O projekcie…

Blog zawierający opis działań z realizacji projektu pt:

„Ślimaki i drzewa w pitagorejskim lesie, czyli na tropie twierdzenia Pitagorasa”.

Grupa redakcyjna:

Agata Chlebicka

Małgorzata Cyzman

Dominik Latoń

Mariusz Lizakowski

Dawid Rabenda

Natalia Rudzka

Marcin Wiśniewski

Mateusz Wocheń

Klasa Pitagorasa

Uczestnicy: Klasa II gimnazjum

Opiekun: Magdalena Kapsa-Olejnik

Szkoła: Zespół Szkół i Placówek Oświatowych BSTO im. Zbigniewa Herberta w Bełchatowie

Przedmiot: matematyka

Grupa I

Żywot Pitagorasa

Uczniowie wyszukują w Internecie informacje na temat życia Pitagorasa, uwzględniają ciekawostki i legendy, Szkołę Pitagorejską. Wyszukują zdjęcia Pitagorasa, zapoznają się z alfabetem greckim i zapisują imię matematyka w języku greckim za pomocą Edytora równań.

Uczniowie przygotowują inscenizację „Żywot Pitagorasa” na podstawie „Inscenizacje na lekcjach matematyki. Żywot Pitagorasa” Bożeny Prystupy.

Uczniowie przygotowują „stację uczenia nr1” – przygotowanie interaktywnej krzyżówki za pomocą programu Hot Potatoes, zawierające hasła dotyczące życia Pitagorasa i jego osiągnięć.

Grupa II

Twierdzenie Pitagorasa

Uczniowie zapoznają się z twierdzeniem Pitagorasa i jednym z dowodów (dowód na zasadzie układanki geometrycznej). Uczniowie tworzą rysunek (konstrukcję) w programie C.a.R. przedstawiający dowód oraz animację tego dowodu za pomocą programu GIMP.

Uczniowie przygotowują „stację uczenia nr2” – przygotowanie dowodu w programie Paint, dzięki któremu będzie można przeprowadzić dowód na zasadzie układanki, wypełniając kwadraty dwoma elementami korzystając z funkcji obrotu, napisanie instrukcji umożliwiającej przeprowadzenie dowodu.

Grupa III

Ślimak Teodorosa

Uczniowie zapoznają się z twierdzeniem Pitagorasa. Następnie zapoznają się z konstrukcją ślimaka Teodorosa. Wykonują konstrukcję w programie C.a.R. oraz animację konstrukcji w programie GIMP. Uczniowie tworzą również kolorowego ślimaka w programie C.a.R., który posłuży jako logo projektu.

Uczniowie przygotowują  „stację uczenia się nr3” – napisanie instrukcji w celu umożliwienia stworzenia ślimaka w programie C.a.R.

Grupa IV

Drzewa pitagorejskie

Uczniowie wyszukują informacje na temat drzew pitagorejskich w Internecie: zdjęcia, sposób powstawania. Tworzą własne drzewo pitagorejskie w programie C.a.R. Przedstawiają rozwiązanie zadania nieelementarnego z podręcznika dotyczącego drzewa pitagorejskiego.

Uczniowie przygotowują „stację uczenia się nr4” – napisanie instrukcji umożliwiającej konstrukcję drzewa pitagorejskiego w programie C.a.R.

Grupa V

Trójki pitagorejskie

Uczniowie zapoznają się z twierdzeniem Pitagorasa i wyszukują informacje na temat trójek pitagorejskich, przedstawiają metodę umożliwiającą wyznaczenie trójek pitagorejskich. Wyznaczają przykłady trójek pitagorejskich. Uczniowie również przygotują plakat projektu.

Uczniowie przygotowują „stację uczenia się nr5” – interaktywne zadania za pomocą programu Hot Potatoes, dotyczące znajdowania trójek pitagorejskich.

Grupa VI

Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa

Uczniowie zapoznają się z twierdzeniem Pitagorasa i wyszukują ciekawe zadnia z życia, w których wykorzystywane jest twierdzenie Pitagorasa. Uczniowie prezentują rozwiązania tych zadań.

Uczniowie przygotowują „stację uczenia się nr6” – interaktywne zadania za pomocą Hot Potatoes.

Wszystkie grupy przygotowują wspólną prezentację w programie PowerPoint. „Stacje uczenia” będą wykorzystane podczas prezentacji projektu i mają na celu zaangażowanie publiczności do aktywnego udziału.

3 Comments Add Yours ↓

The upper is the most recent comment

  1. admin #
    1

    Witajcie Pitagorejscy naukowcy!

    Bardzo się cieszymy, że Wasz blog zaczął działać :)
    Zaplanowana przez Was praca jest imponująca i już nie możemy się doczekać kiedy zaczniecie opisywać na blogu, krok po kroczku, jak realizujecie swoje plany. Aż sześć grup będzie działać, uczyć się nawzajem, ale i uczyć nas – czytających bloga o Pitagorasie!

    Brawo! Jesteśmy z Was dumni! Czekamy na kolejne wpisy:)

    pozdrawiamy ciepło!
    Zespół Szkoły Myślenia :)

    Zapraszamy także do odwiedzin naszego bloga:
    http://blogiceo.nq.pl/

  2. moll_flanders #
    2

    Pamiętam jakie było na początku zrozumienie tego Twierdzenia Pitagorasa, na szczęście nie mam z tym już żadnych problemów :)

    blogiceo.nq.pl/zs1ndg

  3. 3

    Ciekawy pomysł, aby podzielić się na grupy i działać!!!
    Przeczytałam kilka Waszych wpisów cieszę się, że powstał Wasz blog ponieważ można z niego dowiedzieć się wiele o Pitagorasie i o jego twierdzeniach!

    Pozdrawiam i zapraszam na swojego bloga: http://blogiceo.nq.pl/wiescizpiatki/



Your Comment

*

CommentLuv badge


css.php