Gatunki chronione roślin i zwierząt

W imieniu uczniów klas V, zapraszam do obejrzenia wybranych prezentacji, wykonanych w ramach przyrodniczego projektu edukacyjnego – Wybrane gatunki chronionych roślin i zwierząt w Polsce. Uczniowie przygotowywali prezentację multimedialną podczas lekcji przyrody. Większość korzystała z dysku google, niektóre osoby wybrały program LibreOffice.

Uczniowie mieli za zadanie wybrać po kilka przykładów chronionych roślin i zwierząt oraz opisać wybrane zdjęcia zgodnie z prawem autorskim.

L.Iskra V a      M.Biskupski V a    M.Szeląg V a    W.Grabowska V a

Z.Wrzosek V c     P.Kuźniak V c     T.Maj V b     J.Łatka V b

A.Kaczmarczyk V b    J.Mendyk V b    S.Górski V b     M.Rychlicki V b

H.Kaczyńska V b    W.Błaszczyk V c     K.Gerc V c    J.Szadkowska V c

J.Okoń V c    E.Żyra V c    N.Rogala V a   K.Nerkowska V a

O.Jankowska V a     K.Gulańczyk Vc

 

O formach ochrony przyrody

Uczniowie klas piątych realizują aktualnie tematy związane z ochroną przyrody. Poznali już formy tej ochrony i utrwalają obecnie położenie parków narodowych na mapie. Aby zadanie ułatwić, proponuję wykorzystanie ćwiczeń interaktywnych przygotowanych w aplikacji learningapps.

Ćwiczenie 1       Ćwiczenie 2       Ćwiczenie 3       Ćwiczenie 4

Segregujemy odpady z TIK-iem

Uczniowie klas piątych realizują aktualnie tematykę ochrony przyrody. Odbyły się już lekcje poświęcone między innymi konieczności segregacji odpadów. Uczniowie przygotowali ćwiczenia interaktywne w aplikacji learningapps.org. Zapraszam do ich wykonania. Sprawdź, czy potrafisz prawidłowo segregować odpady :)

M.Rychlicki i D.Wyrzykowski V b      Z.Jarosławska V a     K.Nerkowska V a

J.Marciniak V a           K.Nerkowska V a       N.Rogala V a

J.Florczyk i M.Minkiewicz V b        S.Górski i J.Łatka V b

Turniej przyrodniczy z kahoot

Zapraszam do udziału w turnieju chętnych uczniów klas IV.  Konkurs rozegrany zostanie w najbliższy wtorek, 17 IV na 7 lekcji w sali 308. Udział w turnieju jest bezpłatny.

Zapraszam do zapoznania się z NaCoBeZU.

Lekcja z Tik-iem

W ramach lekcji powtórzeniowej na przyrodzie, uczniowie klas V układali zadania interaktywne. Wykorzystali do tego aplikację learningapps.org – szablon krzyżówka. Wcześniej uczniowie formułowali pytania, które później wykorzystali w swojej pracy. Zadania interaktywne dotyczyły działu: „Etapy rozwoju człowieka”. Wykonując zadanie, niektórzy pracowali w parach, inni indywidualnie. W imieniu uczniów klasy V c i V b zapraszam do przejrzenia prac. Poniżej zamieszczam linki do zadań oznaczone nazwiskiem autora.

Dawid Gojko V c      Asia Kaczmarczyk V b       Kamila Gerc V c     Julia Okoń V c

M.Kamiński V b      W.Błaszczyk V c    H.Kaczyńska, W.Taraś V b     J.Mendyk V b

Z.Łaczinian V b     T.Maj, K.Kister V b       J.Łatka, S.Górski V b

M.Rychlicki, D.Wyrzykowski V b         J.Kobiera V c     K.Czarnas V c     N.Kiljańska V c

W.Obszyńska V c    Z.Wrzosek V c

 

Powtarzamy z TIK-iem

Utrwalając wiadomości z działu o człowieku warto skorzystać z zamieszczonych w tym poście materiałów.

Pomoc 1     Pomoc 2       Zadanie interaktywne      Zadanie interaktywne   Krzyżówka

Składniki odżywcze    Zadanie interaktywne   Ćwiczenie

Tabliczka mnożenia

http://www.learnyourtables.co.uk/pl/index2.htm

Ile kości ma człowiek?

Jeśli chcecie poznać odpowiedź na to pytanie uważnie przejrzyjcie materiały zawarte w poście :)

Film 1    Film 2     Jak trzymają się nasze kości? – filmik     Prawidłowa postawa ciała

Układ ruchu     Budowa kręgosłupa

Świat dźwięków i obrazów

Zachęcam do rozwiązania zadania. Kliknij w ucho :)

ucho

 

Uczymy się z TIK-iem

Dzisiejszy post dotyczy współrzędnych geograficznych. Internet zawiera wiele bardzo ciekawych stron poświęconych temu zagadnieniu. Wybrałam dziś kilka stron, na których znajdziecie ćwiczenia interaktywne, które pomogą Wam utrwalić określanie współrzędnych geograficznych.

Zachęcam do ćwiczeń:  Zadanie 1    Zadanie 2     Zadanie 3     Zadanie 4

Zadanie 5     Zadanie 6      Zadanie 7    Zadanie 8

css.php