Dodaję wpisy
1. Po zalogowaniu na bloga znajdziesz się w panelu administracyjnym. Po lewej stronie widzisz menu:
2. Klikasz Wpisy, a następnie Dodaj nowy i otwiera się taki ekran:
3. To właśnie tutaj tworzysz nowy wpis. Zaczynasz od wpisania tytułu w polu u góry . Warto, by tytuł oddawał treść wpisu i przyciągał uwagę czytelników.
Kolejne pole to edycja treści wpisu . W jego górnej części widać przyciski edycji tekstu, zobacz:
Opisy wszystkich przycisków pokażą się po najechaniu na nie kursorem myszki. Większość z nich na pewno znasz np. z edytora Word. Ale są też takie, które poznasz przy okazji blogowania, oto one:
– dzieli treść wpisu na lead (czyt. lid) i właściwą treść. Lead jest formą streszczenia, a zarazem zachętą dla czytelnika do przeczytania całego tekstu. Najlepiej używać go jeśli nasz wpis będzie bardzo długi. Wtedy po dwóch, trzech zdaniach wstawiam ten znak i pod nim piszemy dalszą część wpisu. Po opublikowaniu na stronie głównej najpierw pojawią się pierwsze dwa, trzy zdania, a następnie przycisk “Czytaj więcej…” po którym rozwinie się cały wpis.
– powiększa edytor na pełny ekran
– wyświetla drugi rząd przycisków edycji
– pozwala na szybkie formatowanie akapitów poprzez zastosowanie stylów, np.:
- Paragraf – podstawowy styl dla akapitu tekstu (polecamy do większości tekstów)
- Adres – tekst pochylony
- Preformatowany – tekst o stałej szerokości znaków, przydaje się do publikacji kodu
- Nagłówki 1-6 – pozwalają wyróżnić tytuły rozdziałów i podrozdziałów w tekście – czcionka będzie większa
– wstawianie tekstu, które usuwa z niego zbędne znaczniki. Przydatny jeśli przeklejamy jakiś materiał wcześniej stworzony w popularnym edytorze tekstu WORD.