś zjeść (lody, nachos, itp.). Ostatni punkt naszej wycieczki to spacer po Paczkowie, mieście otoczonym średniowiecznymi murami. Po około półgodzinnym marszu wróciliśmy do autokaru i ruszyliśmy do domu. Po drodze wstąpiliśmy do Biedronki. Podróż była śmieszna, a później senna. Większość z nas spało. Około godziny 21.00 byliśmy już pod szkołą w Lipniku. Rodzice już na nas czekali. Podziękowaliśmy naszemu panu kierowcy i oddaliliśmy się w stronę naszych samochodów.

Napisały: Katarzyna Bugaj i Agata Urbaniak :)

JUMIX jedzie na wakacje

Rok szkolny się kończy, także nasz projekt eTwinning „JUMIX”. Uczyliśmy się razem języka niemieckiego, poznawaliśmy program Scratch oraz dowiedzieliśmy się sporo o Niemczech, Chorwacji, Turcji, Grecji i Czechach. Do Chorwacji wróciła już koszulka, nasz gadżet projektowy. Nie ma skrzydeł, nie ma paszportu ani dowodu – a podróżował po różnych krajach. To prawie 8 tysięcy km, które zajęły paczce sześć miesięcy.
Tak wygląda koszulka teraz, po spotkaniu z 7 klasami, uczącymi się języka niemieckiego jako drugiego języka obcego.
ba1e1479_opt

Najbardziej w projekcie podobało mi się to, że mogłam spotykać się regularnie z kolegami i koleżankami z innych krajów oraz nasza akcja z koszulką. :) A wam? Czekamy na wasze komentarze :)

Szkolna dyskoteka

Dnia 03.06.2015r. o godz. 16:00 rozpoczęła się szkolna dyskoteka. Przyszło na nią nie wiele uczniów z klas I-III gimnazjum, ale mimo to było fajnie. Opiekunami dyskoteki byli nauczyciele: p. U. Kucała, p. K. Dominik, p. B. Biel, p. M. Dudzik, p. T. Górka oraz p. Z. Hałas. Muzykę puszczali uczniowie z klasy III gimnazjum, przy której dało się potańczyć. Chłopcy rozkręcili się i o dziwo prosili dziewczyny do tańca, co bardzo rzadko się zdarza. Szkoda tylko, że nie było żadnych konkursów, ale i tak ta dyskoteka zostanie na długo w naszej pamięci. Bawiliśmy się do 20:00, szkoda tylko że tak szybko minęła, bo bardzo dobrze się bawiliśmy.

11423713_10202777456036454_1077217876_o

11352990_10202777460396563_386648649_o

11324127_10202777461436589_2125322330_o

899629_10202777462396613_1629202974_o

„MARATON MATEMATYCZNY”

W dniu 03.06.15r. nagrody otrzymały uczennice, które zajęły I, II i III miejsce w szkolnym konkursie „Maraton Matematyczny”. Nagrody te zostały zafundowane przez p.Urszulę Kucałę – która była również organizatorką tego konkursu. Uczniowie klas I-III gimnazjum, zmagali się z 60 zadaniami, które ukazywały się dwa razy w tygodniu na tablicy szkolnego korytarza od listopada do marca. Zadania te rozwiązywali podczas przerw.

Oto wyniki:
I miejsce: Małgorzata Jasek i Katarzyna Śmieszek kl. III gim. (324 pkt.)
II miejsce: Maria Rapacz i Magdalena Bydłoń kl. III gim. (274 pkt.)
III miejsce: Melania Rapacz kl. I gim. (150 pkt.)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

I GMINNY KONKURS „GENIUSZ MATEMATYCZNY”

Dnia 29.05.2015r. w Naszej szkole odbył się I Gminny Konkurs Matematyczny „Geniusz Matematyczny”. W którym udział brali uczniowie klasy III Gimnazjum z Gminy Wiśniowa. Autorami zadań byli nauczyciele matematyki z różnych miejscowości Gminy Wiśniowa. Głównie uwagę należy zwrócić na Panią Urszulę Kucałę, która była główną organizatorką konkursu. Po długich próbach i zmaganiach z zadaniami udało się wyłonić trzech najlepszych uczniów z pośród całej grupy, którzy zostali nagrodzeni wspaniałymi nagrodami ufundowanymi przez Wójta Gminy Wiśniowej p. mgr Wiesława Stalmacha.

Zwycięzcami Konkursu zostali:
I miejsce – Katarzyna Dominik – uczennica klasy III Gimnazjum w Wiśniowej
II miejsce – Jolanta Krzysztofek – uczennica klasy III Gimnazjum w Węglówce
III miejsce – Zofia Oknińska – uczennica klasy III Gimnazjum w Wiśniowej

Polona Typo

Polona.pl to cyfrowe repozytorium Biblioteki Narodowej. Jeśli wpiszemy TUTAJ dowolny tekst (może to być hasło, wiadomość do znajomych czy ulubiony cytat), to zostanie on stworzony z liter pobranych z publikacji powstałych na przestrzeni ostatnich sześciu wieków ……. a zgromadzonych właśnie w cyfrowym repozytorium Biblioteki Narodowej.