Zajęcia na sztucznej ściance wspinaczkowej to świetny sposób nie tylko na naukę i doskonalenie technik wspinania, ale również solidne przygotowanie sensomotoryczne i adaptacja do warunków wspinaczki skałkowej (której sezon zaczniemy już w pierwsze cieplejsze dni wiosny). Uczniowie, zarówno Ci bardziej i mniej doświadczeni we wspinaczce, mogli doskonalić właściwe nawyki tej dyscypliny w trakcie zabaw z wykorzystaniem przyborów i przyrządów takich jak: kozioł, mata, lina, drabinka, ławka itp.
Przykładową zabawą, którą można przeprowadzić również z wykorzystaniem szczebli drabinki jest „Mistrz chwytu” – zabawa w której ćwiczący zajmują miejsca na szczeblach drabinki. Zadaniem każdego jest zerwać z uchwytu swojego przeciwnika – wygrywa ten, który zostanie sam na drabinkach. (powierzchnia zabawy zabezpieczona materacami).
Dzień dobry!
Jak rozumiem, zajęcia były zorganizowane dla uczniów spoza klasy o profilu wspinaczkowo – obronnym, tak? Ile uczniów ze szkoły wzięło udział w otwartych warsztatach? Czy bardziej doświadczeni uczniowie z klasy sportowej pomagali w przeprowadzeniu poszczególnych ćwiczeń?
Bardzo podoba mi się fakt, że opisujecie przykładowe ćwiczenia – chcemy więcej!!!!
Czy podczas ćwiczenia „Mistrz chwytu” dozwolony jest kontakt fizyczny z innymi uczestnikami? Jak rozumiem, młodzież może sobie utrudniać to ćwiczenie, o ile nie spowoduje to osłabienia swojego chwytu, tak?
Z góry dziękuję za dodatkowe wyjaśnienia,
Zuzanna Machalska
Wf z Klasą
PS Pamiętajcie o umieszczeniu planu Waszej Lokalnej Akcji Sportowej
http://blogiceo.nq.pl/wfzklasa/2016/02/26/zainspiruj-sie-planowaniem/