XI Rajd Bieszczadzki

…” Jeśli kiedykolwiek przyjedziecie w Bieszczady i wybierzecie się na górskie
szlaki, to ten nie objęty wzrokiem świat połonin stanie naprawdę przed Wami ”…

Stanisław  Orłowski

Dnia 19 września bieżącego roku uczniowie klas gimnazjalnych uczestniczyli w XI rajdzie w Bieszczady.

W piątek rano, kiedy wszyscy byli jeszcze zaspani, zebraliśmy się na parkingu przed naszą szkołą. Stamtąd wyruszyliśmy w jakże pasjonującą podróż. Dwa pierwsze autobusy z uczniami klas II i III zatrzymały się przy wejściu na Połoninę Caryńską. Kolejny autokar z uczniami klas I zatrzymał się przy wejściu na Połoninę Wetlińską. Dzień był wyjątkowo pogodny jak na tę porę roku. Mogliśmy wszyscy wyruszyć w prawdziwą górską wyprawę, by napawać się pięknem tamtejszych krajobrazów. Obie wycieczki miały odbyć „długą” i „męczącą” drogę do celu. Z wielką satysfakcją spoglądaliśmy na przebytą drogę. Tradycyjnie na samym szczycie zrobiliśmy kilka fotek, by upamiętnić tę wyjątkową chwilę. Później było już z górki. Każdy krok przybliżał nas do końca wyprawy. Przy zejściu ze szlaków obie grupy się spotkały, by odpocząć i zjeść ciepły posiłek. Po dłuższej przerwie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Żurawicy. Zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę w Sanktuarium Matki Bożej Bieszczadzkiej w Jasieniu. Tam mogliśmy przez chwilę w ciszy i zamyśleniu podziękować za owocnie spędzony czas. Później już bez żadnych przystanków wróciliśmy do domów.

Ze zmęczeniem, ale z uśmiechem na twarzach wracaliśmy do domów. Mamy  nadzieję, że taka wycieczka w takim gronie  w takie piękne miejsce jeszcze się kiedyś powtórzy. Dzięki tej wyprawie potwierdziło się nasze przekonanie, że rejon Bieszczad to jedno z piękniejszych miejsc w Polsce. Oaza ciszy i spokoju, miejsce gdzie warto wracać.

Faustyna Jurijków

————————————————————————————————————-

Dnia 19 września 2014 r. odbył się XI Rajd Szkolny, w którym uczestniczyli uczniowie wszystkich klas naszego gimnazjum.

Wydarzenie to co roku organizowane jest na przełomie września i października. Celem wyprawy jest zdobycie bieszczadzkich szczytów. W tym roku szkolnym opiekun rajdu p. Marek Jaremczuk podzielił gimnazjalistów na dwie grupy: pierwsze klasy poszły łatwiejszą trasą  na Połoninę Wetlińską do Chatki Puchatka, zaś starsze klasy zdobywały Połoninę Caryńską. Obu grupom towarzyszyli przewodnicy, a historie opowiadane przez nich uatrakcyjniły wycieczkę. Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele. Pomimo zmęczenia i bólu nóg, każdy z nas był zadowolony i dumny, że udało mu się dotrzeć do celu i nikt nie żałował, że tego dokonał. Pogoda także była udana. Widok pięknych, skąpanych w słońcu szczytów gór był niesamowity. Po zejściu z trasy na każdego ucznia czekała kiełbasa i gorąca herbata, które pozwoliły odzyskać utraconą energię. W drodze powrotnej uczniowie odwiedzili Sanktuarium Matki Bożej Bieszczadzkiej w Jasieniu. Wszyscy wrócili zmęczeni, a jednocześnie bardzo zadowoleni. Ta niesamowita wycieczka jest zachętą, aby w przyszłym roku znów wybrać się na rajd w Bieszczady.