Wakacje

Wył.

Dziś pierwszy dzień wakacji :) :D
Życzymy wszystkim długich pełnych przygód, słonecznych i spędzonych w cudownym gronie WAKACJI!!!

Dziś kończymy naszą tegoroczną przygodę z blogowaniem.

Dziękujemy wszystkim, którzy nas wspierali swoimi komentarzami a jest ich

1573

W ciągu całego uczestnictwa w programie opublikowaliśmy:

296

wpisów.

Nauczyliśmy się dużo, dzięki naszej opiekunce pani Edwardzie Myrdak,

która zawsze nam pomagała, trzymała za nas kciuki ale też wymagała dużego zaangażowania.

Dziękujemy też zespołowi Szkoły z klasą 2.0, bo to również oni pokazywali nam ciekawe platformy Internetowe i programy. Zawsze doceniali naszą pracę wizytami na naszym blogu, odznakami i nagrodami.

Dziękujemy i pozdrawiamy :) :D

Skąd nazwa bloga?

Wył.

Dziś kończymy naszą przygodę z blogowaniem. Co będzie po wakacjach? Nie wiemy …

Chcielibyśmy Wam opowiedzieć na koniec, skąd w ogóle nazwa naszego blogu. Otóż nazwa ,,Przyjaciele” wzięła się tak naprawdę z życia, ponieważ się przyjaźnimy. Jesteśmy dla siebie jak rodzina. Co prawda blog prowadzimy we troje, ale w naszej paczce są cztery osoby. Zawsze trzymamy się razem. W szkole cały dzień spędzamy w swoim towarzystwie. Cieszymy się, że mamy siebie. Nasza przyjaźń zaczęła się od początku gimnazjum. Gdy się poznaliśmy to wiedzieliśmy już, że to będzie przyjaźń na zawsze :) Zgadzamy się ze stwierdzeniem, że: To nie skarb jest przyjacielem, lecz przyjaciel jest skarbem. Nie tylko w szkole, ale również poza nią staramy się spotykać i spędzać razem czas. Zawsze sobie pomagamy, bo inaczej być nie może. Według nas przyjaźń jest czymś pięknym i każdy człowiek powinien jej doświadczyć. My – jako paczka uważamy, że blog przyjął właściwą nazwę, ponieważ ona tak naprawdę określa nas w życiu codziennym. Jacy jesteśmy, co dla siebie robimy i dlaczego warto się przyjaźnić. Akceptujemy siebie takimi jakimi jesteśmy. Ufamy sobie bezgranicznie i szanujemy się. Zawsze stajemy w swojej obronie :) Słowo ,,Przyjaciel rozumiemy doskonale i określamy się tym mianem. Staramy się robić wszystko, aby nasza przyjaźń przetrwała na zawsze. Bardzo chcemy i dążymy do tego :)

Ciekawa lekcja

Wył.

W ubiegłym tygodniu na lekcji geografii z panią M. Ślazyk oglądaliśmy prezentacje multimedialne o polskich obiektach wpisanych na listę UNESCO, które zostały zrobione przez nasze koleżanki Justynę i Magdę. Prezentacje zawierały oczywiście wiele zdjęć, bo mamy ich w Polsce aż 13. Zostały one wykonane zgodnie z zasadami obowiązującymi w naszej szkole i do każdego zdjęcia i tekstu z internetu zostało podane jego źródło.
W tym tygodniu natomiast mieliśmy podobną lekcję chemii. Obecnie uczymy się o używkach i ich wpływach na nasz organizm i właśnie tych używek prezentacje dotyczyły. W formie multimedialnej naprawdę bardzo fajnie to wyglądało. Wszyscy cieszymy się, że możemy często korzystać na lekcjach z komputerów i rzutnika, bo naprawdę bardzo to lubimy.

 

Blogowanie jest OK!

Wył.

Nadszedł czas na zakończenie naszej blogowej zabawy :)

Blogowanie było dla nas wspaniałą zabawą :) , połączoną z nauką i ciekawymi doświadczeniami.

Nasza przygoda zaczęła się w listopadzie dzięki pani koordynator pani E. Myrdak. Z początku baliśmy się bardzo czy damy radę, o co w tym wszystkim chodzi, niepewność nowego :) … ale zawsze z pomocą przychodziła nam pani Edzia, która pomagała, poprawiała, ponaglała, przypominała … Gdy zostaliśmy wyróżnieni po raz pierwszy (w listopadzie) – to wiedzieliśmy, że damy radę. Szkolny blog to nowość w naszym gimnazjum – wielu uczniów (z gimnazjum i podstawówki), nauczycieli i mieszkańców naszej miejscowości i okolic zaglądało do nas, zostawiając komentarze, dopingując nas do działania. A działaliśmy każdego dnia :) .Każdy dzień to nowy wpis :D .  Zawsze braliśmy udział w konkursach, choć nie zawsze zdobywaliśmy nagrody. Ale dzięki temu poznaliśmy dużo różnych programów (PREZI :) ) za pomocą których mogliśmy pokazać nasze działania. Blogowanie jest fajne bo można natychmiast poznać zdanie naszych czytelników :) Dzięki blogowaniu poznaliśmy i zaprzyjaźniliśmy się z blogowiczami z innych szkół. Poznaliśmy również nauczycieli, którzy prowadzili blogi i zaglądali do nas a my do nich. Często i oni dzielili się z nami swoimi umiejętnościami.

Prowadzenie bloga to jeden z wielu warunków otrzymania przez szkołę certyfikatu Szkoły z klasa 2.0, mamy nadzieją, że nasze działania potwierdzają, że nasza szkoła właśnie taka jest.

Dziękujemy Zespołowi Szkoły z Klasa którzy często zaglądali na nasz blog zostawiając miłe wpisy :)

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy udanych, słonecznych wakacji :)

 

Uwaga konkurs

Wył.

„Bezpieczne wakacje 2012″

jest to plastyczny konkurs wojewódzki skierowany do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. Tematyka prac konkursowych powinna dotyczyć szeroko rozumianego bezpiecznego zachowania w sytuacjach w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu. Konkurs trwa do 15 października 2012 r (więcej szczegółów w bibliotece szkoły podstawowej).

Organizatorem konkursu jest Komenda Wojewódzka Policji w Rzeszowie, Kuratorium Oświaty w Rzeszowie i Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie.

Spacer po szkole

Wył.

Dziś kolejna odsłona jednego z projektów realizowanego w naszej szkole – zapraszamy na spacer po szkole :)

Filmik dedykujemy tym wszystkim, którzy zatęsknią za szkołą podczas wakacji …

SOBÓTKA

Wył.

SOBÓTKA – słowińskie święto związane z letnim przesileniem Słońca, obchodzone w najkrótszą noc w roku. Święto ognia, wody, słońca i księżyca, urodzaju, płodności, radości i miłości.

Przeprowadzane w jej trakcie zwyczaje i obrzędy słowińskie miały zapewnić świętującym zdrowie i urodzaj.

W czasie tej magicznej nocy rozpalano ogniska, w których palono zioła.

W trakcie radosnych zabaw odbywały się różnego rodzaju wróżby i tańce. Dziewczęta puszczały w nurty rzek wianki z zapalonymi świecami. Jeśli wianek został wyłowiony przez kawalera, oznaczało to jej szybkie zamążpójście. Jeśli płynął, dziewczyna wyjdzie za mąż, ale nieprędko. Jeśli zaś płonął, utonął lub zaplątał się w sitowiu,

prawdopodobnie zostanie ona starą panną. Sobótkami nazywano również ogniska palone podczas tych obrzędów. Skakanie przez ogniska i tańce wokół nich miały

oczyszczać, chronić przed złymi mocami i chorobą.

Dzień TATY

Wył.

23 czerwca to święto naszych tatusiów – obchodzony w Polsce od 1965 r.

Dla wszystkich Tatusiów najlepsze życzenia i oczywiście kwiaty :) :D

Jesteś wspaniały …

dziękuję Ci za to,

że właśnie Ty

jesteś moim TATĄ

Międzynarodowy Dzień Przyjaciela Internetowego

Wył.

W czerwcu przypada międzynarodowy dzień przyjaciela internetowego

Zatem dla wszystkich przyjaciół przesyłamy najlepsze życzenia.

Rowerowa wycieczka klasy 3 gimnazjum

Wył.

Klasa 3 gimnazjum postanowiła na zakończenie szkoły wybrać się na wycieczkę rowerową … zobaczcie sami.

Szkolna Izba Regionalna

Wył.

W naszej szkole znajduję się niewielkie pomieszczenie zwane „Izba Regionalna”. Okazało się, że na strychach można znaleźć prawdziwe skarby.  Sporo czasu zajęło opisanie zgromadzonych pamiątek. Informacji dostarczyli  starsi mieszkańcy – to oni przekazali nam szczegółowe informacje na temat zastosowania zebranych przedmiotów w życiu codziennym. W naszych zbiorach można znaleźć takie rzeczy jak: maśniczka, żelazko, tarka do prania, kołowrotek do przędzenia wełny, którymi posługiwały się kiedyś kobiety. Możemy się pochwalić również pokaźnym zbiorem lamp (naftowych ). Posiadamy również niezwykle cenne eksponaty związane z II wojną światową (m.in. bagnet, łuski po nabojach, manierka wojskowa). Nasza Izba wzbogaciła się nawet o piękną, stuletnią drewnianą skrzynię.  Zbiory naszej izby  stanowią świetny materiał edukacyjny (zwłaszcza w zakresie historii i edukacji regionalnej) .Utworzenie Izby Regionalnej w szkole było doskonałym przedsięwzięciem. Dzięki temu udało się nam ocalić ślady życia naszych przodków i zachować dla następnych pokoleń. W tym roku powstał pomysł aby stworzyć prezentację multimedialną na jej temat. Pomysł został zrealizowany oto efekty :)

Oczywiście jest to jeden z projektów wykonany w ramach programu Szkoły z Klasą 2.0

Wsiąść do pociągu byle jakiego …

Wył.

Wsiąść do pociągu … ale jakiego?
Nasi młodsi koledzy wybrali się na wycieczkę kolejką leśną.

Każdy z nich dostał do ręki bilet gdzie była zaznaczona trasa

Odkryte wagoniki pozwalały oglądać piękną przyrodę i zieleń. Zobaczcie jak spędzili czas uczniowie z klas początkowych uczący się w Komańczy i Nowym Łupkowie.

Ciekawe czy im się podróż podobała?

Troszkę się pochwalimy ;D

KONKURS BLOGOWY 2012 dobiegł końca!

Czekaliśmy na wyniki z niecierpliwością. Nasz blog prowadziliśmy po raz pierwszy – uczyliśmy się wszystkiego od podstaw, w listopadzie zaczynaliśmy raczkować, w miarę upływu czasu stanęliśmy na nogach i nadal robiliśmy małe kroczki, po pierwszych wyróżnieniach urosły nam skrzydła, które zaniosły nas na podium. A wszystko to dzięki naszej pani koordynator, opiekunce projektów i opiekunce przy tworzeniu bloga. Pani Edwarda Myrdak bo o niej mówimy poświęcała nam każdy poniedziałek zostając z nami po lekcjach na spotkaniach blogowych, gdzie planowaliśmy swoją pracę na blogu i poznawaliśmy rożne programy. Zachęcała nas do brania udziału w każdym konkursie ogłoszonym na blogu głównym, pamiętała o terminach i surowo je przestrzegała. Dziś mamy efekty.

W KATEGORII: SZKOŁA 2.0 NA BLOGU – zajęliśmy I miejsce :) ;D

W KATEGORII: NAGRODA PUBLICZNOŚCI – zajęliśmy III miejsce :) ;D

Więcej szczegółów na blogu głównym Szkoły z Klasą 2.0


 

Podpatrzone

Wył.

pearsonlongman.com

 Okazuje się, że nasi nauczyciele nie tylko traktują naszą szkołę jako miejsce pracy, ale również miejsce gdzie mogą się sami czegoś nauczyć. A uczą się …  języka angielskiego.  Ciekawe jak czują się w naszych ławkach? Czy zawsze mają zadanie domowe? Czy przygotowują się do lekcji systematycznie? Czy są pytani? Czy chętnie zgłaszają się do odpowiedzi? Kto to w ogóle wymyślił ;) !? Po co się jeszcze uczą? ;) – przecież wszystko umieją ;) !!!

Ale jesteśmy ciekawscy!!! ;) Chyba poprosimy uczestnika tych tajemniczych lekcji o wywiad ;) :D No tak tylko w jakim języku?

Panie Łukaszu czy pan wie coś na ten temat?

Fotorelacja

Przeżyjmy to jeszcze raz …

css.php