Winter Swimming Contest

YouTube Preview Image

1. Pierwsza minuta…
Zmniejsza obciążenia

Od pierwszej minuty po zanurzeniu w wodzie Twoje stawy będą wykonywały dużo lżejszą pracę – obciążenia, którym są podawane, są mniejsze, bo w basenie tracisz tyle na wadze, ile wyparta przez Ciebie woda. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się kontuzjami.

IMG_0264

2. 5 minut…
Wydłuża życie

Nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie wyglądasz jak ratownicy ze „Słonecznego patrolu”, to dzięki wizycie na basenie możesz uratować jedno życie – Twoje. 5 minut kraula to spalenie 50 kcal. Dzięki temu masz aż o 60% większą szansę na uniknięcie chorób serca w porównaniu z gośćmi, którzy spalają nawet 7 razy więcej kalorii, ale podczas mało intensywnych sportów, np. gry w golfa.

3. 22 minuty…
Zatapia browara

22 minuty ciągłego pływania kraulem pozwolą Ci wypalić dokładnie tyle, ile zawiera butelka piwa. To właśnie kraulem jesteś w stanie płynąć najdłużej w szybkim tempie. Pracują przy nim 44 mięśnie, między innymi mięśnie skośne i proste brzucha, pośladkowe i zginacze bioder, co w sumie daje naprawdę mocny trening ogólnorozwojowy.

IMG_0201

4. 30 minut…
Pozwala wygrać z kolarzem

Zgodnie z tym, co podaje Kompendium Aktywności Fizycznej, pół godziny dosyć intensywnego pływania (bez żabki obserwatorki) ma podobny wpływ na Twoją formę co 10 km przejechanych na rowerze w tempie 20 km/h. Biorąc pod uwagę fakt, że w zimie trudniej o przyjemność z jazdy na rowerze, a kolarze łapią kontuzje 10 razy częściej niż pływacy, wybór jest oczywisty.

arek majer

5. 45 minut…
Sprawia, że jesteś jak motylek

Godzina lekcyjna pływania motylkiem to około 600 kcal i świetny trening barków, mięśni piersiowych i tricepsów. Problem polega na tym, że niewielu z nas jest w stanie tego dokonać. Na szczęście jest rozwiązanie. Pływaj klasyczną żabką, ale nogami trzymaj deskę do pływania. Efekt będzie bardzo podobny jak przy 45 min pływania motylkiem.

arek majer 2

6. 60 minut…
Rozgrzesza z Big Maca

Godzina leżenia na plecach nie da Ci nic – nawet w wodzie. Ale już godzina pływania na plecach to wykorzystanie kalorii, jakie wrzuciłeś w siebie, zjadając Big Maca. Spoko, każdy ma prawo do chwili słabości…

IMG_0197

7. Jeden tydzień…
Wzmacnia układ krążenia

Pokonywanie kolejnych długości basenu świetnie wpływa na zbolałe serce. Badania prowadzone przez 19 lat w Finlandii (przebadano 47 721 dorosłych osób) wykazały, że ci, którzy pływali właśnie 3 razy w tygodniu po 60 minut, mieli aż o 26 procent mniejsze ryzyko zawału.

IMG_0205

8. 2 tygodnie…
Wprawia w dobry humor

Może to z powodu widoku kobiet w obcisłych kostiumach kąpielowych, a może z powodu uczucia lekkości, jakie masz w wodzie. Fakt faktem, że pływacy są zrelaksowani. Amerykańskie badania Uniwersytetu Nowy Jork potwierdziły, że osoby regularnie chodzące na basen rzadziej mają depresję, wpadają w złość czy odczuwają niepokój. Problemy, które u innych powodują stan podwyższonego napięcia, po pływakach wydają się spływać jak woda.

IMG_0224

9. 10 tygodni…
Poprawia wentylację

Chodzenie na basen (3 razy w tygodniu) znacznie zwiększa VO2max – parametr, który pokazuje, jakie ilości tlenu mogą przerobić Twoje płuca. U pływaków zwiększył się on aż o 11%. To ogromny skok, bo po 10 tygodniach biegania po bieżni VO2max zwiększa się o 1,5%.

10. 15 tygodni…
Reguluje cholesterol

Często kontakt z wodą pozwoli Ci na lepszą kontrolę cholesterolu. Jak wykazały badania przeprowadzone na Uniwersytecie Toledo, pływanie zwiększa ilość „dobrego” cholesterolu HDL i trzyma we właściwych granicach poziom „złego” LDL.

11. 26 tygodni…
Poszerza plecy

Po 6 miesiącach pływania Twoja sylwetka zacznie nabierać kształt litery V. A taki wygląd, jak potwierdzają seksuolodzy, jest dużym atraktantem dla kobiet. Może to być związane z ich oceną możliwości spłodzenia potomstwa: jeśli masz sylwetkę pływaka, to są spore szanse, że Twoje plemniki powinny bez problemu dopłynąć do celu.plywanie-ruchomy-obrazek-0007

2 thoughts on “Winter Swimming Contest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge