Lekcja o e-promocji: Jak skutecznie używać sieci?

Dzisiaj braliśmy udział w internetowej lekcji przygotowanej przez koordynatorów programu ,,Młodzi Przedsiębiorczy”. Temat naszej e-lekcji - Jak skutecznie używać sieci?

O godzinie 12.00 za pomocą Skype’a połączyliśmy się z panią Magdaleną Świderską oraz z panem Michałem Adamczykiem – ekspertem w dziedzinie e – promocji. Na początku mieliśmy małe problemy techniczne, ale jakoś udało się im zaradzić :-) . Poznaliśmy wiele ciekawostek na temat reklam na Facebooku i innych portalach i stronach internetowych. Pan Michał podpowiedział nam jaki sposób będzie najlepszy do wypromowania naszej firmy. Zdradził nam też jaka reklama przyciąga najwięcej klientów. Nasze spotkanie trwało nieco ponad godzinkę. Było bardzo miło i ciekawie. ;-) WP_20150508_12_07_04_Pro

Ile kosztuje otwarcie biznesu?

Nowy moduł opiera się o finanse firmy. Ile kosztuje otwarcie biznesu? W materiałach dydaktycznych znaleźliśmy kilka rad:
1. Oszacujcie, ile pieniędzy potrzebujecie na start? Zastanówcie się, jakie was czekają główne wydatki związane z rozpoczęciem działalności? Np. wynajęcie lokalu, remont lokalu, kupno towaru, sprzętu potrzebnego do prowadzenia działalności, mebli, aut itp. -  to wszystko kosztuje. Określcie, jakiej wysokości to będą wydatki.

2. Zacznijcie od bilansu początkowego, czyli policzcie, co już macie? Ile macie pieniędzy? Jakie inne zasoby posiadacie (np. własny lokal, sprzęt biurowy, ziemię, maszyny, księgową w rodzinie itp.), które będą przydatne w waszym biznesie?

3. Zastanówcie, czy wystarczy wam kapitału na założenie działalności, czy musicie sięgnąć po kredyt albo dotację? Jeśli musicie skorzystać z finansowania zewnętrznego, zastanówcie się, jakiego rodzaju to dofinansowanie i z jakiej instytucji moglibyście je uzyskać. Określcie także na pokrycie, których wydatków będziecie potrzebować dodatkowych pieniędzy.

Czym zajmuje się dział PR?

Public Relations to działania polegające na kształtowania i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku firmy przez otoczenie. Działania te prowadzone w odpowiedni sposób wpływają na szacunek i zaufanie jakim darzą klienci firmę.
Dział PR zajmuje się więc kształtowaniem wizerunku firmy poprzez stałą komunikację z otoczeniem jest to bowiem działanie długofalowe. Wykorzystywane są w tym celu różnorodne działania promocyjne, między innymi – reklamy w mediach, reklamy zewnętrzne w miejscach publicznych (np. sklep, kino), rabaty, degustacje, konkursy, gadżety, dni otwarte w firmie (podczas których możliwe jest na przykład zwiedzanie firmy).

  Źródło: http://www.mrkt.pl/

images