15.11.2011

Prezentacja

Trochę z historii muzyki :)

http://prezi.com/np3rj-zpb8ta/orlando-di-lasso-i-giovanni-perluigi-da-palestrina/

22.05.2011

Kolejna prezentacja

22.05.2011

Podsumowanie

  1. Nauczyłam się naprawdę wielu różnych, ciekawych rzeczy. Np dowiedziałam się, że liczby ujemne długo nie były akceptowane przez ludzi. Że nie zawsze oznaczało się je tak jak teraz- minusem przed liczbą. Znowu nauczyłam się cierpliwości, bo co chwilę trzeba było poprawiać działania matematyczne, prognozę pogody… na takie z liczbami ujemnymi. A to nie było ani trochę łatwe.
  2. Nowością była praca w grupie. Byłam w zespole z moimi dwiema przyjaciółkami. One szukały informacji, a ja z tego wszystkiego robiłam prezentację multimedialną. Nie było to łatwe bo bardzo często one po prostu wysyłały mi linki,a ja musiałam wybrać z tego najważniejsze informacje i jeszcze dodać obrazki i zrobić z tego prezentację. Jak widać, miałam dużo pracy. No niestety szef grupy już tak ma! ;)
  3. Łatwe było ogólnie zrobienie prezentacji, bo mam już w tym wprawę. W ogóle całą stronę prezi.com mam już w małym palcu. :)
  4. Trudne było wyciąganie informacji z niektórych stron, bo czasem były napisane bardzo fachowym językiem, którego po prostu nie rozumiałam. ;)
  5. Podobało mi się poznawanie liczb ujemnych. Wydawało mi się, że znam je dość dobrze, bo przecież zajmuję się nimi na lekcjach matematyki, a jednak okazało się, że praktycznie nic o nich nie wiem.
  6. Bardzo przyłożyłam się do tej pracy i myślę, że mój wkład to jakieś 40% jeśli dzielić wszystko na 3.
27.02.2011

Moja prezentacja

http://prezi.com/gp5vhkjx_tpo/zasady-bezpieczenstwa-w-sieci/

Proszę o komentarze =)

27.02.2011

Samoocena

  1. Nauczyłam się przede wszystkim wielu różnych, nowych zasad bezpieczeństwa w sieci. Dowiedziałam się też o nieznanych mi dotąd zagrożeniach w internecie. Nie wiedziałam nawet, że jest ich aż tyle. Nauczyłam się też cierpliwości, bo przy projekcie jest bardzo dużo pracy i często trzeba poprawiać np. wstawiony obrazek ;) .
  2. Nowością była strona prezi.com, której wcześniej nie znałam. Trzeba było nauczyć się posługiwać opcjami strony, co nie okazało się łatwe.
  3. Znałam już wcześniej główne zasady bezpieczeństwa. Umiałam też wstawiać obrazy i teksty.
  4. Łatwe było zgromadzenie zasad, ponieważ gdy obie zebrałyśmy znane sobie informacje, okazało się że jest ich dużo. Potem wystarczyło trochę poszperać w sieci i miałyśmy komplet.
  5. Trudne było na początku posługiwanie się stroną prezi.com. Ale potem okazała się ona bardzo łatwa w obsłudze.
  6. Podobało mi się, to że mogłam lepiej poznać  internet, który wydawało mi się, że znam dobrze.
  7. Bardzo przyłożyłam się do tej pracy. Siedziałam nad nią godzinami. Myślę, że mój wkład do tej pracy to około 60%.
06.02.2011

Netykieta- zasady

1.Nie rozsyłaj internetowych łańcuszków ( Łańcuszek internetowy to wiadomość zawierająca prośbę o rozesłanie jej do jak największej liczby internautów. Jest popularną formą spamu).

2.Staraj się nie nadużywać emotikonek (uśmieszków, buziaczków).

3.Bez potrzeby nie pisz dużymi literami, gdyż oznaczają KRZYK.

4.Na forum wystrzegaj się zadawania pytań, na które już padły odpowiedzi. Zanim zadasz pytanie, sprawdź, czy nie jest już ono w dziale FAQ (ang. Frequently Asked Questions – Najczęściej zadawane pytania)

5.Nie flooduj (flooding – ang. zaśmiecanie sieci) – nie wpisuj do Netu niepotrzebnych informacji. Wpisując coś do Internetu nie powtarzaj treści już w nim zamieszczonych.

6.Nie prowokuj kłótni w sieci. Nie irytuj innych internautów.

7.Nie daj się sprowokować.

8.Szanuj autorów blogów. Blogi to internetowe pamiętniki. Ich autorzy piszą na nich o sprawach szczególnie dla nich ważnych.

9.Nie obrażaj innych użytkowników sieci. Pamiętaj, również w Internecie jesteśmy odpowiedzialni za swoje działanie.

10.Szanuj cudzą własność. Nie podpisuj się pod czyimiś wypowiedziami czy pracami. Korzystając z materiałów znalezionych z sieci, zawsze podawaj źródło ich pochodzenia.

11.Zwracając się do konkretnego internauty, pamiętaj o używaniu dużej litery w zaimkach: Ty, Tobie, Ci itp.

12.Nie zakładaj sobie niepotrzebnych kont e-mail.

Źródło: sieciaki.pl

06.02.2011

Netykieta

Netykieta to zbiór zasad kulturalnego i prawidłowego korzystania z internetu. To regulamin poprawnego zachowywania się w sieci, stworzony przez samych internautów. Powinni ją znać wszyscy korzystający z sieci. Wtedy nikt nie obawiałby się, że zostanie źle potraktowany w necie.

Źródło: sieciaki.pl

1.Nie podawaj swoich danych!

W sieci posługuj się tylko nickiem i nie podawaj swoich danych osobowych.

2.Mów, jeśli jest coś nie tak!

Kiedy ktoś lub coś zaniepokoi Cię w internecie, koniecznie powiedz o tym zaufanej osobie dorosłej.

3.Nie ufaj osobom poznanym w sieci!

Nigdy nie można ufać w 100% osobom poznanym w sieci. Jeśli zaplanujesz spotkanie z takim człowiekiem koniecznie wybierz miejsce publiczne i powiedz o wszystkim osobie dorosłej.

4.Zabezpiecz swój komputer

Korzystając z internetu, musisz mieć zainstalowany program antywirusowy. W przeciwnym wypadku wirusy i hakerzy mają łatwy dostęp do twojego komputera.

Źródło: sieciaki.pl

06.02.2011

Internet…

Gdy internet dotarł do wszystkich państw świata, osób korzystających z sieci znacznie przybyło. Ludzie z czasem polubili wiele stron internetowych. Wraz ze wzrostem liczby internautów wzrosła liczba niebezpieczeństw. Z każdym dniem pojawiały się co raz to nowe i lepsze sposoby oszustw. Internet stał się miejscem wyzwisk, wykorzystywania, rozsyłania łańcuszków i wirusów.Przypadków zła było tak dużo, że stworzono programy antywirusowe i różne inne zabezpieczenia niepozwalające na włamania do komputera.

Źródło: sieciaki.pl

06.01.2011

Szkolna debata.

Dnia 4 stycznia 2011 roku w naszej szkole odbyła się debata na temat kodeksu 2.0. Na debatę przyszedł samorząd szkolny oraz wszystkie sanorządy klasowe (4-6). Podzieliliśmy się na grupy. Każdej grupie został przydzielony nauczyciel do pomocy oraz hasło do opracowania. Przez 30 minut pracowaliśmy w ciszy, a pod koniec lekcji czytaliśmy swoje prace. Nasza grupa otrzymała hasło: Nauczcie tego dorosłych! i oto co udało nam się zrobić:

„Należy zorganizować kurs, który będzie obejmował tematy:

-obsługa komputera (system operacyjny),

-świadomość podejmowanych decyzji,

-kurs obsługi programów: ~word, ~programy graficzne i językowe,

-obsługa banków internetowych,

-wysyłanie e-maili,

-wyszukiwanie informacji,

-bezpieczeństwo obsługi komputera,

-obsługa urządzeń codziennego użytku: aparat, ~DVD, ~telefon, ~telewizor.

Starszych należy przekonywać, że komputery są dobre i pomocne.

Takie kursy mogliby organizować uczniowie klas szóstych”

Debata była bardzo ciekawa i mam nadzieję, że w najbliższym czasie ją powtórzymy.

Następna strona »

css.php