Kto szuka, ten znajdzie

Bardzo długo poszukiwałam narzędzia do tworzenia zadania wielokrotnego wyboru, które mogłoby pomóc nie tylko mnie, ale przede wszystkim moim uczniom w nauce języka angielskiego. Niestety żadne „znalezisko” w postaci stron, programów czy aplikacji nie spełniało moich oczekiwań lub możliwości finansowych. Niektóre wręcz odmawiały współpracy z moim systemem operacyjnym! I tak zdemotywowana moimi bezowocnymi poszukiwaniami powróciłam na Pinteresta naszej szkoły (wielkie dzięki dla pani Agnieszki za jego założenie). Tam odkryłam LearningApps.org – wspaniałą aplikację, która ma przeogromne możliwości. Od razu dodam, że można ją zastosować na każdym przedmiocie!

LearningApps.org

Przed stworzeniem wybranego rodzaju zadania otrzymujemy krótką informację o nim i stronie wizualnej (prawie zawsze jest to krótki filmik). Muszę przyznać, że jest to bardzo pomocne.

Zadania dostępne w aplikacji

A oto co można między innymi stworzyć przy pomocy LearningApps.org:

  • zaznaczanie w tekście (np. czasowniki w zdaniach),
  • zadania wielokrotnego wyboru,
  • wykreślanki,
  • zadania z mapą,
  • puzzle,
  • grupowanie,
  • dobieranie w pary,
  • dopasowywanie tekstu/dźwięku do obrazka,
  • uzupełnianie tabel,
  • układanie w kolejności chronologicznej,
  • tekst z lukami,
  • krzyżówki,
  • „Wisielec”.

Dodatkowo istnieje możliwość tworzenia zadań typu „Multi-player” oraz wykorzystania 8 narzędzi. Zadania można udostępnić wszystkim korzystającym z tej aplikacji (należy zgłosić je do publikacji) lub poinformować grupę, dla której zostały one stworzone (istnieje tu nawet możliwość stworzenia klas).

Aplikacja dostępna jest w pięciu językach bez polskiego, ale obsługuje nasze znaki. Jego brak można sobie jednak zrekompensować używając funkcji tłumacza w przeglądarce :-) Na zachętę polecam film o możliwościach LearningApps.org.

A oto zadania, które przygotowałam z myślą o moich uczniach i nie tylko:
- Present Simple or Present Continuous (kl. 5 & kl. 6) 
- Furniture – Appliances (kl. 5) 
- Irregular verbs (czasowniki nieregularne – kl. 6) 
- Adjectives – comparative or superlative? (stopniowanie przymiotnika – kl. 6) 
Mam nadzieję, że się sprawdzą :-)

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, English, Learning, Narzędzia, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 z tagami: , , , , . Dodaj do zakładek ten link.

10 Responses to Kto szuka, ten znajdzie

  1. maro powiedział:

    I za to Cię Gosiu lubię – jest po 7 a już aktywna (jak zawsze w pracy) :-)

  2. Też bawiłam się trochę tą aplikacją. W ferie będzie więcej czasu na wszystko, to rozgryzę do końca. Świetna jest – morze możliwości tak jak wypisałaś. W zasadzie na wszystkich przedmiotach i u maluchów można wykorzystać. Warto by zainteresować naszych nauczycieli, tylko jak to zrobić? ;)

    • Małgorzata Sawicka powiedział:

      Ja nie wiem, czy nam w ferie na wszystko starczy czasu ;-)
      A co do nauczycieli – nie potrafię znaleźć na to pytanie satysfakcjonującej odpowiedzi. Dobrze, że są jeszcze wyjątki :-)

  3. farabaracirafaratonga powiedział:

    Aplikacja świetna, sama z niej korzystam i udało mi się już stworzyć kilka ciekawych ćwiczeń na lekcję języka angielskiego, są opublikowane na moim blogu :)

    Pozdrawiam :)

  4. kasia2997 powiedział:

    Cześć.! :)
    Bardzo ciekawa instrukcja, z której na pewno skorzystam. Widziała już ten program i jest naprawdę super.
    Pozdrawiam,
    Kasia

  5. monikakubica powiedział:

    Bardzo dziękuję Pani Małgosiu za ten niezwykle przydatny nam nauczycielom wpis :) i jak tu nie lubić blogowania ? :) Zaczynam właśnie upragnione ferie, więc powinnam trochę czasu znaleźć, by poznać bliżej możliwości tego programu, mimo, że mam już przygotowaną na ferie dłuuuuuugą listę zajęć :) muszę się zebrać, nie ma wyjścia, pozdrawiam!

    • Małgorzata Sawicka powiedział:

      My mamy jeszcze dwa tygodnie do ferii :-(
      Ale moja lista zajęć na ferie już teraz jest długa i zapewne jeszcze się wydłuży :-)

  6. elacieminska powiedział:

    Właśnie szukam czegoś przydatnego do tworzenia quizów – zaraz przetestuję…. Pozdrawiam

Komentowanie wyłączono.