Jak korzystać z informacji?

TIK-owe pogadanki

Poniżej zamieszczam filmik z pogadanek o Internecie. Pogadanki odbywały się podczas Festiwalu Nauki.

YouTube Preview Image 20 czerwca 2011 autor: misia98 | 1 komentarz »

Sprawozdanie z Festiwalu Nauki

1.06.2011 r. w naszej szkole odbył się Festiwal Nauki i Dzień Sportu. Rozpoczął się uroczystym apelem o godzinie 900. Honorowym gościem była pani Halina Peta Przewodnicząca Komisji Oświaty.

Na początku przemawiała pani dyrektor, a później nasza polonistka pani Danuta Chwastek, która jest główną koordynatorką programu „Szkoła z klasą 2.0”. Zostały wręczone dyplomy uczniom zaangażowanym w TIK. Po apelu zaczęły się prezentacje projektów.

W sali numer 17 prowadzone były pogadanki dla dzieci z klas I-III, w których brałam udział wraz z kolegami. Mówiliśmy o bezpiecznym korzystaniu z Internetu. Przygotowaliśmy dla naszych młodszych kolegów quiz, aby sprawdzić co zapamiętali. Okazało się, że wiedzieli z naszej pogadanki bardzo dużo. Byliśmy bardzo z siebie zadowoleni. Każda klasa uczestnicząca w quizie dostała dyplom. Na koniec pogadanki chcąc umilić naszym słuchaczom czas, malowaliśmy im twarze. Dzieciaki były zachwycone.

W tym samym czasie moi koledzy z klas szóstych prezentowali efekt końcowy swoich projektów, które przygotowywaliśmy podczas dodatkowego przedmiotu projektowania.

Sala 29 była pod hasłem „Blogujemy!”. Swoje projekty prezentowały tam grupy z tematami „Jak się uczyć?”, „Jak rozwijamy swoje zainteresowania i pasje?”, „Jak założyć blog szkolny?”. Te prezentacje przygotowywały dziewczyny. Poradziły sobie świetnie.

Następną klasą, przygotowaną do prezentacji , była sala 27. Znajdowały się tam zespoły, których opiekunem był Pan Markiewicz. Składały się one z samych chłopców. Prezentowali oni „Poradnik googl-arza”,” Komunikatory”. Do pokazu efektów swojej pracy użyli tablicy interaktywnej.

Kolejna sala miała numer 23. Prezentowano tam Wirtualny spacer po szkole, Film promocyjny, Kujawy.

Wirtualny spacer i Kujawy pokazano w formie prezentacji multimedialnej na rzutniku. Byłam współautorką „Wirtualnego spaceru”. Prezentował go mój kolega Darek, z którym wspólnie pracowaliśmy nad projektem.

W sali informatycznej z numerkiem 21 mieścił się „Salon gier”. Prowadziło go dwóch piątoklasistów. Opowiadali o grach zręcznościowych i o tych, w których trzeba wytężyć mózg.

W tym roku festiwal był nagłośniony w mediach. Wszyscy stresowaliśmy się ich przyjazdem, ale wypadliśmy świetnie. Moim zdaniem godnie reprezentowaliśmy naszą szkołę. To był bardzo udany i pouczający festiwal.

4 czerwca 2011 autor: misia98 | 1 komentarz »

Moje umiejętności

Poniżej przedstawiam umiejętności, które zdobyłam podczas realizacji projektu.

Związane z  TIK-iem

1. Pełna znajomość programu PowerPoint

2. Nagrywanie filmów

3. Obróbka filmów

4. Prowadzenie bloga

5. Wykonywanie dobrej jakości zdjęć

6. Obróbka zdjęć

Związane z mówieniem

1. Swobodne prezentowanie

2. Wyeliminowanie stresu

3. Pokonanie nieśmiałości

4. Nawiązanie kontaktu wzrokowego ze słuchaczami

5. Zwracanie uwagi na znaki interpunkcyjne

6. Odpowiednie modulowanie głosu

7 . Gestykulacja

Związane z redagowaniem tekstów

1. Poprawne pisanie tekstów

2. Korekta tekstów

3. Pisanie na temat

4. Szybsze pisanie

5. Zachowywanie kolejności wydarzeń

6. Umiejętność korzystania ze słowników

7. Umiejętność zbierania  wiarygodnych informacji i podawania ich źródeł


3 czerwca 2011 autor: misia98 | 1 komentarz »

Festiwal nauki już jutro!

Co roku w naszej szkole jest organizowany Festiwal nauki. Termin tegorocznego festiwalu wypada właśnie jutro! Uczniowie i nauczyciele robią wszystko, aby było idealnie. Wiąże się to też z specjalnymi gośćmi. Na festiwal zostali zaproszeni między innymi reporterzy „Gazety Wyborczej”. Uczniowie będą prezentować swoje projekty, które wykonywali przez tyle czasu na projektowaniu. Jestem ciekawa,  jak pójdzie mojemu koledze z grupy :/ Niestety nie mogę tego zobaczyć, ponieważ biorę udział w pogadankach, ale życzę mu aby jak najlepiej wypadł :)

Mam nadzieję, że wszyscy wypadną super :) Powodzenia

31 maja 2011 autor: misia98 | Komentowanie nie jest możliwe

Karta Działania

W związku z tym, że wykonuję wraz z kolegą i koleżanką wykonujemy projekt pt. „Wirtualny spacer po szkole”, dodałam na bloga widżet „Karta działania”. Zachęcam do przeczytania o naszych problemach i ich rozwiązaniach.

Zapraszam do odwiedzenia bloga, którego prowadzimy specjalnie do opisywania pracy nad projektem!

http://blogiceo.nq.pl/wirtualnyspacerposp6/

14 maja 2011 autor: misia98 | Komentarzy: 4 »

Pogadanki dla młodszych

W naszej szkole odbyły się pogadanki dla klas III  na temat bezpiecznego korzystania z internetu i uzależnienia od komputera. Poprowadziła je nasza klasa! Wystąpili w niej:

  • Szymon
  • Sabrina
  • Jakub
  • Kamil
  • Ania
  • Ada
  • Kasia
  • Łukasz
  • Karolina
  • no i oczywiście ja (Michalina)

Przygotowaliśmy dla naszych, młodszych kolegów pouczające scenki. Ania opowiedziała o netykiecie a, Ada przedstawiła portal „Sieciaki.pl”. Puściliśmy trzecioklasistom filmik o ochronie danych osobowych. Odbyły się też dwa konkursy. Jeden sprawdzał to, co zapamiętali z pogadanki. Drugi polegał na tym ,aby jak najładniej narysować jednego z sieciaków.



27 kwietnia 2011 autor: misia98 | Komentarzy: 3 »

Wielkanoc

Zbliża się Wielkanoc. Z tej okazji zamieszczam poniżej życzenia, może komuś się przydadzą ;)

Kolejna Wielkanoc, kolejne żonkile
kolejne życzenia, lecz specjalne, miłe!
Radosnych, pogodnych świąt spędzonych wśród bliskich.                               

Zając skrył się wśród pisanek,
wdzięcznie porusza wąsikami,
tak jakby chciał powiedzieć:
Te Święta spędzę z Wami.

By marzenia się spełniły,
kury jaja poświęciły,
tata nam dyngusa sprawił
ksiądz nam święta błogosławił.
Byśmy w święta byli razem
jak nam na Wielkanoc każe.

Niech Ci jajeczko dobrze smakuje,
bogaty zajączek uśmiechem czaruje,
mały kurczaczek spełni marzenia,
wiary, radości, miłości, spełnienia.

Święta, święty czas już tuż
wcinaj jajka ale już.
Kiedy zając Cię zaś wzruszy,
daj mu marchew, podrap uszy.
A gdy jajko będzie puste,
daj mu kopa wprost w kapustę.

Niech nie myśli, że jest cwany,
za to Ty miej rok udany.

Źródła życzeń:

http://www.klamerka.pl/5-1-wielkanocne.html

Źródło obrazków:

http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&biw=1680&bih=811&q=wielkanoc&gbv=2&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=

19 kwietnia 2011 autor: misia98 | 1 komentarz »

Odpowiedzi na pytania

1.Moim zdaniem uczniowie w pierwszej klasie powinni dostawać laptopy, ponieważ już tak wcześnie  mogą uczyć się TIK-ania.

2. Laptopy niosą ze sobą wiele dobrego. Na lekcje zamiast przynosić ciężkie książki w plecaku, można mieć laptopa w torbie. Dzięki tym przenośnym komputerom odnajdujemy informacje dotychczas nam nie znane. Lecz takie urządzenie w szkole niesie też ryzyko. Nie każdy chce się uczyć, wiem to po mojej klasie. Znaczna część jest zainteresowana grami komputerowymi itp.

3. To zależy od nauczyciela. Jeżeli miał już kiedyś kontakt z komputerem nie powinno być źle. Jeśli nie, może pojawić się problem.

4.Według mnie zamożniejsi rodzice nie powinni dopłacać do laptopów, ponieważ dzieciom, których rodzice nie zarabiają tak wiele może zrobić się przykro.

5.Oczywiście, że byłoby fajniej! ;) Poznawanie świata przez internet to dla współczesnej młodzieży ciekawsza forma niż siedzenie nad książką .

19 kwietnia 2011 autor: misia98 | 1 komentarz »

Konferencja Szkoły z klasą 2.0

10 marca br. w Warszawie odbyła się konferencja Szkoły z klasą 2.0. Miałam zaszczyt w niej uczestniczyć wraz z P. Dyrektor, P. polonistką i koleżanką Sabriną. Wszystko odbyło się w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Na miejscu wręczono nam plakietki z imieniem i nazwiskiem oraz drobne prezenty:

  • kubek
  • smycz
  • kredki
  • poradnik Szkoły z klasą 2.0
  • teczka z planem całej konferencji
  • znaczki TIK TAK
  • naklejki

Przed przerwą przemawiali różni eksperci, nauczyciele i inne osobistości. Oczywiście to wszystko dotyczyło TIK-a. Podczas lunchu rozmawiałyśmy z P. Olą, jedną z reporterek Gazety Wyborczej i nie zgadniecie z kim jeszcze. Z Pawłem Jochymem założycielem polskojęzycznej, najbardziej znanej, internetowej encyklopedii, Wikipedii. Jeżeli nie wierzycie mi na słowo, świadczy o tym niżej zamieszczone zdjęcie.

Po przerwie ja i Sabrina prezentowałyśmy co dotychczas w naszej szkole się zmieniło się (związane z TIK). Przed nami wypowiadali się uczniowie z gimn. w Gliwicach.

Mam nadzieję, że wszystkim się podobało nasze wystąpienie ;)

Dla mnie konferencja była ciekawa i pouczająca.

Na koniec chcę pozdrowić Panią Anię, Panią Magdę (opiekunkę blogów, której nie miałam okazji poznać), Panią Agatę i uczniów gimnazjum w Gliwicach.

13 marca 2011 autor: misia98 | Komentarzy: 5 »

Zadanie TIK

Jak korzystać z Wikipedii?

1.    Czytaj uważnie każdy tekst.

Nie wszystko co znajdziesz jest prawdą.

Przykład: wpisujesz hasło „mówiące drzewo”, a już wyskakuje Ci ponad milion miejsc w sieci. Przecież drzewa nie mówią! Czasami pojawiają się między innymi rysunki z wizerunkiem takiego drzewa, które są bardzo przekonywujące.

Jednak gdy wpiszesz w haśle coś, co jest realne liczba wyników wyszukiwania nie jest wielka.

2.    Sprawdzaj źródła podane niżej, czy są wiarygodne.

Przypisy

  1. China: Administrative Divisions (population and area) (ang.). World Gazetteer. [dostęp 2010-12-26].
  2. Shanghai (ang.). World Gazetteer. [dostęp 2010-12-26].

Źródła na podstawie, których napisano jakiekolwiek hasło znajdziesz zawsze pod tekstem. Musisz do nich zajrzeć i ocenić czy są wiarygodne.

Uwaga!

Tekst bez podanych źródeł nie jest dobrym artykułem, a są takie w Wikipedii.

Radzę z nich nie korzystać.

3.    Zawsze spójrz do innej wersji językowej.

W niektórych wersjach językowych jest więcej niż w polskiej. Warto do nich zajrzeć. Na przykład artykuł o obrazie „Mona Lisia”. W naszej wersji językowej jest o wiele mniej niż w angielskiej.

4.    Musisz patrzeć na oznaczenia jakościowe artykułu.

Oznaczenia artykułom przyznają redaktorzy Wikipedii. Każdy powinien posiadać jakieś oznaczenie. Np.

  • „Wersja podejrzana”- świadczy o małym poziomie artykułu,
  • „Dobry artykuł”-jak sama nazwa wskazuje, został napisany dobrze i zgodnie z zasadami,
  • „Artykuł na medal”- nieco więcej, niż 0,5 proc. artykułów, znajduje się w tej kategorii.

Pojawiają się też ramki ostrzegawcze, które umieszczone są nad artykułem. Pozwalają zorientować się jakie braki ma tekst.

5.    Musisz porównać informacje z co najmniej jednym zaufanym źródłem.
Może to być książka lub inna strona internetowa.

6.    Zajrzyj na fora dyskusyjne haseł.

Tam pojawiają się opinie o tym, czy artykuł jest bezbłędny, wiarygodny itd. .

7.    Najważniejsze: myśl co czytasz!

To zadanie było dla mnie pouczające. Ja wiele się z niego dowiedziałam, ale myślę, że inni też. Kiedy korzystałam z źródeł wybierałam to co rozumiałam. Dlatego odrobiłam je szybko i efektywnie.

Źródła:

Aleksandra Pezda

http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,8432618,Dziesiec_rad_jak_sie_poslugiwac_Wikipedia.html?as=2&startsz=x

http://www.ceo.org.pl/portal/b_gpe_materialy_pomocnicze_doc?docId=58277

Wikipedia logo

http://www.google.pl/images?hl=pl&source=imghp&biw=1680&bih=842&q=wikipedia+logo&gbv=2&aq=3&aqi=g10&aql=&oq=wikipedia

24 stycznia 2011 autor: misia98 | 1 komentarz »
css.php