Wiosna sprzyja Aktywnym!

YouTube Preview Image

O tym, że aktywność fizyczna i ruch na świeżym powietrzu pozytywnie wpływają na lepsze samopoczucie i zdrowie, wiedzą przede wszystkim ci, którzy z tego korzystają.

Według badań naukowców aktywność fizyczna i ruch na świeżym powietrzu mają duży wpływ na efektywność naszej pracy i nauki. Wiosna, która się właśnie rozpoczęła, daje w tym względzie wiele możliwości i zachęca do działania.

Dlaczego warto zwiększyć aktywność fizyczną?

Wszyscy zgadzają się z opinią, że regularna (min. 3 razy w tygodniu) aktywność fizyczna poprawia kondycję i stan zdrowia. Ćwicząc przyspieszamy metabolizm, a co za tym idzie zmniejszamy ryzyko gromadzenia się w naszym organizmie nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej, zapobiegając jednocześnie zmniejszeniu masy mięśniowej. Poprawia się wydolność naszego organizmu, zwiększa pojemność minutowa płuc i polepsza wydolność krążenia. Ponadto żyjąc aktywnie obniżamy ciśnienie tętnicze krwi oraz poziom cholesterolu, co zapobiega występowaniu licznych chorób, takich jak miażdżyca, zawał, udar mózgu czy osteoporoza. Nie można także zapomnieć o potężnej dawce endorfin, czyli „hormonów szczęścia”, które wydzielają się podczas aktywności fizycznej.

Jednym słowem aktywność fizyczna jest receptą na zdrowie, urodę i dobre samopoczucie.

Nie szukaj wymówek, argumentując brak aktywności brakiem czasu, zamiast jechać do pracy samochodem, wybierz środki komunikacji miejskiej i wysiądź przystanek wcześniej, docierając do celu pieszo. Pamiętaj, że zmęczenie także nie jest dobrym usprawiedliwieniem, gdyż to właśnie aktywność fizyczna najlepiej przeciwdziała jego objawom.

Gim Walking :)

IMG_1578 — kopia IMG_1579 — kopia IMG_1580 IMG_1582 — kopia IMG_1583 IMG_1584 IMG_1586 IMG_1587 IMG_1588 IMG_1590

 

 Technika nordic walking

Technika nordic walking wiąże się z wykonywaniem ruchów w odpowiedni sposób:

  • krok rozpoczynamy, podnosząc kijek prawą ręką i wysuwając do przodu jednocześnie prawy kijek i lewą stopę, podłoża dotykamy piętą,
  • prawą rękę uginamy w łokciu tak, aby kijek był ustawiony pod kątem 60 stopni do podłoża, równolegle do prawej nogi,
  • lewą ręką odpychamy się od pasków kijka i prostujemy ją do tyłu,
  • prawa noga wspiera się na palcach i jest wyprostowana z tyłu,
  • wybijamy się prawą ręką i lewą stopą, a dłonie mijają się z przodu,
  • prawą ręką odpychamy się, gdy przekroczy z tyłu linię bioder, jednocześnie lewa ręka wysuwa się do przodu,
  • prawą nogę lekko uginamy w kolanie, ciężar ciała spoczywa na lewej nodze i prawej ręce,
  • po odepchnięciu ręką prostuje się ją, a palce puszczają rękojeść kijka, przy kolejnym odepchnięciu wykorzystuje się paski zapięcia.

Zalety nordic walking

Jak każda forma sportu, spacer z kijkami poprawia kondycję i wydolność organizmu, a także odciąża stawy. Dzięki zastosowaniu kijków spacery są ułatwione, można chodzić dłużej bez zmęczenia. Co więcej, w trakcie takiego marszu aktywowane są również górne partie ciała. Nawet osoby starsze i po przebyciu choroby mogą uprawiać nordic walking. Odchudzanie jest ułatwione, gdyż podczas intensywnego marszu spala się dużo kalorii. Osoby otyłe mogą dzięki tej technice bezpiecznie kształtować swoją sylwetkę. Co jest równie ważne, podczas treningu w organizmie zwiększa się produkcja endorfin, czyli hormonówszczęścia, dzięki czemu poprawia się nasz nastrój.

MISTRZOSTWA POLSKI JUNIORÓW I SENIORÓW W JU-JITSU

Turniej ju-jitsu 09 kwiecień 2016 (1) Turniej ju-jitsu 09 kwiecień 2016 (2) Turniej ju-jitsu 09 kwiecień 2016 (3)

 

MISTRZOSTWA POLSKI

JUNIORÓW I SENIORÓW W JU-JITSU

 

W sobotę 09 kwietnia katowicka hala MOSIR była gospodarzem Mistrzostw Polski w Ju-jitsu. W najbardziej prestiżowych zawodach organizowanych przez Polski Związek Ju-jitsu udział wzięło 290 zawodników z 46 klubów z całej Polski. W wyczerpującym, trwającym prawie dwanaście godzin turnieju świetnie spisali się zawodnicy Klubu Sportów Walki „Satori” Jaworzno, którzy w konkurencji Fighting wywalczyli złoty, srebrny oraz cztery brązowe medale.

W klasie juniorów startowało dwóch uczniów klasy sportowej wspinaczkowo-obronno-ruchowej działającej w Gimnazjum nr 3 w Jaworznie. Patryk Urban w kategorii do 60kg walczył bardzo wszechstronnie stosując precyzyjne uderzenia oraz rzuty po przechwycie. Pewnie przeszedł eliminacje przegrywając na punkty walkę o wejście do finału. W ostatnim pojedynku Patryk zdecydowanie zwyciężył i zdobył brązowy medal. Michał Oleksiewicz swoje pojedynki toczył w kategorii do 73kg. W najliczniej obstawionej wadze nasz zawodnik dzięki skutecznym rzutom oraz trzymaniom w parterze pokonał trzech rywali i dotarł do walk o pozycje medalowe. Michał po bardzo wyrównanej walce o brąz przegrał na punkty i zajął wysoką piątą lokatę.

Trener Łukasz Proksa uważa że takie wysokie lokaty to wielki sukces uczniów naszego gimnazjum. Wysokie wyniki z pewnością będą motywacją dla wszystkich trenujących w jaworznickim klubie. Trener oraz zawodnicy wszystkie zdobyte podczas mistrzostw Polski medale dedykują Arkadiuszowi Małkowi, który doznał kontuzji oraz życzą mu szybkiego powrotu do zdrowia.