C.D.N.

Chcecie się dowiedzieć jakie jeszcze ćwiczenia przygotowaliśmy na lekcję o domu i przyimkach? Oto nasze pomysły:
1. Gra z kostkami:
20160415_144058Nasz zbiór powiększyła właśnie Justyna, testując nowy program. Kostki są kartonowe (polecamy dwie aplikacje do tworzenia własnych: CubeCreator, Tools), a zadania aktywizują słownictwo, znajomość rzeczowników i rodzajników, przyimków oraz umiejętność budowania zdań opisujących dom/mieszkanie i zadawania pytań. Czyli dla każdego coś innego.
2. Karty pracy i gry na różne poziomy:


Z zajęć artystycznych mieliśmy pudełka origami. Przygotowaliśmy 6 zestawów z literkami. Należy z nich złożyć słowa według otrzymanego klucza (pomieszczenia w domu, meble i wyposażenie, przyimki). Po wykonaniu zadania grę kontynuuje kolejna grupa. Jej zadaniem jest utworzenie zdań z przygotowanego słownictwa. Trzecie podejście następnego zespołu, to utworzenie pytań do zapisanych przez poprzedników zdań.
Koło ratunkowe dla tej części: narysować treść zdania.
Druga gra to znany i lubiany wisielec. W miejsce kresek należy wpisać niemieckie słowo, odpowiadające polskiemu słówku, zapisanemu poniżej. Czyli taki słowniczek polsko-niemiecki.
Trzeci zestaw to schowane słówka w torebkach papierowych, podzielone na części mowy. Kupujący nie musi płacić! Powinien wskazać co słówko oznacza. Gracz, który wyciąga słówko z torebki powinien je najpierw na głos prawidłowo odczytać. Opcja dla chętnych: ułożenie zdania i zapisanie go na załączonej karcie pracy.
3. Komiksy
pizap.com14607227779701
pizap.com14607230471321
aaaGrafiki powyżej to inspiracje dla uczniów, którzy wybiorą taki rodzaj ćwiczeń. Zadaniem jest przygotować własną grafikę online, która zawiera zagadkę lub informację. Ważne, aby komiksy powstały z poszanowaniem praw autorskich. Przewodnikami po tym ćwiczeniu są Justyna i Wiktor.

6 thoughts on “C.D.N.

  1. Super inspiracje:-) Bardzo Wam dziękuję za twórcze pomysły, może i nam uda się coś podobnego stworzyć:-)
    Jestem pełna podziwu dla Waszej kreatywności i wykonania pomocy w postaci kart i gier. Nauka z wykorzystaniem tych zestawów jest z całą pewnością prawdziwą przyjemnością:-)
    Z niecierpliwością czekam na tytułowy cdn.
    pozdrawiamy,
    ekipa BlogujeMy 2.0
    bilingue ostatnio opublikował…Warsztaty Warszawskich Samorządów UczniowskichMy Profile

  2. Te rozmaite zadania, które mieliśmy zrobić na lekcji były świetne!!! Nauczyłam się nowych słówek i utrwaliłam gramatykę. Było bardzo happy i w niektórych momentach bardzo śmiesznie. Chciałabym więcej takich lekcji. :D
    Podobało mi się prowadzenie lekcji, czytanie tekstu po niemiecku i tłumaczenie, ponieważ w ten sposób też się uczę i ćwiczyłam moją cierpliwość. :D

  3. Lekcje te były kreatywne i bardzo wesołe, bardzo mi się podobało, że cała klasa współpracowała. Ogólnie było super.

  4. Ale super, że miałyście okazję wcielić się w role nauczycielek! Muszę przyznać, że Wasza lekcja musiała być bardzo ciekawa! Przygotowałyście bardzo fajne aktywności – widać, że wszystkie materiały są bardzo dokładnie zrobione :) Praca w grupach też była bardzo fajnym pomysłem.

    Czy prowadzenie lekcji jest trudne? Jakie są Wasze wrażenia z bycia nauczycielkami? Czy dużo czasu zajęło Wam przygotowanie się do poprowadzenia takiej lekcji? Jestem tego bardzo ciekawa i mam nadzieję, że napiszecie o tym w kolejnym wpisie :)

    Pozdrawiam
    Aneta
    Szkoła z Klasą 2.0
    szkola2zero ostatnio opublikował…Młodzi nauczyciele na basenie!My Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge