Zapraszam wszystkich do przeczytania na naszej szkolnej stronie internetowej relacji z Festiwalu Projektów oraz do obejrzenia galerii zdjęć z tego wydarzenia.
Festiwal Projektów odbył się 21 marca 2013 r.
w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie.
Kliknij na zdjęcie
Festiwal Projektów 2013 r.
O monikakubica
"Bez pomocy matematyki nie można nauczyć dziecka poprawnego, ścisłego i logicznego myślenia. To właśnie matematyka gimnastykuje umysł ucznia. To ona, w sposób niedostrzegalny, czyni elastycznym jego umysł, tak by mógł sobie dawać radę w najbardziej nieoczekiwanych intelektualnie sytuacjach, by był twórczy i samodzielny". Stanisław Wielgus
Witam,
Szukam fajnych pomysłów na wykorzystanie tablic interaktywnych na lekcji. Niedawno kupiliśmy takie do naszej szkoły. Mieliśmy nawet specjalne szkolenie z korzystania z tablic interaktywnych, ale umiejętności to nie wszystko. Potrzeba nam jeszcze dobrego pomysłu. Jeśli macie jeszcze inne doświadczenia z korzystania z takich nowych technologii w szkole, to podzielcie się tym na blogu. Ciekawi mnie jak dzieci reaguje na takie konkursy i czy rzeczywiście widać różnicę w ich zaangażowaniu.
Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie (Dębno)
Data wydruku: 2019-02-22
I. Podstawowe informacje - zespół uczniowski i wybrane tematy projektu
Temat projektu
Matematyka malowana nitką czyli haft matematyczny.
Zespół uczniowski
I grupa klasa 1 h: Natalia Burdzińska, Małgorzata Haligowska, Beata Czerniecka, Amelia Rajczakowska, Natalia Pawlukiewicz, Natalia Bubak, Klaudia Krupa, Alicja Słomińska.
II grupa klasa 2h: Marta Semaszczuk, Klaudia Bugajska, Marzena Gołębiowska.
III grupa klasa 2g i 2b: Adrian Paradowski, Przemysław Rymar, Wojciech Szostowski, Michał Kopaniecki, Bartłomiej Szymanek, Aleksandra Kotyńska, Sylwia Dyszluk, Marta Chochłacz, Katarzyna Grocholska, Joanna Fryczyńska.
IV grupa klasa 2c: Krzysztof Pachciarek, Krzysztof Myśko.
(podpisy uczniów)
Nauczyciel opiekun
Monika Kubica
(podpis nauczyciela)
Problem
Czy matematyka jest piękna? Czy możemy ukazać piękno matematyki za pomocą haftu matematycznego?
II. Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów realizacji
a) Główne cele
„Czego chcemy się dowiedzieć?” i/lub „Co chcemy osiągnąć?”
Ile w sztuce jest matematyki?
Co chcemy osiągnąć? Obrazy wyszywane haftem strukturalnym - matematycznym zebrane w formie portfolio oraz wykonanie prezentacji multimedialnej na temat własności figur geometrycznych.
b) Planowanie etapów realizacji projektu
Główne zadania
Działania
Uczniowie odpowiedzialni
Terminy realizacji
Informacja o wykonaniu
III. Konsultacje z nauczycielem
Terminy
Temat
Uczestnicy konsultacji
Imię i nazwisko nauczyciela
IV. Publiczne przedstawienie rezultatów projektu
Termin prezentacji
21.03.13 r.
Miejsce prezentacji
Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie.
Forma prezentacji
Podczas Festiwalu Projektu uczniowie zaprezentują swoje portfolia, a w nich wyhaftowane obrazy oraz informacje na temat dowolonych, wybranych przez siebie figurach płaskich, filmik przedstawiający pracę uczniów podczas wyszywania, prezentacja multimedialna na temat haftu strukturalnego oraz własności figur płaskich wybranych przez uczniów.
Udział członków zespołu
Uczniowie zaprezentują swoje prace podczas Festiwalu Projektów, a także przeprowadzą warsztaty na temat wykonywania obrazów za pomocą haftu strukturalnego. Odbędzie się konkurs dla widzów, na najładniejszy obraz wykonany metodą haftu matematycznego - strukturalnego. Uczniowie przedstawią swoje prace za pomocą prezentacji multimedialnej. Pokażą filmik, podczas którego wyszywali obrazy.
Witam,
Szukam fajnych pomysłów na wykorzystanie tablic interaktywnych na lekcji. Niedawno kupiliśmy takie do naszej szkoły. Mieliśmy nawet specjalne szkolenie z korzystania z tablic interaktywnych, ale umiejętności to nie wszystko. Potrzeba nam jeszcze dobrego pomysłu. Jeśli macie jeszcze inne doświadczenia z korzystania z takich nowych technologii w szkole, to podzielcie się tym na blogu. Ciekawi mnie jak dzieci reaguje na takie konkursy i czy rzeczywiście widać różnicę w ich zaangażowaniu.