wpis + zdjęcie

Powyżej przycisków edycji znajdują się  przyciski multimediów  . Pozwalają one dodawać do treści wpisu multimedia (zdjęcia, krótkie pliki muzyczne). Po naciśnięciu któregoś z przycisków, otworzy się okno zarządzania multimediami:

W tym oknie możesz przesłać do serwisu blogowego nowy plik (np. zdjęcie). Dozwolone są pliki o rozszerzeniu: jpg, jpeg, png, gif, mp3, midi, mid, pdf. Raz dodany plik mozna wykorzystywać wielokrotnie, nie trzeba go wgrywać za każdym razem. Możesz go potem wybrać z Biblioteki plików.

WAŻNE: Biblioteka plików jest zbiorem wszystkich plików przesłanych (wgranych) przez Ciebie na blog. Jeśli chcesz, aby we wpisie pojawiły się obrazki, muszą znaleźć się w Bibliotece plików.

Klikasz Wybierz pliki i na swoim komputerze odnajdujesz plik, który chcesz dodać do wpisu. Po dokonaniu wyboru pojawi się okno opcji obrazu:

W tym oknie podaj tytuł obrazu. Możesz podać także: alternatywny tekst (który wyświetli się, gdy przeglądarka nie będzie mogła wyświetlić obrazu), podpis (który pojawi się pod obrazem) oraz opis obrazu. Możesz tu też ustawić wyrównanie tekstu (czyli ustawić pozycję zdjęcia we wpisie) oraz wielkość, w jakiej obraz będzie wyświetlany (dla dużych zdjęć zawsze ustawmy miniaturę). Następnie kliknij Wstaw we wpis – wybrany przez Ciebie obraz został dodany do tekstu. Pamiętaj, by zdjęcie nie było zbyt duże, ponieważ wtedy zaburzy wygląd strony (wpis „rozjedzie się”).

Co dalej?

W prawej kolumnie jest widoczna ramka Publikuj  . Umożliwia ono zmianę statusu wpisu, np. w sytuacjach, kiedy wpis nie jest jeszcze zakończony:

  • szkic – wpis jest wciąż w opracowaniu – to znaczy nie będzie widoczny na blogu, a jedynie w panelu administracyjnym;
  • do przejrzenia – to gotowy teks oczekujący akceptacji lub odpowiedniego momentu do opublikowania;
  • opublikowany – tekst widoczny na blogu i mogą czytać go wszyscy.

Można ustawić także widoczności wpisu:

  • publiczny – widoczny dla czytelników,
  • zabezpieczony hasłem – treść zobaczą jedynie czytelnicy znający hasło,
  • prywatny – treść widoczna tylko ciebie, czyli autora bloga.

Ramka Publikuj pozwala także zmienić datę publikacji i co dla nas najważniejsze opublikować wpis. Służy do tego przycisk  . Po publikacji wpisu przycisk ten zmieni się na  – użyjesz go w sytuacji, jeśli w opublikowanym już wpisie zechcesz wprowadzić jakieś zmiany (aktualizacje).

Ramka Tagi (widoczna w prawej kolumnie) pozwala oznaczyć wpis odpowiednimi słowami kluczowymi, które nazywamy tagami. Pomagają one wyszukiwać wpis oraz powiązać ze sobą wpisy o podobnej tematyce. Tagi powinny być jedno-, dwuwyrazowymi hasłami opisującymi treść wpisu.

Poniżej ramki Tagów znajdują się Kategorie , które pozwalają na grupowanie i tworzenie drzewa pojęć. Część kategorii jest automatycznie przypisywana przez serwis, np. jeśli stworzyłeś/stworzyłaś blog w programie „Opowiem Ci o wolnej Polsce” wszystkie twoje wpisy będą umieszczane w kategorii Opowiem Ci o wolnej Polsce.

Tagi i Kategorie mają pomóc czytelnikowi odnaleźć interesujące go treści na twoim blogu. Kategorie głównie służą do porządkowania informacji na blogu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.