Targi TIK

W dniu 22 czerwca ja i jeszcze dwie moje koleżanki przeprowadziłyśmy lekcje w dwóch klasach. My pokazywałyśmy jak się zarejestrować się na stronie Storybird, a także jak stworzyć mini historyjkę oczywiście w Języku Angielskim. Każdy mógł zrobić swój własny opis postaci.

Pozdrawiam  Julia

EURO 2016

Dzisiaj o 18.00 graliśmy ostatni mecz w grupie z Ukrainą. W I połowie było widać że Ukraińcy prowadzili ale w 54 minucie bramkę strzelił Jakub Błaszczykowski i w tym momencie prowadziliśmy 1-0. Gdy wybiła 90 minuta zostało doliczone 6 minut. Po skończonym meczu było wiadomo że przechodzimy do 1/8 finału. W grupie usadowiliśmy się na II miejscu a na pierwszym faworyt tej grupy- Niemcy. Dzisiaj grali również Niemcy i Irlandia Północna. Niemcy pokonali Irlandczyków 1-0. Oprócz szczęśliwych wiadomości jest i smutna otóż Bartosz Kapustka nie zagra z nami w meczu ze Szwajcarią:-(.

Lekcja polskiego

W czwartek na pierwszej lekcji polskiego odbyła się lekcja, którą przygotowała Karolina O. oraz Małgosia pokazały nam prezentację na temat małej i dużej litery. Zrobiliśmy krótką notatkę w zeszycie, a następnie odbyła się zabawa Kuchenne ortograficzne rewolucje. Każdy zamawiał co chciał z Menu. Dowiedziałam się jeszcze więcej na temat małej i dużej litery. Natomiast najbardziej podobała mi się zabawa przygotowana przez dziewczyny.

PLAC ZABAW W PIASKU NA ULICY SŁOWACKIEGO

REGULAMIN PLACU ZABAW

1. Plac zabaw dla dzieci to ogólnodostępny teren służący zabawie.
  2. Osoby przebywające na terenie obiektu zobowiązane są do zachowania porządku.
  3. Dzieci poniżej 7 roku życia powinny przebywać pod opieką dorosłych.
  4. Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem.
  5. Na terenie placu obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu.
  6. Zabrania się w szczególności :
  • niszczenia urządzeń zabawowych,
  • zaśmiecania terenu,
  • jazdy na rowerze,
  • wprowadzania zwierząt.

7. Po godzinie 22. 00 obowiązuje cisza nocna.

8. Uszkodzenia należy zgłaszać zarządcy terenu.

Polecam ja i mój brat bardzo lubimy spędzać tam czas.

Wycieczka klas 5 w góry na dwa dni

20160606_161237[1]Jechaliśmy na wycieczkę 6 i 7 czerwca.

PIERWSZY DZIEŃ

Na początku każdy czekał na przystanku kolejowym, byli z nami opiekunowie. Przyjechał pociąg Pani konduktor powiedziała: ” Nie ma miejsc”. Panie i Panowie mówiły ze wszystko jest zapłacone, byli oburzeni i Pani nas wpuściła, każdy był z jakimś opiekunem po ileś osób ja byłam z Kingą, Wiktorem, Filipem, Karoliną, Asią, Kewinem i Maksem, a nasza opiekunka w pociągu to Pani Kozik, nie mieliśmy miejsc więc staliśmy lub siedzieliśmy na plecakach. Przyjechaliśmy, a następnie poszliśmy do przystanku autobusowego i jechaliśmy autobusem, na szczęście każdy się zmieścił. Poszliśmy do ośrodka i każdy dostał klucze do pokojów, mogliśmy się rozgościć i za niedługo miał być obiad. Potem poszliśmy w góry na ” Trzy Kopce ” było długo i wyczerpująco, zobaczyliśmy salamandrę plamistą i bardzo wygięte, i dziwne drzewo, po drodze widzieliśmy też skocznie Małysza w Wiśle. Kiedy wróciliśmy była kolacja, robiliśmy ognisko można było upiec chleb i kiełbasę. Do nieupieczonego chleba można było dodać masło, pomidory, kiełbasę,ser i inne. Panie powiedziały że klasa piąta a pójdzie wcześnie spać, a my klasa piąta b poszła później spać. Następnie poszliśmy się myć i wszystko zrobić, u niektórych pokojach można było włączyć telewizje, bo działała. Każdy poszedł spać no może niektórzy.

DRUGI DZIEŃ

Każdy wstawał na śniadanie które było o 8.00, mogliśmy zjeść płatki lub kanapki z czym chcemy, była też ciepła herbata. Był czas wolny, więc pograliśmy w zbijaka, Panie też uczestniczyły w zabawie i graliśmy w niego 3 razy. Potem każdy szedł na obiad, który był pyszny. Po obiedzie Panie ogłosiły konkurs na najbardziej wysprzątany pokój. Każdy bardzo dobrze sprzątał. Następnie była zbiórka i Panie ogłosiły kto wygrał, wygrali domki nr. 1 i nr. 2 ja byłam w domku nr. 2 nagrody to batony i lizaki, Panie nam gratulowały. Panie mówiły, że będzie jakaś niespodzianka, a tą niespodzianką był autobus i nie musieliśmy iść piechotą. Potem można było kupić sobie pamiątki czy loda. Wsiadaliśmy do pociągu i na szczęście mieliśmy miejsca. Bardzo się ucieszyliśmy. Przyjechaliśmy do Piasku i na niektórych osób czekali rodzice, a niektórzy musieli iść na piechotę. A na kolejny dzień musieliśmy iść do szkoły.

A oto zdjęcia:

20160606_164249[1]

20160606_150927[1]20160606_194636[1]20160606_210839[1]

Mistrzostwa Polski we wspinaczce drzewnej

Mistrzostwa Polski we wspinaczce drzewnej odbywają się od roku 2012. Mistrzostwa organizuje Federacja Arborystów Polskich. Na tych zawodach jest 5 konkurencji: praca w koronie, wspinaczka po linie, wspinaczka na czas, ratownictwo oraz instalacja liny. W tym roku odbędą się  V takie zawody  w Katowicach w Parku Bogucickim. Po raz pierwszy byłam tam w 2014 roku w Gliwicach. Tata był tam wolontariuszem, a ja i moja siostra jako goście bawiłyśmy się, bo było tam dużo różnych atrakcji dla dzieci. W zeszłym roku w Nałęczowie tata sędziował jedną z konkurencji a ja z mamą i siostrą pracowałyśmy już jako wolontariuszki. Jeździłyśmy z Martą jako kurierki, wożąc między innymi protokoły z poszczególnych konkurencji do biura mistrzostw, w którym pracowała mama. W tym roku znów będziemy pomagać. Zapraszam wszystkich jeśli mają ochotę do Katowic. Poniżej harmonogram mistrzostw.

11 czerwca – wszystkie 5 konkurencji a pod koniec dnia ogłoszenie wyników

12 czerwca – finał, tzw. Masters Challenge- konkurencja mistrzów, w której udział bierze 4 najlepszych zawodników.

Tutaj kilka zdjęć i link do strony z zeszłorocznych mistrzostw w Nałęczowie.

Link: http://www.fap-arbor.pl/

Zdjęcia:

gallery4

A tu ja z moimi koleżankami: Mają i Kasią

gallery2 gallery3 gallery5 gallery6

Olimpiada matematyczno-przyrodnicza

Dzisiaj na 2 i 3 lekcji odbyła się po raz w naszej szkole pierwsza olimpiada matematyczno-przyrodnicza. Na olimpiadzie rywalizowaliśmy klasami. Było 7 konkurencji (z czego podam wam sześć), oto one: tangramy, rozpoznawanie roślin, tabliczka mnożenia, układanie pudełka z tektury, zadanie podobne do konkurencji z „Kocham Cię, Polsko” tzw. Polszczyzna, czyli układanie wyrazów z zamkniętymi oczami oraz sudoku . Za każdą konkurencje maksymalnie można było dostać 6 pkt. Tą olimpiadę poprowadziły Pani Anna Ryba i Pani Katarzyna Bilek. Po wszystkich siedmiu konkurencjach 4 drużyny  miały po tyle samo punktów- 25. W dogrywce konkurencja była taka sama jak z „Kocham Cię, Polsko”. A o to wyniki po dogrywce:

I miejsce zajęła kl. VI B

II miejsce zajęła kl. IV B

III miejsce zajęła kl VI A

Gratuluję zwycięzcom.

Tutaj są zdjęcia:

CAM00827 CAM00830 CAM00831 CAM00847

Stroje ludowe

Niedawno na edukacji regionalnej rysowaliśmy stroje ludowe.Wzorzec mieliśmy w podręczniku. Wszystkie prace były bardzo ładne. A tutaj macie link do prezentacji na ten temat:

Wszystkie rysunki robili uczniowie klasy 5 A i B

DZIEŃ DZIECKA W SZKOLE

Dzisiaj 1 czerwca- Dzień Dziecka. W naszej szkole był przewidywany Dzień Sportu, z powodu złej pogody został przeniesiony na inny dzień. W szkole odbyły się lekcje ale co prawda były bardzo fajne. Panie traktowały nas bardzo łagodnie, lekcje były na luzie. Dostaliśmy lody, cukierki i lizaki. Na matematyce układaliśmy figury przestrzenne. Na j. angielskim oglądaliśmy film. Dzień w szkole minął bardzo przyjemnie.