Szkolny Okrągły Stół

sos-button

W piątek, 13 listopada w Gimnazjum nr 3 odbyła się debata na temat  wpływu aktywności fizycznej na samopoczucie. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – bo taką nazwę przyjmujewdebata – to ogólnoszkolna dyskusja, której uczestnikami są uczniowie i nauczyciele wychowania fizycznego. Ma ona na celu wymianę opinii i pomysłów na nowoczesne i przemyślane lekcje wf-u, takie, by zachęcić uczniów do aktywności i poprawić tym samym frekwencję. To także dobry czas na wypracowanie wniosków nad czym warto jeszcze popracować, aby lekcje mogły być bardziej wartościowe. Okrągły stół ma szczególne znaczenie symboliczne. Jest tak, ponieważ z racji kształtu żadna z siedzących przy nim osób nie zajmuje uprzywilejowanej pozycji, wszyscy są równi i starają się w zgodzie rozwiązywać problemy. Wiązany niegdyś z legendą o królu Arturze i jego rycerzach, stał się współcześnie silnym symbolem porozumienia. Debata to kolejny etap programu „WF z Klasą”, do którego po raz kolejny przystąpiła nasza placówka. Jest to już trzecie spotkanie „przy okrągłym stole” w naszej placówce. Pierwsze miało miejsce dwa temu, w pilotażowej akcji „WF z Klasą”.
W debacie wzięli udział uczniowie naszego gimnazjum, nauczyciele wychowania fizycznego, wicedyrektor p. Iwona Kalinkiewicz, a także rodzice. Gośćmi szkolnej dyskusji byli:

Nikodem Motyka (Przewodniczący Komisji Sportu i Turystyki Rady Miejskiej w Jaworznie Zawodnik m.in. Victorii Jaworzno, Ciężkowianki JaworznoTrener Akademii Piłkarskiej 2012)

Jakub Ślęczka (Menager i trener w klubie Squash&Cube Szok Specjalista od body pump i grit)

Absolwenci

Daria Mamica, Kornelia Gwizdała, Michał Rosa

Rodzice

p.Duda, p.Gwiżdż, p.Rotko

 Uczestnicy spotkania mieli okazję wysłuchać wypowiedzi zgromadzonych gości.  Wypowiedzi jednoznacznie potwierdziły jak ważną rolę, szczególnie w młodym wieku odgrywa aktywność fizyczna. Jej charakter – niezależnie od rodzaju podjętych działań – na pewno przyniesie pozytywny wpływ zarówno na co dzień jak i w życiu dorosłym. Uczniowie, którzy brali udział w tegorocznej debacie starali się dobrze do niej przygotować.

Wypowiedzi uczniów były dowodem na to, że zdają sobie sprawę jaki wpływ ma aktywność fizyczna szczególnie w młodym wieku. Główna przeszkoda to brak chęci i lenistwo, świadomość tego iż mamy przecież dużo czasu i w końcu zaczniemy podejmować działania zmierzające ku poprawie swojej sprawności. Aktywność, zdaniem uczniów, jest wyparta przez telewizję, internet czy telefony komórkowe. Wśród dorosłych modne jest chodzenie do klubów fitness na siłownie. Z braku czasu z powodu pracy, również z braku wiedzy – kiedy nie potrafią sami podjąć określonej aktywności oddają się w ręce trenerów personalnych licząc na szybkie rezultaty. Niestety większość z nich zaczyna od żmudnych treningów

 IMG_0834 IMG_0835 IMG_0836 IMG_0837 IMG_0838 IMG_0839 IMG_0840 IMG_0841 IMG_0845IMG_0856

3 thoughts on “Szkolny Okrągły Stół

  1. Witajcie,
    nazywam się Izabela Pakuła i jestem Lokalnym Liderem programu WF z Klasą. Pracuję w Szkole Podstawowej nr 23 w Bytomiu, dzielnica Stroszek. Chciałam Was zaprosić na wyjątkowe wydarzenie sportowe.

    Już niebawem, 17 grudnia 2015 roku (czwartek w godzinach 10-16) w naszym województwie odbędzie się jedyna w swoim rodzaju impreza sportowa w ramach programu „WF z Klasą”.
    Tego jeszcze nie było. Zespół WF’u z Klasą (Centrum Edukacji Obywatelskiej) przyjeżdża na Śląsk, by wspólnie z SP23, Ośrodkiem Sportu i Rekreacji oraz Urzędem Miejskim w Bytomiu zorganizować ZIMOWĄ OLIMPIADĘ POMYSŁÓW.

    Już dwukrotnie olimpiada odbyła się w Warszawie i była podsumowaniem danej edycji. W tym roku coś czego jeszcze nie było- Zimowa Olimpiada na Śląsku.
    Zapraszam serdecznie do wzięcia udziału w tym niepowtarzalnym wydarzeniu. To okazja do wymiany doświadczeń, czerpania inspiracji oraz spotkania uczniów i nauczycieli dla których sport jest pasją.

    Informacja o naszej imprezie znalazła się już na sport.pl- http://www.wfzklasa.sport.pl/wf/1,135921,19238984,zimowa-olimpiada-pomyslow-z-klasa.html#indeks_news

    Zapisów można dokonać klikając w link http://www.ceo.org.pl/pl/wf/news/zimowa-olimpiada-pomyslow-z-klasa

    W razie pytań i wątpliwości służę pomocą przez bloga http://blogiceo.nq.pl/aktywnisp23bytom/
    Zachęcam do zapisów i do zobaczenia w Bytomiu

  2. Witam ekstremalnie sportowo :) Jestem (jak zwykle) pod wrażeniem Waszego oryginalnego Bloga i oczywiście wspaniałej debaty sportowej. Obecność zaproszonych Gości dowodzi rangi wyjątkowego spotkania. Wszyscy przyczynili się z pewnością do kreowania postaw Uczniów wobec aktywności ruchowej.
    Z przyjemnością będę odwiedzała Waszego bloga trzymając kciuki za kolejne sukcvesy :)
    Pozdrawiam – Beata

  3. Dzięki Beato i Izo za komentarze :)
    Ja zaś wejdę w rolę złego policjanta i ‚jak zwykle’ będę się dopytywać o milion szczegółów. Dlaczego? Bo celem SOS-u jest oddanie głosu uczniom. A ja tego po przeczytaniu relacji niestety nie widzę :(

    Realizujecie naprawdę wiele super aktywności, konstruujecie fajne wpisy (ten ostatni dotyczący przeliczania minut pływania na korzyści jest rewelacyjny, osobiście zmotywowaliście mnie w 100% do zintensyfikowania moich zajęć na basenie). Potraficie też fenomenalnie zwizualizować ćwiczenia za pomocą filmików. Wszystko to stanowi ważną część programu. Pamiętajcie, że jest też druga :) Są to zadania obowiązkowe i ich znaczenie w życiu szkolnym.

    Zacznijmy od SOS-u. Jest to ukłon w stronę uczniów – chcę byście napisali w relacji co mięli do powiedzenia w czasie dyskusji Wasi uczniowie. Za co tak bardzo lubią lekcje WF-u w G3, a nad czym chcieliby popracować. Jakie aktywności chcą w tym roku realizować? Jakie mają potrzeby? Które z proponowanych przez Nas zadań semestralnych przyczynią się do poprawy jakości WF-u czy kształtowania ich sprawności fizycznej.

    Odpowiedzi na te pytania są składowa świadomego wyboru zadań semestralnych. Poniżej ich lista:
    http://www.ceo.org.pl/pl/wf/news/zadania-szkol-iii-edycja

    To uczniowie na podstawie swoich potrzeb i zainteresowań wybierają zadanie, właśnie podczas SOS-u.
    Aktywność śródroczna służy temu, by te zadania realizować, korzystać z dobrych praktyk, samemu inicjować ciekawe lekcje. Później przychodzi czas podsumowań zadań i macie możliwość zaprezentować zdobyte czy udoskonalone umiejętności na Lokalnej Akcji Sportowej. Tak, by pójść o krok dalej i kształtować postawę prozdrowotną wśród np. uczniów innych szkół, rodziców, środowiska lokalnego.

    Liczę, że jasno przedstawiłam Wam argumenty przemawiające za dokładną i skrupulatną realizacją zadań programowych. Czekam na uzupełnienie wpisu o głos uczniów, deklarację zadań semestralnych i planowany sposób ich realizacji.

    Pozdrawiam Was serdecznie,
    Zuzanna Machalska
    Wf z Klasą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge