Szkolny festiwal

Nasz szkolny Festiwal odbył się troszkę później bo 10 czerwca. Zaplanowaliśmy, oprócz prezentacji projektów zrealizowanych w II semestrze, sprawozdanie z naszego wyjazdu na ogólnopolski Festiwal do Warszawy. Przygotowaliśmy z wykonanych zdjęć krótki filmik, a wrażeniami z wyjazdu podzielił się ze swoimi kolegami Karol.
Bardzo miło wspominamy wyjazd i spotkanych ekspertów – do Pani Barbary Dyluś z Microsoftu przesłaliśmy zdjęcia na podany nam kontakt i otrzymaliśmy pozdrowienia „dla przesympatycznej drużyny z Krakowa”.
Prezentacja projektów przebiegła sprawnie. Prezentacje były zwięzłe. My zaprezentowaliśmy naszą oś czasu oraz prezentację pokazującą przebieg prac nad projektem. Zaprosiliśmy uczniów do wejścia na stronę naukiprzyrodnicze.elektryk2.i365.pl
Podsumowując projekt stwierdziliśmy, że zupełnie zapomnieliśmy o zaplanowaniu odpowiedniej reklamy. Postanowiliśmy przynajmniej wydrukować QR kod i umieścić go z odpowiednia informacją w pracowniach matematycznych.
Duże wrażenie na uczestnikach zrobiła prezentacja projektu pt. „Kobiety w centrum„, który był realizowany w Internacie. Na festiwalu zaprezentował go Rafał. Opowiedział on nam czego dotyczył projekt i jak przebiegała jego realizacja. Nawiązując do książki Waris Dire „Kwiat pustyni” obejrzeliśmy krótki filmik o problemie obrzezania kobiet.
Temat, jak się okazało był dość przewrotny –  projekt realizowany z okazji 8 marca porusza problemy dotykające kobiety na całym świecie.
Projekt miał swoja oprawę scenograficzną – mieszkanki Internatu przebrały się za gejszę. Strój został wypożyczony z Muzeum sztuki i kultury japońskiej Mangga, a sposobu wiązania kokardy nauczyły się z filmu na You Tube.

 

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

Obserwatorium astronomiczne

20150524_102358

Kolumny podpierają kopułę


Podczas Małopolskich Dni Dziedzictwa byliśmy w Dawnym Obserwatorium Astronomicznym, które powstało przy ul. Kopernika w 1792 roku dla UJ. Wizyta nasza miała związek z realizowanym projektem Tropem krakowskiej matematyki.

Więcej możecie przeczytać na stronie: http://dnidziedzictwa.pl/dawne-obserwatorium-astronomiczne-w-collegium-sniadeckiego-i-ogrod-botaniczny-w-krakowie/

Posted in Bez kategorii | Leave a comment

Ogólnopolski Festiwal

Wyjazd na Ogólnopolski Festiwal traktujemy jako duże wyróżnienie. Przygotowani do wyjazdu zajęły nam sporo czasu. musieliśmy wymyślić wystrój naszego stoiska, formy reklamy, gadżety do rozdania. Przede wszystkim przygotować się do prezentacji naszego projektu. Chłopcy nastawili się bardziej na pokazanie osi czasu czyli prezentację w komputerze. Tymczasem okazało się, że najważniejsze były bezpośrednie kontakty z gośćmi i ekspertami (również w języku angielskim).
Zdjęcia z Festiwalu

Posted in Bez kategorii | 3 Comments

Nowy i stary projekt

Dzisiaj jakby podwójny wpis. Z jednej strony chcę napisać, że bardzo cieszymy się z zaproszenia na FESTIWAL SZKOŁY Z KLASĄ. Dziękujemy.

Z drugiej chcę dodać informację na temat naszego nowego projektu „Śladami krakowskiej matematyki”. Dla mnie jako bibliotekarza i historyka jest on bardzo trudny. Nie znam się na różniczkach i innych mądrych odkryciach naszych krakowskich matematyków. Są jednak zagadnienia, które bardzo mnie zainteresowały, takie jak wprowadzenie polskich nazw pojęć matematycznych, istniejące i nie istniejące pomniki Kopernika, czy też matematycy, których upamiętniono nadając nazwy krakowskim ulicom.
Czy wiecie, że nasze zegary słoneczne spóźniają się?. Takiego odkrycia dokonał nasz zespół projektowy podczas wykonywania zdjęć. Na szkolnym festiwalu postaramy się wyjaśnić to zjawisko.
Dopiero w tamtym tygodniu udało się naszemu zespołowi wybrać na pokaz wahadla Foucaulta (czekam na relację).
Tak się dobrze składa, że podczas Małopolskich Dni Dziedzictwa Kulturowego będzie można zwiedzić z przewodnikiem pierwsze krakowskie Obserwatorium Astronomiczne. Zarezerwowaliśmy sobie wejściówki na 23 maja.
Chcę wam zaprezentować naszą oś czasu ( jeszcze trzeba nad nia popracować, ale do szkolnego festiwalu zdążymy).

Posted in Bez kategorii | 2 Comments

Web Quest

Web Quest – co oznacza ten termin?
Tłumacząc dosłownie quest- szukanie, poszukiwanie, pogoń,  Web w sieci, Internecie.
Gdy popatrzymy na strukturę Web Questa to jest to po prostu zwykły projekt – o tyle łatwy do przygotowania i realizacji, że ma stałą strukturę. Zaczynamy od wprowadzenia gdzie zazwyczaj staramy się w ciekawy sposób opisać cel realizacji naszego projektu.
W zadaniach przypisujemy uczniom jakieś role, w które będą musieli wcielić się podczas realizacji projektu ( mogą być detektywami, reporterami, przedsiębiorcami…). Kolejnym elementem obowiązkowym jest proces – opisujemy tu kolejne etapy pracy zespołu.
Ponieważ uczniowie będą poszukiwali materiałów w sieci musimy wskazać im przydatne materiały. Linki do stron, ale również materiały drukowane umieszczamy w dziale źródła. ważnym elementem planowania przez nauczyciele Web Questa jest podanie uczniom kryteriów oceny – w dziale ewaluacja.Możemy również umieścić konkluzję czyli podsumowanie projektu i krótka informację dla nauczycieli, gdzie przekażemy własne uwagi dla osób pragnących zrealizować nasz projekt.
Tak, zrealizować, bowiem Web Quest powinien być opublikowany w sieci w formie strony internetowej ( bloga), tak aby mogli z niego korzystać swobodnie uczniowie, ale też nauczyciele z innych szkół, którzy chcieliby taki projekt zrealizować ze swoimi uczniami.
Dlaczego?
Bo jak wykazały badania dla naszych uczniów Internet z jednej strony jest „naturalnym środowiskiem”, a z drugiej ( co obserwujemy na co dzień) nie potrafią często z niego prawidłowo korzystać.
Czy chcielibyście skorzystać z moich Web Questów?
Nie podrzucaj mi swoich śmieci
Sukces jest możliwy
Najnowszy – Śladami krakowskiej matematyki

Posted in Bez kategorii | 3 Comments