NA PODSUMOWANIE CAŁEJ PRACY W SZKOŁA Z KLASĄ 2.0

PRACUJĄC W SZKOLE Z KLASA 2.0 WIELE SIĘ NAUCZYLIŚMY. ZOBACZYLIŚMY JAK MOŻNA PRACOWAĆ WYKORZYSTUJĄC NARZĘDZIA TIK –  JAKO NAUCZYCIELE I UCZNIOWIE. WIEMY, ŻE PRZED NAMI JESZCZE DŁUGA DROGA ABY POZNAJĄC CORAZ TO NOWSZE NARZĘDZIA INFORMACJI I KOMUNIKACJI PRZEKAZYWAĆ WIEDZĘ UCZNIOM  I ABY ONI ROZWIJALI SIĘ KORZYSTAJĄC Z NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII. W DZISIEJSZYM ŚWIECIE TWORZONE SĄ CORAZ TO NOWE OPROGRAMOWANIA SŁUŻĄCE LUDZIOM WIĘC KORZYSTAJMY Z NICH MĄDRZE I NIE BÓJMY SIĘ ZAPYTAĆ GDY CZEGOŚ NIE WIEMY. PYTAJMY-UCZNIOWIE NAUCZYCIELI I NAUCZYCIELE UCZNIÓW, BO DZISIEJSZY ŚWIAT WYMAGA OD NAS UCZNIÓW I NAUCZYCIELI PODĄŻANIA ZA NOWINKAMI  I CIĄGŁYM DOKSZTAŁCANIEM.

SZKOLE Z KLASĄ 2.0 DZIĘKUJEMY ZA RADY I WSKAZÓWKI JAKICH NAM UDZIELALIŚCIE,  CZŁOWIEK STAJE SIĘ CORAZ MĄDRZEJSZY  GDY UCZY SIĘ NA WŁASNYCH BŁĘDACH. A ZA NIEDOCIĄGNIĘCIA I POTKNIĘCIA PRZEPRASZAMY.

NA KONIEC ŻYCZYMY WSZYSTKIM DUŻO SŁOŃCA,LEKKIEGO WIATRU, WSPANIAŁYCH PRZYGÓD, SAMYCH DOBRYCH LUDZI POZNAWANYCH WOKÓŁ I ZASŁUŻONEGO ODPOCZYNKU W CZASIE WAKACJI.

HURRA NARESZCIE WAKACJE. 

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, Wszystko. | Tagi , , | Komentowanie nie jest możliwe

Dzień Ojca 23 czerwca!

Pierwszy raz Dzień Taty obchodzili mieszkańcy miejscowości Spokane w  USA 19 czerwca w 1910 roku. Mieszkanka tej miejscowości chciała w ten sposób oddać cześć swojemu ojcu, którego uważała za niezwykłego człowieka (po śmierci żony sam wychował sześcioro dzieci).

Najpopularniejszym dniem, w którym obchodzi się Dzień Ojca na świecie, jest trzeci czwartek czerwca.

W tym dniu świętuje się  w: Argentynie, Bułgarii, Kanadzie, Chile, Chinach, Czechach, na Węgrzech, Japonii, Meksyku, Holandii, Peru, na Filipinach, w Szwajcarii, w Turcji, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie i w Stanach Zjednoczonych.

We Włoszech, Hiszpanii i Portugalii Dzień Ojca obchodzony jest 19 marca, w dzień Św. Józefa. Na Litwie – w pierwszą niedzielę czerwca, zaś w Austrii w drugą niedzielę czerwca.

W krajach skandynawskich to święto obchodzone jest w drugą niedzielę listopada.

YouTube Preview Image

NIEZALEŻNIE O PAŃSTWA W JAKIM SIĘ ŻYJE MYŚLĘ, ŻE KAŻDY PAMIĘTA O SWOIM TACIE.

I TE DWIE DATY W POLSCE 26.05 I 23.06 PAMIĘTA BY NIE TYLKO WTEDY ALE I PRZEZ WSZYSTKIE 365 DNI W ROKU  DOCENIAĆ TO CO OD RODZICÓW OTRZYMAŁ.

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, Wszystko. | Tagi | Komentowanie nie jest możliwe

Szkolny Festiwal ; )

8 maja i 6 czerwca organizowaliśmy w naszej szkole Dzień otwarty i Szkolny festiwal dla rodziców, uczniów i nauczycieli z innych szkół. Przybyli również dyrektorzy i władze samorządowe. Chcieliśmy jak najlepiej pokazać jak wykorzystujemy narzędzia TIK w nauce.

Wszyscy ciężko przygotowywaliśmy się do tych ważnych dla nas dni. Przydzielone zostały dla nas poszczególne zadania i doświadczenia, które musieliśmy zaprezentować gościom. Przygotowaliśmy prezentacje, filmiki przedstawiające jak pracujemy oraz wiele zdjęć, na których udokumentowaliśmy zakończone doświadczenia.

W pierwszej części prezentowaliśmy przygotowaną wcześniej prezentację oraz podzieliliśmy się na kilka grup, w których wykonywaliśmy poszczególne doświadczenia, takie jak:

- obliczanie gęstości ciał stałych i cieczy

- spalanie wodoru i burza w probówce

Obserwowaliśmy grzyby, rośliny przez mikroskop oraz wykonywaliśmy ćwiczenia z elektryczności. 

Następnie przeszliśmy do pracowni komputerowej, gdzie koledzy prezentowali kilka programów komputerowych takich jak: audacity, algodoo, gimp, ad3cad, gdzie zaproszeni goście mogli również w nich popracować.

Uczniowie korzystali z komputerów, laptopów, projektora, tabletu graficznego oraz stanowisk audio.

Kolejnym punktem, była praca w sali językowej, gdzie wykonywaliśmy zadania na tablicy interaktywnej.

Ostatnim punktem była sala gimnastyczna, gdzie każdy gość mógł ocenić naszą pracę. Wszystkim gościom bardzo się podobało, wykazali wielkie zainteresowanie.

Najbardziej podobała nam się współpraca z innymi uczniami oraz to, że mogliśmy im przedstawić efekty naszej pracy i czegoś ich nauczyć. Bardzo miło opowiadało nam się o projekcie, jednak dużo było przygotowań przed tym dniem.

Podobały nam się również zajęcia językowe, ponieważ wykorzystywaliśmy tam tablice interaktywną, przez co było nam wszystko łatwiej zrozumieć.

Przez przygotowanie do festiwalu, nauczyliśmy się współpracy z uczniami i nauczycielami, staliśmy się też bardziej odpowiedzialni i sumienni.  

Bardzo podobał nam się projekt z klasą, dzięki temu wiele się nauczyliśmy, zaczęliśmy wykorzystywać urządzenia technologiczne w codziennych lekcjach, dużo łatwiej się przez to uczy i zapamiętuje nowe informacje.

MB&PL

Kategorie Wszystko. | Komentarzy: 1

Krótki tekst na podsumowanie

Cześć, jako uczeń oraz uczestnik projektu – Mateusz, chciałbym podsumować tegoroczną edycje programu „Szkoła z Klasą 2.0”.
Muszę powiedzieć że dzięki temu programowi trochę zmieniliśmy naszą szkołę, zdecydowanie mieliśmy szanse zmienić zwykłą, nudną naukę w coś ciekawego, mieliśmy szansę debatować czy  tworzyć nowy kodeks co bez tego programu raczej by się nie stało. Ciekawym wyzwaniem było prowadzenie blogu przez uczniów co na pewno poprawiło podejście do samej nauki i nauczyło nas odpowiedzialności. Poznaliśmy nowe programy komputerowe, uczyliśmy się jak bezpiecznie korzystać z sieci czy też współpracować ze sobą i wspólnie rozwiązywać problemy. Staraliśmy się znajdować sposoby na ciekawą naukę.
Podsumowując był to bardzo ciekawy i dobrze spędzony czas, wiele się nauczyliśmy. Cieszę się że moja szkoła wzięła udział w „Szkole z Klasą 2.0”.

Kategorie Wszystko. | Komentowanie nie jest możliwe

Krótko o płci mózgu w Prezi.

 

Czy chłopcy i dziewczęta oprócz wyglądu i innych typowych cech dla płci różnią się czymś jeszcze? Okazuje się, że tak. To krótka nasza prezentacja dotycząca płci mózgu.

 

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, Wszystko. | Tagi , | Komentarzy: 1

Uff już po kolejnej prezentacji projektu.

Dnia 08.05.2013 i 06.06.2013 odbyła się publiczna prezentacja naszego projektu. Pierwszy raz prezentowaliśmy go na Dniu Otwartym Szkoły, drugi na Szkolnym Festiwalu, którego motywem przewodnim było WYKORZYSTANIE NARZĘDZI TIK W NAUCE.

Trema była ogromna, bo odbiorcy bardzo liczni nie tylko z naszej szkoły ale także z sąsiednich szkół-uczniowie, nauczyciele i dyrektorzy  i władze samorządowe. Oprócz typowej prezentacji ukazującej nasze działania w projekcie, pokazaliśmy m.in. filmiki, zdjęcia i inne materiały jakie stworzyliśmy w projekcie. Wszystkim się podobał nasz projekt i nasze prace. Ponadto zaprosiliśmy uczniów z innych szkół wraz z nauczycielami do zajęć z naszymi uczniami .

W pierwszej części pracowali wspólnie uczniowie z naszego gimnazjum i zaproszeni uczniowie w grupach w sali biologiczno-fizyczno-chemicznej z tablicą interaktywną,

  • wykonując ćwiczenia korelacyjne z fizyki i chemii – napięcie powierzchniowe, gęstość substancji,
  • wykonując doświadczenia chemiczne- otrzymywanie i spalanie wodoru, otrzymywanie światła białego i niebieskiego,burza w probówce i inne,
  • wykonując ćwiczenia z elektryczności,
  • obserwując mikroświat, i obserwując go nie tylko pod mikroskopem, ale także dzięki kamerom na tablicy interaktywnej,

W drugiej części -uczniowie i zaproszeni goście przeszli do pracowni komputerowej, gdzie przeprowadzono krótki pokaz programów komputerowych audacity, algodoo, gimp, ad3cad a następnie zaproszeni goście mogli popracować z naszymi uczniami na tych programach jak i innych, które wykorzystywaliśmy w projekcie -uczniowie korzystali z komputerów, laptopów, projektora, tabletu graficznego, kamer, mikroskopów z kamerami, aparatów- lustrzanki, cyfrowe, komórek służących jako słowniki, stanowisk audio.

Kolejnym punktem, były zajęcia językowe w pracowni językowej w których także wykorzystano tablicę multimedialną.

Na koniec wszyscy przeszliśmy do sali gimnastycznej, gdzie każdy-gość i uczestnik projektu mógł dokonać jego  oceny. Wszyscy z gości wykazali wykazali duże zainteresowanie i uznanie dla naszej pracy. A my choć niektórzy trochę narzekali, że było dużo pracy ( no cóż, bez pracy nie ma kołaczy ) uznaliśmy zgodnie,że dzięki projektowi oprócz tego,że wiele się nauczyliśmy, poznaliśmy nowe i ulepszyliśmy naszą pracę z już znanymi nam programami komputerowymi to przy tym dobrze się bawiliśmy.

BO NIE MA TO JAK NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ:)

 

 

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, Wszystko. | Tagi , , | Komentowanie nie jest możliwe

Projekt z Szkoła z klasą 2.0 i dobra praktyka

 

Opis naszego projektu przez nasze panie Ewę i Magdę  został doceniony przez Szkołę z klasą 2.0

i został uznany jako dobra praktyka za co bardzo  dziękujemy.

 

Mamy nadzieję, że nasza praca w projekcie też Wam się podobała, bo nam bardzo. Wiele się dowiedzieliśmy i nauczyliśmy i dzięki Wam bardzo się rozwinęliśmy, staliśmy się też kreatywni. Sami nie wiedząc jakie pokłady pomysłów i możliwości w nas drzemią. Dobrze, że wzięliśmy udział w tegorocznej edycji Szkoły z klasą 2.0

A ha kilka naszych blogowych opisów znalazło się na tablicy pineterest. To ważne dla nas, że ktoś nas docenia, bo gdyby tak nie było, zastanawialibyśmy się czy tak naprawdę warto opisywać nasze działania w szkole.Podnosiliście nas „na duchu” jeszcze raz wielki dzięki.

 

 

Opisy naszych nauczycielek znajdziecie na nastepujacych stronach:

pani Ewa

http://szkolazklasa20.pl/dokument_widok?id=4830

pani Magda

http://szkolazklasa20.pl/dokument_widok?id=7246

 

 

 

 

 

 

Kategorie Wszystko. | Komentowanie nie jest możliwe

Owoce naszego projektu

Pracując w projekcie w ramach Szkoła z Klasą 2.0 stworzyliśmy materiały do nauki a także (mamy nadzieję) wzbudziliśmy zaciekawienie wśród uczniów  szkoły podstawowej,  ponadto przypomnieliśmy, utrwaliliśmy i dodaliśmy wiadomości dla uczniów gimnazjum( z fizyki,biologii i chemii) a także udoskonaliliśmy korzystanie z różnych narzędzi TIK.

Oto niektóre materiały jakie stworzyliśmy w PROJEKCIE SZKOŁA Z KLASĄ 2.o

http://testowe123.edu.glogster.com/przebiegprojektu

http://dequar.edu.glogster.com/dequar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YouTube Preview Image YouTube Preview Image

 

Jak pracuje serce człowieka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

luneta

 

Złudzenia optyczne

 

http://www.timetoast.com/timelines/podniesienie-efektywnosci-nauczania-przedmiotow-przyrodniczych-w-szkole-podstawowej-i-gimnazjum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://w841.wrzuta.pl/audio/9KpIwM614fj/wywiad

 

 

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, Wszystko. | Tagi | Komentowanie nie jest możliwe