O planetach śpiewająco!

Zapraszam do obejrzenia filmiku na temat planet. Film ten wyszukała w sieci i zamieściła jako wstęp w swojej pracy Weronika Błaszczyk z klasy VI c.   Ćwiczenie interaktywne Weroniki.

 

Sprawdź czy potrafisz?

Zapraszam głównie czwartoklasistów do wykonania ćwiczenia meteorologicznego. W aplikacji learningapps zostało przygotowane ćwiczenie na szablonie – połącz w pary. Odczytaj wskazania termometrów i stwórz pasujące pary. Powodzenia :)

Kliknij TUTAJ

 

 

O kosmosie interaktywnie

Uczniowie klasy VI c przygotowali na lekcji przyrody zadania interaktywne. Wykorzystali do tego aplikację learningapps.org. Prace dotyczą Układu Słonecznego.

Weronika Błaszczyk     Zuzia Wrzosek    Piotr Frankiewicz

Wiktoria Obszyńska       Jacek Kobiera      Kamila Gerc

Pola Kuźniak   Tomek Pham

 

Krainy geograficzne z TIK

Uczniowie klasy VI a przygotowali zadania interaktywne dotyczące znajomości mapy świata. W krzyżówkach zamieścili pytania dotyczące krain geograficznych. Zapraszam w imieniu autorów prac, do sprawdzenia swojej znajomości mapy świata. Powodzenia!

Karolina Nerkowska        Zuzia Jarosławska i Oliwia Jankowska       Wiktoria Grabowska

Artem Udod i Mateusz Biskupski

W stulecie Niepodległej!

Uczniowie klasy VI c podczas godziny wychowawczej przygotowali zadanie interaktywne związane z nadchodzącym Świętem 11 Listopada. Swoje prace przygotowywali w parach lub indywidualnie. Do prezentacji zadań wykorzystaliśmy aplikację padlet. Zapraszam w imieniu uczniów do rozwiązania zadań. powodzenia!

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Współrzędne geograficzne z TIK-iem

Dzisiejszy post będzie poświęcony współrzędnym geograficznym. Aktualnie temat ten jest realizowany w klasach V na geografii i w klasach VI na przyrodzie.

Poniżej zamieszczam linki do stron związanych z w/w rematem.

Szerokość geograficzna – animacja    Długość geograficzna – animacja

Szerokość geograficzna – ćwiczenie na stronie Scholaris

Długość geograficzna – ćwiczenia na stronie Scholaris

Polecam ćwiczenia interaktywne ze strony learningapps.org:
Zadanie 1Zadanie 2Zadanie 3Zadanie 4,

Zadanie 5,   Zadanie 6,   Zadanie 7

Uczymy się z TIK-iem

Zachęcam uczniów klas IV do wykorzystania ćwiczeń interaktywnych zamieszczonych na blogu. Aktualnie ćwiczymy określanie kierunków geograficznych.  W zakładce uczniowie – klasa IV znajdziecie przykładowe zadania, które pomogą Wam lepiej zapamiętać kierunki.

Gatunki chronione roślin i zwierząt

W imieniu uczniów klas V, zapraszam do obejrzenia wybranych prezentacji, wykonanych w ramach przyrodniczego projektu edukacyjnego – Wybrane gatunki chronionych roślin i zwierząt w Polsce. Uczniowie przygotowywali prezentację multimedialną podczas lekcji przyrody. Większość korzystała z dysku google, niektóre osoby wybrały program LibreOffice.

Uczniowie mieli za zadanie wybrać po kilka przykładów chronionych roślin i zwierząt oraz opisać wybrane zdjęcia zgodnie z prawem autorskim.

L.Iskra V a      M.Biskupski V a    M.Szeląg V a    W.Grabowska V a

Z.Wrzosek V c     P.Kuźniak V c     T.Maj V b     J.Łatka V b

A.Kaczmarczyk V b    J.Mendyk V b    S.Górski V b     M.Rychlicki V b

H.Kaczyńska V b    W.Błaszczyk V c     K.Gerc V c    J.Szadkowska V c

J.Okoń V c    E.Żyra V c    N.Rogala V a   K.Nerkowska V a

O.Jankowska V a     K.Gulańczyk Vc

 

O formach ochrony przyrody

Uczniowie klas piątych realizują aktualnie tematy związane z ochroną przyrody. Poznali już formy tej ochrony i utrwalają obecnie położenie parków narodowych na mapie. Aby zadanie ułatwić, proponuję wykorzystanie ćwiczeń interaktywnych przygotowanych w aplikacji learningapps.

Ćwiczenie 1       Ćwiczenie 2       Ćwiczenie 3       Ćwiczenie 4

Segregujemy odpady z TIK-iem

Uczniowie klas piątych realizują aktualnie tematykę ochrony przyrody. Odbyły się już lekcje poświęcone między innymi konieczności segregacji odpadów. Uczniowie przygotowali ćwiczenia interaktywne w aplikacji learningapps.org. Zapraszam do ich wykonania. Sprawdź, czy potrafisz prawidłowo segregować odpady :)

M.Rychlicki i D.Wyrzykowski V b      Z.Jarosławska V a     K.Nerkowska V a

J.Marciniak V a           K.Nerkowska V a       N.Rogala V a

J.Florczyk i M.Minkiewicz V b        S.Górski i J.Łatka V b

css.php