Opis realizacji wybranych zadań

 - by piotr.szczepaniakgimnazjumbralin.pl

Po obradach SOSu podczas rady pedagogicznej koordynator programu przedstawił pani dyrektor i nauczycielom wybrane przez uczniów do realizacji zadania wybrane podczas obrad SOSu „Ruch na przerwach i na innych lekcjach” oraz „WF dla mniej wysportowanych” wraz z panią dyrektor i innymi nauczycielami ustaliliśmy, że wf na przerwach będzie realizowany na 15 – minutowej przerwie śniadaniowej po trzeciej lekcji na boisku wielofunkcyjnym leżącym przy szkole, gdy pogoda będzie odpowiednia. Ze względu na bezpieczeństwo nie przeprowadzaliśmy ruchu w szkole na wąskich, śliskich i niebezpiecznych korytarzach. Wraz z nauczycielami WFu, prawie codziennie (pomijając dni deszczowe -6 dni, które uniemożliwiały wyjście na boisko)od 14 października do 17 grudnia przeprowadzaliśmy zajęcia ruchowe w formie rywalizacji międzyklasowej były to wyścigi rzędów urozmaicane różnego rodzaju ćwiczeniami z gier zespołowych (piłki ręcznej, nożnej, koszykowej, unihokeja), oraz zabaw rekreacyjnych wzbogaconych o ciekawe przybory i pomoce dydaktyczne (ringo, szarfa, hula-hop, pachołki, kije do unihokeja, słupki, grzybki, piłeczki . Każda klasa miała za zadanie wytypować 5 dziewcząt i 5 chłopców do rywalizacji (uczniowie ci mogli następnego dnia się wymieniać) reszta klasy kibicowała swojej reprezentacji. W naszej szkole mamy 8 klas 3 pierwsze 2 drugie i 3 trzecie. Każda klasa na samym początku miała ustalone miejsce startu, na które zgłaszała się każdego dnia na przerwie śniadaniowej. Po ustawieniu się drużyn wyznaczona osoba demonstrowała ćwiczenie, następnie na gwizdek sędziego wszystkie klasy ruszyły do wyścigu. Rywalizacja była punktowana odwrotnością ilości klas (za pierwsze miejsce klasa otrzymywała 8 pkt. drugie 7 i tak do 8 miejsca, za które drużyna otrzymywała 1pkt. Klasa, która zdobędzie największa liczbę punktów w ciągu miesiąca otrzymała dyplom dla najlepiej ruszającej się klasy na przerwach. Ruch na innych lekcjach odbywał się na pierwszych i ostatnich godzinach lekcyjnych w celu aktywizacji uczniów ospałych i na koniec lekcji znużonych siedzeniem w szkole. Wybrane przez nauczycieli WFu osoby miały za zadanie przeprowadzić ćwiczenia 3 do 5 minutowe, streczingowe z wykorzystaniem krzesła szkolnego i ławki, oraz ćwiczenia aktywizujące ośrodkowy układ nerwowy, poprawiające lateralizację skrzyżną.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji na naszych stronach:

Ruch na przerwie

Ruch w klasie

Leave a comment

*

CommentLuv badge
css.php