Gala Młodych Przedsiębiorczych 2015

W poniedziałek 15 czerwca br. w siedzibie Narodowego Banku Polskiego odbyła się gala finałowa Młodych Przedsiębiorczych, na której zaproszone zespoły  prezentowały swoje projekty.

Wsród 10 zespołów zaproszonych z całej Polski znaleźliśmy się również my!!!!!!!! Dla nas było to ogromne wyróżnienie i nagroda za całoroczną pracę nad poszczególnymi zadaniami przewidzianymi w projekcie.

Program gali:

10.30 – 11.00 Uroczyste otwarcie Gali

11.00 – 12.10 Wizyty ekspertów na stoiskach uczniowskich

12.10 – 13.00 Podsumowanie ekspertów (panel)

13.00 – 13.15 Wręczenie dyplomów i upominków

13.15 – 14.00 Przerwa lunchowa

14.00 – 15.00 Zwiedzanie siedziby NBP

15.00 – Zakończenie Gali, uprzątnięcie stoisk

Każda grupa przygotowywała stanowisko reklamujące założoną firmę. Stanowisko oglądali wszysy uczestnicy gali, ale szczególnie ważni byli Eksperci, którzy odwiedzali stanowiska, zadawali pytania grupie, dyskutowali o działaniach podczas zakładania firmy, ale przede wszystkim chwalili i dawali bardzo cenne uwagi na przyszłość.

Nasza grupa oprócz typowej prezentacji swojej firmy (plakaty, ulotki, opowieści), w ramach atrakcji i pokazania bardzo szerokiej opieki nad klientami przeprowadzała również badania dotyczące analizy składu ciała – wagi, tłuszczu, metabolizmu, poziomu nawodnienia, mięśni, wieku metabolicznego, kości itp. Badania te wywołały wiele entuzjazmu i cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród odwiedzających nasze stoisko. Ponadto  członkowie naszej grupy prezentowali przykładowe plany żywieniowe, które równiez otrzymać mogą klienci firmy, jeśli wyrazą zainteresowanie.

Na koniec gali, po zakończeniu, gratulacjach i rozdaniu dyplomów oraz upominków wszystkie grupy miały możliwośc zwiedzania NBP. Odwiedziliśmy trzy wystawy:

1. Wystawa dotycząca historii powstawania banknotów, które weszły do obiegu lub były tylko projektami

2. Wystawa numizmatyczna dotycząca monet wydanych na cześć Papieża Jana Pawła II

3. Wystawa komiksowa dotycząca problemu transportu i przechowania złota polskiego w czasie II wojny światowej

Wystawy bardzo się wszystkim podobały. Po tych emocjach  wróciliśmy do domów z ogromnym bagażem wiedzy, wspomnień, nowych pomysłów i kontaktów oraz doświadczeń.

Naszą grupą opiekowały się p. J. Niedziółkai p. M. Gregorczuk.

Prezentacja naszego projektu

Nasza prezentacja odbyła się 31 maja 2015roku w Zespole Oświatowym w Radomyśli podczas II Festiwalu Regionalnego KMO Wschodniej Polski, który w tym roku organizowała nasza szkoła. Podczas tego festiwalu nasza grupa miała swoje stanowisko, na którym prezentowaliśmy swoją działalność, czyli na czym polegał nasz projekt, co robiliśmy podczas realizacji zadania oraz opowiadaliśmy o naszej firmie. Do prezentacji przyłożyli się wszyscy, jednak najwięcej roboty wykonały dziewczęta, które opracowały materiały na tablicę demonstracyjną, wykonały gazetkę oraz opracowały ulotki. Ulotki rozdawane były wszystkim zainteresowanym. Ponieważ nasza prezentacja odbywała się na festiwalu, to mieliśmy duże forum odbiorców. Na festiwalu było 8 Klubów Młodego Odkrywcy z różnych rejonów wschodniej Polski (Zambrów, Chełm, Witulin, Huszlew, Wiśniew) i wszyscy uczestnicy mogli zapoznać się z naszym projektem. Ponadto byli tam również: Wójt Gminy Wisniew, pani Sekretarz Gminy, sołtysi, wszyscy nauczyciele, mieszkańcy Radomyśli, Oknin i nasi koledzy i koleżanki. Każdy mógł do nas podejśc i dowiedzieć się, co robiliśmy podczas realizacji projektu. Ponieważ nasza prezentacja odbywała się podczas festiwalu, więc nie opowiadaliśmy o naszej działalności na forum. Dziewczęta stały przy stanowisku, za nimi była ogromna tablica demontracyjna, na któej umieszczone zostały najważniejsze informacje dotyczące projektu i naszej firmy. Ponadto na stole leżały ulotki, które oglądający mogli zabrać (było na nich oczywiście zastrzeżenie, że firma jest wirtualna;)))) Oprócz tego dziewczęta opowiadały o działaniach, odpowiadały na pytania gości. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej prezentacji. Mieliśmy bardzo duzo zainteresowanych oglądających, któzy z zaciekawieniem słuchali o naszym projekcie, chwalili nas, gratulowali. Uważamy, że wyszło wszystko tak jak chcieliśmy. Jedna rzecz trochę się nam pokrzyżowała, bo jeden z naszych kolegów miał przygotowaną gimnastykę dla wszystkich uczestników festiwalu, którą miał poprowadzić na boisku szkolnym, jednak coś zrobił sobie w nogę i niestety nie dał rady. Ale nic straconego poprowadzi to w Warszawie ;) )) Jesteśmy również bardzo zadowoleni z opinii ludzi, którzy odwiedzili nasze stanowisko. Podczas tych odwiedzin pojawiały się wyrazy uznania, że tak dużo o zakładaniu firmy już wiemy, że tak świetnie mamy opracowaną promocję firmy i dobrze dobrany asortyment do potrzeb klientów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Przygotowania do prezentacji

Prezentacja naszego przedsięwzięcia, naszej wspaniałej firmy odbędzie się 31 maja 2015r. na Festiwalu Nauki i Festynie Rodzinnym. Podczas tej imprezy nasza grupa będzie miała swoje stanowisko, na którym będziemy opowiadać i przedstawiać, jakie działania zrealizowaliśmy podczas projektu oraz będziemy promować, co prawda wirtualną, ale naszą własnoręcznie założoną firmę.

A oto przygotowania wystawy:

Kosztorys firmy

Po wnikliwym zastanowieniu się, jakie sprzęty będą nam potrzebne, sporządziliśmy kosztorys naszych wydatków. Poszliśmy na całość i chcemy zacząć pełną parą, dlatego kupować będziemy z rozmachem;))))

Na szczęście mamy fundusze, jest nas pięcioro, każdy ma spory wkład, a lokal mamy własmy i nie wymagający remontu, dlatego możemy zainwestować więcej w sprzęty.

Obliczyliśmy, że na początek potrzeba nam – 143904zł 

Szczegółowy kosztorys w załączniku

kosztorys

Realizacja modułu 4

A co robiliśmy w module czwartym?????. Tutaj zajęliśmy się finansami. Sporządziliśmy szczegółowy kosztorys naszej firmy. Sprecyzowaliśmy, czego potrzeba naszej firmie, a co już mamy. Nie powiemy, wyszło tego sporo, ale jako świadomi założyciele – przedsiębiorcy, liczyliśmy się z takimi kosztami, otwierając nasza działalność. Posiadaliśmy własny lokal (wykończony). Każde z nas posiadało wykształcenie do pracy na swoim stanowisku. Posiadaliśmy również  oszczędności, które wystarczyły na założenie firmy. Umówiliśmy się, że chcemy, aby wszyscy byli wspólnikami na równych prawach, dlatego też każdy wniósł tyle samo wkładu własnego. Było nas pięcioro i każdy miał zainwestować 30 tys. złotych. Wówczas uzyskaliśmy 150 000 zł, a potrzebowaliśmy nam na początek mniej, także jeszcze zostało kilka tysięcy na początkowe wydatki. Przynajmniej na start obyło się bez kredytu.

Jedziemy na GAAAAALĘĘĘĘĘ !!!!!

Dzisiaj otrzymaliśmy cudowną wiadomość, żeznaleźliśmy się w dziesiątce zespołów, które zostały zakwalifikowane na uroczystą Galę.

Oto treść maila:

Na tegorocznej gali wieńczącej ukończenie programu Młodych Przedsiębiorczych pojawi się 10 grup uczniowskich. Serdecznie zapraszamy na prezentację ich działań, która odbędzie się w siedzibie Narodowego Banku Polskiego w Warszawie.  Jury złożone z moderatorów, koordynatorów i ekspertów, po godzinach ciężkiej pracy i zażartych dyskusji, postanowiło ze wszystkich zespołów biorących udział w programie Młodzi Przedsiębiorczy wyróżnić 10 zespołów za całościową pracę w projekcie.

Po burzliwych obradach jury złożonego z waszych mentorów, kierowniczki kursu, koordynatorki oraz dyrektorki zespołu programów edukacji obywatelskiej i ekonomicznej wybraliśmy 10 zespołów. Zespoły te wraz z nauczycielami – opiekunami serdecznie zapraszamy na galę w NBP w dniu 15 czerwca.”

I my tam będziemy !!!!!

Dziękujemy serdecznie całemu JURY za to wspaniałe wyróżnienie !!!!

Moduł 3 zaliczony ;))))))))

Pokonaliśmy kolejny krok w tworzeniu naszej firmy;))) Dzięki swojej pracy zaliczyliśmy kolejny moduł.

Oto komentarz naszej mentorki:

„Kolejny sprawozdanie, które pokazuje, że macie dobrze przemyślany wasz biznes. Sprawozdanie wypełnione jest niezwykle szczegółowo i starannie! Informacje w nim zawarte są szczegółowe i klarowne!

Jasno i przejrzyście przedstawiliście swoją ofertę – o to chodziło! Podaliście ceny i ich uzasadnienie. Bardzo mi się podoba wasze rozumowanie w sprawie wyboru ceny – widać, że orientujecie się w zasadach rynkowych.

Wymieniliście preferowane formy promocji, a następnie opisaliście każdą z nich. Bardzo duży PLUS za zastosowanie w promocji różnych narzędzi promocji produktu, nie tylko reklamy, ale także promocji sprzedaży jak np. rabaty, bony czy niższa cena. Zwróciliście uwagę na media, z których chcielibyście skorzystać, krąg odbiorców, do których chcielibyście dotrzeć. Wasza strategia jest dobrze przemyślana, zastosowaliście najbardziej skuteczne w przypadku waszego biznesu formy promocji i reklamy. Plakat wykonany estetycznie i przyciągający uwagę! Świetnie!

Jestem pod ogromnym wrażeniem waszego zaangażowania! Pełna akceptacja. Trzymajcie taki poziom do końca! ”

Dziękujemy serdecznie za cudowne słowa i bierzemy się za ostatnie szlify, czyli …………..FINANSE !!!!!!!!!

A co robiliśmy w module 3 ?????

Otóż:

po pierwsze sprecyzowaliśmy nasze usługi - 

  • nazwa usługi - aerobik
  • W skład usługi wchodzą różne rodzaje aerobiku:
  1. BPU - Brzuch, pośladki, uda – zajęcia modelujące ciało (Redukcja tkanki tłuszczowej).
  2. TBC - Zajęcia kształtujące mięśnie całego ciała. Ćwiczenia z hantlami, taśmami itp.
  3. STEP - Zajęcia na podeście, w których podstawą jest energia i dynamika. Rzeźbią mięśnie, zwiększają wydolność (Redukcja tkanki tłuszczowej).
  4. BODY BALL - Ćwiczenia z piłką rozwijające sprawność całego organizmu lub tylko wybrane partie ciała.
  5. STRETCHING - Stopniowe i kontrolowane rozciąganie mięśni przy muzyce relaksacyjnej.
  • nasza usługa prowadzona jest przez profesjonalnych trenerów i trenerki
  • mamy nadzieję, że usługa ta zostanie doceniona przez klientów, ponieważ jest ona fachowo prowadzona, różnorodna, a przede wszystkim w porównaniu do innych klubów tania

po drugie ustaliliśmy ceny naszych usług -

Na podstawie przeprowadzonych ankiet zorientowaliśmy się, że popyt na nasz fitness klub będzie dość duży. Zasobnośc portfeli naszych klientów raczej nie jest ogromna, dlatego nasze ceny będą dostosowane do ich możliwości. Działamy zgodnie z ideą, że lepiej taniej i fachowo, a odwdzięczy się to nam w ilości klientów;))).

Co prawda nie mamy konkurencji w naszej okolicy, ale ceny damy konkurencyjne i będziemy mocno propagować naszą firmę. Aby nasza firma mogła funkcjonować potrzeba pieniędzy i klientów. Nasza siłownia dopiero weszła na rynek. Chcemy aby nasza siłownia była znana i ludzie dobrze o nas mówili. Myślymy, że nasza oferta jest dobra i mamy nadzieje,że klientom odpowiada. Nie możemy zawyżyć cen, bo nie będziemy miec klientów. Z drugiej jednak strony, chcąc funkcjonować musimy zarabiać. Koszty utrzymania siłowni, sprzęt, pensje pracowników – na to wszystko potrzeba funduszy.

po trzecie zajęliśmy się promocją -

1) Chcielibyśmy najpierw porozwieszać plakaty reklamujące nasze studio, a także w sklepach w pobliskich miejscowościach zostawić ulotki z naszymi usługami, promocjami, godzinami otwarcia itp. Oczywiście założymy swoją strone internetową, na której będziemy umieszczać wszystkie informacje dotyczące np. cen, godzin otwarcia, zapisów do trenerów itd. W przyszłości pomyślimy też o reklamie w gazecie. Liczymy też, że nasi klienci będą polecać nas swoim znajomym, rodzinie.

2) Plakaty i ulotki nie mają konkretnej grupy odbiorców, strona internetowa po cześci też jest uniwersalna ale młodzież jednak częściej korzysta z internetu i to właśnie głównie ich mieliśmy na myśli, natomiast ogłoszenie w gazecie jest właśnie kierowane do ludzi dorośłych.

3)  Naszym zdaniem ”Forma reklamy zewnętrznej(outdoor)” jest najlepsza, ponieważ ma:

  • Masowy zasięg
  • Nieunikniony kontakt z potencjalnym odbiorcą
  • Wielokrotność widzenia reklamy tzn. idąc ta drogą kilka razy na tydzień widzimy ją

4)  Mozemy założyć stronę internetową, reklamy multimedialne oraz e-maile marketingowe.

5)

  • Sponsorowanie zawodów sportowych (lokalnych zawodów )
  • Zwiedzanie klubu (dni otwarte, w których będzie mógł wziąć udział każdy)
  • Upominki(bedziemy rozdawali gadżety z logiem naszej firmy)

a na koniec ……..wysłaliśmy sprawozdanie i odpoczywaliśmy :) ))))

Moduł 2 zaliczony! :))))

Kolejny moduł mamy zaliczony! :D Bardzo się cieszymy. Nasza mentorka napisała, że jest to zdecydowanie dobre sprawozdanie, a niżej cała treść jej komentarza:

,,Na wstępie dziękuję za terminowe oddanie sprawozdania. Zdecydowanie dobre sprawozdanie. Rzeczowo odpowiedzieliście na wszystkie punkty.

W tej części sprawozdania zawarliście niezbędne informacje dotyczące firmy, potencjalnych odbiorców i sposobów dotarcia do nich z wasza reklamą. Oferta waszej firmy jest przemyślana i szczegółowo opisana.

Jeśli w waszej miejscowosci nie ma klubu fitness, a z ankiet wynika, że popyt na tego typu ofertę istnieje, to znaczy, że znaleźliście lukę na rynku i jeśli dobrze ją wypełnicie odniesiecie sukces. Zwłasza, że przeprowadziliście bardzo dobre badanie ankietowe,  z którego wyniki i wnioski wam w tym pomogą. Rewelacyjnie przygotowana ankieta, zawiera dobrze przemyślane pytania. Jestem pod wrażeniem!  Zadaliście wszystkie potrzebne pytania o preferencje konsumentów  i ich oczekiwania oraz możliwosci finansowe, co daje wam podstawę do dalszego planowania waszej działalności – dostosowanoa oferty i jej ceny do gustów waszych grup dolelowych oraz przygotowania efektywnej kampani promocyjnej.

Podsumowując: wykonaliście perfekcyjną pracę! Wasze badanie było przemyślane – dzięki niemu mogliście wyciągnąć dużo wniosków pozwalających na uczynienie waszej oferty atrakcyjną Tak trzymać!”