Realizacja zadania na semestr I

W ramach zadań realizowanych w I pierwszym semestrze w naszej szkole odbywały się zajęcia ze wspinaczki a także samoobrony. Zgodnie z sugestiami uczniów, podczas debaty przy szkolnym okrągłym stole, by przeprowadzić dodatkowe zajęcia sportowe w formie warsztatów – zorganizowaliśmy zajęcia ze wspinaczki i ju jitsu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych uczniów, by zajęcia mogły przybrać formę wspólnej organizacji, gdzie to właśnie uczniowie są w dużej mierze współtwórcami toku lekcji/zajęć – a sama forma lekcji przybiera charakter otwartych zajęć. Były to zajęcia otwarte dla każdego ucznia,  w których może uczestniczyć każdy bez względu  na predyspozycje czy umiejętności – wystarczyły tylko chęci:) 

Zajęcia na sztucznej ściance wspinaczkowej to świetny sposób nie tylko na naukę i doskonalenie technik wspinania, ale również solidne przygotowanie sensomotoryczne i adaptacja do warunków wspinaczki skałkowej (której sezon zaczniemy już w pierwsze cieplejsze dni wiosny). Uczniowie, zarówno Ci bardziej i mniej doświadczeni we wspinaczce, mogli doskonalić właściwe nawyki tej dyscypliny w trakcie zabaw z wykorzystaniem przyborów i przyrządów takich jak: kozioł, mata, lina, drabinka, ławka itp.

Przykładową zabawą, którą można przeprowadzić również z wykorzystaniem szczebli drabinki jest „Mistrz chwytu” – zabawa w której ćwiczący zajmują miejsca na szczeblach drabinki. Zadaniem każdego jest zerwać z uchwytu swojego przeciwnika – wygrywa ten, który zostanie sam na drabinkach. (powierzchnia zabawy zabezpieczona materacami).

DSC00024 DSC00027 DSC00035 DSC00047 DSC00074 DSC00102 DSC00124 DSC00141 DSC00186 DSC00191 DSC00193 DSC00204 DSC00208 DSC00211 DSC00222 DSC00225 DSC00231 DSC00236 DSC00247 DSC00275 DSC00276 DSC00280 DSC00288 DSC00292 DSC00293 DSC00294 DSC00296 DSC00299 DSC00302 klasa sportowa

One thought on “Realizacja zadania na semestr I

  1. Dzień dobry!
    Jak rozumiem, zajęcia były zorganizowane dla uczniów spoza klasy o profilu wspinaczkowo – obronnym, tak? Ile uczniów ze szkoły wzięło udział w otwartych warsztatach? Czy bardziej doświadczeni uczniowie z klasy sportowej pomagali w przeprowadzeniu poszczególnych ćwiczeń?

    Bardzo podoba mi się fakt, że opisujecie przykładowe ćwiczenia – chcemy więcej!!!! :)
    Czy podczas ćwiczenia „Mistrz chwytu” dozwolony jest kontakt fizyczny z innymi uczestnikami? Jak rozumiem, młodzież może sobie utrudniać to ćwiczenie, o ile nie spowoduje to osłabienia swojego chwytu, tak?

    Z góry dziękuję za dodatkowe wyjaśnienia,
    Zuzanna Machalska
    Wf z Klasą

    PS Pamiętajcie o umieszczeniu planu Waszej Lokalnej Akcji Sportowej
    http://blogiceo.nq.pl/wfzklasa/2016/02/26/zainspiruj-sie-planowaniem/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge