Podsumowanie Lokalnej Akcji Sportowej

DSC00275 DSC00247 DSC00292 DSC00211 DSC00193 DSC00191 DSC00294Lokalna Akcja sportowa przebiegała – podobnie jak w ubiegłym roku – w trzech etapach. W pierwszym w dniu 17.03.2016 r. na sztucznej ścianie wspinaczkowej w Gimnazjum nr 3 odbyły się zawody we wspinaczce sportowej w konkurencji „na czas” dla uczniów Szkół Podstawowych o Puchar Dyrektora Gimnazjum nr 3. Na starcie pojawiło się ponad 30 zawodników i zawodniczek reprezentujących szkoły podstawowe. Każdy z uczestników otrzymał zestaw startowy tzn. napój i ciastko, numerek startowy oraz pamiątki. Zawody rozgrywano w 3 rundach eliminacyjnej, półfinałowej i finałowej. Przerwy między rundami uatrakcyjnili pokazami Mistrz Łukasz Proksa oraz Pan Arkadiusz Majer w pokazie fitness wraz z uczniami z klas sportowych działających w naszej szkolne o profilu obronno-wspinaczkowo-ruchowym. Wielu uczniów z naszej szkoły brało udział w organizacji imprezy, w postaci asekuracji startujących zawodników, prowadzących rozgrzewki dla startujących uczniów, a także prowadząc stoiska z informacją dla uczniów.

klasa sportowa

 

Drugi etap LAS to dzień otwarty w Gimnazjum nr 3 oraz turniej Boccia. Podczas dnia otwartego, gościliśmy w naszej placówce młodzież ze szkół podstawowych, a także ich rodziców. Gimnazjaliści  podzieleni na grupy, mieli wyznaczone w tym dniu zadania. Większość zaangażowana była podczas pokazów klasy sportowej tj. pokaz treningu interwałowego z wykorzystaniem taśm TRX oraz sprzętu fitness, pokaz wspinaczki a także prezentacja technik samoobrony na bezpiecznej macie „tatami”. Po każdym pokazie, uczniowie wraz z rodzicami mogli spróbować swoich sił w poszczególnych dyscyplinach. Młodzież naszej placówki chętnie służyła pomocą podczas prezentacji, jak również asekuracji ćwiczących.

DSC00102DSC00074DSC00047IMG_4286IMG_4284

Turniej Boccia prowadzony przez p. Marcina Sienkiewicza również cieszył się dużym zainteresowaniem.

Podczas dnia sportu, młodzież mogła wziąć udział m.in. w turnieju piłki nożnej, piłki siatkowej oraz w zabawie „twister”. Zawody urozmaicone były świetną muzyką graną przez  DJ-a, który zagrzewał uczestników do współzawodnictwa. Każdy zawodnik otrzymał upominek oraz dyplom udziału. Po wszystkich konkurencjach odbył się turniej Dodgeball – czyli gry będącej odmianą „zbijaka” – zadaniem drużyny jest zbić piłką jak największą ilość zawodników drużyny przeciwnika. Był to mecz Nauczyciele vs Uczniowie. Zacięty pojedynek zakończył się remisem. Rewanż odbędzie się w przyszłym roku szkolnym.

DSC_2719 DSC_2730 DSC_2742 DSC_2754 DSC_2777 DSC_2902 DSC_2943

Basenowo:)

YouTube Preview Image

Mimo, iż basen jest popularną formą spędzania wolnego czasu, często zapominamy o podstawowych czynnościach wymaganych przy korzystaniu z niego. Oto najbardziej podstawowe zasady:

Obowiązkowo trzeba zabrać ze sobą strój kąpielowy, najlepiej jednoczęściowy, czepek oraz klapki basenowe. Przyda nam się także ręcznik, własne mydło oraz bielizna na zmianę

  • Przed wejściem do wody należy dokładnie umyć całe ciało oraz zdezynfekować stopy
  • Wszelkie przedmioty, które mogą spowodować uszkodzenie ciała, np. zegarek, kolczyki, łańcuszek, należy pozostawić w szatni
  • W żadnym wypadku nie można korzystać z basenu po spożyciu alkoholu lub innych środków odurzających
  • Do kąpieli nie można przystępować na czczo lub po obfitym posiłku. Przynajmniej 2 godziny wcześniej należy zjeść odpowiedni posiłek
  • Na basenie obowiązuje bezwzględny zakaz biegania, ponieważ śliska posadzka może spowodować przewrócenie
  • Po wyjściu z wody należy dokładnie opłukać i przemyć ciało. Wszystkie kompleksy basenowe posiadają ogólnodostępne prysznice, z których należy korzystać po wyjściu z basenu. Zaleca się także umycie włosów, ponieważ chlor zawarty w wodzie basenowej niszczy je i wysusza.
  • Paradoksalnie woda wysusza skórę. Dzieje się tak dlatego, że woda nie wnika do głębszych warstw skóry, ale wchłaniana jest jedynie przez naskórek. Po kąpieli woda bardzo szybko odparowuje i w efekcie skóra pozostaje jeszcze bardziej sucha. Dlatego należy uzupełnić stan wody w organizmie płynami, zaś skórę posmarować nawilżającym balsamem do ciała.
  • Szczególnie porą zimową należy pamiętać o jak najdokładniejszym osuszeniu całego ciała, włącznie z włosami, w celu uniknięcia przeziębienia i choroby.
  • W każdym obiekcie basenowym należy stosować się do regulaminu pływalni
  • Basen jest miejscem publicznym, dlatego bardziej niż gdziekolwiek jesteśmy narażeni na „złapanie” jakiejś choroby. Nie da się wykluczyć takiej możliwości, jednak warto pamiętać, o tym, że większość ośrodków basenowych pobiera próbki wody i bada je pod kątem chemii w niej zawartej.

Pływanie to umiejętność ruchowa niezbędna każdemu z nas do aktywnego życia i prawidłowego rozwoju.

ZADANIE SEMESTRALNE – WF DLA DZIEWCZYN!

Dlaczego dziewczyny nie uprawiają tak dużo sportu jak chłopcy i czy możemy to zmienić?IMG_1094 IMG_1096IMG_1175IMG_1177

Czy dlatego, że nie mają równych szans czy może są niewystarczająco silne? 

Chociaż dziewczyny generalnie są mniej zaangażowane w uprawianie sportów, zakres aktywności, w których biorą udział jest szerszy niż ten, w który angażują się chłopcy. Chłopcy obstają przy tradycyjnych dyscyplinach, podczas gdy dziewczyny, oprócz angażowania się w tradycyjne formy sportu, biorą udział w aktywnościach bardziej rekreacyjnych i mniej konwencjonalnych, takich jak taniec, pływanie i jazda konna.Między chłopakami i dziewczynami występują spore różnice, jeśli chodzi o aktywność fizyczną. Badania pokazują, że chłopcy mają więcej możliwości uprawiania sportu niż dziewczyny. Niektórym może się wydawać, że chłopcy są bardziej zainteresowani sportem. Błąd! Pewne badania wykazały, że różnice między chłopakami a dziewczynami bardziej dotyczą możliwości oraz wsparcia, jakie otrzymują. Rozmowy z uczennicami wykazały, że słabe zaangażowanie w lekcje wychowania fizycznego (lub jego brak) może stanowić nieco złożony problem. Z jednej strony jest to problem natury biologicznej/behawioralnej – dziewczęta w tym wieku mogą wykazywać zmniejszone zainteresowanie lekcjami wf-u ze względu na występujące stany osłabienia powstałego w wyniku skoku wzrostowego. Dziewczęta narzekają, iż mają mało czasu na przebranie, że nie chcą się za bardzo przemęczać bojąc się o spadek aktywności na pozostałych lekcjach. Ale – i to bardzo ważne – dziewczęta mają świadomość jak ważny jest ruch, szczególnie w okresie dorastania. Większość przyznaje, że w „grupie raźniej” – im więcej osób jest zaangażowanych w ćwiczenia, czy też dane zadanie do wykonania tym łatwiej przezwyciężyć niechęć, krępację czy znużenie. Rośnie wtedy morale grupy, panuje większa mobilizacja do pracy. Każda grupa dziewcząt stworzyła propozycję zajęć lekcyjnych. Znalazły się tam znane i proste ćwiczenia takie jak: skakanie w gumę, skakanka grupowa, czy zabawy, które pamiętamy z dzieciństwa – wyścigi, berki, tory przeszkód. oprócz tego dziewczęta wykazały chęć sprostania nieco trudniejszym wyzwaniom, by opanować „nowy ruch”, by spróbować czegoś nowego. Bo przecież teraz MAMY PLAN BY ZROBIĆ TO RAZEM  i Wspólnymi siłami! Uczennice, zdały sobie srawę, że nauka nowych ruchów – np. nauka choreografii tanecznej, choćby najprostszej jest bardzo kreatywna, świetnie działa na umysł i ciało. A więc zajęcia przy muzyce. Oprócz zajęć, które stale towarzyszyły nam podczas roku szkolnego tj. aerobik, stepy czy zajęcia typu shape, tbc – wprowadziliśmy choreografie z krokami hip hop, dancehall. Każda klasa miała zadanie by w ostatnim tygodniu danego miesiąca wymyślić jakiś układ. Oczywiście wszyscy uczniowie byli nagradzani i motywowani do dalszej pracy. Dodatkową motywacją było przygotowanie choreografii na dzień otwarty oraz zakończenie roku szkolnego. Atrakcyjną a zarazem motywującą stroną zajęć było to, iż dziewczęta mogły poczuć się jak na prawdziwych warsztatach, przebierając się w wygodne ubranie – które samodzielnie dobierały do własnego stylu. Po mocniejszym akcencie lekcji była krótka pauza na „osuszenie ręcznikiem” i łyk wody, to czas nie tylko na złapanie oddechu, ale na wymianę poglądów, dogranie się. W ramach wewnątrzszkolnych zawodów pływackich na krytej pływalni padł pomysł, by przeprowadzić między konkurencjami aquaaerobic. Zabawa była przednia. Wzięli w niej udział również chłopcy startujący w zawodach. WF stał się przyjaźniejszy przede wszystkim dzięki wspólnie opracowanym wnioskom, dzięki temu, że w grupie zacierają się różnice w prezentowanym poziomie aktywności. Dzięki temu dało się zauważyć poprawę frekwencji na zajęciach WF oraz zajęciach dodatkowych. W niektórych grupach dziewcząt można było zauważyć lepszą integrację grupy, dziewczęta chętnie wymieniały się pomysłami, robiły „burzę mózgów” próbując tworzyć i doprowadzić do nowych nawyków ruchowych. Najtrudniejszą rzeczą było zachęcenie tych osób, które ogólnie wykazują brak zainteresowania. Udało się jednak wzbudzić w nich zainteresowanie – może przez jedność grupy, może przez marketing szeptany, że na danej lekcji będzie się działo.

IMG_1178 IMG_1495 IMG_1498DSC_2756 DSC_2757 DSC_2760

Najlepszy zawodnik:)

Uczniowie Gimnazjum Nr 3 w Jaworznie
nagrodzeni przez Prezydenta Miasta Jaworzna

W środę 11 maja Prezydent Miasta Jaworzna przyznał Sportowe Nagrody Miasta Jaworzna najlepszym jaworznickim zawodnikom, którzy w roku 2015 osiągnęli wybitne wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym i krajowym. W tym roku uhonorowanych zostało 31 sportowców, reprezentujących 11 dyscyplin: lekkoatletyka, boks, ju-jitsu, narciarstwo wodne, szachy, tenis, szermierka na wózkach, piłka siatkowa, koszykówka, amp futbol, rajdy samochodowe. Nagrody zostały wręczone w sali obrad Urzędu Miasta Jaworzna przez Zastępcę Prezydenta Miasta Tadeusza Kaczmarka oraz Przewodniczącego Komisji Sportu Rady Miejskiej Nikodema Motykę. Wśród wyróżnionych zawodników doceniono również czworo uczniów Gimnazjum nr 3 w Jaworznie, wśród których znaleźli się Patryk Urban, Arkadiusz Małek i Michał Oleksiewicz w ju-jitsu a także Igor Woźniak w amp futbolu. Warto podkreślić że cała czwórka to zeszłoroczni medaliści mistrzostw Polski oraz pucharu Polski w swoich dyscyplinach. Ciężka praca oraz wysokie wyniki naszych wychowanków zostały uhonorowane listami gratulacyjnymi oraz nagrodami finansowymi. Gratulujemy i życzymy kolejnych sportowych sukcesów.

Wszyscy nagrodzenie sportowcy:

• Patrycja Włodarczyk – lekkoatletyka
• Dawid Waloski – lekkoatletyka
• Robert Studziżba – lekkoatletyka
• Patrycja Haręza – szermierka na wózkach
• Mateusz Łapaj – szachy
• Jacek Stachańczyk – szachy
• Marcin Sobiech – rajdy samochodowe
• Ewa Białas – boks
• Anna Gogola – narciarstwo wodne
• Wojciech Gogola – narciarstwo wodne
• Sara Kompert – narciarstwo wodne
• Karolina Habera – narciarstwo wodne
• Milena Byczkowska – narciarstwo wodne
• Alicja Kalina – ju-jitsu
• Kinga Szulc – ju-jitsu
• Aleksandra Masternak – ju-jitsu
• Arkadiusz Małek – ju-jitsu
• Michał Oleksiewicz – ju-jitsu
• Patryk Urban – ju-jitsu
• Bartosz Machna – ju-jitsu
• Karol Krawczyński – tenis
• Wiktor Sewioł – koszykówka
• Igor Woźniak – amp futbol
• Maciej Rzędzicki – piłka siatkowa
• Jacek Sowa – piłka siatkowa
• Andrzej Patucha – piłka siatkowa
• Andrzej Suryjak – piłka siatkowa
• Piotr Czapla – piłka siatkowa
• Stefan Dwornicki – piłka siatkowa
• Jacek Maliszczak – piłka siatkowa
• Ryszard Nowotarski – piłka siatkowaNagrody Sportowe 2016 (1) Nagrody Sportowe 2016 (2) Nagrody Sportowe 2016 (3) Nagrody Sportowe 2016 (4)