Prezentacje w PowerPoincie na lekcji religii

Kwiecień 1st, 2012 by kluska2

Komputerów używamy nawet na lekcjach religii! Ostatnio tworzyliśmy prezentacje w PowerPonicie dot. papieża Benedykta XVI. Jak widać teraz coraz częściej używamy komputerów w naszej szkole.

Programy komputerowe

Marzec 27th, 2012 by kluska2

Na lekcjach informatyki, matematyki, plastyki, j. angielskiego bardzo często korzystamy z przeróżnych programów komputerowych typu Open Office, Microsoft Office, Paint oraz wielu innych edytorów tekstu i grafiki. Na lekcjach historii bardzo często oglądamy prezentacje, które nieraz sami wykonujemy. Dotyczą one historycznych wydarzeń, dowiadujemy się o epokach, o wielkich ludziach, którym zawdzięczamy odkrycie np. telefonu (Aleksander Graham Bell) itd. Na kole informatycznym korzystamy z programu MovieMaker, dzięki któremu uczymy się wykonywać krótkie filmiki.

W naszej szkole na lekcjach muzyki i w-fu używamy magnetofonu. Podczas zajęć oglądamy filmy na telewizorach i tablicy interaktywnej.  Na SKE i Etwinningu korzystamy z zasobów Internetu oraz kontaktujemy się przez e-mail.

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Janowicach jest, wg mnie, bardzo rozwinięta technologicznie.

Kodeks 2.0 – ZSP Janowice

Marzec 27th, 2012 by kluska2

Podczas debaty szkolnej o korzystaniu z TIK, uczniowie naszej szkoły stworzyli Kodeks 2.0, o tym, jak korzystać z TIK. Zawierał on 7 głównych punktów:

1.Ucz i ucz się z TIK

2.Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie

3.Nie kradnij i nie daj się okraść

4.Komunikujemy się

5.Komputery pod ręką

6.Bądźmy bezpieczni w Sieci

7.Nauczcie tego dorosłych

Poszczególne punkty zawierały także podpunkty. Oto cały Kodeks 2.0. ZSP Janowice:

Ucz i ucz się z TIK

  • Używamy na lekcjach edukacyjnych programów multimedialnych.
  • Wszyscy nauczyciele w naszej szkole w miarę możliwości korzystają na swoich lekcjach z komputera, wideoprojektora, tablicy interaktywnej oraz Internetu. Oglądamy zdjęcia, animacje, filmy, prezentacje, interakcje, słuchamy muzyki, pracujemy na tablicy interaktywnej, itp.
  • Gry komputerowe – tylko w wolnym czasie. W szkole nie gramy bez zgody nauczyciela.
  • TIK jest dla wszystkich, ale musimy umieć z nich poprawnie i bezpiecznie korzystać.

Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie

  • Informacje, które uzyskujemy z Internetu należy traktować krytycznie i nie wierzyć we wszystko, co się znajdzie w sieci (potwierdzić książką, sprawdzić).

Nie kradnij i nie daj się okraść

  • Podajemy źródła i autora materiałów zabieranych z Internetu.
  • Nie ściągamy cudzych prac i nie podpisujemy ich własnym nazwiskiem.

Komunikujemy się.

  • W sieci Internet nie wolno nam nikogo obrażać, wyśmiewać, czy zamieszczać ironicznych informacji o innych osobach np.: na Gadu gadu, na „Naszej klasie” lub na blogach.
  • Kontaktujemy się z nauczycielem przez e-maila (np. wysyłamy mu prace),
  • Nauczyciele proponują ciekawe strony WWW, z których uczniowie mogą korzystać.
  • Nie odpowiadamy na zaczepki w sieci!
  • Rozmawiamy z rodzicami i nauczycielami o Internecie. Informujemy ich o wszystkich stronach, które nas niepokoją. Pokazujemy im również strony, które nas interesują i które często odwiedzamy.

Komputery pod ręką

  • Używamy programów antywirusowych i uaktualniamy je.
  • Używamy programów Microsoft Word, Excel, Power Point, Movie Maker, Paint.
  • Uczniowie mają dostęp do komputerów na lekcjach informatyki, kołach zainteresowań i podczas wybranych lekcji z pozostałych przedmiotów.

Bądźmy bezpieczni w Sieci.

  • Uczniowie nie wchodzą na nieodpowiednie do swojego wieku strony.
  • Nigdy nie umawiamy się na spotkanie z nieznajomą osobą.
  • Nigdy nie podajemy osobom poznanym w Sieci swojego adresu domowego, numeru telefonu i innych tego typu informacji. Nie możemy mieć pewności, z kim naprawdę rozmawiamy!
  • Nigdy nie używamy webkamery podczas rozmowy z osobą, której nie znamy.
  • Jeżeli chcemy coś kupić w Internecie, zawsze konsultujemy to z rodzicami. Nigdy nie podajemy numeru karty kredytowej i nie wypełniamy internetowych formularzy bez wiedzy i zgody rodziców.
  • Nie wierzymy wszystkiemu o czym czytamy w sieci.

Nauczcie tego dorosłych.

  • Jeżeli nasi rodzice nie potrafią korzystać z  komputera i Internetu, zostańmy ich przyjaciółmi. Pokażmy im, jak proste jest surfowanie w Sieci, pokażmy im jak szukać w Internecie informacji, zaprośmy ich na nasze ulubione strony.

Myślę, że dzięki temu Kodeksowi uczniowie i rodzice będą bardziej świadomi jak być bezpiecznym w Sieci:)

Lekcje z tablicą interaktywną

Marzec 20th, 2012 by kluska2

Dzisiaj na lekcji matematyki pracowaliśmy z tablicą interaktywną rozwiązując zadania tekstowe i równania. Bardzo nam się podobało.

Logomocja

Marzec 8th, 2012 by kluska2

W szkole nie tylko pracujemy na tablicy interaktywnej, ale także uczymy się programowania w języku Logo. Sterujemy „żółwiem” poprzez wydawanie poleceń typu: np 100, lw 90, pż, pod itp. Rysujemy koła, okręgi, ustalamy wzory malowania, kolor pisaka. W każdej chwili „żółwia” można zmienić na np. koguta. Praca w tym programie to zabawa i nauka w jednym!

Poniżej: „Pawie oczko”

Tablica interaktywna

Marzec 6th, 2012 by komarek005

Lubię lekcje z ta tablicą