cze 13

Festyn Rodzinny – galeria

Obraz 053  Obraz 056  Obraz 046 Obraz 045 Obraz 041 20160605_134322 20160605_135048 20160605_135539 20160605_144438 20160605_144441 20160605_152658 20160605_152729Obraz 070Obraz 068 Obraz 073

cze 12

LAS- Festyn Rodzinny

Lokalna Akcja Sportowa już za nami. 5.06.2016 r odbył się w naszej szkole Festyn Rodzinny. Był on wspaniałą okazją do integracji i aktywnego spędzenia czasu. Na festynie pojawiła się cała społeczność Dobrego. Uczniowie naszej szkoły z rodzicami i dziadkami, rodzice z małymi dziećmi, absolwenci, władze gminy Pan Wójt i Wice Wójt, Przewodniczący Rady Gminy. Uroczystość poprzedziły kilkudniowe przygotowania: rozdzielenie zadań, przygotowanie sceny, dekoracji, stanowisk sportowych, stanowisk sprzedaży ciast i napoi, w których uczestniczyli nauczyciele, pracownicy szkoły, rodzice i Dyrekcja Szkoły. Imprezę rozpoczęło wystąpienie Dyrektora Szkoły, Przewodniczącej Rady Rodziców oraz Wójta Gminy. Pan Wójt obdarował wszystkich cukierkami.

Na scenie głównej prezentowały się talenty szkolne śpiewając piosenki i grając na instrumentach, grupy taneczne z klas 0-6, „śpiewające rodziny”, czyli zespoły złożone z dziecka i osoby dorosłej. Zaprezentowali się też uczniowie trenujący sporty walki.

Na boisku szkolnym podczas całego festynu odbywały się konkurencje sportowe indywidualne: rzuty do celu woreczkami i kółkiem, sprawnościowy tor przeszkód na czas, rzuty piłką lekarską, skoki na skakance i w dal, żonglerka piłką. Gry i zabawy z tenisa ziemnego Rozegrano I Turniej Piłki Siatkowej o Puchar Dyrektora Szkoły, w którym wzięły udział drużyny 6 osobowe składające się z uczniów, rodziców lub starszego rodzeństwa. Grze towarzyszyły duże emocje i doping publiczności. Na koniec uroczystości Pan Dyrektor wręczył za udział w konkurencjach sportowych pamiątkowe dyplomy i nagrody – karnety na trening  tenisa ziemnego. Tego dnia chłopcy z ULKS wraz z rodzicami brali udział w międzynarodowym turnieju piłki nożnej, w którym zajęli IV miejsce.                                 Dużym zainteresowaniem cieszyło się malowanie twarzy i balonowe zwierzaki.  Przez cały czas trwania festynu prowadzona była degustacja ciast upieczonych przez rodziców oraz potraw z grilla.

Celem naszego przedsięwzięcia była wspólna zabawa, przyjemne i aktywne spędzenie czasu oraz integracja środowiska. Myślę, że to nam się udało. Wielu uczestników festynu dziękowało organizatorom za wspaniałą zabawę.

 

cze 07

Drugie zadanie zrealizowane!

W II semestrze mieliśmy do zrealizowania zadanie- Sport receptą na sukces. Realizację zadania rozpoczęliśmy od przemyślenia – co chcielibyśmy zmienić w naszych uczniach, co wzmocnić, jakie kompetencje, które przydadzą się w dorosłym życiu, wykształcić. Zadanie było realizowane cyklicznie przez cały semestr.

Pierwszym etapem realizacji był Dzień Bezpieczeństwa- Fair play na boisku i w szkole, który odbył się w marcu. Uczniowie mogli zrozumieć zasady czystej gry, zapoznać się z postaciami sportowców, którzy zdobyli nagrodę fair play lub nad zdobycie medalu lub wysokiego miejsca w klasyfikacji przedkładali pomoc koledze, który uległ kontuzji lub potrzebował pomocy.

W kwietniu odbyły się zajęcia w klasach IV-VI pod hasłem Sport rzeźbi charakter. Uczniowie zastanawiali się, co daje sport, w czym pomaga, jakie cech charakteru kształtuje. Wypracowane efekty ich pracy można było zobaczyć na gazetce szkolnej gdzie umieszczone zostały najciekawsze plakaty. Ostatnim etapem realizacji tego zadania było dzielenie się swoją pasją i wiedzą z rówieśnikami, którzy rozwijają zwoje uzdolnienia na zajęciach pozalekcyjnych np.: sztuki walki, taniec, piłka nożna czy siatkówka, co pozwala im osiągać sukcesy sportowe.  Uczniowie prowadzili fragmenty zajęć, zabawy i gry. Całą zdobytą wiedzę dotyczącą zdrowej rywalizacji, przestrzegania zasad czystej gry dzieci mogły zastosować w rywalizacji sportowej organizowanej na terenie szkoły i nie tylko.

 

20160607_133539 20160607_133605 20160607_133524

maj 31

Fair Play na boisku i w szkole – galeria

Obraz 2033

Obraz 2036 Obraz 2038 Obraz 2042 Obraz 2043 Obraz 2066 Obraz 2079 Obraz 2086 Obraz 2091 Obraz 2107 Obraz 2109 Obraz 2116 Obraz 2123

maj 16

LAS – pierwsza odsłona

Planując Lokalną Akcję Sportową zastanawialiśmy się jak aktywność fizyczną połączyć z aktywnością umysłową. Postanowiliśmy zrobić to organizując dzień pod hasłem „ Fair play na boisku i w szkole”, który odbył się 23 marca 2016.

Scenariusze do zajęć przeprowadzanych w zespołach klasowych przez wychowawców opracowała pani pedagog Małgorzata Koseska. Podczas dwugodzinnego spotkania uczniowie klas I-III  rozmawiali o znaczeniu czystej gry w sporcie oraz kulturalnym kibicowaniu. Stworzyli też zasady zachowania w szkole z uwzględnieniem poszanowania praw innych. Podobne zasady opracowali równie uczniowie klas IV-VI .Podczas swoich zajęć ustalili także własną definicję pojęcia „ fair play”, poznali zachowania znanych sportowców, które są przykładem takich sytuacji i ( podobnie jak młodsi koledzy) omówili zasady czystej gry i właściwą postawę kibica. Następnie wszyscy uczniowie mogli zastosować w praktyce poznane zasady podczas rywalizacji sportowej i kibicowania swoim drużynom. Konkurencje sportowe rozgrywane w sali gimnastycznej przygotowała koordynator programu „ W-F z klasą” pani Elżbieta Kowalczyk.

We wspólnej zabawie brali udział wszyscy uczniowie. Klasy wytypowały zawodników, którzy uczestniczyli w kolejnych konkurencjach ( w każdej mógł brać udział inny zespół uczniów). Reszta grupy, z przygotowanym wcześniej plakatem , dopingowała kolegów do walki ( oczywiście z zachowaniem zasad „ fair play”).

Różnorodność konkurencji dała możliwość wykazania się zręcznością, szybkością, pomysłowością i umiejętnością pracy w grupie. Młodsi uczniowie toczyli duże piłki, przechodzili przez szarfę, nosili piłeczkę na łyżce, pokonywali tory przeszkód, biegali slalomem, a kibice dopingowali swoich kolegów okrzykami i brawami. Dużą ciekawość wzbudzała tablica wyników, która po każdej zabawie zapełniała się przyznawanymi punktami.

Podobnie bawili się uczniowie klas IV-VI. Oni także, dopingowani przez swoich kibiców,  brali udział w wielu konkurencjach sportowych. Potem, dodatkowo, rozegrali finał szkolnego turnieju czwórek siatkarskich walcząc o tytuł „ Mistrza Szkoły”. Gra, mimo wielu emocji, toczyła się zgodnie z zasadami.

Po meczach przegrani gratulowali zwycięzcom, a zwycięzcy dziękowali przegranym za grę. Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza sprawdzona w praktyce utrwali w naszych uczniach postawę „ fair play” na boisku i w szkole. Bo sport ma przecież nie tylko wpływać na nasze zdrowie, rozwijać sprawność fizyczną, uczyć mądrego spędzania czasu wolnego, bawić, ale także kształtować właściwe zachowanie , uczyć przestrzegania zasad i rzeźbić charakter.

Przeprowadzona LAS, była  wprowadzeniem do realizacji zadania na II semestr „Sport receptą na sukces”.

sty 27

LAS – bezpieczeństwo i zabawa

Zaplanowaliśmy, po burzliwej wymianie pomysłów, jak ma wyglądać przeprowadzona w naszej szkole Lokalna Akcja Sportowa.

21 marca odbędzie się dzień bezpieczeństwa, podczas którego uczniowie zapoznają się z zasadami obowiązującymi w czasie zabaw i gier oraz kodeksem kibica. Swoje umiejętności nabyte w części warsztatowej wykorzystają w rywalizacji sportowej.

5 czerwca odbędzie się festyn gdzie będzie królowała już tylko zabawa, w której wezmą udział uczniowie, rodzice i nauczyciele.

Zaplanowane przedsięwzięcia są adresowane do całej społeczności szkolnej, rodziców i mieszkańców naszej miejscowości. Warunkiem dobrej zabawy będzie wspaniała pogoda.

sty 27

Pierwsze zadanie zrealizowane! – GALERIA

1 4 8 9 20151125_104624 20151125_104631 20151216_104650 20151216_104707 20151216_104728 20151216_104754 20151216_105028

sty 08

Pierwsze zadanie zrealizowane!

  1 Zadaniem wybranym do realizacji w pierwszym semestrze był „Ruch na lekcji i aktywne przerwy”. Do realizacji zadania przystąpiliśmy zaraz po Sportowym Okrągłym Stole. Pani Elżbieta Kowalczyk i Katarzyna Wolska przygotowały krótkie zestawy ćwiczeń, które zostały wykorzystane przez nauczycieli do prowadzenia przerw śródlekcyjnych.

Aktywne przerwy były realizowane cyklicznie według poniższego harmonogramu.

WF z KLASĄ – aktywne przerwy

23 – 27.11.2015 – mini dyskoteka (prowadzący E.Kowalczyk)

8.12.2015 /wtorek/ – zabawa z przedmiotem nietypowym klasa I (prowadzący K.Wolska)

9.12.2015 /środa/ – zabawa z przedmiotem nietypowym klasa II (prowadzący K.Wolska)

14 – 18.12.2015 – tydzień z Zumbą (prowadzący K.Wolska)

21.12.2015 /poniedziałek/ – zabawa z przedmiotem nietypowym klasa III, IV (prowadzący K.Wolska)

4.01.2016 /poniedziałek/ – mini dyskoteka klas I – III (prowadzący E.Kowalczyk)

5.01.2016 /wtorek/ – GFS klas IV – VI (prowadzący E.Kowalczyk)

Uczniowie mogli się z nim zapoznać za pomocą gazetki umieszczonej na korytarzu szkolnym oraz strony internetowej. Ustalając rozkład i rodzaj zajęć braliśmy pod uwagę bazę lokalową szkoły możliwą do wykorzystania na dużej przerwie, bezpieczeństwo dzieci i sprawne przeprowadzenie atrakcyjnych zajęć dla dużej grupy uczniów.

Realizacja tego zadania pozwoliła na aktywne i atrakcyjne spędzenie przerwy. Wyciszenie hałasu na korytarzach szkolnych było dodatkową zaletą realizacji programu. W czasie lekcji złapanie oddechu i wykonanie kilku ćwiczeń odciążających kręgosłup pozwoliło na dalszy aktywny udział w lekcji.

„Ruch na lekcji i aktywne przerwy” na pewno pozostaną z nami na następny semestr, jednak nie tak systematycznie jak dotychczas. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na realizację kolejnych wyzwań.

lis 12

SOS, czyli Sportowy Okrągły Stół

                Sportowy Okrągły Stół  już za nami. Przygotowania do tego wydarzenia trwały około dwóch tygodni.  Aby usprawnić przebieg debaty ,na lekcjach wychowania fizycznego uczniowie klas IV-VI, pod opieką  nauczycieli  zaangażowanych w program p. Elżbiety Kowalczyk i p. Katarzyny Wolskiej, starali się udzielić odpowiedzi na następujące pytania:

  • Co podoba nam się na lekcjach wychowania fizycznego?
  • Co nie podoba nam się na lekcjach w-f?
  • Co chcielibyśmy zmienić?

Dyskusja w zespołach klasowych dała możliwość wyrażenia swojego zdania wszystkim uczniom. Ich wypowiedzi zostały zapisane i  wykorzystane  podczas debaty.

                Debata odbyła się 9 listopada o godzinie 9.50 w pracowni komputerowej. Wzięło w niej udział 32 uczniów. Naszą pracę obserwowała pani v-ce dyrektor Irmina Rudnicka. Obecna była również p.pedagog Małgorzata Koseska.

Reprezentanci klas siedzieli przy stolikach ustawionych w okręg. Uczestników debaty powitała p.Rudnicka .Następnie koordynator programu p. Elżbieta Kowalczyk  przedstawiła  ogólne  zasady  dotyczące  zachowania podczas obrad. Uczniowie klasy VIb Kamil Pazio i Jakub Krajewski przedstawili przygotowaną przez siebie prezentację dotyczącą programu „ WF z klasą”. Po jej obejrzeniu uczniowie przystąpili do pracy grupowej na temat  pierwszego zagadnienia czyli „ co podoba nam się na lekcjach wf”. Po upływie wyznaczonego czasu liderzy grup przedstawili  wyniki pracy, a pani Katarzyna Wolska zapisała je na arkuszu, który po debacie został zawieszony na korytarzu na gazetce ściennej. Następnie w podobny sposób pracowano nad pytaniem „ co nie podoba nam się na lekcjach wf”. W pracy reprezentanci klas wykorzystywali materiały wypracowane podczas lekcji wf.

Ustalono, że :

  • Uczniowie lubią gry i zabawy z elementami rywalizacji
  • Cieszą ich lekcje na dużej sali gimnastycznej ( w szkole jest też „mała” sala )
  • Chętnie ćwiczą  z przyrządami
  • Lubią tory przeszkód i lekkoatletykę
  • Podobają  im się zachowania „fair play”
  • Lubią swoje  panie wuefistki  i podoba im się styl prowadzenia  zajęć

Jeżeli chodzi o niedostatki, to uczniowie wymienili:

  • Brak wentylacji w szatni
  • Nierówne boisko
  • Wysłużony sprzęt sportowy

Okazało się też, że uczniowie nie lubią ćwiczeń wysiłkowych .Zwrócili też uwagę na niegrzeczne zachowania niektórych uczniów i hałas.

W dalszej części uczniowie podawali propozycje zmian, które chcieliby wprowadzić. Wymienili min. nowy sprzęt sportowy, większą szatnię, podział na grupy podczas zajęć. Prosili też o większą ilość spacerów i więcej gier i zabaw.

 Następnie uczestnicy debaty zastanawiali  się, czy zmiany, które proponuje, są możliwe do realizacji i jak można je zrealizować.

Pani Kowalczyk i Pani Wolska zaproponowały, że raz na dwa tygodnie jedna godzina wf będzie przeznaczona w całości na wybraną przez uczniów grę zespołową. Zgodziły się też na większą ilość zajęć w terenie. Uczniowie byli zadowoleni z tych ustaleń. Trudniejszą sprawą są postulaty dotyczące sprzętu, szatni i podziału na grupy. Te prośby panie wuefistki zobowiązały się przekazać panu dyrektorowi.

                 Na zakończenie obrad uczniowie zostali zapoznani z zadaniami semestralnymi możliwymi do realizacji w ramach programu. Pani Kowalczyk wytłumaczyła poszczególne zadania i udzieliła niezbędnych wyjaśnień Zostały jednogłośnie zaakceptowane do realizacji dwa zadania :

  • Ruch na lekcjach i aktywne przerwy ( zadanie to będzie realizowane w I semestrze we współpracy z Samorządem Uczniowskim, którego opiekunem jest pani pedagog)
  • Sport receptą na sukces ( zadanie do realizacji w II semestrze)

Pamiątką po debacie są zrobione przez panią pedagog zdjęcia oraz wypracowane  materiały umieszczone na gazetce szkolnej . Pozostały też zaplanowane do realizacji zadania…

  Obraz 793 Obraz 796 Obraz 803 Obraz 808 Obraz 813 Obraz 823

wrz 26

Witaj, świecie!

To jest pierwszy wpis na blogu. Jako nowy użytkownik WordPressa powinieneś przejść do swojego kokpitu, aby usunąć ten wpis i utworzyć nowy z własną treścią. Baw się dobrze!

css.php