Ruszamy z kampanią ,,Agresji, przemocy mówimy NIE!’’

Ruszamy z kampanią ,,Agresji, przemocy mówimy NIE!’’
Rozpoczęliśmy działania od przedstawienia inicjatywy Pani Dyrektor, która objęła honorowy patronat nad naszą kampanią.

pierwsze

Temat kampanii wskazali sami uczniowie, którzy wypowiedzieli się w ankietach. Skonstruowane pytania dotyczyły spraw, które    najbardziej nurtują naszą młodzież. Okazało się, że największym problemem w szkole jest agresja. W tym celu  zaprosiliśmy do współpracy pedagoga szkolnego- panią Anettę Snarską, która  pomogła opracować ankiety ,,Moje życie w szkole’’. Przygotowała również ciekawą prezentację zakończoną owocną dyskusją.
2

 

 

Następnie zajęliśmy się reklamą naszej kampanii.

zdjecie2

zdjecie3

Umieściliśmy informację o naszych działaniach na stronie Urzędu Gminy Narewka,          w zakładce Zespół Szkół w Narewce.

zdjecie4

Wykorzystaliśmy radiowęzeł szkolny, przygotowaliśmy hasła, plakaty i karty pracy               do przeprowadzenia spotkań z młodzieżą.

zdjecie5

 

Ogłosiliśmy konkurs plastyczny i literacki na najciekawszą recenzję.

Dotarliśmy do sponsorów konkursów.

zdjecie13

 

Wzięliśmy udział w lekcji „Recenzja bez tajemnic” przygotowaną przez naszą opiekunkę.

zdjecie6

zdjecie7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Następnie wybraliśmy z zasobów Filmoteki Szkolnej filmy dotyczące tematyki naszej kampanii : ,,Abel Twój brat’’ Janusza Nasfetera i ,,Męska sprawa’’ Sławomira Fabickiego.

zdjecie8

 

Prowadząc całą kampanię, jednocześnie odpowiadaliśmy na pytania zawarte                   w modułach.

zdjecie14

 

Wreszcie nadszedł czas na konkretne działania.

Rozpoczęliśmy spotkania z klasami w szkole podstawowej i gimnazjum, prezentując       im wybrane filmy. Przed każdą projekcją wprowadzaliśmy uczniów w tematykę filmu.

zdjecie9

 

Mieliśmy sporą tremę, ale… to już za nami. Pierwsze koty za płoty. Idzie nam coraz lepiej.

Po filmie był czas na dyskusję.Pytaliśmy naszych kolegów o ich przeżycia                          i emocje.Uczniowie oceniali postawy bohaterów filmu, podawali też przykłady z własnego życia. Wskazywali rozwiązania, jak można było zapobiec nieszczęściu. W klasie IV i V przeprowadziliśmy również warsztaty. Czuliśmy się w tej roli  jak dorośli, od których zależy wychowanie naszego pokolenia. To było niezapomniane przeżycie.

Zrozumieliśmy wówczas jak ważne są sprawy wychowawcze w szkole. Spotkaliśmy się  z ogromną aprobatą i dużym zainteresowaniem- ku naszemu zaskoczeniu zostaliśmy poproszeni o kolejne spotkania.

zdjecie10 Każdy uczestnik spotkania otrzymał     na kartce adresy, z których może skorzystać w razie problemów:

helpine.org.pl

0 800 100 100- cyberprzemoc

116 111- telefon zaufania

 

zdjecie11

Najciekawsze wypowiedzi uczniów umieściliśmy na gazetce szkolnej.

zdjecie12

Kampania nasza będzie trwała do końca roku szkolnego. Mamy jeszcze wiele                 do zrealizowania. Nie spodziewaliśmy się tak wielkiego zainteresowania wybranym tematem. Niedawno zostaliśmy poproszeni przez wychowawców najmłodszych klas        o przeprowadzenie podobnych spotkań z  najmłodszymi. Cieszy nas ta propozycja.

Dzięki niej możemy sprawdzić się w roli ,,młodych pedagogów’’. Aktualnie zrealizowaliśmy prezentację filmów ,,Abel, twój brat’’ Janusza Nasfetera i ,,Męska sprawa’’ Sławomira Fabickiego w klasach IV-VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum. Podsumowaliśmy wyniki konkursu plastycznego oraz na recenzję filmu.  Nagrody zostaną wręczone na koniec roku szkolnego.

zdjecie15

Na podsumowanie całego projektu zaprosimy sponsorów i redaktora Kuriera Porannego. Relację z przebiegu wszystkich wydarzeń umieścimy na stronie szkoły i naszym blogu.

Będzie się jeszcze działo

.zdjecie

 

Grupy realizujące kampanię:

Blogofani i Kinomani

Poszukiwany, poszukiwana.

Znajdźcie w sieci i zamieśćcie na waszym blogu:

Fotografię przedstawiającą uśmiechniętego Baracka Obamę

Pobrane z:

http://cp91279.biography.com/1000509261001/1000509261001_2008586720001_BIO-Barack-Obama-SF-FIX-Retry.jpg

Nick osoby, która dodała podane zdjęcie: Leo

Barack Obama śmiech

Mapę Paryża

Pobrane z: http://siskom.waw.pl/mapy/europa/paryz1.gif

Na stronie nie jest podane, kto jest autorem tej grafiki.

paryz1

Podkład muzyczny

Pobrano z: http://ulub.pl/uuG87LfqCq/piesn-oazowa-barka-karaoke

Strona nie podaje autora tego podkładu muzycznego.

Clipart przedstawiający dowolne zwierzę domowe. (Cliparty to proste grafiki, często podobne do emotikonek,)

Pobrano z: http://images.clipartlogo.com/files/images/40/405015/themanwithoutsex-sitting-cat-outline-clip-art_f.jpg

Na stronie nie podano autora.

clipart kot

Do każdego tu podanego pliku licencja jest bezpłatna. :-)

Języki mediów

1. Gdybyśmy mieli zaprezentować za pomocą programu telewizyjnego informacje na temat spędzania wolnego czasu przez młodzież w naszej miejscowości, to pokazalibyśmy różne filmiki, ukazujące młodzież spędzającą czas wolny.

2. Za pomocą tekstu w dzienniku ogólnopolskim napisalibyśmy krótką informację, o tym jak czas wolny spędzają uczniowie naszej szkoły. Umieścilibyśmy relację z uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i realizowanego hobby.

3. Za pomocą artykułu na blogu dodalibyśmy zdjęcia z np. treningów sportowych, czy zajęć kulturalnych. Pokazalibyśmy jak spędzamy wolny czas.

4. W audycji radiowej wykorzystalibyśmy odpowiednią muzykę, adekwatną do tytułu naszego przekazu, czyli „Czym zajmuje się młodzież w wolnym czasie w danej miejscowości”.

Aby nasz przekaz za każdym razem był tak samo atrakcyjny, uzupełnialibyśmy go o nowe informacje, zdjęcia, grafikę i filmy. Czasem zmienialibyśmy sposób przedstawiania informacji ogłaszając konkursy. Staralibyśmy się nie powtarzać tych samych treści i szukać nowych tematów. W naszych przekazach staralibyśmy się nie nudzić dorosłych informacjami, które dotyczą młodszych- dostosowywać informacje do odpowiednich grup wiekowych.

                                                    Najważniejsze wytyczne

1. Programu telewizyjnego: obraz- filmy, zdjęcia; dźwięk- muzyka, głos lektora.

2. Tekstu w gazecie: słowo drukowane, wielkość i styl czcionki.

3. Artykuł na blogu: jasny przekaz, wybór interesujących tematów.

4. Audycja radiowa: odpowiednia modulacja i barwa głosu, różne efekty dźwiękowe, ciekawa muzyka.

 

Witaj, świecie!

DSCF4067
Witamy! Miło nam, że możemy 
włączyć się do zadań medialnych.
Liczymy na ciekawe zadania i fajną zabawę! Trzymajcie za nas kciuki !
INFORMACJE!
1) Zdjęcie
2)Nasza grupa liczy osiem osób. Uczymy się w Zespole Szkól w Narewce
* Magdalena Stocka, lat 14, Narewka 
* Elżbieta Karina Charkiewicz, lat 14, Nowa Łuka
* Paulina Ławniczuk, lat 14, Bondary
* Karolina Lasota, lat 14, Narewka
* Paweł Kotelczuk, lat 15, Skupowo 
* Mateusz Adamiuk, lat 14, Świnoroje
* Dariusz Romańczuk, lat 14, Guszczewina 
* Katarzyna Muczko, lat 14, Narewka
3) Zainteresowania:
Zainteresowania chłopaków to piłka nożna i motocykle. Udzielają się w zespole sportowym LZS Narewka. Natomiast dziewczyny interesują się muzyką hip-hop. Czas wolny zazwyczaj spędzamy uczestnicząc w zawodach
rekreacyjnych, np. na stadionie lub w szkole. Oglądamy filmy
społecznościowe oraz komedie. Część czasu spędzamy przed komputerem.

Naszym ulubionym portalem internetowym jest facebook. Uwielbiamy się 
przez niego komunikować oraz publikować zdjęcia. 
Program TV oglądany przez nas najczęściej to „Wiadomości”- uczymy się wiedzy o społeczeństwie i śledzimy aktualności z kraju i ze świata. Niektóre osoby z naszej grupy interesują się problemami społecznymi.