Segregujemy odpady

Uczniowie klas VI  przygotowują się do obchodów Dnia Ziemi w naszej szkole. W ramach projektu „Ziemia – nasza planeta” realizują różne zadania. Dziś opracowują ćwiczenia interaktywne w learningapps. Hasło przewodnie tych zadań to „Segregacja odpadów”. Oto wyniki ich pracy.

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Odkrywamy Afrykę

Przez ostatnich kilka lekcji przyrody, uczniowie klas VI poznawali życie czarnego lądu. Omawialiśmy krajobrazy, zwierzęta i rośliny lasu równikowego i sawanny. Zgłębialiśmy tajemnice tego ciekawego kontynentu. Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne na temat przystosowań zwierząt i roślin do życia w środowisku lasu równikowego i sawanny. Przygotowane zostały również prace poświęcone życiu ludzi na sawannie.

W imieniu uczniów zapraszam do obejrzenia prac uczniów klas VI a, VI b i VI c.

Przystosowanie roślin i zwierząt

Maciek Szeląg VI a      Naran Rogala VI b   Tobiasz Maj VI b   Staś Górski VI b

Julia Mendyk VI b     Karolina Nerkowska VI a     Wiktoria Grabowska VI a

Wiktoria Obszyńska VI c     Ewelina Kwasik VI c    Julia Okoń VI c     Kamila Gerc VI c

Zuzia Wrzosek VI c     Staś Ginalski VI a      Weronika Błaszczyk VI c

Życie ludzi w Afryce

Staś Górski VI b      Naran Rogala VI b     Tobiasz Maj VI b      Julia Mendyk VI b

Weronika Taraś VI b     Jaś Łatka VI b

O planetach śpiewająco!

Zapraszam do obejrzenia filmiku na temat planet. Film ten wyszukała w sieci i zamieściła jako wstęp w swojej pracy Weronika Błaszczyk z klasy VI c.   Ćwiczenie interaktywne Weroniki.

 

Sprawdź czy potrafisz?

Zapraszam głównie czwartoklasistów do wykonania ćwiczenia meteorologicznego. W aplikacji learningapps zostało przygotowane ćwiczenie na szablonie – połącz w pary. Odczytaj wskazania termometrów i stwórz pasujące pary. Powodzenia :)

Kliknij TUTAJ

 

 

O kosmosie interaktywnie

Uczniowie klasy VI c przygotowali na lekcji przyrody zadania interaktywne. Wykorzystali do tego aplikację learningapps.org. Prace dotyczą Układu Słonecznego.

Weronika Błaszczyk     Zuzia Wrzosek    Piotr Frankiewicz

Wiktoria Obszyńska       Jacek Kobiera      Kamila Gerc

Pola Kuźniak   Tomek Pham

 

Krainy geograficzne z TIK

Uczniowie klasy VI a przygotowali zadania interaktywne dotyczące znajomości mapy świata. W krzyżówkach zamieścili pytania dotyczące krain geograficznych. Zapraszam w imieniu autorów prac, do sprawdzenia swojej znajomości mapy świata. Powodzenia!

Karolina Nerkowska        Zuzia Jarosławska i Oliwia Jankowska       Wiktoria Grabowska

Artem Udod i Mateusz Biskupski

W stulecie Niepodległej!

Uczniowie klasy VI c podczas godziny wychowawczej przygotowali zadanie interaktywne związane z nadchodzącym Świętem 11 Listopada. Swoje prace przygotowywali w parach lub indywidualnie. Do prezentacji zadań wykorzystaliśmy aplikację padlet. Zapraszam w imieniu uczniów do rozwiązania zadań. powodzenia!

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Współrzędne geograficzne z TIK-iem

Dzisiejszy post będzie poświęcony współrzędnym geograficznym. Aktualnie temat ten jest realizowany w klasach V na geografii i w klasach VI na przyrodzie.

Poniżej zamieszczam linki do stron związanych z w/w rematem.

Szerokość geograficzna – animacja    Długość geograficzna – animacja

Szerokość geograficzna – ćwiczenie na stronie Scholaris

Długość geograficzna – ćwiczenia na stronie Scholaris

Polecam ćwiczenia interaktywne ze strony learningapps.org:
Zadanie 1Zadanie 2Zadanie 3Zadanie 4,

Zadanie 5,   Zadanie 6,   Zadanie 7

Uczymy się z TIK-iem

Zachęcam uczniów klas IV do wykorzystania ćwiczeń interaktywnych zamieszczonych na blogu. Aktualnie ćwiczymy określanie kierunków geograficznych.  W zakładce uczniowie – klasa IV znajdziecie przykładowe zadania, które pomogą Wam lepiej zapamiętać kierunki.

Gatunki chronione roślin i zwierząt

W imieniu uczniów klas V, zapraszam do obejrzenia wybranych prezentacji, wykonanych w ramach przyrodniczego projektu edukacyjnego – Wybrane gatunki chronionych roślin i zwierząt w Polsce. Uczniowie przygotowywali prezentację multimedialną podczas lekcji przyrody. Większość korzystała z dysku google, niektóre osoby wybrały program LibreOffice.

Uczniowie mieli za zadanie wybrać po kilka przykładów chronionych roślin i zwierząt oraz opisać wybrane zdjęcia zgodnie z prawem autorskim.

L.Iskra V a      M.Biskupski V a    M.Szeląg V a    W.Grabowska V a

Z.Wrzosek V c     P.Kuźniak V c     T.Maj V b     J.Łatka V b

A.Kaczmarczyk V b    J.Mendyk V b    S.Górski V b     M.Rychlicki V b

H.Kaczyńska V b    W.Błaszczyk V c     K.Gerc V c    J.Szadkowska V c

J.Okoń V c    E.Żyra V c    N.Rogala V a   K.Nerkowska V a

O.Jankowska V a     K.Gulańczyk Vc

 

css.php