Szkoła z Klasą

Nowy blog na platformie Blogi Programów Centrum Edukacji Obywatelskiej

Pożegnania czas…

Hejka! Prawdopodobnie jest to mój ostatni wpis. Dziś odbyło się podsumowanie końcowe projektu. Były na nim obecne wszystkie klasy biorące udział w projekcie. Klasy przygotowały:

1a: Film pt.”G2 od podszewki”. W nim były wywiady z dyrektorem, oraz z wychowawczynią klasy, panią wicedyrektor oraz nauczycielką matematyki. Zrealizowały go dziewczyny.

1b:Grupa Łukasza wykonała prezentacje „Historia szkoły czyli wszystko o Gimnazjum nr 2 w Piastowie”.  Jak jest w tytule została opisana historia szkoły, dyrektorzy, opis zmiany SP3 w Gim 2 i wiele innych. Moja grupa zaprezentowała wywiady.

2a i 3c: Te klasy skierowały swój projekt w stronę natury. Określili gatunki roślin w szkolnym ogródku, wykonali tabliczki z nazwami drzew i kwiatów, wykonali również projekt szkolnego ogródka i zilustrowali ptaki.

Wszyscy mogli zobaczyć kto co zrobił w ciągu roku pracy! Lecz nadszedł czas pożegnania. Jutro koniec roku!!! Życzę wam miłych wakacji!

Pa pa!

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarze (2)

Ostatni wywiad…

Siemano! Dotrzymuje obietnicy i dodaję wywiad. Jest ro wywiad z p.Andrzejem-absolwentem SP3.Wywiad został przeprowadzony drogą mailową, a pytania dostarczyła Monika.

Monika:W jakich latach był Pan uczniem tej szkoły?

P.Andrzej:Jestem piastowianinem od 1953 roku, czyli od urodzenia. Po zaliczeniu przedszkola tzw. kolejowego rozpocząłem edukację w podstawówce w 1960 roku a zakończyłem w 1968 roku, bo w międzyczasie nauka na tym poziomie została przedłużona o 1 rok, z siedmioklasowej na ośmioklasową.

Monia:Jakie były i są Pana kontakty ze sportem?

P.A.:W młodości uczestniczyłem we wszystkich edycjach zapomnianego już dziś Teleturnieju 5 Milionów, reprezentując Szkołę Podstawową nr 3, która dwukrotnie awansowała do finału tej imprezy. Później zająłem się lekkoatletyką, głównie trenując biegi średnie i skok w dal. Obecnie gram, jedynie dla przyjemności, w tenisa i bocce, pełniąc jednocześnie funkcję Prezesa Piastowskiego Towarzystwa Tenisowego i Bocce.

Monia: Jaki był wygląd szkoły, czy był czynny dziedziniec?

P.A:Wygląd szkoły od tamtego czasu niewiele się zmienił, trochę się postarzał. Dziedziniec był otwarty i większość dzieci bardzo lubiła spędzać tam przerwy, urządzając wyścigi i różne gry. Było to również miejsce wszelkich uroczystości szkolnych, występów artystycznych i imprez okolicznościowych.

Monia: Ilu uczniów liczyła klasa i jakie były kontakty między nimi?

P.A.:Klasy były bardzo duże, bo liczyły ok. 40 uczniów, ale atmosfera i wzajemne kontakty wspaniałe. Oczywiście klasa miała swoje grupy, ale nie rywalizowały one między sobą. Ja należałem do grupy prymusów. Powszechnie stosowaną praktyką było usadawianie w jednej ławce największego łobuza z najlepszym uczniem.

Monia: Czy przeżywał Pan pierwszą miłość szkolną?

P.A.:Oczywiście, pamiętam ją doskonale, blondynka z niebieskimi oczami – miała na imię Danusia.

Monia:Jaki był Pana ulubiony przedmiot a jaki niezbyt lubiany?

P.A.:Generalnie to żaden przedmiot nie sprawiał mi kłopotów, ale piątki z plusem (tak, tak były i takie oceny) otrzymywałem z matematyki i języka polskiego.

Monia: Czy brał Pan udział w konkursach a jeśli to w jakich?

P.A.:Oczywiście startowałem niemal w każdym konkursie, ale do finałów dochodziłem głównie w konkursach recytatorskich i matematyczno-fizycznych (dwukrotnie).

Monia: Czy chętnie wstawał Pan do szkoły?

P.A.:Ogólnie jestem tzw. rannym ptaszkiem i z wczesnym wstawaniem nie mam kłopotu. Ponadto do szkoły miałem bardzo blisko, tylko przez ulicę i przejście zabierało mi 3 minuty.

Monia:Jak Pan wspomina te lata i co najbardziej utkwiło w pamięci?

P.A.:To były naprawdę piękne lata – udział, z dobrym skutkiem, w sportowej rywalizacji, zero kłopotów z nauką i żadnych problemów życiowych.

Monia:Czy był regulamin szkolny, czy na lekcjach było spokojnie, czy potrzebne były interwencje nauczycieli?

P.A.:Szkoła bez regulaminu, to nie szkoła. Myślę, że niewiele on się zmienił od tamtego czasu w sensie obowiązków – większe w zakresie praw uczniowskich.

Młodzież na przerwach ganiała po korytarzach lub dziedzińcu albo paliła papierosy, często skręty z trawy, w toalecie a nauczyciele próbowali temu zapobiegać … z miernym skutkiem.

Monia: Może kilka zdań nt. Pana życia prywatnego…

P.A.:Mam 58 lat. Jestem żonaty – dwoje dzieci: Maciej – absolwent SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego) Wydziału Budownictwa (wcześniej oczywiście SP nr 3 i LO im. A. Mickiewicza w Piastowie) oraz Magda – także uczennica SP nr 3 a później Gimnazjum nr 2 w Piastowie, obecnie studentka V roku Uniwersytetu Warszawskiego Wydział Italianistyki. 

Żona – Agata pracuje w PSK nr 3 w Warszawie.

W 1980 roku ukończyłem na Politechnice Warszawskiej Wydział Elektryczny i rozpocząłem pracę jako konstruktor w FO Mechanicy. Potem byłem kierownikiem produkcji w PZ Miko-Electron, dyrektorem w Meritum S.A., dyrektorem naczelnym Fabryki Podzespołów Radiowych Elwa, pełnomocnikiem zarządcy komisarycznego w PMB Zremb i syndyka w WHS w Ożarowie Maz.

Od 2001 roku jestem wiceprezesem w HSK sp. z o.o.

Już drugą kadencję pełnię funkcję ławnika w Sądzie Pracy.

Swoje wykształcenie dodatkowo wzbogaciłem o dyplomy: Francuskiego Instytutu Zarządzania, Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Zarządzania oraz Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji.

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

Koniec jest blisko, czasu niewiele…

Siema! Jak wiecie praca z projektem wielkimi krokami dobiega końca. Jest to smutny czas rozstania ;(. Naszą wytężoną pracę zaprezentujemy innym grupom 26.05. Wykonamy gazetkę na której zbierzemy fragmenty wywiadów. Miejmy nadzieję żę dostaniemy POZYTYWNĄ ocenę. Mam również nadzieję żę podobał wam się mój blog. Starałam się w niego włożyć całe serce.

Aneta ;)

PS: Dodam jeszce jeden wywiad!

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Wywiad z p.Katarzyną-absolwentką „TRÓJKI”

Hejka! Dodaje kolejny wywiad, który tym razem przeprowadziła Iza.

Iza:W jakich latach była pani uczennicą tej szkoły?

P.Katarzyna: W latach 1981-1989.

Iza:Jaki był wygląd szkoły? Czy dziedziniec był czynny?

P.K.:Na zewnątrz szkoła się nie zmieniła. Jeśli chodzi o wnętrze szkoły, to nie wiem, bo dawno w niej nie byłam. W moich latach szkolnych dziedziniec był czynny i chętnie z niego korzystałam, tak jak większość uczniów. W latach 1987-1989 klasy 7 przeniesiono do budynku liceum ogólnokształcącego. Panował wyż. Uczniowie nie mieścili się w szkole. Lekcje odbywały się na try zmiany. Wracałam ze szkoły nawet o godz. 20.00.

Iza: Jaki był pani kontakt ze sportem?

P.K.: Kontakt ze sportem w czasie trwania szkoły, to bieganie na długie dystansy. Po ukończeniu szkoły średniej zaczęłam uczęszczać na zajęcia fitness. Do chwili obecnej korzystam z tych zajęć

Iza: Ile uczniów liczyła klasa? Jakie były kontakty między nimi?

P.K.: Moja klasa liczyła ok. 34 uczniów. Kontakty między uczniami były bardzo dobre.

Iza:Czy przeżywała pani pierwszą miłość szkolną?

P.K.:Tak.

Iza:Jaki był pani ulubiony przedmiot, a jaki niezbyt lubiany?

P.K.:Lubiłam biologię, geografię, ZPT(Zajęcia Techniczno-Praktyczne czyli Technika) i WF. Nie lubiłam chemii i języka polskiego.

Iza:Czy brała pani udział w konkursach?

P.K.:Nie.

Iza:Czy chętnie wstawała pani do szkoły?

P.K.: Raczej tak.

Iza: Jak wspomina pani te lata? Co najbardziej utkwiło w pamięci?

P.K.: Dzięki szkole podstawowej poznałam wielu kolegów i koleżanek. Z niektórymi do dziś utrzymuję kontakt. Z nauk,ą w szkole bywało różnie. Były przedmioty, które sprawiały mi większą trudność i zmuszały do pracy, np.:chemia i polski. Panie nauczycielki były bardzo surowe i wymagające. Pamiętam, że baliśmy się ich. Inne przedmioty były łatwiejsze, a nauczyciele łagodniejsi. Dyrektorem szkoły była p.Przybylska. Co roku odbywały się bale karnawałowe i dyskoteki dla starszych klas. Komitet rodzicielski organizował zabawy noworoczne i karnawałowe. W szkole była kuchnia, w której przygotowywano posiłek obiadowy, który składał się z dwóch dań. Obiad był wydawany  z okienka podczas długiej przerwy, w stołówce. Na przerwie śniadaniowej wydawano kawę zbożową z mlekiem. Do szkoły obowiązkowo chodziło się w fartuszkach z białym kołnierzykiem i szkolną tarczą na ramieniu.

Iza: Czy był regulamin? Czy na lekcjach było spokojnie czy było potrzebne interwencje nauczycieli?

P.K.:W szkole obowiązywał regulamin szkolny. Na lekcjach zazwyczaj było spokojnie i cicho.

Iza:Poproszę o kilka zdań na temat życia prywatnego?

P.K.:Nadal mieszkam w Piastowie. Mam dwie córki, które uczęszczają do Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie. Pracuję, zajmuję się domem i wychowaniem dzieci.

Iza: Dziękuję pani bardzo za wywiad i za wiele ciekawych informacji na temat życia w szkole w tamtych czasach

P.K.:Ja też bardzodziękuję i cieszę się że mogłam sobie to wszystko przypomnieć i powspominać.

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0,Wywiady, Komentowanie nie jest możliwe

Wywiad z p.Kazimierą-nauczycielką jęz.polskiego

Witajcie! Niżej znajduję się wywiad przeprowadzony 4.04.2011r. Na tej rozmowie były obecne wszystkie dziewczyny prócz Ani, która zajmuje się częścią estetyczną.

MY: W jakich latach uczyła pani w naszej szkole i jakiego przedmiotu?

P.Kazimiera: Pracowałam w latach od 1976-1990 i uczyłam języka polskiego.

MY: Jakie był wygląd sq w tamtch czasach?

P.K: Przede wszystkim było czysto. Klasy miały wyznaczony kawałek korytarza oraz ogródka, którym miały się opiekować.  Były wąskie korytarze, przez to był potrzebny lepszy nadzór. Klasy 1-4 miały lekcje na parterze, a 5-8 na piętrze. W salach znajdowało się dużo kwiatów. Do szkoły uczęszczało 600 uczniów.

MY: O której pani rozpocznała lekcje i z jakim uczuciem wstawała pani codziennie do pracy w naszej szkole?

P.K: Pracę zazwyczaj rozpoczynałam o godz.8.00, wstając z poczuciem obowiązków. Wydaje mi się że swoją pracę wykonywałam naprawdę dobrze, nie miałam kłopotów z uczniami.

MY: Czy na przerwach i lekcjach były potrzebne interwencje czy raczej było spokojnie?

P.K: Interwencje były częste, lecz nie zawsze.

MY: Czy jest coś co utkwiło pani w pamięci?

P.K: Była to organizacja. W tamtych czasach jadąc na wycieczkę mogłam sama pojecać z klasą liczącą ok.30. Klasy 1-4 i 5-8  miały oddzielny samorząd i przygotowywali różne apele, na których omawiało się różne ciekawostki, wydarzenia, które miały nastąpić w ciągu tygodnia. Pochwały były udzielane na apelach, uwag raczej nie było. Szkoła nosiła imię gen.Karola Świerczewskiego więc co roku były organizowane obchody rocznic nadania imienia. Jeśli była to okrągła rocznica to wymagało to więcej pracy.

MY: Jak pracowało się pani z młodzieżą?
P.K: Bardzo dobrze, miło wspominam ten czas. Podczas lekcji było duże zaangażowanie i dyscyplina. Uczniowie nie sóźniali się na lekcje.

MY: Czy uczniowie łatwo nawiązywali kontakty z nauczycielami i innymi prcownikamki tej szkoły?

P.K. Myślę, że tak bez żadnych kłopotów, atmosfera była serdeczna.

MY: Czy miała pani swoich wyhowanków?

P.K: Tak. Pierwszą klasą, której byłam wychowawczynią to klasa od 1-8, a później 5-8

MY: Jaki był regulamin szkoły i czy był przestrzegany?

P.K: Dokładnie nie pamiętam, ale obowiązywała na pewno zmiana butów, troska o klase. Stroje na początku były jednolite (granatowe,czarne), później weszła kolorowa sobota i uczniowie wychodzili z ciemnych kolorów. Makijaż nie był dozwolony.Zdarzało się nie przestrzegać regulaminu.

MY: Jak często odbywały się wycieczki?

P.K: Wycieczki odbywały się bardzo często. Raz w miesiącu uczniowie jeździli na koncerty. Wycieczki były naukowe. Dzień dziecka był wolny od szkoły i wtedy wychodziło się gdzieś na spacery nawet w dalszą trasę. Pierwszego dnia wiosny odbywały się różne zabawy.

MY: A czy uczniowie wagarowali?

P.K: Nie

MY:  Czy można było wychodzić na dziedziniec?

P.K: Nie, nie był on zamknięty, ale wychodzenie było zabronione.

MY: Jak często były sprawdziany i  kartkówki?

P.K: W semestrze była 1 praca klasowa, kartkówki 2 razy w tygodniu i 1 klasówka tylko, że kiedyś były 4 semestry.

MY: Czy miała pani swoich ulubionych uczniów?

P.K: Nie, wszyscy uczniowie byli traktowani tak samo.

MY: Czy spotyka pani po latach swoich uczniów?

P.K: Tak, nie raz spotkałam już moich uczniów czasami to nie poznaje niektórych. Zdarza się również spotykać rodziców uczniów lub koleżanki z pracy.

MY: Dziękujemy bardzo za wywiad. Bardzo pani nam pomogła.

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0,Wywiady, Komentowanie nie jest możliwe

Nowe wywiady!

Siemka! Mamy dwa nowe wywiady z absolwentami starej „TRÓJKI”. Pierwszy przeprowadziła Iza, a drugi Monika. Oba wywiady dały nam świeże informacje na temat sql. Czasu zostało nam niewiele, a w planach mamy jeszcze zrobienie kroniki naszej pracy. Nie wiem czy to wypali ale postarać się możemy. Chciałybyśmy zostawić ślad dla innych uczestników (przynajmniej ja). Zobaczymy co będzie dalej…

Buziaki:*

PS:Nie tylko ja przeprowadzam wywiady z ludźmi, ale i ze mną będzie przeprowadzany wywiad. Czuje się zaszczycona. Dam wam znać jak ukaże się on na blogu Karoliny [blogiceo.nq.pl/misiula]

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Wywiad z p.Marzeną-absolwentką SP3

Przedstawiam wam wywiad z p. Marzeną-absolwentką SP3 (teraz GIM2). Odbył się 15.04.2011r. Rozmowę przeprowadziłam ja i Żaneta.

MY: W jakich latach uczęszczała pani do szkoły?

P.MARZENA: Do szkoły uczęszczałam w latach 1984-1992.

MY:Ile było klas?

P.M.:Było 8 klas.

MY:Czy lekcje odbywały się na świeżym powietrzu?

P.M.:Nie.

MY:W jakich konkursach brała pani udział?

P.M.:W plastycznych.

MY:Ile osób liczyła pani klasa?

P.M.:32 osoby.

MY:Czy rano chętnie wstawała pani do szkoły?

P.M.:Tak.

MY:Czy chodziła pani na wagary?

P.M.:Nie.

MY:Nawet w pierwszy dzień wiosny?

P.M.:Wtedy chodziła cała klasa!

MY:Czy w szkole spotkała pani swoją pierwszą miłość?

P.M.:Tak

MY:Czy dogadywała się pani z rówieśnikami?

P.M.:Tak

MY:Czy mile wspomina pani czas spędzony w szkole?

P.M.:Tak

MY:Jak wtedy wyglądała szkoła?

P.M.:Była czysta, bez zastrzeżeń.

MY:Co utkwiło pani w pamięci?

P.M.:Dziedziniec, ponieważ można było na niego wychodzić oraz to, że można było biegać w szkole tak jak przebiegał dziedziniec, tak naokoło. W pamięci utkwiło mi również to, że z moją siostrą bliżniaczką, Moniką wykorzystywałyśmy że nauczyciele nas nie rozróżniali. Np.: na matematyce byłaM wzywana do odpowiedzi to odpowiadała Monika i na odwrót.

MY:Czy często odbywały się wycieczki?

P.M.:Niestety nie.

MY:Z którego przedmiotu była pani orłem, a który był pani piętą achillesową?

P.M.:Z w-f najlepiej sobie radziłam a z matematyką było gorzej…

MY:Nauczycieli jakich przedmiotów darzyła pani sympatią?

P.M.:Najbardziej lubiłam panią od ZPT czyli zajęć artystycznych.Również lubiłam moją wychowawczynię klas 1-3- p.Badowską. Pamiętam również dyrektorów szkoły: najpierw była p.Przybylska i ona uczyła mnie jęz. polskiego a później p.Ośiński.

MY:Który jest nim w dalszym ciągu. Kto był patronem szkoły?

P.M.:Gen.Karol Świerczewski.

MY:Dziękujemy bardzo za wywiad. Była dla nas pani bardzo pomocna!

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0,Wywiady, Komentowanie nie jest możliwe

Interesująca rzecz.

Hejka! 4.04.1 razem z dziewczynami (wymieniłam je w poprzednim wpisie) przeprowadziłyśmy wywiad, na temat: „G2 od Podszewki”. Rozmowa była prowadzona z ciocią Moniki, nauczycielką jęz. polskiego w  SP3 (dzisiaj znajduje się tu Gimnazjum nr 2). Zadawałyśmy pytania takie jak: jak wyglądała wtedy szkoła?, jak się pani pracowało i z jakim uczuciem wstawała do szkoły, co jej utkwiło w pamięci. Była to bardzo interesująca rozmowa i mogłabym ciągle słuchać historii naszego gimnazjum, lecz na to nie starczyłoby czasu! Dowiedziałyśmy się mnóstwo rzeczy. Za jakiś czas dodam pisemną wersje wywiadu! Przed nami jeszcze ok. 4 wywiadów. Relacje z nich potem! Mam nadzieję że to was interesuję i z niecierpliwością czekacie na następne wpisy!

DO NAPISANIA! :) Aneta

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Projekt…? TIK TAK!

Siemka Długo nie pisałam ponieważ miałam mnóstwo sprawdzianów. Drugiegi spotkania nie było ponieważ nie było p. Anety.  Lecz 17.03.11 ustaliliśmy grupy, podział pracy w projekcie. Tematem jest „G2 od podszewki” Moją grupę tworzy 6 os.: Ania, Iza, Monika, Dominika, Żaneta i ja. Zajmujemy się zebraniem informacji jak było kiedyś u nas w gimnazjum. Będziemy przeprowadzać wywiady z nauczycielami i absolwentami tej szkoły. Będziemy to nagrywać i składać do „kupy”  . Mamy nadzieję na pozytywną ocenę z tego projektu i liczę że zaangażowanie całego zespołu przyniesie zaskakujące efekty.

Pozdrawiam Aneta :)

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Podsumowanie cz.1

Hej! Dziś z rana (tj. 3.03.2011r) w sali informatycznej odbyło się podsumowanie I semestru w programie „Szkoła z Klasą 2.0″. W pomieszczeniu spotkały się delegacje klas uczestniczących w projekcie. Były z nami: p.Aneta Czyż  i p.Ania Kacpura. Tłumaczyły nam po co uczestniczymy. Podczas spotkania pokazana była prezentacja pt. „Bezpieczeństwo w sieci” wykonana przez mojego kolegę z klasy, Łukasza. Przezentacja była przejrzysta i bardzo dobrze wykonana. Do przedstawienia były jeszcze dwie przezentacje, lecz 45 minut to za mało, żeby wszystko pokazać. Nasze możliwości są duże. W następny czwartek znów się spotkamy i dokończymy to co zaczęliśmy! A później bierzemy się za projekt! Nie mamy na niego zbyt dużo czasu, bo tylko do końca kwietnia. Ale to nas nie zraża bo jesteśmy zwarci i gotowi na wszystkie wyzwania!

       Czekajcie na następne wpisy.  Pozdrawiam,Aneta :) :)

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

I znowu „sql”

Siemanko! Ferie się skończyły, czas powrócić do szkolnych ławek i sprawdzianów. Czy udało wam się zastosować TIK podczas ferii?? Ja nie miałam zbyt wielu okazji na to, ale za każdym razem, jeśli nie zapomniałam to stosowałam się do zasad kodeksu 2.0. I przyznam się: PIERWSZY RAZ NIE ŚCIĄGNĘŁAM NIC Z INTERNETU!  Wiem, żę to nie jest temat do chwały ale ja się z tego cieszę.  Jutro ( tj. 3.03.2011r) z klasami uczestniczącymi w programie podsumujemy I semest w tym projekcie, czyli:

* Co zrobiliśmy? * Co było w tym trudnego a co przyjemnego?*Jak nam się pracowało* itp.

Teraz czeka nas projekt! Czekajcie na wpisy, niedługo się odezwę!            Aneta

                                                                   

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

FERIE!!!!!!

Siemka! Od 14 lutego zaczęły się ferie w moim województwie! Spędzam je u babci, która mieszka na wsi. Ma spore podwórko i przy pomocy natury można je będzie spędzić ze śniegiem. Za stodołą zawsze mamy wielką górkę a u sąsiadów jest naturalne lodowisko. Razem z rodzeństwem będziemy się świetnie bawić! Oczywiście jest tu dostęp do internetu. Postaram się korzystać z niego bezpiecznie i z rozsądkiem ale nie tracąc przy tym dobrej zabawy. Mam nadzieje, że i wy nie zapomnicie o TIK, korzystając z kompa, ale nie przesiadujcie za długo przed nim tylko bawcie się na śniegu!!!!!

MIŁYCH FERII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Debaty czas:) cz.2

Hejka! Dołączam kodeks spisany na debacie:

POMYSŁY NA WYKORZYSTANIE TIK W SZKOLE

Propozycje do zadania pierwszego:
Prace domowe skanowane na stronę internetową dla nieobecnych uczniów. Wyznaczanie jednego dyżurnego dziennie który wykona tę pracę. Blog każdej klasy. Pisanie prac domowych na komputerze. Korzystanie z płyt dołączonych do podręcznika. Założenie nauczycielskiej poczty, na której będzie można obejrzeć zadania dodatkowe. Założenie skrzynki mailowej dla każdego poziomu klas. Uczniowie z dysgrafią piszą prace domowe lub sprawdziany na komputerze.

Propozycje do zadania drugiego:
Porównywanie informacji z różnych źródeł Internetowych. Wszystkie przykłady zachowań antyspołecznych należy zgłosić nauczycielowi. Wykorzystanie zasobów sieci z zapisaniem bibliografii. Wykorzystanie słowa copyright. Stworzenie na stronie internetowej szkoły bazy stron, wykorzystywanych  w nauce różnych przedmiotów. W szkole rozrywka multimedialna jest możliwa dopiero po wywiązaniu się z prac obowiązkowych. Korzystając ze zdjęć z Internetu piszemy bibliografię.

Propozycje do zadania trzeciego:
Nie ściągamy nielegalnych informacji, podajemy źródła

Propozycja do zadania czwartego:
Prezentacje multimedialne na tematy poruszone na lekcjach. Utworzenie kółka gazetkowiczów uzupełniających informacje na stronie szkoły za pośrednictwem nauczyciela.

Propozycje do zadania piątego:
Zapewnienie dostępu do Internetu uczniom nie posiadających sieci w domu. Pozyskanie komputerów z własnych zasobów w celu odbycia lekcji informatycznych. Zorganizowanie jednej lekcji multimedialnej w miesiącu.

 

Propozycje do zadania szóstego:
Nie umieszczanie zdjęć prywatnych bez zgody osób występujących na fotografii. Zorganizowanie lekcji informatyki oraz wykonanie prezentacji multimedialnej na temat bezpieczeństwa w sieci. Spotkania z policją. Nie nawiązywanie podejrzanych znajomości. Stosujemy zaporę Firewall do ochrony przeciwwirusowej.

Propozycje do zadania siódmego:
Zorganizowanie kursu komputerowego dla dziadków prowadzonego przez  uczniów. Kurs nauczy podstaw obsługi komputera. Prezentacje multimedialne mające zainteresować sarsze osoby PC.

Jest to bardzo interesujące. Warto przeczytać!

Pozdrawiam Aneta !

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

Ruszamy dalej!

Witam. Zakończyliśmy 4 z 6 etapów projektu.To ponad 1/2 programu za nami!  I stajemy przed pytaniem: Co dalej? A mianowicie na godzinie wychowawczej pani zaproponowała jak możemy stosować się do kodeksu i niektóre rzeczy zaprezentpwać innym min.: prezentacje pt.”Bezpieczeństwo w sieci” oraz „Komunikatory”, zilustrowanie problemów, lista e-maili dla nauczyciela  i propozycja scenek- czyli przedstawić przed klasami biorącymi udział w programie punkty kodeksu. W to została zaangażowana cała klasa. Nawet ci, którzy byli niechętnie nastawieni do projektu z zainteresowaniem się włączyli. Czekam na owocne efekty naszej pracy!

                Pozdrawiam Aneta!

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Debaty czas :)

Cześć. Dzisiaj odbyła się debata (miała odbyć się wczoraj, ale została przesunięta na dziś). Na kilka minut przed spotkaniem zebrała się delegacja naszej klasy:  Żaneta, Łukasz, Karolina i ja. Z naszego kodeksu wybraliśmy 6 najważniejszych punktów. Koordynatorem debaty była p. Aneta Czyż. Tłumaczyła nam, po co się spotkaliśmy i podzieliła nas na trzy grupy.  Każdy zespół nadzorował jeden nauczyciel. Dostaliśmy kartkę z problemami i na podstawie tego stworzyć własne punkty kodeksu. Oto punkty, które wymyśliła moja grupa:

1.Ucz i ucz się z TIK:

a)Uczniowie z dysgrafią mogą pisać sprawdziany lub prace domowe na komputerze.

b)Przygotowanie prac domowych: zaprezentować je klasie za pomocą rzutnika, wysyłając na e-maila lub na płycie.

2.Z informacji kożystaj samodzielnie i krytycznie:

a)Porównywać źródła informacji w internecie (pamiętać, że nie każda informacja zamieszczona w sieci jest prawdziwa)

b)Wszystkie przykłady zachowań antyspołecznych należy zgłosić administratorowi strony w sieci.

3.Nie kradnij i nie daj się okraść:

a)Nie ściągamy nielegalnych rzeczy.

b)Podajemy autorów, źródła informacji.

4.Komunikujmy się:

a) Kontakt z nauczycielami za pomocą e-maili, telefonów, portali społecznościowych zachowując NETETYKIETĘ!

b) Wyznaczone osoby współtworzą stronę internetową szkoły.

5.Komputery pod ręką:

a) Korzystając z laptopa możemy zaprezentować swoją pracę domową lub wyświetlić na lekcji na jakiś temat za pomocą laptopa lub rzutnika.

b)Pozyskujemy sprawne komputery z własnych zasobów, aby udostępnić każdą salę z dostępem do internetu.

6.Bądż bezpieczny w sieci:

a)Nie zamieszczamy informacji i zdjęć w internecie wiedząc, że każdy może to zobaczyć.

b)Lekcja bezpieczeństwa w sieci na informatyce.

c) Nie nawiązujemy „wątpliwych” kontaktów przez internet.

d)Ignorujemy podejrzane wiadomości.

7. Nauczcie tego dorosłych:

a)Przygotowanie prezentacji przez uczniów i zaprezentowanie slajdów z kulturaknego wydzarzenia rodzicom.

Później grupy zgromadziły się i wspólnie stworzyły jeden Kodeks 2.0 w wersji roboczej, który został zatwierdzony przez dyrektora. Następnie nauczyciele wybiorą najważniejsze punkty i napiszą je na plakacie od koordynatorów projektu. Na koniec dostaliśmy znaczki dotyczące projektu. (Więcej informacji na ten temat znajdziesz tu <http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/?p=190>)

Pozdrawiam Aneta ;)

autor: ankaka199712 katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe
css.php