Boccia

Boccia – sportowa dyscyplina paraolimpijska wywodząca od włoskiej gry w bule – bocce.

Pierwszy raz rozgrywki boccia miały miejsce na światowych igrzyskach niepełnosprawnych w Nowym Jorku w roku 1984. Stałą dyscypliną paraolimpijską stały się od czasu olimpiady w Barcelonie w 1992 roku. Obok goalballa i dyscyplin uprawianych na wózkach jest dyscypliną paraolimpijską nie mającą swojego odpowiednika w programie olimpijskim.

Pod wieloma względami gra jest podobna do pierwowzoru. Od bocce odróżniają ją jednak charakterystyczne zapisy regulaminowe:

  • wprowadzenie bili na boisko odbywać się może w dowolny sposób: rzucenie, kopnięcie, sprzęt wspomagający np. rynny, pochylnie
  • pozycja ciała zawodnika nie jest określona: można stać lub siedzieć (wózek, krzesło)
  • wprowadzanie buli na boisko może się odbywać z udziałem asystenta instruowanego przez gracza (np. o głębokim porażeniu mózgowym, bez kończyn)
  • istnieje limit czasu przyznawany każdej stronie na rozegranie każdej rundy.

Ze względu na charakterystyczną dla większości gier „bulowych” prostotę zasad, relatywnie do innych sportów tani sprzęt i niewielkie wymagania w zakresie miejsca do gry, boccia polecana jest również jako gra integracyjna.

YouTube Preview Image

IMG_1409 IMG_1408 IMG_1404 IMG_1403 IMG_1402 IMG_1400 IMG_1372 IMG_1371 IMG_1369 IMG_1363 IMG_1365 IMG_1366 IMG_1368Bo

Zakręcimy na WFie:)

YouTube Preview Image

YouTube Preview Image

Ćwiczenia z hula-hoop to nie tylko świetna zabawa. Kręcenie plastikową obręczą jest naprawdę bardzo skuteczne: hula-hoop modeluje sylwetkę (regularne kręcenie sprawia, że brzuch staje się twardszy, bardziej płaski i pojawia się ładne wcięcie w talii). Oprócz tego kręcenie hula-hoop poprawia ogólną kondycję i nastrój.

Hula-hoop przede wszystkim odchudzi brzuch i ładnie wymodeluje talię. Pierwsze efekty (np. kilka centymetrów w talii mniej) widoczne są już po dwóch tygodniach regularnych treningów z kołem.

Drugą dużą zaletą hula-hoop jest poprawa postawy ćwiczącego. Długie kręcenie kołem wymaga wyprostowanej sylwetki, dlatego ćwiczenia poprawiają postawę i wzmacniają kręgosłup, a także modelują pośladki.

Trening z hula-hoop może z powodzeniem zastąpić tradycyjną rozgrzewkę przed właściwym treningiem.

Hula-hoop: ile ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty?

Jednorazowy trening powinien trwać dłużej niż 30 minut – dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową. Podczas każdej sesji spala się około 200 kalorii, a pierwsze efekty pojawiają się już po 2 tygodniach codziennego kręcenia.

Dobrym pomysłem na zwiększenie motywacji do ćwiczeń z hula-hoop, jest zmierzenie obwodu talii przed pierwszym treningiem i po dwóch tygodniach. W zależności od budowy i predyspozycji obwód może zmniejszyć się od 1 do 2 centymetrów.

IMG_1291 IMG_1298 IMG_1301 IMG_1307